1. Chinees-Indisch Goes

3. elements

4. elements

5. Nederlands Yerseke

6. Nederlands Yerseke

Ultiem Zeeuws, eindeloos genieten. Bediening is op zijn plat Zeeuws maar dat maakt het juist zo prettig. Het eten is simpel maar kraak vers en absoluut zaligmakend. Als Zeeuw ben ik trots op dit stukje culinair erfgoed. Puur sang Zeeuws!

7. DE zwarte bladzijde in de Sushi geschiedenis. Volstrekt waardeloos. Bestelling kwam na 3 uur binnen. Dit na zeker 7× gebeld te hebben en onfatsoenlijk te woord te zijn gestaan, dit terwijl ik wel voor 80, - euro had afgetikt. Bij het ontvangen was de sushi door het vervoer verpest en bovendien waren de "warme" gerechten koude en taai geworden. Aanfluiting, asociaal, diep triest, waardeloos, etc.

8. elements

9. Zuid-Amerikaans Goes

10. West-Europees Goes

Een culinair pareltje in Goes. Hulde voor deze twee ondernemers. Bediening bijzonder professioneel en gastvrij. Niet te stijf maar toch bijzonder beleeft. Eten is zaligmakend en de sfeer is prima. De locatie is echter een minder punt, deze kerels verdienen een betere plek in het centrum van Goes. Gaat zeer zeker goed komen met de "Kale en de Bril". Wij gaan er vol overtuiging vaker terug komen.

11. West-Europees Goes

elements

12. Afgelopen week neergestreken bij Koi, vlak bij de karakteristieke brug van Goes. Persoonlijk ben ik bijzonder kritisch als het om sushi gaat. Sushi maken is een kunst en moet vooral ultiem vers zijn. Mijn favoriete Sushi tent bevind zich in Antwerpen, echter ontbrak het mij aan tijd, dus dit maal sushi in mijn woonplaats.

Koi doet het totaal niet slecht. Fijne gerechten, prima bediening en goede sfeer. De sushi is lang niet slecht. Voor Goes een prima aanwinst wat betreft de sushi. Voor een leuke en smakelijke avond prima te doen. De topper blijft voor mij nog steeds in Antwerpen, maar ik kom zeker nog een keer bij Koi terug.

Enjoy…

13. Internationaal Goes

Vanmiddag een snelle lunch genomen bij "32". Ik sprong er enigszins met een kritische blik in omdat de keuken (eigenaar) tevens de keuken is van de landbouw. De landbouw zit enkele panden verder en de recensies betreffende de landbouw zijn voor mij persoonlijk niet al te best.

Het pand is gevestigd aan de grote markt. Hiervoor zat er een cafe in voor jongeren (Pubbles voor de Goesenaren). Het interieur is absoluut mijn smaak. Hulde voor de vormgeving en sfeer. Maar dat is puur persoonlijk.

Echter, ik werd bijzonder blij verast. Een gast vrije en vlotte bediening. Erg aardig en beleefd. Het eten was prima. Ook mijn partner en zoon hadden niks te klagen. Mijn complimenten voor "32". Een absolute aanrader voor een goede lunch!!

14. Internationaal Goes

Slot Oostende is een van de jongste aanwinsten in Goes. De locatie en "het slot" zijn adembenemend. Er zijn talrijke, originele fundamenten terug te vinden in het restaurant, welke tijdens opgravingen te voorschijn zijn gekomen. Daarnaast beschikt het slot over een bierbrouwerij (deze is zichtbaar achter glazen wanden en tevens is het mogelijk om hier een rondleiding te krijgen).

Er is niks meer dan lof over het gebouw en de originaliteit, zorgvuldigheid en de historische waarde. Echter draait het natuurlijk ook om het eten en de bediening.

Binnen de echte Goesenaren heerst er nogal wat onenigheid over de kwaliteit & bediening van het slot.
    Het slot heeft een grote kaart, en mogelijk gaan ze hiermee de mist in. De kwaliteit van het eten is redelijk. Echter worden er basis fouten gemaakt. Biefstuk verkeerd gebakken, hamburger niet echt vers en sappig en soms twijfel ik aan de hoeveelheid vlees vergeleken met de kaart (in hoeveelheid en gewicht). Voor een diner is het eten in mijn optiek nog onvoldoende. Echter ben ik er vorige week wezen lunchen en dit was prima.

De bediening is vriendelijk en doet keihard haar best. Verkeerde bestellingen, meerdere malen door verschillend personeel gevraagd worden of je al word geholpen en over het algemeen heeft het personeel geen kennis van etiquette (hoe wijn in te schenken, voorzien van informatie qua eten en weet vaak geen antwoord op vragen).

Slotsom: Voor een borrel en een hapje is Het slot een absolute aanrader! De locatie blijft adembenemend. Als je in Goes bent moet je het slot zeker bezoeken. Voor een goede maaltijd is het slot nog geen aanrader. Het personeel (en teamleiders) moeten nog echt aan de bak inclusief de keuken. Mijn verzoek aan het slot, doe alsjeblief keihard je best, jullie hebben een prachtige locatie en een origineel en bijzonder concept, zet het slot op de kaart!

Ik kom er absoluut vaker terug voor een borrel en een hapje… ik wacht vol spanning op een goede stap naar een volwaardig slot.

Elemenst.

15. Nederlands Goes

Gisteren op een zwoele zomer avond die aangevuld werd met wat onstuimig gerommeld van naderende onweersbuien, met een goede vriend en partner plaats genomen bij Katoen. Ik heb eerder recensies geschreven over Katoen, maar ik denk dat Katoen zijn vorm heeft gekregen. De locatie is absoluut top. Rustig en met de nodige stijl. Bij mooi weer staan de fonteinen aan waar de kids (waaronder mijn zoontje) zich prima kunnen vermaken. Er is tevens een klein grasveldje met wat speeltoestellen. Voor ouders met kinderen een prima uitkomst. De kinderen vermaken zich prima en de ouders kunnen ontspannen genieten van Katoen.Dit neemt niet weg dat ook voor de zakelijke afspraken Katoen een perfecte locatie is.

De bediening heeft zijn weg gevonden. Vriendelijk, attent en heel erg gastvrij. Door de drukte niet altijd even snel, maar dit moet meer gezien als compliment. Waar het goed is, is het druk.

Het eten is prima en erg smakelijk. Geen culinair hoogstandje, maar bijzonder lekker met een goede opmaak van het bord. Een prima wijn, goede kaart.

Slotsom is dat Katoen de moeite waard is. Zowel zakelijk of ouders met kids. Bij Katoen komt het goed en het personeel weet intussen wel hoe de zaken aan te pakken. De gastheer is bijzonder toegankelijk en professioneel.

Katoen, ga zo door. Een uniek restaurant op een unieke plek in Goes!!

16. Nederlands Goes

Afgelopen week een tafel gereserveerd bij "Katoen". Een warm onthaal door de sfeer met een koud randje. Ondanks dat ik de tafel al ruim een dag van te voor gereserveerd had, bleken we niet op de lijst te staan qua reservering. we kregen dus een tafel in het "cafe" gedeelte van "Katoen". Op zich niks mis mee, maar het doet nogal koud aan. Echter, het werd snel opgelost en kregen, op verzoek, een tafel in het restaurant gedeelte.

De bediening is bijzonder vriendelijk maar soms een klein beetje stroef. Echter, een dikke voldoende voor de bediening. Ook de gastheer verdient een dik compliment. Attent, persoonlijk en erg klantgericht. Het voelt als thuis komen

Het eten is voldoende. Geen culinair hoogstandje, maar heel goed te doen. Over de prijs-kwaliteit twijfel ik een beetje. Hier mag aan gewerkt worden.

De sfeer en de klantvriendelijkheid, locatie en sfeer bij "Katoen" is zonder twijfel top. We komen er wel eens in de zomer met ons zoontje, en die vermaakt zich prima met zijn kleurplaat, het ijsje van de zaak en de fonteinen. Dit terwijl we ons te goed doen aan een prima wijntje op het terras. Daarnaast is "Katoen" ook een hotel. En eerlijk is eerlijk, als ik een vreemdeling in het Zeeuwse Goes een hotel moet adviseren in Goes... dan wordt het "Katoen".

Slotsom: Leuke tent, prima bediening en sfeer!! Prijs/kwaliteit... daar mag aan gewerkt worden.

Met een compliment, een aanrader en zeker het bezoeken waard,

Elements

17. Ik heb al vaker recensies geschreven voor deze gelegenheid en tevens voor de Amadore-keten die achter deze gelegenheid zit. Eerlijk toegegeven, ze zijn zelden positief. Afgelopen Vrijdag geprobeerd mijzelf te ontdoen van alle vooroordelen die ik heb, en vol goede moed Het Postkantoor in gestapt.

+) Het blijft een mooie locatie. Mooi design, terras is top, inrichting is super. Grote leestafel met i-pads, lounge muziek, etc.

-) Bediening is diep triest. Serveersters zoeken geen contact met klanten. Diverse malen contact gezocht door subtiel mijn vinger op te steken, echter geen contact. Ik kreeg na 20 min mijn glas wijn. Daarnaast is de bediening niet getraind op organisatie, maar ook niet op motoriek en kennis van serveren. Binnen de 40 min die ik binnen was, 4x een drama met vallende glazen (o.a over klanten), verkeerde bestellingen, etc.

- - - - ) Kwam boven op het toilet omdat mijn zoontje een kleine boodschap moest doen. Helaas heb ik moeten kiezen voor het cafe er naast. De complete toilet zat onder de uitwerpselen. Excuus dat ik het zo formuleer. We spreken dan over een tijdstip van 15:00 's middags.

Slotsom: Bevestiging van mijn angst. Het gaat gewoonweg niet bij de post. Zo een mooie tent, zo een slechte bediening en service.

2,8
  18. Per toeval op dit terras beland. Het pand ziet er aan de buitenzijde karakteristiek uit. De binnenzijde heb ik niet gezien. De locatie is uitnodigend. De hoofdstraat met de lindes aan weerszijde ziet er rusticity uit.

Qua eten absoluut aanrader. Ik had spareribs met friet. Mijn zoontje even kindermenu. Mischien dat het om de presentatie ging, mar spareribs met nachos vind ik geen combi. De wijn is van slechte kwaliteit. Slots om, niet eens snack bar waardig. Bediening is bijzonder gastvrij, dat is top.

Elements

19. Binnen gevallen bij het Binnenhof. Soms heb je weinig woorden nodig voor een recensie. Dit in bijzonder positieve zin. Gezellige en professionele gastheer, prettig in de bediening met een vleugje humor. Over het eten zal ik zwijgen...een absolute topper. De perfecte locatie voor een avondvullend programma.

With compliments and best regards.

20. Gister wezen eten bij Binnenhof, gevraagd om 4 gangen menu, veel was met wild maar daar was onze smaak niet zo naar... Zonder enige moeite een mooi nieuw 4 gangen menu bedacht door de gastheer. We hebben er heerlijk gegeten en gedronken.

21. Nederlands Goes

Eindelijk, er wordt nieuw culinair talent geboren in Goes. En dat werd tijd ook. Katoen is één van de nieuwe aanwinsten in Goes. Katoen bevind zich net buiten het centrum (grote markt) van Goes. Het oude stadsarchief is omgebouwd tot hotel en eetgelegenheid. Ondanks dat Katoen buiten de grote markt ligt, heb ik niets meer over dan hulde voor het design, sfeer en locatie. In Katoen kun je rustig een goed glas wijn drinken, zonder daarbij te verdrinken in de drukte zoals die op de grote markt aanwezig is. Dat heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen. De markt is gezellig druk, Katoen is rustgevend gezellig.

De "open" keuken in Katoen vind ik absolute klasse. Katoen heeft het lef om inkijk te geven in de bereiding. Een absolute topper.

In kan niet ontkennen dat ik bij de opening van Katoen weggelopen ben. De bediening en organisatie was te zwak en te onervaren om de druk aan te kunnen. Juist omdat een opening hét moment moet zijn om te laten zien wie je bent. Echter, ik kon het niet laten om Katoen nog eens op te zoeken. Daarnaast heb ik naar aanleiding van de "chaos" op de opening een mailtje gestuurd met opbouwende woorden. Dit mailtje werd bijzonder netjes beantwoord. En zo hoort het, open staan voor de klant en er daadwerkelijk iets mee doen. Heel erg netjes.

Katoen gaat vooruit. Zoals een klein kind leert lopen heeft ook Katoen wat aanloop tijd nodig. De bediening wordt beter. Het eten is er goed... geen culinair hoogstandje maar gewoon lekker. Echter bestelde ik afgelopen keer een soep, deze werd netjes uit een kan in mijn bord geschonken. Maar wel lauw. Dat zijn net de kleine details waar aan gewerkt moet worden. De entourage en de orginaliteit is creatief, maar de kwaliteit van het eten mag hier niet aan ten onder gaan. Het vlees en de wijn was prima. Heerlijke wijn met een lekker stuk vlees.

De bediening moet blijven trainen, maar ik heb alle vertrouwen dat dit goed gaat komen.

Voor mij persoonlijk, voor een zakelijke afspraak waarbij er overlegt moet worden is Katoen dé locatie. Het is er rustig en je bent verstaanbaar. Daarnaast heb je de ruimte voor elkaar en het hotel grenst aan de eetgelegenheid. Voor een gezellige drukte prefereer ik de markt.

Slotsom: Leuke en goede tent. Een absolute aanrader!!

With best regards,

22. Nederlands Goes

De Landbouw stond bij ons bekend als een zeer betrouwbare eetgelegenheid en een prima prijs - kwaliteit verhouding. Helaas was onze ervaring gisteren anders en heeft het culinaire tij doen keren.

Bediening bijzonder slecht en zelfs brutaal. Bij het bestellen van een biefstuk diverse malen aangegeven hoe we de biefstuk wilde hebben (medium). Echter bij het opdienen werd hier absoluut geen gehoor aangegeven. In het bijzijn van ons als klanten ontstond er en verhitte discussie tussen de persoonsleden waarbij een van de personeelsleden aangaf de biefstuk per direct terug te brengen naar de keuken (ze bestaan nog...:-)). Echter kreeg deze een sneer uit de pan en de borden werden zonder blikken of blozen op tafel gezet. "Zet ze maar gewoon neer, het klopt nu toch al niet" was de alles makende uitspraak voor deze dieptrieste bediening.

Vaarwel Landbouw, daar gaat je goede naam.

4,3
  23. Hulde, hulde. Het visserhuis is genieten op de meest ultieme manier. De kaart is simpel, maar zeer zeker compleet. Ontvangst en de bediening is zaligmakend vriendelijk, ongedwongen en met een hoog niveau aan klantgerichtheid. In dit restaurant snappen ze het, zowel qua bediening als eten.
    Wijn die zorgvuldig afgewogen is aan de vlees of vis gerechten. Ondanks dat het voor ons de eerste keer was dit restaurant, voelde het als thuis komen. Prijs-kwaliteit is bijzonder goed afgewogen. Mijn complimenten naar de gastvrijheid naar het personeel.
    Kort samengevat en slotsom: dit is Zeeuwse trots. We komen hier zeker vaker terug!!

24. Nederlands Groede

Vanmiddag een zeer gezellige dag met bijzonder goed gezelschap afgesloten bij "Puur". De locatie en de strandtent aan zich zijn top. De strandtent ziet er strak uit met een overdacht design. Stoelen zijn prima en het terras is ruim. Op zich een goede "kick-off" voor een mooie afsluiting. Al snel bleek het een valse start. De mossels waren discutabel (droog gekookt) en de Irish Coffee was diep triest. Een gewone koffie met Amaretto(?!). Slotsom, een kleine tip van onze kant naar de kok om de mossels een beetje in de gaten te houden (met alle goede bedoelingen en een glimlach), dit werd echter niet in dank afgenomen. De tip/vraag over de Irish Coffee hebben we achterwege gelaten. De rekening bedroeg 150,- (inclusief tip). Op verzoek van onze zijde vroegen we een paar losse Euro's voor het wisselgeld. Dit was volgens de serveerster niet mogelijk en briefde dit op zeer onacceptabele wijze door aan haar bazin. Vervolgens kregen we een "veeg uit de pan" van de bazin. Nee, helaas... voor ons nooit meer Puur.

4,9
  25. Het was een gedwongen noodgreep om aan tafel te schuiven in dit restaurant. Persoonlijk heb ik geen hoge pet op van de Amadore keten. Qua locatie's zijn ze top, maar voorgenoemde wordt keihard onderuit gehaald door de kwaliteit en gebrekkige bediening.

Mijn vermoeden werd frontaal bevestigd. Helaas is de kwaliteit dusdanig slecht dat ik echt nooit meer ga eten. Ik bestelde een van mijn favorieten, "spaghetti carbonare". Bij deze ontbrak het werkelijk aan alles. De smaak is overwegend chemisch en geen enkel stukje vakmanschap of passie te herkennen. Tevens was de spaghetti een blubberige substantie. Mijn tafelgezel had een pizza waarbij de bodem nog koud en taai was.

Jammer, de locatie en inrichting is een topper. De bediening wordt beter maar er moet nog een hoop gebeuren. Als ik een toerist was zou ik als eerst naar binnen gaan bij deze tent. Puur op uitstraling gebaseerd. Helaas, ik ben een local...aan deze tent valt voorlopig geen eer te behalen op culinair gebied. Betekend overigens niet dat je er een best leuk wijntje kan drinken op een prima terras....

Enjoy,

2,7
  26. Vanuit de sloep de kant op gestapt bij de Paardenkreek. Na een waanzinnig mooi tochtje over het veerse meer, hadden we tevens waanzinnig veel honger. Zeeuwse lucht maakt tenslotte hongerig. De locatie is perfect en het terras ziet er best aardig uit.

Ik had de gamba's. Geen aanrader. Het was een bord met saus of soep (ondefinieerbaar) en daarin zwommen vrolijk wat smakeloze gamba's in rond. Dit werd aangevuld met friet. Tevens hadden we een geitenkaas salade besteld. Overheersende honingsmaak en we hebben de salade aan de kant geschoven. Overdaad schaad, zeker in dit soort gerechten.

Bediening was matig. Veelvuldig werd er door de gastvrouw gezegd dat ze er nog maar een aantal weken werkte dus niet alles even goed ging. Dit herhaald ze bij elke klant.

Slotsom, locatie is prima. Veerse meer is absoluut de moeite waard. Maar beter kan je doorvaren naar het einde van paardenkreek, daar zitten de wat betere eetgelegenheden.

27. Internationaal Goes

Hopend op groei zijn we na lange tijd voor een tweede keer wezen eten bij Amuz. Dat we die avond de enige waren (en bleven..op een vrijdagavond) gaf me een onderbuik gevoel. Dit in combinatie met de geruchten dat Amuz wat achteruit was gegaan betreffende het eten. Echter doe ik persoonlijk weinig met geruchten. En bovendien is smaak lastig te definiëren.

Ik ben persoonlijk zeer gecharmeerd van de gastvrouw. Ze is geen "pro" in de bediening maar dat maakt het juist prettig in de omgang. Niet te stijf en afstandelijk maar gewoon gezellig.

De wijnkaart vond ik persoonlijk prima. Qua prijs ook lang niet slecht. Prima wijn voor een prima prijs. Cheers..niks mis mee. Gezien mijn allergie voor mossels kon ik helaas niet deelnemen aan de Amuze. Deze bestond uit een soort kroketje van mossels. Maar volgens het tafelgezelschap was deze prima.

De gepocheerde oesters (waar ik dan weer niet allergisch voor ben) waren lekker. Niet meer en niet minder. Het hoofdgerecht van vis vond ik persoonlijk minder. Vrij droog en niet echt rijk van smaak. Echter had mijn partner vlees. En deze was zaligmakend, zeker in de combi met de wijn. De opmaak van de borden ziet er prima uit, maar mag in mijn optiek wat minder druk. Bij het kijken naar je bord wordt je nogal overvallen met kleurtjes en streepjes. Het is maar net wat je voorkeur is.

Als zoete snoet de boel afgeblust met een Irish Coffee.

Voor mij is een Irish Coffee een meetpunt van de professionaliteit van de eetgelegenheid. De juiste coffee in combinatie met de juiste whisky....een goede traditionele Irish Coffee is een uitdagende klus. Een goede Irish Coffee staat voor mij persoonlijk gelijk aan kennis en kwaliteit.

Slotsom: Prima gegeten, leuke bediening en qua interieur een stijlvolle tent. Echter vind ik de prijs/kwaliteit verhouding discutabel. Het is lekker eten, niet uitmuntend of zaligmakend. En gezien de prijs mag dit niveau best wel wat omhoog. Het is zeer zeker de moeite waard om er eens een keer te gaan eten. Maar helaas heeft Amuz niet de groei die ik gehoopt had.

28. Zuid-Amerikaans Goes

Twee weken geleden de beruchte stoute schoenen aangetrokken en letterlijk en figuurlijk "de werelt" ingestapt.
    De locatie, is ondanks buiten het centrum, prima. Op loopafstand van de grote markt en het pand is mooi ingericht.

Het concept is niet spectaculair maar zeer zeker grappig. De gehele avond komt met langs met vlees waarbij men zelf kan bepalen of je het wel of niet neemt. Zoals beschreven in eerdere recensies is er soep en een salade bar.

Het personeel is in mijn optiek nog te houterig en te gemaakt. Maar dat is volstrekt logisch bij en opstarten van een zaak. Maar zeer zeker gastvrij...top. Het eten is goed maar niet zaligmakend. Gewoon een leuk stuk vlees..nothing more, nothing less. De salade bar is een kleine domper. Plastic bakken en knullig aangekleed. Qua entourage valt er veel meer uit te halen.

De presentatie en het serveren van het vlees is te gemaakt. Maakt er iets leuks van, flinke stoot humor en dan zou het goed moeten komen. Een afgang zijn de knullig in elkaar gelaste steelpannetjes waar de spies in geborgd wordt tijdens het snijden. Kan echt niet qua presentatie.

Slotsom: Leuke tent. Grappig concept. Maar wie een culinaire avond wil geen aanrader.

Elemenst

5,3
  29. Afgelopen weekend met zeer goed gezelschap naar nummer zeven geweest. Het was een symbolische dank naar ons meegenomen gezelschap dus we hoopten dat het zou voldoen aan onze verwachtingen. Hoop en verwachting kan een slechte combinatie zijn. Maar laten we beginnen bij het begin.

We hebben de culinaire reis geopend met een fles Cava. Prima smaak en kwaliteit. Vervolgens kozen we het verassings menu. Bestaande uit vier gangen. Ik zal hier de highlights uit halen betreffende de smaak en bereiding.

Zowel het vlees al de vis waren allen net iets te lang gebakken. Jammer, dit komt de structuur niet ten goede. De asperge soep was ondefinieerbaar. Champignon of asperge.
    het kaasplankje was echter voortreffelijk. Net zoals als de wijnen die we bij onze gerechten kregen. Absoluut zaligmakend en goed gecombineerd.

Tevens een compliment naar het personeel. Ondanks onze soms lastige interesse vragen betreffende de wijn en gerechten wist onze bediening (dame van jonge leeftijd) er feilloos en altijd antwoord op te geven. Tevens was de niet al te stug en gemaakt, maar open, niet te stijf en een vleugje humor. Daar hou ik dan wel weer van.

Slotsom: Een kritische noot qua voorbereiding. Absoluut niet slecht maar nog geen topper. De wijn is top. Zoals ook de bediening. Prijs/kwaliteit is voldoende. Circa 100Euro p/p inclusief de wijn en de fles Cava.

Als nummer zeven iets meer zou groeien zouden ze van mij zeker een acht krijgen.

5,5
  30. Nederlands Goes

Ik heb het stiekeme gevoel dat de Heartbreak MISSCHIEN weer een kleine doorbraak kan maken. Eerlijk is Eerlijk. Het terras ziet er uitdagender uit als in het verleden. Het interieur is echter nog steeds het zelfde als 10 jaar geleden. Een goeden regel in de horeca..na een jaar of vijf vernieuwen (maar zeker niet het eigen karakter verliezen).

Tegenwoordig is de Heartbreak een Hotspot voor Bikers. Zeker de bovenverdieping schijnt een soort van clubhuis te zijn voor een MC (motorclub)..Daar trek je klanten mee, maar je zal hiermee ook absoluut klanten verliezen. Het is maar hoe je als eigenaar de weegschaal wil hebben.

Qua eten: Redelijk maar zeker niet verrukkelijk. Al met al is het nogal slordig afgewerkt. Denk na in de keuken. Door simpel te denken is er meer resultaat te behalen. Probeer niks culinairs op tafel te zetten als je de kwaliteiten niet hebt. Hou het simpel, dan moet het goed komen.

Personeel: Matig. Wees een gastvrouw/heer. Ook in een gelegenheid zoals de Heartbreak. Juist in de Heartbreak..ENTERTAIN je gasten..!!!..Langer als 15 min wachten tot je geholpen wordt is in mijn optiek Not-Done..Zelfs na diverse malen oogcontact. Zorg dat je klanten terug komen voor JOU!!..

Slotsom: Heartbreak balanceert op een GO of NO GO..Het is er op of er onder. De Heartbreak is een leuke tent..maar verwacht er niet te veel van. Qua terras absoluut gezellig. Qua eten matig en vaak onder de lijn.

31. elements

Iedereen verdient een tweede kans, maar Jerseys absoluut niet. Door toeval verzeild geraakt in Jerseys. Met enigszins lood in de schoenen gezien de reputatie van deze horeca gelegenheid. Aan de andere kant wilde we ons zelf wel eens laten verassen. Helaas werd er aan al onze verwachtingen voldaan.

Meerdere mensen geïrriteerd weg zien lopen wegens verkeerde of vertraagde bestellingen. Een aantal mensen soms zonder te betalen. En terecht. Onze bestelling liet ongeveer 40min op zich wachten (2 bier, 1 choco en rode wijn). Ok.. het was druk aangezien het weer en koninginnedag maar juist dit soort dagen moet je als horeca gelegenheid scoren en zorgen dat je organisatie klopt.

Na meerdere malen vragen waar onze bestelling bleef (na een vol uur wachten) ben ik naar de manager gelopen om te vriendelijk en bescheiden te vragen waar onze bestelling bleef. Geduld is een schone zaak dacht ik zo. De manager wierp wat bonnen in mijn richting die nat van het bier waren en vervolgens kreeg ik de oplossing voor deze wanorde "wat denkt u zelf meneer met deze drukte en organisatie". Daar kon ik het mee doen.

Enjoy..

1,6
  32. Cullinair is voor mij het zelfde als literair...en dat probeer ik ook altijd samen te voegen in mijn recensie. Echter soms zijn er geen woorden te vinden voor wat je zoekt. Saloniki is hier een voorbeeld van. Ga hier vooral niet eten. De echte Griekse keuken is vooral vers, fris en gezond. Saloniki is vet, frituur en smakeloos. Excuus voor de recensie, maar het is echt slecht.

2,6
  33. elements

El Mundo te Utrecht, vlak bij de binnenstad en de grachten van Utrecht. De tippel over de gracht richting El Mundo is al de moeite moeite waard om het eens te proberen. Of El Mundo de moeite waard is, daar twijfel ik aan. De gerechten zijn o.k maar geen toppers. De bediening is onpersoonlijk en erg onprofessioneel. Bij het bestellen van een karafje witte wijn, werd deze nog net niet op onze tafel geworpen inclusief 3 gestapelde glazen die op de tafel werden geschoven..de rest was aan ons.

Voor mij niet voor herhaling vatbaar. Jammer..want de locatie op zich, met zeker het dakterras nodigt een beetje restauranthouder toch echt voor meer...kwaliteit en het correct bedienen van je klanten bijvoorbeeld.

Elements.

34. Het binnenhof bevind zich vlak bij het centrum van Goes. De locatie is niet bijzonder en voor de leek zelfs even zoeken. Het interieur is volledig vernieuwd. Vergeleken met voorheen een absolute vooruitgang. Buiten het feit dat het eten er prima is, is ook de opmaak van de borden perfect. De gerechten zijn er niet te groot maar zeer zeker voldoende. De bediening is naast gastvrij ook erg professioneel maar daardoor zeker niet te stug. Er is echter een punt van aandacht. De gastvrouw is te amicaal. Ons tafelgezelschap (die de gastvrouw niet kende) irriteerde zich in zeker mate aan haar gedrag en te amicale gedrag. Dit doet niks ten onder aan de gerechten en de avond...u bent alleen gewaarschuwd.

35. Internationaal Goes

Soms kom je restaurants tegen waarbij je niet helemaal weet wat je er mee aan moet. Een diepe zucht overvalt me en een gedachte.."wat moet ik er mee..."...Niet in de negatieve zin maar juist in de positieve zin. Amuz moet nog leren lopen. Moet nog een beetje groeien. Moet haar draai nog weten te vinden. Er zit absoluut talent in deze zaak.

De Amuze die wij gepresenteerd kregen was absoluut top!..De presentatie en opmaak van de gerechten is prima. De bediening is een beetje onwennig en misschien iets te zakelijk..Just be youreself, kom een beetje los naar je klanten toe en dan moet het goed komen.

Prijs kwaliteit was naar mijn idee afgewogen. Grote porties hoeft echt niet. Het is de smaaksensatie waar het in mijn optiek om gaat. En de sensatie was absoluut aanwezig. Na het eten bij Amuz stap je niet naar buiten met een gevoel dat je veel gegeten hebt. Je stapt naar buiten met een gevoel dat je heerlijk gegeten hebt en dat het genoeg is... en daar gaat het om.

Slotconclusie: Amuz is een aanrader. Maar Amuz mag nog groeien...Amuz moet nog een persoonlijkheid krijgen. Ze gaat die zeker krijgen in mijn optiek. Ik kom over een paar maandjes zeker nog eens terug...!

Elements.

36. De stadsschuur. In de volksmond van de inwoners van Goes ook wel "onder het stadhuis". De locatie is uniek... gezien de historische waarde van het pand. Echter vind ik de inrichting van het restaurant erg simpel en "clean". Het eten is er voldoende. Daar blijft het ook bij. Voor een lunch tijdens het shoppen in Goes is het voldoende...that's all. Bediening is inderdaad gehaast en onpersoonlijk.

Elements.

37. d'Anvers, voor de sfeer en bediening absoluut top. Maar waarschijnlijk komt dat omdat ik een" bekende" ben van het personeel. Qua kaart een ruime voldoende. Prijs/kwaliteit meer dan goed. Verwacht geen culinair hoogstandje maar verwacht een gezellige avond met lekker eten en een goede sfeer. Eigenlijk zoals het moet, lekker eten, goede sfeer, leuk personeel en geen kater van de rekening of wijn. Een aanrader voor een gezellige avond!

" Elements "

38. Raymondo valt onder de zelfde "keten c.q eigenaar" als Jersey`s. Qua eten is dat ook goed te merken. Geen cullinaire atractie en het liefst gewoon vermijden. De locatie is absoluut een "a-locatie". Mooi uitzicht op de veste van Goes. Zeker bij mooi weer is het buiten zitten een topper. Echter valt alles in elkaar bij het zien en proeven van het eten. Let tevens eens op het onderhoud van dit restaurant. Een zwaar minpunt.

Slotsom, locatie top, eten zwaar teleurstellend..

Best regards.

Elemenst.

3,4
  39. elements

40. elements

41. Nederlands Goes

De Heartbreak is naast een gezellig cafe een doorsnee "fast food" cafe. Verwacht hier geen kwaliteit of cullinaire hoogstandjes. Op vrijdagavond (1ste vrijdag van de maand, 25+) een een prima cafe. De muziek is wat pittiger (U2, Anouk, Born2be wild, etc). Om er te eten is het een klein beetje "sip". De keuken was top maar tegenwoordig een onvoldoende. Veel diepvries producten wat de smaak en kwaliteit niet ten goede komt. Het personeel is prima. Erg vriendelijk en netjes. Een aanrader zijn de nacho`s en quesadilla`s...gewoon voor bij de borrel. Laat het daar ook bij.

Slotsom: leuke staptent en voor een hapje bij een borrel prima. Voor een avond uit eten...geen aanrader.

Elements.

42. Aangezien ik er nog geen 10 minuten vandaan woon is de locatie top. Gelegen aan het veerse meer en zeker op een zwoele zomeravond ultiem. Echter zie de meerkoet gewoon als een luxe "snackbar" met vakantie krachten. Nothing more, nothing less". Bediening matig tot slecht en het eten is niet bijzonder maar te doen.

43. Het "kerkje"van Baarland (in de volksmond) is genieten puur sang. Bij het binnenkomen van de kerk voelt het al meer dan bijzonder. De locatie is in mijn optiek meer dan uniek. Bij het open slaan van de kaart werd mijn hart omhelst van "lust". Ook de wijnkaart is er een om te koesteren. Absoluut top. De gerechten zijn afgewogen en overdacht. Sfeer, locatie en gerechen maken het geheel tot een ultiem concept.

With Compliments and best regards,

Elements.

44. Het mes bij Jersey`s snijdt aan twee kanten. Een botte en een scherpe kant. Om bij het scherpe (positieve) te beginnen. Op vrijdag avond zo rond een uur of 23.00hr is dit wel een van "the place`s 2B". Redelijk goede muziek in de vorm van een D.J en tevens aantrekkelijk publiek. Echter de botte kant van Jersey`s is dat het een "net niet" tent is. De bediening is meer dan waardeloos. Lange wachttijden op het terras en rond uit slecht qua benadering van klanten. Het onbreekt deze tent aan organisatorisch vermogen. Het eten is slecht, vaak te laat en klopt niet met het geen wat besteld is.

Slotsom..Om op vrijdagavond te gaan stappen (Zeker op 25plus, eerste vrijdag van de maand) geen onaardige tent en leuk publiek. Om te eten of een terrasje..niet doen..de ergenis en kwaliteit is erger dan het genot.

3,3