• Lid sinds 3 maart 2013

Alida's Smulpaleis

Roden

Flint

Assen

W. de Haan heeft nog geen foto toegevoegd

1. W. de Haan's profielfoto
    W. de Haan heeft een recensie geschreven voor Broodje Ben

Hier inmiddels al een paar maal verschillende broodjes besteld. Lekker verse afgebakken (licht warme) Italiaanse bol met keuze uit vele soorten vers beleg. Ondanks de drukte is men snel klaar met de bestelling. Je betaald wel rond de vijf a zes euro voor een belegd broodje, maar dit is het in onze beleving zeker waard!

2. W. de Haan's profielfoto
    W. de Haan heeft een recensie geschreven voor Alida's Smulpaleis

Hier vaak langsgereden en nu toch eens naar binnen gegaan om wat te eten, aangezien deze cafetaria / eetgelegenheid ooit een paar maal is benoemd tot 'beste cafetaria' van Nederland. De verwachting was dus hoog; nu nog zien of men dit zou waarmaken. Om kort te zijn: Nee!!
    Met de vriendelijkheid van de eigenaren was niets mis. Aardige mensen, maar daarvoor ga je niet primair naar een cafetaria. In eerste instantie wil je lekker eten en in dit geval nét wat beter dan gemiddeld, zo niet heel lekker eten. Als dit ooit de beste cafetaria van NL is geweest dan zijn ze inmiddels hard achteruit gehold met de kwaliteit, want ik heb vaak smakelijkere patat gegeten dan hier. Het waren een soort half gebakken flauwe pureestaafjes. Volgens mij niet voorgebakken en te kort gefrituurd of teveel tegelijk c.q. te koud in de frituurolie gegooid, dus dan zuigt de friet olie op, met maagzuur als gevolg. De saus die je erbij kunt bestellen zit in een heel klein bakje. Dan nog over de inrichting zelf. Dit was in het begin waarschijnlijk een moderne leuke cafetaria die net even anders was dan alle andere, maar nu lag de vloer vol met kruimels en naar binnen gelopen zand. Op de wand waren duidelijk vette (kinder)handafdrukken te zien, waardoor het totaalbeeld nogal smoezelig overkwam en dat gevoel wil je niet als je aan het eten bent. Met meer aandacht voor de bereidingswijze van de patat en wat vaker schoonmaken zou de totaalbeoordeling wat hoger kunnen scoren.

4,5
  3. W. de Haan's profielfoto
    W. de Haan heeft een recensie geschreven voor Flint
    Internationaal Assen

Het eten is goed en de ambiance is leuk, maar ruim een uur wachten op een kleine bestelling is wel erg lang! Dit terwijl er enkel wat mensen zaten te drinken. Het personeel heeft er meer belangstelling voor om te kletsen en lachen met elkaar en met bekenden dan om oog voor de klant te hebben. Jammer, geen positieve beleving. Dan mag het eten verder goed zijn, maar waar het uiteindelijk om gaat is het totaalplaatje inclusief het gevoel om als klant gewaardeerd te worden.

6,5
  4. W. de Haan's profielfoto
    W. de Haan heeft een recensie geschreven voor De Kleine Moghul

Wij komen hier al 25 jaar. Een typische, kleurrijke inrichting in huiskamersfeer, maar dat maakt het een unieke beleving. Erg aardig personeel en bovenal erg lekker eten voor een goede prijs.
    Het is geen groot restaurant, maar als je op tijd bent is meestal nog wel plek.

5. W. de Haan's profielfoto
    W. de Haan heeft een recensie geschreven voor Jammra

Met de familie hier wezen eten. Onze ervaring in drie woorden: man, man, man!
    Vriendelijk personeel, maar daar is het dan ook mee gezegd. Drie kwartier moeten wachten op ons eten, terwijl maar vijf tafeltjes bezet waren. Mensen die na ons waren gekomen kregen eerder eten op tafel dan wij. Toen we uiteindelijk op het punt stonden om onze drankjes maar af te rekenen en naar een ander restaurant te vertrekken, kwamen het eerste deel van de bestelling dan toch, de rest kwam vijf minuten later(!) het naanbrood, waar de ober bij de bestelling nog expliciet om vroeg of we dat ook wilden hebben, is nooit gekomen. We hebben er later ook maar niet meer om gevraagd, want we waren inmiddels al klaar met het eten. Hadden vegetarische gerechten besteld, maar dit was één grote teleurstelling. Mijn dochter merkte direct al op: "Pap, dit lijkt wel zo'n diepvriesmenu uit zo'n zak van… [het merk met die kapitein], wat ze in de pan gekwakt hebben". Nou, hetgeen wij hadden was kwalitatief nog verre van dat. De enige overeenkomst was dat het beide uit de diepvries kwam, want dat was het zeker. Dit was te merken aan de structuur (alles was slap) en de smaak (alle ingrediënten hadden dezelfde smaak). De temperatuur van het eten was lauw. Onze conclusie is dat men blijkbaar de gerechten in grote hoeveelheden maakt en als porties invriest, omwille van gemak en tijdwinst. Beste mensen, met alleen klantvriendelijkheid red je het niet in de horeca. De klant betaald tot een behoorlijk bedrag en wil in eerste instantie graag lekker eten, maar dat was in dit geval een grote teleurstelling. Verbeter de kwaliteit door vers en lekker eten te serveren, of anders gewoon sluiten deze tent!

1,6
  6. W. de Haan's profielfoto
    W. de Haan heeft een recensie geschreven voor Paviljoen Overdiep

Om positief te beginnen: Zeer leuke, gezellige ambiance. Mankeert niets aan. Eigenaresse was -in tegenstelling tot veel andere revieuws- vriendelijke. Eten kwam redelijk snel op tafel, alleen de prijs/kwaliteit staat niet in verhouding. Het gerecht met rundvlees en Guiness bier smaakte naar gewone hachee zoals de Zaanse grootgrutter ook verkoopt in de vorm van een kant-en-klaar-maaltijd met hachee, rode kool en puree. Alleen dan bleef in dit geval een vettige jus achter in het bord. Wel zat er wat verse groente overheen, wat dan wel een pluspunt was. De hoeveelheid frites was daarentegen zeer minimaal (een klein bakje met minder dan een portie van de cafetaria) voor twee personen. De groentelasagna die mijn vrouw had besteld was O.K., maar niet echt bijzonder lekker. Al met al leuk gegeten, maar voor 16 euro per gerecht zou wel iets beter verwacht mogen worden.

7. W. de Haan's profielfoto
    W. de Haan heeft een recensie geschreven voor Stads-Hotel Boerland

Bepaald geen positieve ervaring hier. Bedienend personeel doet haar best, maar drie kwartier moeten wachten op een simpele bestelling! Een opmerking daarover achteraf werd door de vrouw achter de bar ongeïnteresseerd afgedaan met: “Dat heb je met dit weer… ”. Deze verklaring was niet te plaatsen, aangezien er maar tien mensen op het terras zaten (waarvan het merendeel al eten had of gegeten had). Binnen zat helemaal niemand, behalve een persoon aan de bar. Het leek er dan ook op dat onze bestelling vergeten was. Wat je dan uiteindelijk na lang wachten krijgt zijn zeer minimale porties, terwijl wij normaal maar gematigde eters zijn qua hoeveelheid. De salade is fantasieloos en zonder dressing, alsof een hand vol garnituur in een bak is gegooid. Het stokbrood wat er bij stond op het menu waren maar liefst twee(!) plakjes en gortdroog. De pannenkoeken waren zodanig dun dat het eerder crèpes waren. Bestel hier ook geen nagerecht met ijs en brownie. Je krijg dan één bolletje ijs met twee dunne strookjes brownie cake en dat voor € 6,95. We hebben onderweg terug naar de auto bij de supermarkt nog wat extra eten gekocht omdat we nog steeds trek hadden. Dan wordt het wel een heel duur avondje, wat we nog nooit eerder hebben meegemaakt en wat in principe niet nodig zou moeten zijn. Eens maar niet weer dus. Jammer.

3,1
  8. W. de Haan's profielfoto
    W. de Haan heeft een recensie geschreven voor Du Nord

Een Afrader met een grote hoofdletter deze tent. Qua ambiance ziet het er best wel leuk uit, maar daar houdt het dan ook mee op. We hebben 50 minuten moeten wachten op een simpel broodje brie, een salade en een chocoladebroodje. Het was redelijk druk dus dan moet je even wachten, maar 50 minuten wachten op een kleine bestelling is echt te lang! Als het eten dan goed en smaakvol zou zijn kon dat weer iets goed maken, maar dit was werkelijk bedroevend! Het broodje brie zag er uit of het door een kleuter gemaakt was, mijn vrouw had een klein bakje met wat blaadjes frisee-sla met keiharde miserabele stukjes stokbrood. Toen we daar in knepen leverde dat een hand vol paneermeel op! De plakjes waren afkomstig van een ingesneden pistolet, ofterwijl van een broodje dat als een tijd afgebakken en ingesneden had gelegen! Een inventieve manier van recyling?! Dit kan echt niet in een croissanterie!! Een klacht hierover bij de eigenaar leverde wel een ander broodje op, maar alles met elkaar waren we ons bezoek aan deze gelegenheid al behoorlijk zat. Dit was dan ook gelijk ons laatste bezoek aan deze locatie, waar we juist naartoe gingen omdat we graag iets meer kwaliteit wilden dan bij de bekende massale locaties waar half Nederland tussen de middag broodjes koopt. Gelet op de specialiteit en het prijsniveau zou je dat bij een croissanterie toch ook mogen verwachten, maar helaas hier dus niet.
    TIP: Neem meer personeel en besteed vooral aandacht aan de kwaliteit van het eten, want anders blijft het bij eenmalige en ontevreden klacnten wat funest kan zijn voor het bedrijf.

2,1