Activiteiten van elements

1. elements's profielfoto
    elements heeft een recensie geschreven voor Restaurant Binnenhof

Binnen gevallen bij het Binnenhof. Soms heb je weinig woorden nodig voor een recensie. Dit in bijzonder positieve zin. Gezellige en professionele gastheer, prettig in de bediening met een vleugje humor. Over het eten zal ik zwijgen...een absolute topper. De perfecte locatie voor een avondvullend programma.

With compliments and best regards.

2. elements's profielfoto
    elements heeft een recensie geschreven voor Restaurant Binnenhof

Gister wezen eten bij Binnenhof, gevraagd om 4 gangen menu, veel was met wild maar daar was onze smaak niet zo naar... Zonder enige moeite een mooi nieuw 4 gangen menu bedacht door de gastheer. We hebben er heerlijk gegeten en gedronken.

3. elements's profielfoto
    elements heeft een recensie geschreven voor Katoen
    Nederlands Goes

Eindelijk, er wordt nieuw culinair talent geboren in Goes. En dat werd tijd ook. Katoen is één van de nieuwe aanwinsten in Goes. Katoen bevind zich net buiten het centrum (grote markt) van Goes. Het oude stadsarchief is omgebouwd tot hotel en eetgelegenheid. Ondanks dat Katoen buiten de grote markt ligt, heb ik niets meer over dan hulde voor het design, sfeer en locatie. In Katoen kun je rustig een goed glas wijn drinken, zonder daarbij te verdrinken in de drukte zoals die op de grote markt aanwezig is. Dat heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen. De markt is gezellig druk, Katoen is rustgevend gezellig.

De "open" keuken in Katoen vind ik absolute klasse. Katoen heeft het lef om inkijk te geven in de bereiding. Een absolute topper.

In kan niet ontkennen dat ik bij de opening van Katoen weggelopen ben. De bediening en organisatie was te zwak en te onervaren om de druk aan te kunnen. Juist omdat een opening hét moment moet zijn om te laten zien wie je bent. Echter, ik kon het niet laten om Katoen nog eens op te zoeken. Daarnaast heb ik naar aanleiding van de "chaos" op de opening een mailtje gestuurd met opbouwende woorden. Dit mailtje werd bijzonder netjes beantwoord. En zo hoort het, open staan voor de klant en er daadwerkelijk iets mee doen. Heel erg netjes.

Katoen gaat vooruit. Zoals een klein kind leert lopen heeft ook Katoen wat aanloop tijd nodig. De bediening wordt beter. Het eten is er goed... geen culinair hoogstandje maar gewoon lekker. Echter bestelde ik afgelopen keer een soep, deze werd netjes uit een kan in mijn bord geschonken. Maar wel lauw. Dat zijn net de kleine details waar aan gewerkt moet worden. De entourage en de orginaliteit is creatief, maar de kwaliteit van het eten mag hier niet aan ten onder gaan. Het vlees en de wijn was prima. Heerlijke wijn met een lekker stuk vlees.

De bediening moet blijven trainen, maar ik heb alle vertrouwen dat dit goed gaat komen.

Voor mij persoonlijk, voor een zakelijke afspraak waarbij er overlegt moet worden is Katoen dé locatie. Het is er rustig en je bent verstaanbaar. Daarnaast heb je de ruimte voor elkaar en het hotel grenst aan de eetgelegenheid. Voor een gezellige drukte prefereer ik de markt.

Slotsom: Leuke en goede tent. Een absolute aanrader!!

With best regards,

4. elements's profielfoto
    elements heeft een recensie geschreven voor De Landbouw
    Nederlands Goes

De Landbouw stond bij ons bekend als een zeer betrouwbare eetgelegenheid en een prima prijs - kwaliteit verhouding. Helaas was onze ervaring gisteren anders en heeft het culinaire tij doen keren.

Bediening bijzonder slecht en zelfs brutaal. Bij het bestellen van een biefstuk diverse malen aangegeven hoe we de biefstuk wilde hebben (medium). Echter bij het opdienen werd hier absoluut geen gehoor aangegeven. In het bijzijn van ons als klanten ontstond er en verhitte discussie tussen de persoonsleden waarbij een van de personeelsleden aangaf de biefstuk per direct terug te brengen naar de keuken (ze bestaan nog...:-)). Echter kreeg deze een sneer uit de pan en de borden werden zonder blikken of blozen op tafel gezet. "Zet ze maar gewoon neer, het klopt nu toch al niet" was de alles makende uitspraak voor deze dieptrieste bediening.

Vaarwel Landbouw, daar gaat je goede naam.

4,3
  5. elements's profielfoto
    elements vindt de recensie door Mary Bloemendaal voor Het Postkantoor leuk

We gingen op het terras zitten. Serveerster loopt pal voor ons langs. Ziet niks. 5 min later gaan er 2 tafels verder mensen zitten. Serveerster loopt weer pal voor ons langs. Ziet niks. Neemt bestelling op bij die mensen. Loopt weer langs en ziet ons nog niet. Brengt bestelling bij die mensen en ja hoor komt bij ons opnemen. We bestellen 2 warme pannini's. Koffie en tonic. Veel later komen de broodjes, waarvan 1 heel lauw. Halverwege de broodjes komen de drankjes. Om af te rekenen moet je weer veel moeite doen. Prijs, kwaliteit, service is ver beneden peil. Hoeft voor ons niet meer.

4,3
  6. elements's profielfoto
    elements vindt de recensie door R.Tieleman voor Het Postkantoor leuk

Afgelopen donderdag hier geluncht, was een drama!!

Al eerder de salade met gamba's hier gegeten in een mandje van parmesaanse kaas die toen erg lekker was, daarom hier heen met mijn vijf (schoon)zussen. Drie dames de salade besteld, twee de mini panini's met twee soepjes en één de grote panini.

Na een tijd te hebben gewacht werden de salades gebracht zonder het mandje van parmezaan, een groot bord sla met vijf gamba's voor 12,50. Gevraagd naar de parmezaanse kaas, daar waren ze mee gestopt vertelde de serveerster, daar voor in de plaats croutons! Mini panini's terug gegeven, waren heel droog, kruimelden helemaal uit elkaar, heel lang gewacht voor ze er weer mee terugkwamen met dezelfde panini's en koude soep, gewoon een poosje in de keuken gestaan...

Tot mijn grote verbazing kwamen er toch nog drie mandjes kaas uit de keuken toen we de gamba's hadden opgegeten, zonder het bord sla en de panini's weer terug. Wat een toestand, gezegd dat we niets meer hoefden, dat we er flink de pest in hadden dat het zo fout kon gaan allemaal, krijg je nog een grote mond ook!!
    Van de zes dames hebben er twee helemaal niet gegeten, drie alleen wat sla met de gamba's, de sfeer was compleet weg.

Toch nog een drankje aangeboden gekregen maar daar voor bedankt, hier wilden we alleen maar weg. De rekening gevraagd, die werd door een boze bedrijfsleider op de tafel gegooid, toch nog 73 euro, zonder iets te zeggen en liep gelijk weg!

We hebben het geld op tafel gelegd, zijn langs haar heen gelopen en heeft niets meer gezegd, geen sorry, geen dank je wel, geen tot ziens. Niets, zo onbeschoft!!

Hier komen we dus echt nooit meer!!

7. elements's profielfoto
    elements heeft een recensie geschreven voor Het Vissershuis

Hulde, hulde. Het visserhuis is genieten op de meest ultieme manier. De kaart is simpel, maar zeer zeker compleet. Ontvangst en de bediening is zaligmakend vriendelijk, ongedwongen en met een hoog niveau aan klantgerichtheid. In dit restaurant snappen ze het, zowel qua bediening als eten.
    Wijn die zorgvuldig afgewogen is aan de vlees of vis gerechten. Ondanks dat het voor ons de eerste keer was dit restaurant, voelde het als thuis komen. Prijs-kwaliteit is bijzonder goed afgewogen. Mijn complimenten naar de gastvrijheid naar het personeel.
    Kort samengevat en slotsom: dit is Zeeuwse trots. We komen hier zeker vaker terug!!

With compliments and best regards,

8. elements's profielfoto
    elements heeft een bericht geschreven voor Babette
  9. elements's profielfoto
    elements heeft een recensie geschreven voor Puur
    Nederlands Groede

Vanmiddag een zeer gezellige dag met bijzonder goed gezelschap afgesloten bij "Puur". De locatie en de strandtent aan zich zijn top. De strandtent ziet er strak uit met een overdacht design. Stoelen zijn prima en het terras is ruim. Op zich een goede "kick-off" voor een mooie afsluiting. Al snel bleek het een valse start. De mossels waren discutabel (droog gekookt) en de Irish Coffee was diep triest. Een gewone koffie met Amaretto(?!). Slotsom, een kleine tip van onze kant naar de kok om de mossels een beetje in de gaten te houden (met alle goede bedoelingen en een glimlach), dit werd echter niet in dank afgenomen. De tip/vraag over de Irish Coffee hebben we achterwege gelaten. De rekening bedroeg 150,- (inclusief tip). Op verzoek van onze zijde vroegen we een paar losse Euro's voor het wisselgeld. Dit was volgens de serveerster niet mogelijk en briefde dit op zeer onacceptabele wijze door aan haar bazin. Vervolgens kregen we een "veeg uit de pan" van de bazin. Nee, helaas... voor ons nooit meer Puur.

4,9
  10. elements's profielfoto
    elements heeft een recensie geschreven voor Het Postkantoor

Het was een gedwongen noodgreep om aan tafel te schuiven in dit restaurant. Persoonlijk heb ik geen hoge pet op van de Amadore keten. Qua locatie's zijn ze top, maar voorgenoemde wordt keihard onderuit gehaald door de kwaliteit en gebrekkige bediening.

Mijn vermoeden werd frontaal bevestigd. Helaas is de kwaliteit dusdanig slecht dat ik echt nooit meer ga eten. Ik bestelde een van mijn favorieten, "spaghetti carbonare". Bij deze ontbrak het werkelijk aan alles. De smaak is overwegend chemisch en geen enkel stukje vakmanschap of passie te herkennen. Tevens was de spaghetti een blubberige substantie. Mijn tafelgezel had een pizza waarbij de bodem nog koud en taai was.

Jammer, de locatie en inrichting is een topper. De bediening wordt beter maar er moet nog een hoop gebeuren. Als ik een toerist was zou ik als eerst naar binnen gaan bij deze tent. Puur op uitstraling gebaseerd. Helaas, ik ben een local...aan deze tent valt voorlopig geen eer te behalen op culinair gebied. Betekend overigens niet dat je er een best leuk wijntje kan drinken op een prima terras....

Enjoy,

2,7
  11. elements's profielfoto
    elements heeft een recensie geschreven voor Het Grand Cafe

Vanuit de sloep de kant op gestapt bij de Paardenkreek. Na een waanzinnig mooi tochtje over het veerse meer, hadden we tevens waanzinnig veel honger. Zeeuwse lucht maakt tenslotte hongerig. De locatie is perfect en het terras ziet er best aardig uit.

Ik had de gamba's. Geen aanrader. Het was een bord met saus of soep (ondefinieerbaar) en daarin zwommen vrolijk wat smakeloze gamba's in rond. Dit werd aangevuld met friet. Tevens hadden we een geitenkaas salade besteld. Overheersende honingsmaak en we hebben de salade aan de kant geschoven. Overdaad schaad, zeker in dit soort gerechten.

Bediening was matig. Veelvuldig werd er door de gastvrouw gezegd dat ze er nog maar een aantal weken werkte dus niet alles even goed ging. Dit herhaald ze bij elke klant.

Slotsom, locatie is prima. Veerse meer is absoluut de moeite waard. Maar beter kan je doorvaren naar het einde van paardenkreek, daar zitten de wat betere eetgelegenheden.

12. elements's profielfoto
    elements heeft een recensie geschreven voor Restaurant AMUZ
    Internationaal Goes

Hopend op groei zijn we na lange tijd voor een tweede keer wezen eten bij Amuz. Dat we die avond de enige waren (en bleven..op een vrijdagavond) gaf me een onderbuik gevoel. Dit in combinatie met de geruchten dat Amuz wat achteruit was gegaan betreffende het eten. Echter doe ik persoonlijk weinig met geruchten. En bovendien is smaak lastig te definiëren.

Ik ben persoonlijk zeer gecharmeerd van de gastvrouw. Ze is geen "pro" in de bediening maar dat maakt het juist prettig in de omgang. Niet te stijf en afstandelijk maar gewoon gezellig.

De wijnkaart vond ik persoonlijk prima. Qua prijs ook lang niet slecht. Prima wijn voor een prima prijs. Cheers..niks mis mee. Gezien mijn allergie voor mossels kon ik helaas niet deelnemen aan de Amuze. Deze bestond uit een soort kroketje van mossels. Maar volgens het tafelgezelschap was deze prima.

De gepocheerde oesters (waar ik dan weer niet allergisch voor ben) waren lekker. Niet meer en niet minder. Het hoofdgerecht van vis vond ik persoonlijk minder. Vrij droog en niet echt rijk van smaak. Echter had mijn partner vlees. En deze was zaligmakend, zeker in de combi met de wijn. De opmaak van de borden ziet er prima uit, maar mag in mijn optiek wat minder druk. Bij het kijken naar je bord wordt je nogal overvallen met kleurtjes en streepjes. Het is maar net wat je voorkeur is.

Als zoete snoet de boel afgeblust met een Irish Coffee.

Voor mij is een Irish Coffee een meetpunt van de professionaliteit van de eetgelegenheid. De juiste coffee in combinatie met de juiste whisky....een goede traditionele Irish Coffee is een uitdagende klus. Een goede Irish Coffee staat voor mij persoonlijk gelijk aan kennis en kwaliteit.

Slotsom: Prima gegeten, leuke bediening en qua interieur een stijlvolle tent. Echter vind ik de prijs/kwaliteit verhouding discutabel. Het is lekker eten, niet uitmuntend of zaligmakend. En gezien de prijs mag dit niveau best wel wat omhoog. Het is zeer zeker de moeite waard om er eens een keer te gaan eten. Maar helaas heeft Amuz niet de groei die ik gehoopt had.

13. elements's profielfoto
    elements heeft gereageerd op een recensie van De Werelt

gelukkig, ik dacht dat het aan mij lag. Openhartige maar eerlijke recensie

14. elements's profielfoto
    elements heeft gereageerd op een recensie van De Werelt

Beste Sander,

Dank voor je reactie. Ondanks de inhoud wil ik er toch graag op reageren. Juist mijn passie voor eten is een reden waarom ik op dit "forum" zit en tevens schrijf. Ik neem aan dat dit voor iedereen geld op deze site. Tevens ben ik van mening dat deze site juist bedoeld is om je mening te geven over een restaurant. Over smaak valt zeker niet te twisten. Zo ook over een restaurant. Laat iedereen hier daarom ook vrij in het aandragen van zijn/haar mening.

Ik vraag mezelf af waarom ik als "amateur" bestempeld wordt nadat ik mijn eigen mening heb gegeven over een restaurant. Ik heb bovendien geen talent voor het geven van onvoldoendes..wederom is het mijn mening en ervaring.

Graag wil ik je er op wijzen dat je de recensie betreffende "De werelt" niet goed gelezen hebt. Ik vindt het concept niet slecht maar op zich best leuk. Echter is het mijn smaak niet. Net zoals de kwaliteit. Het is lang niet slecht maar verwacht geen hoogstaand culinair dineer. Maar dan kan in deze ook niet gezien de prijs/kwaliteit. En daar is niks mis mee.

Ik ga zeker mee met je idee om een restaurant te beginnen met een Hollandsche keuken. Naar mijn idee een uniek concept!!..daar moet je echt iets mee doen.

Slotsom: Ik begrijp niet dat je zo reageert op mijn recensie. Ik vind het disrespect als ik meteen voor "amateur" beschreven wordt. In mijn optiek is iedereen vrij om zijn/haar mening te geven.

15. elements's profielfoto
    elements heeft een recensie geschreven voor De Werelt
    Zuid-Amerikaans Goes

Twee weken geleden de beruchte stoute schoenen aangetrokken en letterlijk en figuurlijk "de werelt" ingestapt.
    De locatie, is ondanks buiten het centrum, prima. Op loopafstand van de grote markt en het pand is mooi ingericht.

Het concept is niet spectaculair maar zeer zeker grappig. De gehele avond komt met langs met vlees waarbij men zelf kan bepalen of je het wel of niet neemt. Zoals beschreven in eerdere recensies is er soep en een salade bar.

Het personeel is in mijn optiek nog te houterig en te gemaakt. Maar dat is volstrekt logisch bij en opstarten van een zaak. Maar zeer zeker gastvrij...top. Het eten is goed maar niet zaligmakend. Gewoon een leuk stuk vlees..nothing more, nothing less. De salade bar is een kleine domper. Plastic bakken en knullig aangekleed. Qua entourage valt er veel meer uit te halen.

De presentatie en het serveren van het vlees is te gemaakt. Maakt er iets leuks van, flinke stoot humor en dan zou het goed moeten komen. Een afgang zijn de knullig in elkaar gelaste steelpannetjes waar de spies in geborgd wordt tijdens het snijden. Kan echt niet qua presentatie.

Slotsom: Leuke tent. Grappig concept. Maar wie een culinaire avond wil geen aanrader.

Elemenst

5,3
  16. elements's profielfoto
    elements heeft een recensie geschreven voor Nummer 7

Afgelopen weekend met zeer goed gezelschap naar nummer zeven geweest. Het was een symbolische dank naar ons meegenomen gezelschap dus we hoopten dat het zou voldoen aan onze verwachtingen. Hoop en verwachting kan een slechte combinatie zijn. Maar laten we beginnen bij het begin.

We hebben de culinaire reis geopend met een fles Cava. Prima smaak en kwaliteit. Vervolgens kozen we het verassings menu. Bestaande uit vier gangen. Ik zal hier de highlights uit halen betreffende de smaak en bereiding.

Zowel het vlees al de vis waren allen net iets te lang gebakken. Jammer, dit komt de structuur niet ten goede. De asperge soep was ondefinieerbaar. Champignon of asperge.
    het kaasplankje was echter voortreffelijk. Net zoals als de wijnen die we bij onze gerechten kregen. Absoluut zaligmakend en goed gecombineerd.

Tevens een compliment naar het personeel. Ondanks onze soms lastige interesse vragen betreffende de wijn en gerechten wist onze bediening (dame van jonge leeftijd) er feilloos en altijd antwoord op te geven. Tevens was de niet al te stug en gemaakt, maar open, niet te stijf en een vleugje humor. Daar hou ik dan wel weer van.

Slotsom: Een kritische noot qua voorbereiding. Absoluut niet slecht maar nog geen topper. De wijn is top. Zoals ook de bediening. Prijs/kwaliteit is voldoende. Circa 100Euro p/p inclusief de wijn en de fles Cava.

Als nummer zeven iets meer zou groeien zouden ze van mij zeker een acht krijgen.

Compliments and best regards,

5,5
  17. elements's profielfoto
    elements heeft een recensie geschreven voor Heartbreak
    Nederlands Goes

Ik heb het stiekeme gevoel dat de Heartbreak MISSCHIEN weer een kleine doorbraak kan maken. Eerlijk is Eerlijk. Het terras ziet er uitdagender uit als in het verleden. Het interieur is echter nog steeds het zelfde als 10 jaar geleden. Een goeden regel in de horeca..na een jaar of vijf vernieuwen (maar zeker niet het eigen karakter verliezen).

Tegenwoordig is de Heartbreak een Hotspot voor Bikers. Zeker de bovenverdieping schijnt een soort van clubhuis te zijn voor een MC (motorclub)..Daar trek je klanten mee, maar je zal hiermee ook absoluut klanten verliezen. Het is maar hoe je als eigenaar de weegschaal wil hebben.

Qua eten: Redelijk maar zeker niet verrukkelijk. Al met al is het nogal slordig afgewerkt. Denk na in de keuken. Door simpel te denken is er meer resultaat te behalen. Probeer niks culinairs op tafel te zetten als je de kwaliteiten niet hebt. Hou het simpel, dan moet het goed komen.

Personeel: Matig. Wees een gastvrouw/heer. Ook in een gelegenheid zoals de Heartbreak. Juist in de Heartbreak..ENTERTAIN je gasten..!!!..Langer als 15 min wachten tot je geholpen wordt is in mijn optiek Not-Done..Zelfs na diverse malen oogcontact. Zorg dat je klanten terug komen voor JOU!!..

Slotsom: Heartbreak balanceert op een GO of NO GO..Het is er op of er onder. De Heartbreak is een leuke tent..maar verwacht er niet te veel van. Qua terras absoluut gezellig. Qua eten matig en vaak onder de lijn.

18. elements's profielfoto
    elements heeft een recensie geschreven voor Amadore | Jersey

elements

Iedereen verdient een tweede kans, maar Jerseys absoluut niet. Door toeval verzeild geraakt in Jerseys. Met enigszins lood in de schoenen gezien de reputatie van deze horeca gelegenheid. Aan de andere kant wilde we ons zelf wel eens laten verassen. Helaas werd er aan al onze verwachtingen voldaan.

Meerdere mensen geïrriteerd weg zien lopen wegens verkeerde of vertraagde bestellingen. Een aantal mensen soms zonder te betalen. En terecht. Onze bestelling liet ongeveer 40min op zich wachten (2 bier, 1 choco en rode wijn). Ok.. het was druk aangezien het weer en koninginnedag maar juist dit soort dagen moet je als horeca gelegenheid scoren en zorgen dat je organisatie klopt.

Na meerdere malen vragen waar onze bestelling bleef (na een vol uur wachten) ben ik naar de manager gelopen om te vriendelijk en bescheiden te vragen waar onze bestelling bleef. Geduld is een schone zaak dacht ik zo. De manager wierp wat bonnen in mijn richting die nat van het bier waren en vervolgens kreeg ik de oplossing voor deze wanorde "wat denkt u zelf meneer met deze drukte en organisatie". Daar kon ik het mee doen.

Enjoy..

1,6
  19. elements's profielfoto
    elements heeft een recensie geschreven voor Saloniki

Cullinair is voor mij het zelfde als literair...en dat probeer ik ook altijd samen te voegen in mijn recensie. Echter soms zijn er geen woorden te vinden voor wat je zoekt. Saloniki is hier een voorbeeld van. Ga hier vooral niet eten. De echte Griekse keuken is vooral vers, fris en gezond. Saloniki is vet, frituur en smakeloos. Excuus voor de recensie, maar het is echt slecht.

Elements.

2,6
  20. elements's profielfoto
    elements heeft een recensie geschreven voor Tapasbar El Mundo

elements

El Mundo te Utrecht, vlak bij de binnenstad en de grachten van Utrecht. De tippel over de gracht richting El Mundo is al de moeite moeite waard om het eens te proberen. Of El Mundo de moeite waard is, daar twijfel ik aan. De gerechten zijn o.k maar geen toppers. De bediening is onpersoonlijk en erg onprofessioneel. Bij het bestellen van een karafje witte wijn, werd deze nog net niet op onze tafel geworpen inclusief 3 gestapelde glazen die op de tafel werden geschoven..de rest was aan ons.

Voor mij niet voor herhaling vatbaar. Jammer..want de locatie op zich, met zeker het dakterras nodigt een beetje restauranthouder toch echt voor meer...kwaliteit en het correct bedienen van je klanten bijvoorbeeld.

Elements.

Oudere updates