• Lid sinds 22 november 2010

Terra Mare

Cine Café

Waterfront

Vlissingen

Marianne heeft nog geen foto toegevoegd

1. Marianne's profielfoto
    Marianne heeft een recensie geschreven voor Nummer 7

Afgelopen weekend bij Nr. 7 het keuzemenu gegeten via de AH-actie. We hebben hier al eerder tot volle tevredenheid gegeten maar deze keer hebben we wat op- en aanmerkingen.

Pluspunten: Het is een prachtig pand. De bediening is erg vriendelijk. Nadat we er om gevraagd hadden, kregen we een karaf kraanwater, die ongevraagd ook weer aangevuld werd. Het huisgemaakte brood was verrukkelijk.

Minpunten: De bediening was weliswaar erg vriendelijk, maar soms deed het onnatuurlijk en stijfjes aan. De tomatensoep was erg lekker. De warme bouillon werd aan tafel over de koude tomaten op het bord gegoten, waardoor de soep helaas snel afkoelde. Bij het hoofdgerecht konden we "verse" frietjes bestellen. Om te beginnen waren de frietjes droog en leken het meer diepvries frietjes uit een plastic zak, dus echt niet vers. Bovendien moesten we er voor betalen, terwijl frietjes of aardappeltjes toch tot het standaard garnituur behoren. De hoofdgerechten waren niet warm. De scholfilet was weliswaar mals, maar lag op een koud bedje broccolicrème, waardoor het geheel snel lauw werd. We kregen er rijst bij geserveerd. De saus was lekker, maar de rijst zelf was niet gaar. Als dessert een bord met vier minieme stukjes kaas, waarvoor we nota bene nog een toeslag moesten betalen, terwijl dit in het keuzemenu zit.

Verhouding tussen prijs en kwaliteit vonden we niet goed. Te duur in vergelijking met wat er geserveerd werd. We eten vaak buitenshuis, maar meestal is deze verhouding beter.

We zullen Nr. 7 niet direct van onze lijst schrappen, maar waren deze keer enigszins teleurgesteld. Ik ga er vanuit dat Nr. 7 onze kritiek als opbouwend beschouwt.

5,5
  2. Marianne's profielfoto
    Marianne heeft De Gecroonde Liefde toegevoegd als favoriet restaurant
    Nieuwendijk 13 Vlissingen
    Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  3. Marianne's profielfoto
    Marianne heeft een recensie geschreven voor De Gecroonde Liefde

Wij komen al jaren met regelmaat bij De Gecroonde Liefde, zowel voor de lunch als het diner. Steeds weer komen wij meer dan voldaan hier vandaan (!).
    Gisteravond genoten van het dagmenu: asperges met zalm, zeebaars met tomatencoulis en aardbeien met donkere chocolade.
    Wat wij zo waarderen bij De Gecroonde Liefde? De kwaliteit blijft constant en hoog.
    De keuken is culinair van hoog niveau en de bediening zeer professioneel, charmant en attent.
    De Gecroonde Liefde is onze favoriet en we hopen hier nog heel lang te mogen komen!

4. Marianne's profielfoto
    Marianne heeft een recensie geschreven voor De Gecroonde Liefde

Al jaren komen we regelmatig bij De Gecroonde Liefde. Als ik iedere keer een recensie schreef, zou ik steeds in herhalingen vervallen: het is altijd goed! Afgelopen weekend waren we er weer. Het was super top !

Als voorgerecht kreeftensoep met stukjes gerookte zalm en Hollandse garnaaltjes; bouillon prachtig op smaak. Perfect gebakken coquilles omwikkeld met reepjes tongfilet en besprenkeld met stukjes uitgebakken spek.
    Hoofdgerecht: weer perfect gebakken coquilles met scampi en een heerlijk sausje; knapperige sugarsnaps en frietjes als garnering. Tweede hoofdgerecht: Bouillabaisse ruim gevuld en een heerlijke bouillon. Mooie rouille en krokante stukjes brood er naast.
    Als dessert Irish coffee en een mooi uitgebalanceerd kaasplankje met een glaasje port.

De bediening als altijd zeer charmant: attent maar niet opdringerig. Water bij het eten wordt zonder probleem aangeboden en bijgeschonken. De sfeer is prettig.
    De keuken staat culinair op hoog niveau. Presentatie altijd prachtig.
    Kortom: De Gecroonde Liefde is nog steeds onze grote favoriet !

5. Marianne's profielfoto
    Marianne heeft een recensie geschreven voor De Gecroonde Liefde

Komen hier nog steeds regelmatig en nog steeds met groot plezier. Gisteren weer. Dagsoep: knoflooksoep met lenteui en uitgebakken spekjes, héérlijk. Daarna catch of the day: doradefilet en coquilles (perfect gebakken) met een heerlijk sausje en knapperige sperzieboontjes, subliem! Daarna kaasplankje met vier mooie goed op elkaar afgestemde kaasjes en een prachtig glaasje port erbij.

Zoals gewoonlijk was de bediening zoals het hoort: attent, charmant, maar niet opdringerig.

Onze avond was weer AF!

6. Marianne's profielfoto
    Marianne heeft een recensie geschreven voor Cine Café
    Internationaal Vlissingen

Als diverse keren hier gegeten en steeds met veel plezier.

De bediening is vlot en vriendelijk. De huiswijn erg goed. De spareribs hot zijn echt een aanrader: sappig van binnen en krokant van buiten. Ook de zuurkoolschotel met spek en vis (!), je moet het maar verzinnen, om je vingers bij af te likken. De frietjes warm en lekker. De porties zijn behoorlijk groot, maar zullen bij jonge mensen met een grote trek zeker in de smaak vallen. De koffie is lekker pittig. En als je het etentje combineert met een bioscoopticket, krijg je nog korting op je kaartje ook! Verder is de aankleding van het eetcafé erg smaakvol.

7. Marianne's profielfoto
    Marianne heeft een recensie geschreven voor Terra Mare

Wat jammer...

We hebben hier eerder gegeten toen de partner-eigenaar nog een echte Italiaan was. Heel bijzondere gerechten om voor terug te komen.

Onlangs het november-menu hier genomen. Om te beginnen konden we niet mixen tussen vis en vlees: het was of het een of het ander. Gekozen voor het vleesmenu. De carpaccio van het voorgerecht was nog half bevroren! Het hoofdgerecht moest osso bucco zijn, maar leek meer op gewoon draadjesvlees. Bovendien was het garnituur te koud. Toen ik hier een opmerking over maakte, kreeg ik als antwoord, dat dat de keuze van de kok is. De tiramisu was weer wel lekker.

We hadden heimwee naar het bijzondere Italiaanse restaurant dat het nu niet meer is. Jammer...!

8. Marianne's profielfoto

Bewaren in lijst Sluiten
  9. Marianne's profielfoto
    Marianne heeft een recensie geschreven voor China Garden
    Chinees-Indisch Landsmeer

Gisteren hier de 80e verjaardag van onze moeder gevierd, met in totaal ruim 50 gasten plus een aantal kleine kinderen. Aanvankelijk ergens anders gereserveerd maar door omstandigheden op het laatste moment hier aan moeten kloppen. Complimenten!

Het eten was verrukkelijk (on-Hollands Chinees) en gevarieerd, de bediening snel en vriendelijk, ook voor de kinderen. Goede service. Het was geen enkel probleem restant gerechten in een doggy-bag mee te krijgen. Een
    aanrader!

10. Marianne's profielfoto
    Marianne heeft een recensie geschreven voor Waterfront

Kwam het door de drukte?

1 Witbiertje en 1 Icetea is toch niet zo'n lastige bestelling?

We vroegen bij vier (!) verschillende bedienden waar onze drankjes bleven. "Ja, het was erg druk met bestellingen..."

Na een half uur vergeefs wachten op ons drankje zijn we maar opgestapt.

Jammer en het gaat al niet zo goed in de horeca!

11. Marianne's profielfoto
    Marianne heeft een recensie geschreven voor Restaurant Rio Grande

Nooit meer!

Eerst werden we afgesnauwd omdat we aan een tafeltje waren gaan zitten dat al gereserveerd was (stond nergens aangegeven!).

De salade van het buffet was goed, zo ook de kippebouillon en maiskolf; dat stemde hoopvol.

Maar toen begon de ellende: we zagen alle gasten die na ons hadden besteld, al eten, maar wij kregen niets meer. Bij drie verschillende serveersters gevraagd waar ons eten bleef. Gemaakt vriendelijk kregen we te horen "over een paar minuutjes". Uiteindelijk kregen we na DRIE KWARTIER wachten pas ons hoofdgerecht en dat was nog slecht ook: dun, platgeslagen en uitgedroogde steak en lamskotelet. En dat in een "vlees"restaurant. Nooit meer.....

12. Marianne's profielfoto
    Marianne heeft een recensie geschreven voor De Westkaap

Na vele aanbevelingen vol verwachting naar De Westkaap. Maar wat viel het tegen!

Het uitzicht weliswaar fenomenaal, maar bediening slordig (o.a. verkeerd bestek, geen vingerkommetje bij ongepelde gamba's of bordje voor de pellen). Eten viel tegen (niet veel smaak) en in verhouding vonden wij het veel te duur.

Jammer....

13. Marianne's profielfoto
    Marianne heeft een recensie geschreven voor De Gecroonde Liefde

Het was gezellig druk, desondanks toch vlot bediend.

De vissoep heerlijk en goed gevuld. De knoflooksoep een bijzondere ervaring: lekkere gegrilde paddestoelen erdoor, mmm. Daarna coquilles en gamba's, perfect gebakken en heerlijk van smaak. Ook de lamsfilet was goed. Knapperige groenten en gebakken aardappeltjes in rozemarijn om je vingers bij op te eten.

De borden mooi opgemaakt. De bediening niet opdringerig, maar toch oplettend. Kortom: nog steeds een aanrader!

14. Marianne's profielfoto
    Marianne heeft een recensie geschreven voor De Gecroonde Liefde

Ook de lunch was een succes. De zaak was erg druk met klanten, maar dat deed niets af aan de vlotte bediening en heerlijke eten. Het doet er niet toe wat je bestelt, het is allemaal mooi opgemaakt en heerlijk van smaak.

15. Marianne's profielfoto
    Marianne heeft een recensie geschreven voor De Gecroonde Liefde

Waren al lang van plan, nu eindelijk hier gegeten: Prima! Bediening erg prettig, inrichting en aankleding zaak smaakvol, eten origineel en zeer smakelijk! Echt een aanrader.

16. Marianne's profielfoto
    Marianne heeft een recensie geschreven voor Peper & Zout

Twee weken geleden nogmaals hier gegeten en wederom was alles top! Bijna niet mogelijk: maar de keuken wordt steeds verfijnder en zeer origineel in opmaak, maar het belangrijkste is dat het eten heerheerheerlijk is. Bediening nog steeds zeer charmant. Kortom: dit adres blijft op onze lijst staan.

17. Marianne's profielfoto
    Marianne heeft een recensie geschreven voor Peper & Zout

Gisteravond het kerstdiner bij Peper & Zout genoten. Werkelijk alles was top. Het diner culinair verfijnd, de amuses tongstrelend lekker en zeer verrassend. De bediening bijzonder charmant. Ik geniet nog na van de tongfiletsalade omwikkeld met spek en vergezeld van gamba's. De kalfsbouillon lekker licht. Het hoofdgerecht griet en Hollandse garnaaltjes: heerlijk. Dit restaurant is een aanrader!!!

18. Marianne's profielfoto
    Marianne heeft een recensie geschreven voor Restaurant Koperen Ketel

Na jaren weer eens hier gegeten: mmmm wat hebben we genoten. Aanrader: Buffettrolley met diverse kleine hapjes, meest huisgemaakt, een aangename verrassing. Hoofdgerecht gegrillde gamba's: precies juist gaar en nog heerlijk mals en sappig, zo krijg je ze niet vaak. Ook het ijs van het dessert was erg lekker. De bediening is charmant en attent, maar niet opdringerig. De Koperen Ketel staat weer op ons lijstje hoor!