1. Afgelopen weekend bij Nr. 7 het keuzemenu gegeten via de AH-actie. We hebben hier al eerder tot volle tevredenheid gegeten maar deze keer hebben we wat op- en aanmerkingen.

Pluspunten: Het is een prachtig pand. De bediening is erg vriendelijk. Nadat we er om gevraagd hadden, kregen we een karaf kraanwater, die ongevraagd ook weer aangevuld werd. Het huisgemaakte brood was verrukkelijk.

Minpunten: De bediening was weliswaar erg vriendelijk, maar soms deed het onnatuurlijk en stijfjes aan. De tomatensoep was erg lekker. De warme bouillon werd aan tafel over de koude tomaten op het bord gegoten, waardoor de soep helaas snel afkoelde. Bij het hoofdgerecht konden we "verse" frietjes bestellen. Om te beginnen waren de frietjes droog en leken het meer diepvries frietjes uit een plastic zak, dus echt niet vers. Bovendien moesten we er voor betalen, terwijl frietjes of aardappeltjes toch tot het standaard garnituur behoren. De hoofdgerechten waren niet warm. De scholfilet was weliswaar mals, maar lag op een koud bedje broccolicrème, waardoor het geheel snel lauw werd. We kregen er rijst bij geserveerd. De saus was lekker, maar de rijst zelf was niet gaar. Als dessert een bord met vier minieme stukjes kaas, waarvoor we nota bene nog een toeslag moesten betalen, terwijl dit in het keuzemenu zit.

Verhouding tussen prijs en kwaliteit vonden we niet goed. Te duur in vergelijking met wat er geserveerd werd. We eten vaak buitenshuis, maar meestal is deze verhouding beter.

We zullen Nr. 7 niet direct van onze lijst schrappen, maar waren deze keer enigszins teleurgesteld. Ik ga er vanuit dat Nr. 7 onze kritiek als opbouwend beschouwt.

5,5