Kaatje bij de Sluis in Blokzijl

zo lunch 12:00 - 16:00 diner 18:30 - 00:00

1196242455 68
1207246920 80
1515371946 70

1. Wij hadden hoge verwachtingen. Het restaurant heeft in 2023 immers een Michelin ster gekregen. Het huis en het entree viel ons al tegen en de tafels en inrichting kijken meer op een eetcafé. De bediening is erg onpersoonlijk en het tegenovergestelde van een warme vriendelijke benadering. Een jonge vrouw die niet goed te verstaan is, een vrouwelijke gerant die niet dienstbaar was en een jonge ober in een slecht zittend pas die bediening oude stijl knipmes uitbeeldde. Het was een 9 gangen dinner maar de porties waren zo klein dat ik aan het einde van de avond nog strek had in een zak friet met mayonaise! De drankjes gingen ook een beetje vreemd. We bestelden eerst water dat de hele tijd automatisch, zonder ons verzoek, vernieuwd werd. Kosten 7 euro per fles. Alcoholvrije prosecco kregen we in niet chique wijnglazen, die door de fabrikant geleverd was. Wat betreft wijnen vroegen wij de wijnkaart. De ober gaf ons de gesloten wijnkaart en op onze vraag? Wat voor wijnen heeft u? Was het antwoord : rood of wit?
    Bij mijn gang naar de toilet kwam ik een verveloze vloer en een goedkope tropenkleding tegen. Na het dinner geen enkele vraag? Ik heb wel gezegd over het gemis van witte tafelkleden en het antwoord was: oh dat wordt nergens meer gedaan!
    Ik begrijp in godsnaaam niet waarom dit restaurant een Michelin ster heeft!

3,9
  2. Gideon Goudsmit

We hebben een heerlijk amuse menu gegeten,
    Prettig personeel en ambiance maar wat ons verbaasde is dat er voor het vegetarische menu € 15,00 extra werd berekend terwijl dit eigenlijk gepromoot zou moeten worden en zeker niet door dat daar een hogere prijs voor moet worden betaald?

3. wimromijn

Via vakantieveilingen geboekt.
    Een heerlijke ervaring met een zeer vriendelijke bediening die de gerechten weliswaar kort maar adequaat beschreven.
    Kaatje bij de sluis verdient de Michelin ster ook omdat de presentatie van de gerechten fraai worden geserveerd.
    Wat de gerechten betreft zou het iets spannender mogen qua smaak.
    Uitspringers zijn de eend en desserts.
    Een fijne avond gehad.

4. Chris

5. Net terug van een avondje (donderdagavond). Hierbij een 9-gangen menu gegeten. Heel lekker gegeten, keurig correcte bediening. De gangen kwamen in redelijke snelheid achter elkaar, maar was niet hinderlijk.
    Gerechten waren zeer smaakvol en mooi opgediend.

Onderstaand commentaar kan ik enigszins in komen, de inrichting kan iets meer sjeu gebruiken, liefhebbers van minimalisme kunnen hun hart ophalen.

6. Het eten was echt heerlijk! Maar werd helaas als lopende band werk(strak achter elkaar aan) geserveerd. Mijn 2e glas rode wijn werd erg koud geserveerd, ik gaf dit aan en kreeg een nieuw glas welke precies zo koud was terwijl de serveerster overtuigd hem bracht dat deze wel op kamertemperatuur zal zijn?!. Vervolgens kreeg ik opmerking dat ik het glas maar zelf op temperatuur moest laten komen. Helaas, jammer dan, het was niet anders😳
    Ter afsluiting vroegen we een kop koffie en kregen er (ongevraagd) nog een kop koffie een tableau bonbons bij, waarvoor we €30, - dienden af te rekenen. Dit hadden ze minstens toch kunnen vragen, nietwaar? En de sfeer van het interieur heeft meer weg van een graftombe dan een smaakvol ingericht sterrenrestaurant. Ik keek richting entree naar kale grijze wanden en er ligt donker marmerprint tapijt, het vaasje met gedroogd riet op tafel brengt iets van sfeer. Krijg het idee dat ze nog teren op hun goede naam, maar het behoorlijk achterhaald is. Op het eten zelf na, dat was ronduit heerlijk.

6,3
  7. Via een groupon aanbieding onlangs hier het 9 amuse-gangen-arrangement mogen nuttigen.. Dus "vooraf/ogenschijnlijk" voor een redelijke prijs, en best wel prijzenswaardig, dat een doorgaans prijzig sterren restaurant -zodoende- de toegankelijkheid voor een ieder betaalbaar maakt...

Onze 'culinaire' verwachtingen -zonder voorafgaande recensies van anderen te hebben doorgenomen- waren misschien danook enigszins -te- hooggespannen, immers een Michelin-ster krijg je niet zomaar toch, dat belooft veel goeds.. Nu enkele weken later, kan ik me eigenlijk nog maar weinig echt uitzonderlijks herinneren van de meerdere vis/vlees gangetjes, behalve dan dat het ene hapje ietwat verrassender en/of smakelijker was dan het andere, jazeker, stuk voor stuk mooie plaatjes om te mogen aanschouwen, want ja, het oog wil ook wat, maar de verwachte smaaksensatietjes pakten dus minder uit, schommelend zo ergens tussen de zeven en negen, met de toetjes wel als overheerlijke toppertjes!

Service en sfeer bevielen ons zeer wel, welliswaar vrij dicht opeen gezeten voldoende 'privecy' en idd. erg leuk, die achterwand met al die tekeningen en schilderijtjes..

Nb. met het OV blijkt Blokzijl/Kaatje weekends onbereikbaar te zijn (en midweeks kom je er na 7en 's avonds ook niet meer weg..) Bijzonder plezierige x-tra 'service' danook, dat we onze weekend lunchafspraak met een weekje -last minute- mochten verplaatsen, toen we eerst dus echt niet verder dan Steenwijk kwamen, ai.. (Geen OV, noch Taxi of Huurfiets te verkrijgen..)

Absoluut minpuntje was wat ons betreft ook -zie andere recensies- natuurlijk, dat veels te dure tafelwater (6 per fles..) naast de al prijzige wijntjes.. Ja, die zgn. bijpassende halve glaasjes wijn ook voor 6 (terwijl volle glazen voor 9..) schrokken wij ook beetje van.. (5 zou meer passend geweest zijn..) Wij vonden de wijn/spijs kombinaties sowieso wat vaagjes.. Enfin, al met al was de eindafrekening -naast die vooraf al aangeschafte, nou ook niet bepaald goedkope grouponbon- voor wat water en de wijntjes best nog wel aan de prijs, beetje duur grapje voor het gebodene, haha..
    Maar leuke belevenis, zo voor een keertje!

8. Via vakantieveilingen hier terecht gekomen, voor de verjaardag van mijn vriend.
    Wat hebben wij genoten, van binnekomst tot vertrek.
    Het eten was overheerlijk! Service was ook een dikke vette 10. Het is omdat het 2 uur rijden is, anders kwamen we hier wel vaker. Mochten we eens in de buurt zijn en er is plek, zullen wij er zijn.

9. Esther Boertien

Omdat we 12,5 jaar bij elkaar zijn hebben we een uitgebreide lunch genomen bij Kaatje. Het bedienend personeel was zo uitermate toegankelijk en vriendelijk. Ons zoontje van 2,5 werd ook zo hartelijk ontvangen.

Het was voor mij een verrassing dus toen ik de michelinster zag, werd ik een beetje zenuwachtig dat we de hele tijd opgeprikt er bij moesten zitten. Iedereen is heel correct maar zó vriendelijk! En op geen enkele manier koel.

Ik zei afsluitend tegen mijn vrouw: ik heb nog nooit zó lekker gegeten!

Dus mijn grote grote complimenten voor deze eetervaring! Want wat je hier krijgt is meer dan alleen maar lekker eten. Ieder hapje - ook tussendoor- zijn gerechten die af zijn. Verschillende smaken komen in één hap naar voren en zo knap dat je eerst iets anders proeft en vervolgens een heel andere nasmaak er aan overhoudt. Verrassend en heerlijk!

Esther

10. We werden verwelkomd door een vriendelijke dame die ons de tafel aanwees. Deze was bij de ingang en de tafel voor twee personen werd aan een zijde vergezeld door de kaastrolley. Geen goede start; we zouden de hele avond gestoord worden door binnenkomende gasten of mensen die naar het toilet moesten. Bovendien draagt de lucht van sterk geurende kazen niet bij aan de smaakbeleving van de gerechten die zouden komen.

We vragen vriendelijk een andere tafel. Die krijgen we iets verderop, met de vraag of we een aperitief willen. Terwijl we plaatsnemen vraag ik om twee prosecco. Daarop wachtend worden we erg fris omdat we in de luchtstroom zitten van de twee airco’s aan de muur. Aangezien het zomer is zijn we gekomen zonder colbert, vest of trui. We vragen ons ook af of het wel verstandig is in de luchtstroom van een airco te zitten met oog op Covid-19. Nog maar eens gevraagd om een andere tafel. “Dat wordt lastig”, was het antwoord. “Waar wilt u dan zitten?”, wordt vermoeid gevraagd. We wijzen een tafel aan bij het raam. “Die is speciaal gereserveerd”, wordt ons meegedeeld. “Dan de tafel rechts?”, vraag ik?. Ook die is speciaal gereserveerd. “De tafel in het midden?”, vraag ik voorzichtig. Met een zucht van de bediening is het antwoord “jullie mogen daar plaatsnemen”.

Ondertussen zijn de tafels links en rechts van ons nieuwe verblijf ook bezet. Ik begrijp later dat deze tafels niet allemaal speciaal gereserveerd zijn. De afstand tussen tafels/gasten is ook minder dan 1.5 meter.
    We krijgen het 9 gangen amuse menu deze avond. Het blijkt dat onze buren dat ook krijgen geserveerd. We zijn opgetogen, benieuwd maar vooral positief gespannen hoe dit alles zal smaken. We bestellen alvast een fles Allazzo Della Torre I.G.T. Allegrinni 2014. De wijn bevalt ons uitstekend.

Een eerste pre amuse komt en een uitgebreide lijst van ingrediënten wordt ons verteld. Deze lijst van ingrediënten van alle gerechten kunt u terug vinden op de site van Kaatje. Ik kijk ademloos toe hoe het gerechtje op tafel wordt uitgeserveerd. Ademloos, omdat ik bang ben het weg te blazen, zo klein zijn de onderdelen van deze pre amuse, geserveerd in een bakje op niet eetbare maïs. Ik vrees met grote vreze. De olijven zijn droog en het hoorntje met iets zurigs heeft verder niet thuis te brengen smaken. Het balletje macadamia nootjes is net zo onbestendig. Mijn tafelgenoot barst bijna uit in een lachbui. Een fles plat water wordt op tafel gezet.

De eerste echte amuse wordt uitgeserveerd, weer een heel epistel van wat er in zit. Vooral zalm moet het zijn. Ook dit gerecht is moeilijk te definiëren op de smaakpapillen, dus maar eens gevraagd wat het groene toefje was op de zalm. Dat was ik zelf even kwijt. We dachten het te herkennen maar omdat het zo minimaal is konden we het niet thuisbrengen. Het was een pesto van basilicum aldus de dame die ons bediende. Dat hadden wij beiden niet kunnen bedenken. Hoewel de kleur het natuurlijk had kunnen verraden. Helaas is dit hapje zo minimaal dat alle smaakpapillen niet geactiveerd worden. Dat blijkt wel want het was geen pesto maar dille op de zalm.

Dit fenomeen van het niet kunnen plaatsen van smaken zal zich met veel amuse gerechtjes herhalen. Door de kleine hoeveelheid en bereiding komen vooral de smaken niet door. We zijn beide geen rokers en gewend aan goede restaurants. We weten dus wat hoog op smaak betekent met betrekking tot gerechten. Ik zal u de lijst van alle ingrediënten in de amuses verder besparen, maar kan u verzekeren dat deze niet veel bijdragen aan de smaakbeleving van het geheel.

Goed van smaak was de paté, maar deze werd geserveerd in een pillendoos zo groot als de kurk van de wijnfles (zie foto). Ontzettend moeilijk alle smaken goed te proeven met deze hoeveelheden.
    De snoek amuse was aardig maar weer erg vlak van smaak.

Het hennenei met de oude geitenkaas (saus ) werd geserveerd met extra zout, maar de saus was zelf al (te) zout. In dit gerecht was wel basilicum verwerkt, maar dat was lastig terug te vinden qua smaak.
    Dat eitje van de hen werd aan tafel uitgeserveerd alsof het heel bijzonder is. Het was kennelijk zo bijzonder dat de bediening het voor ons aan tafel heeft gekliefd. Ik vraag me vertwijfeld af of er hanen zijn die eieren leggen, nee toch?. Nee, en dus was het gewoon een kippeneitje. Overigens was het een lekker eitje, met een mooie niet gestolde dooier.

De snoekbaars was een minuscuul gerecht en ook weer niet bijzonder door het gebrek aan verscheidenheid van smaak laagjes. Ik heb de paling bijvoorbeeld niet kunnen proeven.

Dan de lam amuse, deze werd aan tafel gebracht terwijl mijn tafelgenoot het toilet bezocht. De bediening vraagt of ze het terug moet nemen in afwachting van mijn tafelgenoot. Ik zeg haar dat dit niet nodig is, hij zal zo terug zijn. Ze laat de gerechten staan met de mededeling “ik kom zo terug om te vertellen wat het is”. We hebben haar niet meer terug gezien. En de lam, die hebben we slechts even in de mond gehad. We dachten beide dat het procureur van een varkens beer was. U kent die ranzige smaak vast wel. Niet erg plezant. Die smaak kwam waarschijnlijk van de nekspek, of wat het ook is waar het lam in gepakt was?. Het lam zelf was ontzettend droog en zout. Dit gerecht was het toppunt van slecht eten deze avond. Een uitdaging voor een patholoog-anatoom misschien.

Het tafelwater wordt steeds aangevuld en ik begin me af te vragen waarom. Ik vraag de bediening even wat water uit de kraan in deze fles kost. Er wordt ons verteld dat we voor 6 euro per persoon zo veel water kunnen drinken als we willen. De winst wordt uitgekeerd aan een goed doel, aldus de bediening. Welk goede doel is me ondanks de uitleg volledig ontgaan, ook omdat ik dat doel nergens terug kan vinden, niet op de site, niet op de kaart. Er moet veel geld naar dat doel gaan aangezien het kraanwater in Nederland ongeveer 30 cent per 1000 liter kost. Waarom wordt er ineens mijn geld gestopt in een goed doel dat ik niet ken. Serveer dat water nou gewoon voor 2 euro per avond, en daarmee uit. In Frankrijk krijg je plat water meestal voor niets, ook in Michelin restaurants.

Het kwarteltje heb ik besteld met wat extra, namelijk gebakken lever van eend. Beide borden werden uitgeserveerd zonder lever. Ik vraag de bediening waar mijn eenden lever is. Tja, je weet het niet, misschien ergens onder of tussen het gerecht?. De dame van de bediening excuseert zich voor de vergissing want het levertje ligt inderdaad niet op het bord. Daarna neemt ze alleen mijn bord terug. Nog net voor ze zich uit de voeten maakt vraag ik haar het bord van mijn tafelgenoot ook mee terug te nemen. Het is niet leuk voor hem of mij als hij dit gerecht in zijn eentje zou moeten nuttigen, het kan immers even duren voor mijn bord klaar is. Even later komen de borden bloedheet terug en eentje met lever. Helaas zijn de gerechten door de hete oven of salamander verpest. De lever had ik beter niet kunnen bestellen want die was qua consistentie en smaak een aanfluiting.

Het nagerecht was een goed gerecht, en goed van smaak. Dat hadden we graag vaker willen zien gedurende deze avond.
    Nu even optellen, de prosecco heeft 12 euro en 50 cent per glas gekost en de (kleine) lever nog eens een extra 7 euro. De hele avond zou met een fles wijn van 55 euro al met al een kleine 300 euro hebben gekost. Alleen de prosecco, water, wijn en lever was al 100 euro. Als we een keuze van kazen hadden genomen, vier stukjes kaas per persoon was dit nog eens 40 euro extra geweest. Gelukkig hebben wij dit bedrag niet betaald, ons Amuse diner was via een internet site een aanbieding. Onze beide buren hebben wel het volle pond betaald. Beide tafels zijn uiterst stilletjes vertrokken.

Samengevat, als alles prima in orde was geweest zou ik een dergelijk bedrag niet eens erg vinden.

Maar het is lang geleden dat we zo erbarmelijk slecht gegeten hebben in een restaurant. En dit was een van de keren dat het restaurant ook nog bekroond is met een Michelin ster, deze wanprestatie verwacht je dan niet.

Feitelijk vragen we ons af waarom dit restaurant nog een ster heeft. Geen tafellinnen, vies toilet, smaakloos eten, dure extra’s die niets toevoegen. In een goed restaurant hoor je vaak een gezellig gebabbel. Vaak ook een “Oehh en Ahhs” of gegiechel omdat iets zo verrukkelijk smaakt. Dat soort geluiden hebben we de hele avond niet gehoord we hebben zelf ook geen reden gevoeld of moment gehad om te juichen of te applaudisseren vanwege een prestatie uit de keuken.
    Wel hoorden we gelach en plezier vanuit de keuken. Dat waren vast de stagiaire(s), omdat die word geleerd dat je met heel weinig, heel veel kan verdienen. Wat we verder ook de hele avond hebben gehoord was een constant irritant tjilpend / fluitend geluid. Alsof er in de verte een auto alarm af ging. De bediening hoort het ook en vertelt ons dat dit de airconditioner is. Die moet nog altijd gerepareerd worden wordt ons medegedeeld.

Al met al had dit een bijzondere feestelijke avond moeten zijn, we hadden samen wat te vieren. Van dat feestelijke is helemaal niets terecht gekomen. Gelukkig hebben we elkaar prima kunnen vermaken met goede gesprekken.

Rest ons bij het afrekenen nog een nare bijsmaak en de gedachte “hier gaan we nooit meer eten” al wordt het ons aangeboden met geld toe. En tip voor mezelf, volgende keer beter de commentaren van anderen lezen, want we zijn niet de enige met deze ervaring blijkt.

11. 4 Jaar geleden al eens een bezoek gebracht aan Kaatje. Was perfect.
    Nu 4 jaar later…
    Als verrassing voor mijn vrouw haar 40ste verjaardag een 9-gangen amuse diner gereserveerd.
    Eten viel tegen! Kwaliteit/prijs verhouding ver beneden pijl.
    Druk en veel herrie. Prijzen absoluut niet te rechtvaardigen tov het eten/drinken.
    Netjes gemaild om de klacht onderling op te lossen.
    Niets meer gehoord vandaar deze recensie.
    Voor mij en mijn vrouw absoluut de laatste keer geweest.

2,8
  12. We hebben een leuke avond gehad maar werden achteraf verrast door de rekening. Het ‘onbeperkte’ water dat wij naast onze glazen wijn kregen, bleek €12,- te kosten. We hadden het niet eens besteld. Bij de koffie en thee kregen wij 5 bonbons die in totaal €25,- kosten. Ook dit was zonder te vragen op onze tafel gezet. Uiteindelijk waren wij €70,- extra kwijt aan bijproducten waar wij nooit om hadden gevraagd en geen behoefte aan hadden. Het eten was verder prima. De hotelkamer die wij geboekt hadden was redelijk, voldoet aan alle wensen maar is niet bijzonder. €187,- voor deze hotelkamer is te veel. We hebben onze klacht doorgegeven maar kregen een vervelende reactie terug. We komen hier niet weer helaas.

3,2
  13. Deze vind ik lastig beoordelen. Wij waren hier met de groupon deal. 9 gangen amuse diner voor 2 personen. Wij zijn ook blijven slapen. Ontvangst was super vriendelijk en dat bleef ook zo de hele avond. Het eten moet ik eerlijk zeggen was lekker, alleen waren de porties wel héél erg klein. Wij hadden een half wijn arrangement erbij genomen en dat was even door drinken, die kleine hapjes gaan best snel. Wijn ook lekker. We sloten af met een kopje koffie. En toen kwam de rekening. Buiten de groupon deal om, die al betaald was moesten wij nog even 307 euro bijbetalen voor de overnachting en het drinken.
    Torenhoge prijzen voor water, wijn en koffie. Dat gaf toch een nare nasmaak. Dat het hier wat duurder is dan normaal dat begrijp ik maar als je liefelijk vraagt aan je gasten of ze nog een kopje koffie lusten en je zet daar 25 euro voor op de rekening ben je naar mijn idee niet goed bezig. Dit zorgt er alleen maar voor dat mensen niet terug komen en dan kan toch niet je bedoeling zijn als ondernemer. Later op de avond meerdere gasten gesproken die zich allemaal een hoedje waren geschrokken. Eten, wijn en bediening dus goed maar het totaal voor ons niet oké.

14. Vandaag bij Kaatje geweest, arrangement geboekt met overnachting. Misschien hadden we te hoge verwachtingen maar het viel ons enorm tegen. De prijs kwaliteit verhouding is naar ons oordeel discutabel. Het negengangen diner wordt aangeboden voor een behoorlijk bedrag maar er komen aardig wat kosten bij. Onbeperkt kraanwater maar wel voor € 7,50 per persoon ongeacht of je een wijnarrangement hebt of niet. Wordt bij een gerecht bv eendenlever aangeboden, krijg je dat later als meerkosten gepresenteerd. Wordt koffie aangeboden kost dit € 15,00 pp. Tot slot, waarschijnlijk als afsluiting van het diner, krijg je gratis koffie. Daarnaast moet je nog stadsbelasting betalen. Allemaal in het totale kostenplaatje geen grote bedragen maar komt niet erg gastvrij over. De hotelaccommodatie: een nette kamer maar voor ouderen is een douche in een bad niet praktisch en voor die prijs zeker het verbeteren waard. Voor ons geen voldoende!
    De bediening is prima en vriendelijk.

15. Catarina kodde

Vond het een geweldige ervaring met een prachtige ambiance. Al was de sfeer in het restaurant koud weinig genegenheid en warmte het diner was verrassend en de bediening was excellent.

16. Frank van den Boogaart

Gisteren 21 september met mijn partner gegeten bij kaatje. Via een social deal actie. Mogelijk zegt het genoeg dat een 1 ster restaurant de nojdzaak voelg om via social deal de zaak vol te krijgen. Kan iemand me trouwens zeggen waar een restaurant aan moet voldoen om 1 michelin ster te krijgen? Eten was redelijk en het zelfde gold voor de dames van de bediening. Ze waren heel aardig. Maar bij de lokale Kwalitaria zijn ze dat ook en weten ze ook te zeggen wat ik heb besteld als het eten klaar is.
    Mijn motto, in meerdere opzichten: bezint eer ge begint!

17. We hebben een arrangement gereserveerd, een combinatie met diner en hotelovernachting incl. ontbijt! Allereerst het hotel met ontbijt was overweldigend. Wij komen bij veel restaurants dus we waren zo benieuwd hoe dit restaurant zou zijn. Helaas vonden wij de prijs-kwaliteitverhouding in het restaurant minder. Van te voren kregen wij een mail om aan te geven of er allergie heerst bij een van ons! De gerechten bij het diner waren goed van smaak maar niet overweldigend of verrassend, daarnaast was de presentatie van alle gerechten karig en minimalistisch (totaal niet wat er op de foto's wordt gepresenteerd). In het begin ging het erg snel met de gerechten en hadden gevraagd een extra pauze in te willen lassen en dat was geen probleem. Wij hadden ook gekozen voor een Bob wijn arrangement 6 gangen (halve glazen). De wijnen waren goed, maar te duur per glas. Een normaal glas € 8,- en een half glas € 5,-. We kenden een aantal wijnen en wisten dus ook wat de inkoop hiervan was. Het personeel was correct en erg vriendelijk, echter er was geen sommelier aanwezig.

18. Ary recourt

Een avondvullend culinaire programma waar we heerlijk van hebben genoten. Via ticketveiling dit gekocht geen verschil gemerkt met andere gasten. De bediening was aardig… we haan zo weer terug.

19. Jopie Roseboom

Wij hebben heerlijk gegeten. De kok had weer een heel lekker verrassingsmenu voor ons samengesteld

20. Bij reservering via een aanbieding krijg je zeker geen gastronomisch menu.
    Het eten wordt "aangepast" aan de prijs, waardoor inferieure ingrediënten worden gebruikt.

Tevens mag er niet apart per persoon gekozen worden wat je wilt eten, dit gaat per tafel.
    Service aanzienlijk minder bij klanten die via acties etc. komen, dan bij andere gasten.

Zeker niet ster waardig, je voelt je beetgenomen aangezien er geen gastronomisch eten geserveerd wordt maar restaurant eten. wel aardig qua smaak, maar zeker geen culinaire hoogstand.
    Daarvoor mag je blijkbaar niet via een actie reserveren. Jammer.

21. Het eten was heerlijk, de behandeling van klanten is alleen niet zo eerlijk.

Via vakantieveiling een etentje voor 2 gewonnen. Voor €78,- zouden wij een 7 gangen menu mogen nuttigen t.w.v. €185,-.

Bij het afrekenen werden we echter onaangenaam verrast.
    I.p.v. een speciaal menu, was ons het reguliere menu ter keuze voorgelegd. Een rekening van €365,- was het gevolg.

Eerlijk zou zijn dat er €185,- zou worden verrekend met de gewonnen voucher van vakantieveiling. Kaatje wilde echter niet meer verrekenen dan de €78,- die ik had betaald op de veiling.

Een vervelend slot bij Kaatje aan de sluis, die voor een wrange nasmaak heeft gezorgd.

4,9
  22. Vorige week dinsdag ter gelegenheid van onze trouwdag bij Kaatje gegeten. We wilden een keer echt chique uit eten gaan en hadden het 7 gangen menu gekozen.

Wat de kwaliteit van het eten betreft was er niet veel op aan te merken. Verrassende gerechten in kleine maar fijne porties. Er werd ons aangeboden om het 7 gangen menu uit te breiden met het kaasplankje als 8e gang. Omdat het voorgaande ons goed was bevallen, hebben we dit gedaan, maar dat was een niet zo goede keuze. Hoewel de kazen zeer smaakvol waren, was de hoeveelheid echt te groot en stond niet in verhouding met de andere gerechten.

De entourage van het restaurant viel ons wat tegen. Geen tafelkleden, weinig aandacht voor sfeerverlichting en verkleurde kunststof orchideeën op de vensterbank. Kortom er wordt weinig aandacht aan de sfeer besteed.

De bediening was correct, maar absoluut niet vriendelijk en/of warm. Misschien hoort dat wel zo in een sterrenrestaurant? Van ons mag het wel wat minder stijf en wat meer contact met de gasten.

23. Heerlijk gegeten elke keer weer. Super service en een perfecte keuken. Wijn spijs combinaties zijn elke keer weer verrassend.

24. Edwin Koster

25. Ype Jan Roelofs

Echt aandacht besteed aan het eten. Mooi opgemaakt qua details. Oase van/aan smaken. Zeer vriendelijke bediening. Kom zeker weer!

26. Via Groupon waren we hier terechtgekomen. Misschien wat te hoge verwachtingen want we hadden nog nooit een Michelin sterren-restaurant bezocht. Gelukkig was de temperatuur binnen heerlijk: de airco's deden goed hun werk. Ik had uitzicht op de keuken, waar ik de dames de gehele avond druk heen en weer zag rennen. Ook viel mijn oog (telkens) op de gastvrouw die geregeld zelf een slok wijn nam, zou dat erbij horen of was dat niet voor mijn ogen bestemd? Mijn cola werd keurig in een wijnglas geserveerd, maar alleen wel met een grote scheur/barst in het glas. Dat vonden wij persoonlijk niet kunnen. In de lamsnek trof ik een bot aan, dat was ook een tegenvaller. Toen ik hier wat van zei werd er helaas niets mee gedaan. De overige gerechten waren overigens tot in de perfectie bereid. Klein van formaat, maar erg lekker. Hoe anders was het kaasplankje: 6 enorme stukken die totaal niet in verhouding stonden tot de andere formaten van de gangen/porties. Waarom zoveel kaas? Al met al waren de dames die serveerden erg afstandelijk naar onze mening, maar misschien hoort dat zo. Voor ons niet voor herhaling vatbaar, maar misschien zijn wij ook wel niet de doelgroep van dit restaurant.

4,1
  27. Blijft geweldig, zijn daar meer geweest, en genoten.

De maaltijden zijn heel apart en smaak niet te evenaren.
    Ieder jaar zijn wij hier om onze trouwdag te vieren..

Top avond, net als de vorige, maar toch een kanttekening:
    Kijk, bijna 4 uur is wel erg lang. Denk dat ik naar iets anders uitkijk.

Jammer, voor zo'n top zaak.

28. Afgelopen zaterdag gedineerd in het kader van de restaurantweek bij Kaatje met 4 personen. Helaas viel het tegen. De bediening liep niet gesmeerd. Wij hebben 4 verschillende obers aan de tafel gehad, veelal erg jong (lees stagiaires) personeel. Van elkaar wisten zij niet welke orders er precies opgenomen was. Op het moment dat we de wijnkaart terug wilden geven, wilde de ober deze niet aannemen, de bestelling diende we bij een andere ober te doen. Van tevoren was er aangegeven dat we geen voorkeur hadden voor orgaanvlees, toch kregen we allen pate. Dat hoeft geen probleem te zijn, mits men dit aankondigt. Met 3 personen bestelden we een wijn arrangement, echter 1 persoon wilde een half wijnarrangement ( 6 volle glazen was iets teveel vh goede), echter men vulde (wederom verschillende obers die van mekaar niet wisten wat ze deden) ze steeds vol aan. We gaven 2 keer aan dat er een half arrangement was besteld. Vanzelfsprekend rekenden ze op de factuur wel 3 keer het volle wijnarrangement. Dit is later netjes gecorrigeerd, maar wederom niet wat je verwacht van een 1 sterren restaurant. Ook zag met het onderscheid niet tussen tafelwater met of zonder bubbeltjes. Elke keer werd de foutieve fles op tafel gezet. Het eten zelf was prima, echter het liet geen blijvende indruk achter zoals bijvoorbeeld 'de Lindenhof' (2 ster) te Giethoorn. Al met al, oke restaurant, maar geen van allen was onder de indruk (ter info: reeds alle sterren restaurants van Nederland geprobeerd).

29. Wat een teleurstelling!
    Zeer kleine porties, eten niet warm, kleine glazen wijn (a 8 euro per glas!), slechte bediening (glazen niet tijdig bijgeschonken, zeer ongelijkmatig bijgeschonken, verkeerde drankjes afgeleverd), extreem warm in de ruimte.
    Absoluut niet sterwaardig en prijs-kwalitatief ver beneden de maat. Jammer.

30. Had me erg verheugd op het amusemenu. Kort gezegd : we zaten bij de buren aan tafel, had het gevoel in een kippenhok te zitten. Wijnarrangement ontzettend veel in verhouding tot de gerechten. Jammer zal het niet aanbevelen

3,6
  31. Afgelopen weekend heerlijk gegeten. Bij elke gang een duidelijke uitleg en bij elke wijn werd enthousiast verteld. Tip voor anderen: neem een half wijn arrangement. Anders tol je na een aantal gangen. Bij het reserveren had mijn man aangegeven dat we ons 10 jarig jubileum zouden vieren. Bij het dessert werd er tot onze verrassing in de chocola wat bij geschreven: heel attent! Wij hebben het als zeer positief ervaren.

32. Via vakantieveilingen de 10 gangen proeverij. Al met al een fantastische ervaring. Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening, gewoon super!

33. Heerlijk gegeten! Voor de derde keer geweest! Wat een aardige bediening en aangename sfeer. Tot de volgende keer!

34. Het (verrassings)diner van 6 gangen en de witte en rode huiswijn waren van goede kwaliteit. Zeker ster-waardig. Maar de rest liet nogal wat te wensen over.De porties waren niet groter dan een amuse. Af en toe lang wachten tussen de gerechtjes, krampachtige bediening, ook al deden ze hun best. Maar met dergelijke tekortkomingen kan ik nog leven. Maar de volgende ervaringen heb ik nog in geen enkel restaurant meegemaakt : Tafels zo dicht op elkaar, dat er totaal geen prive mogelijk is. Om dit minder erg te doen lijken heeft men schotjes tussen de tafels gezet, zodat je alleen elkaars hoofd ziet!? Ten slotte nog 2 verrassingen bij de rekening : koffie a 8,50 p.p (expressokopje met 3 zoetigheden) en een ganzelever ter grootte van een 2 eurostuk a 10,- p.p.
    In beide gevallen geen prijs of meerprijs genoemd. Bij een van de gerechtjes werd gevraagd of wij er nog extra ganzelever bij wilden hebben. Het woord extra werd dan ook bij navraag van mij meteen als excuus gebruikt. Op de koffie ben ik maar niet meer op ingegaan.Gewoon schandalig en ook onbegrijpelijk. Hoe kun je nu op deze manier aan klantenbinding doen?

5,5
  35. Ton

36. Josine hupperts

Met Kras voucher naar Kaatje. Het overtrof al onze verwachtingen. Een mooi 6 gangen diner met stuk voor stuk heerlijke hapjes die er prachtig uitzagen. Het personeel was zowel vriendelijk als professioneel. Huiswijn prima en betaalbaar. De in rekening gebrachte 2 euro voor zo veel karafjes water als je wilde was voor een goed doel.
    Goede hotelkamer met lekkere bedden en de volgende ochtend een voortreffelijk ontbijt.
    Kortom, een aanrader!

37. Schleiffert

Gisteravond heerlijk genoten van een 6 gangendiner wat uiteindelijk 8 gangen werd door de (gratis) amuse en een zeer uitgebreide koffie met extra's achteraf. Wijnen heel betaalbaar voor een dergelijke kaart. Huiswijnen vanaf 8 euro is niet raar voor een exclusief restaurant. Personeel zeer vriendelijk en kundig en een erg gemoedelijke sfeer.

38. Proever 407 punten

Niet echt een bijzondere ervaring dit restaurant. 6 gangen diner met zeer kleine porties. Kabeljauw met Zuiderzee asperges waren heerlijk. Alleen is het blokje kabeljauw niet groter dan een twee euro muntstuk. Eten was verder goed van smaak, maar geen sensatie. Personeel vriendelijk en deskundig. Weten nauwkeurig te vertellen wat ze op tafel zetten. Het glaasje wijn van 9,75 bij elke gang vind ik wat prijzig. Privacy aan tafel is hier onmogelijk tafels staan bijna tegen elkaar aan.

39. smakelijk

Zeer goed en smaakvol. Slecht toegankelijk voor rolstoel gangers in het pand van kaatjes restaurant.
    Ik begrijp niet zo goed waarom een sterren restaurant mee moet doen aan een veilingsite of een site waar men met 50% korting een culinaire avond kunt hebben. Zeker niet met dit niveau!

40. Patricia Roelen

Porties klein, Eten goed, bediening karig, wijnarrangement te duur in verhouding met het complete plaatje... Aldus, niet voor herhaling vatbaar

41. Heerlijk gedineerd. Een beetje koele omgeving. Het personeel liep constant rond om de tafels te controleren en dat heb ik als erg storend ervaren.

42. Zeer lekker gegeten, hele aardige bediening. Wij vonden de nieuwe inrichting er mooi en warm!

43. Zaterdag amuse + 6 gangenmenu genoten. Leuke, lekkere gerechten, oa paprikasoep, zalmmousse, lam, eend en dessert met ananas/peper combi. Ik vind wel dat de tafeltjes op de begane grond waar wij zaten erg dicht op elkaar staan,weinig privacy. Ook is het wat karig ingericht, een mooi kunststuk aan de muur zou al wonderen doen. Als voorbeeld kan het bijbehorende hotel dienen,wat erg smaakvol is ingericht.

44. Gisteren bij Kaatje gegeten en een overnachting geboekt. Het zes gangen diner heeft ons niet kunnen overtuigen. Amuse en eerste gang waren zeer zout. De mousse op zalm was niet overtuigend, geen verfijnde smaken in overige gerechten. Wel was de lam en de eend met cannelloni met eendebout zeer goed. De wijnen (wijnarrangement) hebben ook niet echt kunnen overtuigen. Er werd vlot doorgeschonken en opgediend door de bediening, met als gevolg dat binnen twee uur 7 glazen opgedronken zijn. Andere opvallende punten:

Ontbreken van sommelier;
    Geen vaste bediening;
    Tafels staan wel dicht op elkaar, waardoor weinig privacy en veel rumoer;
    Weinig sfeervolle inrichting;
    Bij afrekenen een verkeerde rekening ontvangen;
    Glas champagne 15 euro en relatief dure uitgebreide wijnkaart;

Voor ons niet voor herhaling vatbaar.
    De overnachting met ontbijt waren prima.

45. Jaap en Adri

Woensdag 23-01-2013 hebben wij genoten van een heerlijk 6 gangen menu bij 'Kaatje'. We werden vriendelijk ontvangen, het was 'gezellig' en sfeervol in het restaurant. Alle gerechten zagen er mooi uit, je kon de passie voor koken proeven. De porties waren goed voor 6 gangen, wij zijn 'gezonde' eters en waren zeer voldaan na afloop. Via een KRAS arrangement geboekt, inclusief overnachting en een geweldig ontbijt. Het was helemaal top.

46. Afgelopen weekend gegeten bij Kaatje bij de Sluis. Helaas is het een teleurstellende ervaring geworden. Kleine tafels die zeer dicht op elkaar staan. Rumoerige omgeving. Zeer kleine porties zonder enig hoogtepunt. Jammer geen michelin waardig restaurant. Ben ook verbaast hoe ze die hebben weten te behouden.

2,2
  47. Wij hebben hier met een Groupon gegeten. Jammer, want je krijgt niet de Michelin ster ervaring, je wordt toch als tweederangs gast behandeld en dat is niet Michelin ster waardig.

De bediening is netjes en het eten is voortreffelijk, maar in een goed - niet michelin - restaurant zou dat niet anders zijn geweest. We hebben 3 kwartier moeten wachten op de eerste gang, sommelier is niet aan tafel geweest, 3 verschillende obers, en we moesten telkens vragen om dingen. Het was een leuke avond voor een leuk bedrag, maar ik vond het niet helemaal fair dat de complete sterrenervaring ontbrak omdat we voor het eten (niet de drank etc) minder betaalden (het geserveerde eten was namelijk ook goedkoper dan gebruikelijk, geen dure ingredienten als kreeft of orgaanvlees etc).

48. Dinsdag heerlijk gegeten bij Kaatje. We werden warm onthaald, de service was goed. Genoten van het 6 gangen kerstmenu (last minute aanbieding) met 13 personen. We zaten gezellig aan een ronde tafel op de verdieping. De amuses waren stijlvol en heerlijk. Alle 6 gangen waren smaakvol en de porties waren goed voor een 6 gangen menu. De prijs kwaliteit was heel goed. Het was gezellig druk bij Kaatje (en dat is ook de bedoeling van een restaurant). De lichten waren sfeervol gedimd.
    Wij hebben een geweldige avond gehad.

49. Lili Siebeler

Onlangs bij Kaatje geweest. We hadden gereserveerd voor een zes-gangen menu. Bij binnenkomst vielen er gelijk drie dingen op: heel veel verlichting, enorm lawaaierig en de tafels stonden enorm dicht op elkaar, de eetzaal zat overvol.
    Doordat het er zo lawaaierig was zat er niets anders op dan ook harder te gaan spreken anders kon je elkaar niet verstaan, erg jammer, van enige privacy was absoluut geen sprake. Om te beginnen werd ons al heel snel een amuse voorgeschoteld die zo rap werd neergelegd en voorzien van een heel kort en zakelijk riedeltje waarvan we de helft niet verstonden door het lawaai, dat eigenlijk de trend voor deze avond daarmee gezet was. Hadden we nog iets willen vragen, was dit niet mogelijk, de dame was alweer verdwenen. Kortom, veel te gehaast en erg onpersoonlijk, bijna zakelijk en kil.
    De gangen waren op zich wel goed maar ik had er wat meer van verwacht, in ieder geval niet dat ik in mijn hotel uit noodzaak een zak chips op moet gaan eten, dan kan toch niet de bedoeling zijn geweest. Zo ook met de geschonken wijnen...erg gehaast, geen tijd om ergens op in te gaan, immers dan is de dame in rap tempo uit het gezichtsveld verdwenen,alsof men bang is iets te moeten toelichten. De geschonken wijn was karig, erg karig en werd niet bijgeschonken wanneer je glas leeg was en het gerecht nog niet helemaal genuttigd was. Er moest een kaasplankje besteld worden om de resthonger te stillen, dat ontnam ons dan ook de zin om de avond af te ronden met koffie en zijn weggegaan.
    De hoge verwachting van het eten zijn mijn inziens niet helemaal waargemaakt, van de zes gangen was de helft vegetarisch, geen culinaire hoogstandjes.
    Tot slot: Wij hadden deze avond via "Groupon" gereserveerd, ik hoop toch van harte dat dát in ieder geval niet de reden was waarom e.e.a. nogal is tegengevallen. Laat duidelijk zijn dat ik vind dat daar geen verschil in mag zijn.

6,1
  50. 20-10-12 met zn vieren een hapje wezen eten. We kwamen binnen in een soort 'vreetschuur'. Druk, lawaaierig, tl-licht, gehaast personeel, tafels op elkaar gepropt, geen privacy, geen persoonlijke aandacht. Maar oke, misschien zou het eten wel super goed zijn....

We zaten nog maar net een minuutje en toen werd er al iets voor onze neus neergezet. Zonder enig welkom, uitleg, toelichting oid. Een soort schuimsoepje. De smaak hiervan was echter goed. Daarna kwam de bediening vragen of de kok nog ergens rekening mee moest houden. Dat was gewenst met een zwangere onder ons. Hier is ook de gehele avond goed rekening mee gehouden. Alleen kon hierdoor het kaasplankje niet genuttigd worden en was hier ook geen alternatief voor.

Een wijnarrangement genomen voor twee personen. Er was geen sommelier aanwezig. De wijn werd geschonken door het bedienend personeel. De arrangement bestond voornamelijk uit lichte, witte wijnen. Er werd niet bijgeschonken. Het personeel wist niet waar ze over spraken en namen na het 'wijn-versje' ook zo vlug mogelijk de benen. Wanneer wij eindelijk een gaatje vonden om een vraag te stellen, wisten zij geen antwoord op de vraag, zou het bij de kok worden nagevraagd maar is nooit meer teruggekoppeld naar ons.

De 6 gangen waren aan de magere kant. Drie gangen waren vegetarisch. Het vlees bestond uit een gevogeltepate (goed van smaak) en een soort 'hutspot-draadjes-vlees'. Het vis bestond uit zalm. Naar onze mening geen culinaire hoogstandjes, dat wat je toch wel zou moeten en mogen verwachten van een Michelin restaurant. De gerechten waren klein en weinig. Wij moesten na gang 5 een kaasplankje bijkopen om na afloop niet meer naar de 'Mac' te hoeven.

Kortom: druk, lawaaierig, geen privacy, kleine gerechten, slechte wijn, prijs/kwaliteit zeer slecht...NIET Michelinwaardig!!!!!!

2,5
  51. Na een aantal zeer negatieve recensie te gelezen te hebben en daardoor met steeds meer tegenzin naar kaatje gegaan, moet ik toch mijn ervaring delen. In eerste instantie had ik de voorwaarden niet goed gevolgd, maar daar werd niet moeilijk over gedaan, we konden gewoon komen eten. Omgerekend had ik ook na het lezen van de recensies weinig vertrouwen dat ik voor € 169,- inclusief hotel en ontbijt, omgerekend niet voor € 50,- voor 2 personen op sterren niveau een 6 gangen menu zouden kunnen eten.
    Uit voorzorg vroeg ik aan de bediening dat ik tegen extra betaling misschien een aantal gerechten kon aanvullen, dit was echter geen probleem.
    Nadat de dame een zeer verleidelijk menu voorstelde, koos ik toch ervoor om een gevogelte pate om te ruilen voor foie gras en kreeft in plaats van een soepje.
    Dit tegen een schappelijk tarief van € 12,50 bij betalen.
    We kozen niet voor het wijn arrangement maar een heerlijke fles wit voor € 40,- en bij het hoofd gerecht een overheerlijk 2x glas Italiaanse rode.
    Dit koste mij een € 135,- extra voor het eten en drinken.
    alle gerechten waren heerlijk tot super en je weet bij een 6 gangen in een dergelijke restaurant moet je geen volle borden verwachten, maar uiteindelijk prima en voldaan.
    Ik sloot af met een calvados en deze was ook niet kinderachtig gevuld.
    Dus al met al heb ik heerlijk gegeten, ben ik prima bediend en aan het hotel met ontbijt kwamen we niets tekort.

Minpuntje, het valt me op dat de laatste jaren de bediening erg druk bezig is met je glas bij te vullen( wijn + water) en voor mijn gevoel niet zozeer als bediening maar meer in de hoop je fles zo snel mogelijk leeg te maken om vervolgens een nieuwe te bestellen, dus lekkerbekken u bent gewaarschuwd.
    flesje water kost € 7.50.

foie gras

52. Zeer goed gegeten, mooie smaken en voortreffelijke wijnen, Kaatje gaat verbouwen...en hoe! we zijn benieuwd!

fam. de jong.

53. Gister gegeten bij Kaatje. We hadden een 6 gangen diner via groupon. Na 5 gangen hadden we nog enorme trek. De hoeveelheid van het eten was zeer weinig. Maar een kaasplankje toegevoegd om vol te geraken. De prijzen van de wijnen waren ook buiten proporties. En 60 euro voor 4 glazen champagne is ook erg over de top. Al met al geen aanrader.

54. Eten voortreffelijk van smaak. Jammer dat alle gerechten redelijk "soft" waren, had een stukje solide vis of vlees toch wel lekker gevonden. Veel mousse. Edoch, tijd tussen het serveren van de gerechten was ver beneden pijl. Toen ik dat had aangegeven, werd daar voor het volgende gerecht niet veel mee gedaan. Jammer.

55. Met een arrangement van Kras een 6 gangen diner met overnachting gehad bij Kaatje.. Helemaal top!!
    Het hotel is sfeervol en verzorgd en het ontbijt een juweeltje..

Wij waren niet heel erg gecharmeerd van de amuse ( tomaat, olijf en ei) omdat het ei er een onsmakelijke geur aan gaf. Maar dit was zeker geen voorbode voor het diner want dat was heel smakelijk, apart en afwisselend. Het diner was namelijk verfijnd en goed verzorgd. Wij hadden er een wijnarrangement bij genomen en ook dit waren perfect passende en heerlijke wijnen. Alleen de rosé viel tegen. De bediening is professioneel en attent aanwezig zonder zich te ( veel) te profileren. Chapeau; door dit concept wordt eten bij een ster restaurant ook toegankelijk voor de gewone burger die van een culinair etentje en van wijn houdt !! Absoluut aan te bevelen !!

56. Zeer goede ervaring gehad bij Kaatje. Het eten voortreffelijk, bediening aardig. Het restaurant wordt binnenkort verbouwd en op nieuw aangekleed, dit vonden wij ook wel nodig.

57. Een goede ervaring maar alleen als je er na toe gaat voor het eten als voeding dan moet je zeker hier niet gaan eten.
    Of er na wat patat e.d. gaan eten.
    De flessen water Kaatjes eigen merk voor 7,50 euro zij wel erg duur voor een fles leiding water.

58. Kinderen die je het genoegen geven culinair te gaan genieten bij Kaatje bij de Sluis zijn goddelijk en onvervangbaar. Zulke kinderen hebben we en daarom hebben we gisteren het restaurant bezocht. Ik had er stil bij moeten staan dat je daar ook een hotelreservering aan kunt vastknopen, want nu moest ik en laat naar huis en bijzonder karig zijn met de alcohol. Het werd een prosecco en een rode Mas de Brassades, de huiswijn. Ja, en dan het eten. Wat een verwennerij in verfijnde bereiding. Een eigerecht, een sinasappelhapje, een gestoofd lapje Black Angus met linzen, een transparante tomatenbouillon met kwartelei, ganzenlever, paddestoelbroodjes, zalmhapjes en een heerlijk onbenoembaar toetje met appel, ijs en chocolade. Koffie met friandises tot slot.
    Het was een avond om een buitenterras te hebben, maar we werden ook wel warm van binnen.

59. Fam. Wapperom

Gisteren aten wij weer eens bij Kaatje, na daar sinds 2004 niet meer te zijn geweest. Wij hadden een Groupon 6 gangen menu. De ontvangst was erg hartelijk. De ruimte vonden wij kil en saai. De tafeltjes stonden storend dicht op elkaar. Wij vonden het eten fantastisch, er wordt met liefde gekookt. De wijnkaart is echter een ander verhaal; naar ons idee een oubollig fantasieloos geheel van niet bij het eten passende wijnen, veel te harde taninevolle producten, en daarnaast een ratjetoe van totaal onbekende niet aanspekende wijnhuizen/namen. De wijnen hadden geen algemene beschrijvingen, geen smaaktypering, geen druivensoortbeschrijvingen. Als je dan een superfles wilt bestellen (je kan kiezen uit 3 wijnen onder de €50,-, de rest is gelijk vanaf €85 tot €600+) dan is het duidelijk dat er hier blijkbaar geen sommelier meer in dienst is: de wijn wordt niet met liefde verkocht. Veel te veel belachelijk dure wijnen op de kaart. De rode wijn die wij bestelde kwam veel te koud op tafel. Dat hoort toch niet in een 1* zaak, het halveert de smaak. Er zijn tegenwoordig uitstekende wijnen in de supermarkt te koop (bv. de zg. Omfietswijnen, bij de Jumbo) misschien een idee voor de zaak daar eens naar om te zien, waar waren bv. de Syrah wijnen? De bediening was correct en zeer attent.

60. Fam. Kuiper

Vorige week heerlijk gegeten. We hadden een arrangement van Kras en dan is zeker de prijs/kwaliteit top. Maar buiten dat hadden we ook niet het idee dat er op het eten beknibbeld was. Ook de service was prima. Jammer dat niet meer mensen hiervan genieten want het was niet erg druk.
    Tip: zet gewoon een karafje water op tafel, dat geeft net nog een beetje extra service.

61. A.DUURSMA

62. Ben blij dat ikzelf Kaatje heb mogen ervaren. Het eten was echt een beleving, om zó je smaakpapillen te mogen prikkelen. Alsof een engeltje over je tong plast.Heerlijk!!!! En niet verwacht dat we zo gevuld zouden zijn na afloop. De glazen zijn zó groot dat het lijkt of er een bodempje wijn inzit maar dit is optisch bedrog. De hoeveelheid is ruimschoots.Blij dat niet steeds gevraagd werd of het gesmaakt heeft. Volgens de etiquette hoort dit geeneens.Restaurants van dit niveau weten gewoon dat het smaak heeft, dat hoeven ze niet te vragen, het is immers het werk van een kunstenaar..Top gegeten!!!!

63. Recent hadden wij het genoegen kennis te maken met uw culinaire prestaties. Onze ervaring was verre van positief, reden waarom wij graag onze bedenkingen doorgeven zodat toekomstige klanten weten waaraan ze beginnen.

Buiten de charmante handdruk bij het binnenkomen zijn volgende indrukken overgebleven:

a) een menu dat kwalitatief zeker het niveau van een sterrenrestaurant niet waardig is. Zowel naar bereiding/kwaliteit als hoeveelheid. Misschien zijn de normen voor het behalen van een ster niet overal gelijk...;

b) prijs/kwaliteit staat in het geheel niet in evenwicht;

c) de prijs per glas wijn (9,5 eur) is exorbitant hoog. De kwaliteit van de wijnen (door restaurant geschonken bij het menu) was geen hoogvlieger en de hoeveelheid was gewoon vernederend. We dachten dan ook dat de hoeveelheid bedoeld was om te 'proeven'. De bodem van het glas was amper bedekt. Wij noemen dit 'voorproevertjes' en niet een glas wijn;

d) tot 2 maal toe hebben we brood moeten vragen. Omdat men gewoon niet merkte dat wij zonder zaten. Toen we uiteindelijk brood kregen werden we dan eens rechts en dan eens links bediend. Iedereen moest dus uit het bord van zijn buur vissen;

e) toen de vraag gesteld werd welke wijn het volgend gerecht zou begeleiden werd ons gezegd dat men het niet wist....Moeilijk om aan te geven of je dan meedrinkt of een beurt overslaat;

f) bij de soep kregen we plots roséwijn maar die moesten we op de kant schuiven want die was bestemd voor een volgend gerecht. Ondertussen stond die wijn lekker op te warmen en is die nooit meer aan bod gekomen want bij het volgend gerecht werd .... een andere en dit keer witte wijn geserveerd;

g) de afrekening was gewoon hilarisch. Buiten de champagne om werden ons 54 glazen wijn aangerekend (9 glazen per persoon...). Eerlijkheid gebiedt ons wel aan te geven dat de rekening correct en zonder aandringen herwerkt werd tot 21 glazen;

Als je een gezellig weekendje plant in familieverband en meer dan 300 km aflegt (enkele reis) om je culinair eens te laten verwennen dan ben je uiteraard bereid om de prijs ervoor te betalen.
    Maar voor wat hoort wat en wij zijn duidelijk op alle gebied op onze honger blijven zitten ...

Ondermaats, overschat, geen ster waard en onrealistische prijzen voor de wijn.

3,4
  64. Afgelopen zondag samen met mijn man gegeten in dit restaurant via het arrangement van de restaurantweek.

Heerlijk gegeten. Na een aantal amuses (allemaal zeer smakelijk) aan het drie gangen diner van de restaurantweek. We hebben het menu uitgebreid naar 5 gangen met bijpassende wijnen. 1 van de gangen was jonge geit. Nog nooit gehad. Was als een soort sucade gemaakt. Smaakte redelijk. Wel was de combinatie van saus en garnituur erg lekker.
    Wijnen waren zeer goed op het eten afgestemd. Bediening erg vriendelijk en opmerkzaam. 1 -puntje was dat de wijn voor de eerste gang al werd ingeschonken toen we nog aan de champagne zaten. (het was een witte wijn, die staat dan helaas warm te worden)

Dessert was verrukkelijk. Parfait van gember met warme tomaat en nog een topping. Nooit aan warme tomaat gedacht voor dessert, maar dit was echt geweldig.

Bedankt voor een geslaagde avond en graag tot ziens!

65. Na veel goede recensies uit onze omgeving besloten wij in de restaurantweek te gaan eten bij Kaatje.
    De ontvangst en sfeer in het restaurant geven je het gevoel dat het goed georganiseerd was en dat je niet 'zomaar' dit restaurant binnen loopt. Niet op een onprettige manier.
    Over het eten waren wij aangenaam verrast. Ontzettend lekker gegeten. Echter waren er een paar minpuntjes, een iemand van ons heeft een gluten allergie en dit werd een paar keer door de bediening vergeten. Ook werd er niet overal aan tafel wijn ingeschonken en moesten wij zelf aangeven dat er iemand vergeten was. Beetje slordig.
    Ondanks dat het eten heel erg lekker was is er nooit gevraagd of het gesmaakt had of dat het naar wens was.

De algehele indruk van dit restaurant is heel goed. Zeker een aanrader!

66. Wij hebben met een redelijk grote groep gegeten, maar ondanks dat het 6 gangen menu van tevoren was vastgesteld moesten we tamelijk lang wachten. Ook waren de gangen niet logisch en gevarieerd opgebouwd. Eerst 3x vis, daarna vlees, daarna ganzenlever en tot slot dessert. De rode wijn van het huis en de afgebakken broodjes waren niet wat ik ervan verwacht had. Heel erg jammer voor een menu van € 120,-- pp. Wel moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen, dat de amuses en de andere extra's prima smaakten.

5,5
  67. Op uitnodiging van vrienden zijn we op 25/6/2011 bij dit restaurant geweest om te eten.

Het ontvangst was niet echt hartelijk. Je krijgt niet het gevoel dat ze het leuk vinden dat je komt. Wij hebben voor het zes gangen menu gekozen.

Het eten was heerlijk en de kok heeft met liefde zijn werk gedaan.

Toch hebben wij een paar opmerkingen:

1- Een restaurant op dit niveau verwachten we iets meer qua service;

2- Geen een keer is aan ons gevraagd of het eten goed was;

3- Niet aan ons gevraagd of wij iets willen drinken terwijl de glazen leeg waren. Wij moesten er om vragen;

4- Geen een keer aan ons gevraagd of alles naar wens was;

5- Bieten komen we 2 keer tegen in het menu, dat mag absoluut niet op dit niveau.

Dit zijn punten waar je als 1 ster restaurant nog meer kan onderscheiden.

Ondanks dat hebben wij een top avond met onze vrienden gehad.

Voor het eten moet je zeker komen en verwacht je iets meer voor dat geld, niet doen.

68. We hebben het restaurant bezocht op 21 juni jl.

We hebben erg lekker gegeten, bediening zeer attent en vriendelijk. Inrichting vonden we wat saai!

69. We hadden hier wat meer van verwacht.

Het eten was prima, maar de sfeer was niet uitzonderlijk en het eten ook niet.

Wellicht dat dit kwam omdat we een vast menu hadden, maar we gaan met regelmaat naar een sterren restaurant en deze was naar onze mening ondermaats..

Jammer, want de bediening was prima..

5,3
  70. G. Schaafsma

Heel lekker gegeten. De amuses vooraf waren gevarieerd en gaven ons de tijd om even rond te kijken. Veel gasten zaten bij ons in het hotel vlakbij het restaurant. De bediening was attent en persoonlijk. We hadden een 4 gangen-menu met heerlijke kabeljauw en vervolgens een nog lekkerder cannelloni (twee hele dunne laagjes) met brasem. Ik wist niet dat brasem zo lekker kon zijn. Gang 3 was kalfsvlees met jus en verschillende biologische groentes, waaronder asperge. Het lekkerst was de wortel. De riesling bij het voorgerecht en de rode wijn bij het hoofdgerecht pasten goed (we hebben de bijpassende wijnen bij een aantal gerechten genomen en niet het hele wijnarrangement). Het toetje was aardbeien met ijs, maar dan door de kok heel creatief verwerkt en opgediend.

Tot slot hebben we gekozen voor de Ethiopische koffie, met een heerlijke verassing, een chocolade"toetje" met daarin verstopt een kogel. Dit was een bijzondere afsluiting van een geslaagd etentje.

71. L.Rodenstein

Kaatje stond al 21 jaar op ons verlanglijstje en nu was het dan zover!

Misschien dat de verwachtingen te hoog waren, maar van de 25 nationale en internationale (top) restaurants was dit het dieptepunt. Een drankrekening van € 360,00 voor 6 personen, bestaande uit vier keer een "slokjes-arragement", twee keer een wijn-arrangement, 2 glaasjes port, 4 flesjes bier een rondje koffie en zes flessen tafelwater á € 10,00 per fles. En om nu € 12,50 voor een glaasje prosecco te vragen......

Het kost wat het kost, dat is niet de kwestie, maar als je telkens moet raden wat je drinkt vind ik dit niet bij deze ambiance passen. De Riesling bij de kabeljauw was erg lekker, maar de Spätburgunder sloeg nergens op. Evenals de te koude kabeljauw.

Ik had liever gezien dat er wat minder aandacht werd besteed aan het open houden van deuren bij het toiletbezoek en wat meer aan de primaire taken van het gastheerschap.

Er is niet één keer gevraagd of alles naar wens was. Toch jammer. Bij het weggaan is ons dat wel gevraagd en toen ik aangaf dat er wel wat op aan te merken viel, kreeg ik een vriendelijke glimlach en een wel thuis gewenst. (we overnachtten aan de overkant!)

Al met al was het een teleurstelling. Als je de volgende dag bij de bootjesverhuur Braam in Giethoorn met alle egards wordt ontvangen en als gast verwend door kleine, attente dingen, dan kan ik niet anders dan mijn wenkbrauwen fronsen! Met andere woorden: of we hebben erg veel pech gehad of het is echt vergane glorie.

In het hotel sliepen we in kamer 5, waar een prijskaartje aan hing van meer dan € 200,00. In een hotelkamer van Ibis of Mercure tref je dezelfde luxe en comfort aan. De "maxibar" met zelfbediening in de huiskamer van het hotel was dan weer wel prima. Maar als je aan het ontbijt vraagt of er nog bruinbrood is en je krijgt als antwoord:" nee, helaas. Of ik moet even naar de supermarkt gaan." Gemiste kans. Dan ga ik zelf wel langs Bakker Bart in Steenwijk!

Ik kan niemand bedenken bij wie ik "Blokzijl" kan aanraden. En na 21 jaar popelen is dat een deceptie.

72. annemarie schoemakers

Leuke omgeving, attent personeel en bovenal heerlijk eten! Wat er allemaal werd voorgeschoteld ben ik vergeten, maar dat het lekker was is zonneklaar. Een aanrader.

73. Dinsdag 21 december togen wij ons door het winterweer naar Blokzijl voor een heerlijk avondje uit eten. En wat werden we aangenaam verrast. Ontzettend aardige ontvangst, de amuses waren voortreffelijk, de gerechten waren subliem, de bediening was uitermate attent en onzichtbaar aanwezig. En oh ja, nog onze complimenten aan de keuken. Kortom, een avond om niet snel te vergeten.

74. janet bosma

Alles was lekker, maar 35 euro voor twee glazen (huis) champagne vond ik wel heel erg veel.

75. Marcel

76. Weer zo fantastisch gegeten bij jullie, leuk de vernieuwde kaart.
    Heerlijk genieten altijd bij jullie, dikke 10.
    Tot gauw x.

77. Vanmiddag met Belgische vrienden naar Blokzijl gereden en daar grandioos gegeten in de leuke ambiance van Kaatje. Het maakte voor ons vieren de druilerige dag weer helemaal goed!

78. Fantastische gerechten. Worden iedere keer weer heerlijk verwend. Vooral erg vriendelijk in de uitleg van alle speciale gerechtjes. En dikke pluim voor Harold en Peter. Zeker z'n geld waard.
    Groetjes van gasten van de Sas.

79. We kampeerden in de buurt van Blokzijl op een staatsbosbeheerterrein. Het werden 2 fantastische ervaringen.

De avond was één groot feest van smaken en een zeer goede bediening. Daarna weer terug naar de tent en met de geur van dennenhout in slaapgevallen.

80. L. Willekes

We kwamen lunchen, maar kregen geen lunchmenu (volgens Lekker 41,--)aangeboden, konden alleen a la carte of menu nemen, a 99,-- pp. Uiteindelijk ruim 200,-- betaald voor een lunch met 2 personen. Niet zo leuk.. Zet het dan niet in Lekker!!!

81. Heerlijk 7 gangen gegeten. De tafeltjes staan iets te dicht op elkaar.

82. Brugge

za. 28 april op bijzondere wijze gedineerd. Persoonlijke ontvangst en meer dan voortreffelijk door de kok zelf gekozen avondvullend 3 sterren menu.

83. enorme pretenties, die op geen enkele wijze waargemaakt worden. Op een normale zaterdagavond zelf geen enkel visgerecht te krijgen