Restaurant De Zaak

Kaatje bij de Sluis

Blokzijl

Het Koetshuis

Bennekom

Zeldzaam eten en drinken Arnhem heeft nog geen foto toegevoegd

1. Beste heer, mevrouw stenacker,

Via de medewerkers van eet.nu heb ik verzocht of ik contact met u mag opnemen ivm uw review. Helaas heeft u te kennen te geven hier niet voor open te staan. Dit vindt ik erg jammer. U geeft aan voor 18euro 10 tot 15 gram vlees te hebben gekregen. Wij serveren geen gerechten waarvan het vlees niet meer zou zijn dan de grootte van een stuiver. Welicht dat het niet was wat u zich er van had voorgesteld
    Hoofdgerecht porties krijgen 180 gram vlees. Ik vindt het jammer dat ik niet de mogelijkheid krijg uw klacht naar behoren op te lossen.

Carolien van Lenthe

2. Geachte heer, mevrouw Reiss,

Met veel aandacht heb ik u review gelezen over mijn restaurant. Het klopt dat de porties bij ons kleiner zijn zijn ten op zichte van een hoofdgerecht.

Zoals verteld aan tafel, zoals vermeld op onze menukaart en op onze website hebben al onze gerechten de grootte van een gemiddeld tussengerecht. Hier zijn de prijzen ook naar. (ongeveer de helft van een volwaardig hoofdgerecht)

Ons idee hierin is dat onze gasten op deze manier meerdere gerechten kunnen proeven. Zoals verteld en vermeld is het ook mogelijk bij een heel aantal gerechten wel een hoofdgerechtportie te bestellen tegen een meerprijs. Omdat onze gerechten kleiner en goedkoper zijn, is friet en salade los bij te bestellen.

Wat betreft het water, wij schenken geen karaffen kraanwater, echter is een glas kraawater wel te bestellen. Vele horeca gelegenheden rekenen de prijs van het te schenken kraanwater door in de prijzen van de gerechten en de wijnen. Wij hebben er bewust voor gekozen dit niet te doen om onze prijzen laag te houden. Dit is één van de redenen waarom wij geen karaffen kraanwater serveren.

Daarnaast vinden wij het een meerwaarde mineraal water te schenken bij onze gerechten. In mijn ogen is de kwaltiteit van dit water ook zeer goed en geeft dit net een beetje extra luxe aan het diner. .

Ik vindt het jammer te horen dat dit voor u een reden zou zijn om niet meer bij ons restaurant terug te komen.

3. Zeldzaam eten en drinken Arnhem's profielfoto
    Zeldzaam eten en drinken Arnhem heeft een recensie geschreven voor Het Koetshuis

Vanmiddag met z'n 4tjes en mijn dochter van 5 (dus totaal 5 personen) heerlijk lunchmenu gegeten bij het Koetshuis. Ik had een promotie via groupon gekocht. Het eten en de service waren geweldig! Het was een vast 4 gangen menu, maar omdat ik zwanger ben konden er zonder problemen aanpassingen in het menu gemaakt worden. Mijn tartaar van kalf werd vervangen voor skrei.

Vooraf een aantal heerlijke amuzes, deze werden ook voor mijn dochter gezet. We hebben met z'n allen zitten smullen! Alle gerechten waren erg lekker en de service was ook geweldig.
    Mijn tafelgenoten hebben gekozen voor een bijpassend wijnarrangement. Alle wijnen werden aan tafel duidelijk uitgelegd en smaakten voortreffelijk bij de gerechten.

Zeker een aanrader!
    Hartelijk bedankt voor een geweldige middag!

4. Afgelopen zondag samen met mijn man gegeten in dit restaurant via het arrangement van de restaurantweek.

Heerlijk gegeten. Na een aantal amuses (allemaal zeer smakelijk) aan het drie gangen diner van de restaurantweek. We hebben het menu uitgebreid naar 5 gangen met bijpassende wijnen. 1 van de gangen was jonge geit. Nog nooit gehad. Was als een soort sucade gemaakt. Smaakte redelijk. Wel was de combinatie van saus en garnituur erg lekker.
    Wijnen waren zeer goed op het eten afgestemd. Bediening erg vriendelijk en opmerkzaam. 1 -puntje was dat de wijn voor de eerste gang al werd ingeschonken toen we nog aan de champagne zaten. (het was een witte wijn, die staat dan helaas warm te worden)

Dessert was verrukkelijk. Parfait van gember met warme tomaat en nog een topping. Nooit aan warme tomaat gedacht voor dessert, maar dit was echt geweldig.

Bedankt voor een geslaagde avond en graag tot ziens!

5. Beste mevrouw Claudia,

Graag neem ik de gelegenheid te reageren op uw review. Allereerst wil ik mijn welgemeende excuses aanbieden. Bij navraag bij de medewerker die u geholpen heeft blijkt inderdaad dat uw uitsmijter er niet zo uitzag als deze hoort te zijn.

Hij heeft u aangeboden deze te vervangen voor nieuwe uitsmijters. Hierop heeft u bij hem aangegeven dat dit niet nodig was.

Ik begrijp niet goed waarom u de uitsmijter gisteren goed genoeg vond, maar nu via deze site toch terugkomt op de uitsmijter. Wij hadden het graag voor uw willen oplossen.

6. Zeldzaam eten en drinken Arnhem's profielfoto
    Zeldzaam eten en drinken Arnhem heeft een recensie geschreven voor Restaurant De Zaak

Gisteren met mijn man en 2 vrienden wezen eten bij de zaak.

Vooraf prosecco met een plateau hapjes genuttigd op het gezellige intieme terras.

Vervolgens binnen aan een ronde tafel plaatsgenomen. Het restaurant is mooi ingericht en ziet er verzorgd en schoon uit.

Met z'n 4ren gekozen voor het 5 gangen menu. Heerlijke mooi opgemaakte borden volgenden elkaar op. Ieder gerecht was goed op smaak. Je kon proeven dat alles vers gemaakt is. Wijnen zijn goed afgestemd op de gerechten en wij kregen telkens een duidelijke uitleg over de door de eigenaar aangedragen wijnen.

Het geheel kwam op mij erg vakkundig over.

Zelf ben ik ook restaurant eigenaar. Ik kan dit restaurant aan iedereen aanbevelen.

Begrijp de review's niet waar mensen spreken over een vlakke smaak. Bij ons waren alle smaken goed. Heb geen zout of peper nodig gehad. (alleen voor mijn man die rode wijn over zijn pak gooide)

Super bedankt voor een zeer geslaagde avond.

P.s. Jullie hebben er vaste gasten bij......

7. Geachte heer Peter,

Met aandacht heb ik uw review aan mijn restaurant Zeldzaam eten en drinken doorgelezen.

Eerlijk gezegd ben ik zeer geschrokken van uw bericht over ons restaurant. Daarnaast heeft geen van mijn medewerkers door gekregen dat er een klacht was. Daarmee wil ik uiteraard niet veronderstellen dat uw klacht er niet was.

Ik vind het erg vervelend dat u geen positief gevoel had bij ons restaurant, of dat het niet was wat u verwacht had. Graag zou ik met u contact willen opnemen om zo te kijken of een herkansing wellicht nog mogelijk is in de toekomst.

Wij werken erg hard om de kwaliteit van ons restaurant en het eten dat wij serveren op een hoog niveau te houden. Het is niet voor niets dat ik op mijn site aangeef dat wij "van een avond uit eten, een avond genieten willen maken".

Daarnaast hadden wij op deze zelfde dag een zeer positief bericht welke afgelopen donderdag in het "geniet" gedeelte van de Gelderlander geplaatst is.

Nogmaals mijn excuus voor het eventule ongemak.

Carolien van Lenthe.

Zeldzaam eten en drinken.

8. Zeldzaam eten en drinken Arnhem's profielfoto
    Zeldzaam eten en drinken Arnhem heeft een bericht geschreven voor Peter
  9. Beste Arnold en Gery,

Graag maak ik van de mogelijkheid gebruik om te reageren op uw review. Het klopt inderdaad dat zaterdag veel uitverkocht was.

Dit feit kan ik niet goed praten, wel wil ik graag uitleggen dat wij het zaterdag extreem druk gehad hebben voor de maand januari. Doordat wij uitsluitend met dagverse producten werken, is het niet mogelijk erg veel op voorraad te hebben. Dit gaat ten koste van de kwaliteit. Ook zouden wij, op het moment dat we veel weg zouden moeten gooien, de prijzen van de gerechten moeten verhogen. Dit is voor ons niet wenselijk.

Graag bied ik hierbij mijn excuses aan, dit is niet de normale gang van zaken in mijn restaurant. Ik hoop dat u ons nog eens een kans wilt geven.

Carolien van Lenthe.

Zeldzaam eten en drinken.

10. Welkom aan tafel bij Zeldzaam eten en drinken.

Eind 2009 heb ik, Carolien van Lenthe, restaurant Zeldzaam eten en drinken in Arnhem overgenomen. Het is voor mij altijd al een wens geweest een eigen restaurant te beginnen.

Het is mij bekend dat er een aantal slechte tot zeer slechte ervaringen zijn geweest in het verleden. Graag wil ik met een schone lei beginnen, vandaar dit bericht.

Graag wil ik samen met mijn team er voor zorgen dat " uit eten gaan" ook echt een avondje uit wordt! Wij zullen alles in het werk stellen om er voor te zorgen dat het voor u een onvergetelijke avond genieten wordt.

Zeldzaam staat voor het volgende:

Ons restaurant gebruikt dagverse producten, waar mogelijk uit de regio. En die zijn soms schaars. Maar onze kaart is aangepast aan het seizoen. Maakt u zich dus geen zorgen, meestentijds zijn ze er wel. En onze gerechten zijn zo lekker dat u ze iedere dag opnieuw zal willen proeven.

Neem gerust een kijkje op onze uitgebreide menukaart, of kies voor ons wekelijks wisselende 3 gangen weekmenu voor slechts euro 24.50 per persoon.

Ik verwelkom u graag in mijn restaurant!