Activiteiten van S.K.

1. S.K.'s profielfoto
    S.K. heeft een recensie geschreven voor Dewi Sri

S.K.

Mijn vriend en ik hebben hier op zondag 28 maart 2010 gegeten. Zoals de meeste aanwezigen gekozen voor De Rijsttafel van € 28,50 per persoon. Er was nu ook een 2e rijsttafel menu aanwezig voor € 24,50 per persoon.

De dames in de bediening die er liepen die avond waren erg vriendelijk alsmede de Indonesische (eigenaar?) meneer. Er was echter ook nog een jongen in de bediening (leidinggevend?) en die was erg druk. Hard lopen, een beetje alles afraffelen bij de uitleg van de rijsttafel, dingen laten vallen, enz. Nu werd het inderdaad later wel druk (bijna alle tafels waren bezet), maar iedere goede horecaman moet weten, dat je dan nooit moet gaan haasten/stressen. Hij kwam heel nerveus over hierdoor.

De rijsttafel was heel lekker.

Daarna nog allebei een dessert genomen: 1x Marashino kersen ad € 7,25 = warme kersen met ijs & slagroom: het was maar 1 bolletje vanille ijs met wat slagroom en een paar (8) kersjes. Niet heel veel dus.

En 1x Ketan Buah Mangga ad € 7,90 = witte zoete kleefrijst met vanille ijs, nootjes & verse mango. Ook hier maar 1 bolletje vanille ijs, maar het smaakte net zoals het andere dessert goed.

Het waren de duurste desserts van de kaart, maar erg weinig.

Afgesloten met een koffie en een koffie met Baileys & Drambuie.

Er is goede parkeergelegenheid voor de deur (op dit moment echter opengebroken) en je hoeft op deze locatie geen parkeergeld op zondag te betalen.

Wij vonden het een geslaagde avond, maar neem nog een persoon in de bediening aan, dan kan er wat meer aandacht aan de klanten gegeven worden en hoef je niet alles af te raffelen.

2. S.K.'s profielfoto
    S.K. heeft een recensie geschreven voor Het Koetshuis

Gegenten op: vrijdag 29 januari 2010 met 2 personen.

Als wij een weekendje weg gaan, dan zoek ik altijd via de Lekker gids een leuk restaurant uit in de buurt. Zo kwamen we dus afgelopen vrijdag uit in Het Koetshuis te Bennekom, gelegen in een bosrijke omgeving met ruime parkeermogelijkheid voor de deur.

Bij binnenkomst hebben we eerst een aperitief gedronken in een aparte ruimte. Hier kregen we wat “knabbeltjes” (nootjes & olijven) en onze amuses (4 stuks), waarbij ze keurig onthouden hebben, dat ik allergisch ben voor kreeft. Tussendoor werd de menukaart gepresenteerd en het menu uitgelegd. Normaal gesproken gaan we meestal voor een menu, maar deze keer voor à la carte gekozen.

Toen we aan tafel konden, ging iemand ons keurig voor met onze drankjes op een zilveren plateau. In de dinerzaal waren nog 4 andere tafeltjes bezet.

Ik had als vooraf de gebakken coquille met aardpeer, pompoen en avocado. Ik ben helemaal gek van coquille en vond het dan ook een heerlijk gerecht. Als hoofdgerecht had ik skrei (een soort kabeljauw, die maar enkele maanden per jaar gevangen mag worden rond Scandinavië) met wintertruffel en “losgeslagen” snert. Een verrassend leuke combinatie al vond ik de smaak van de vis niet echt “spannend”. Het dessert werd gekarameliseerde ananas met Jamaicaanse peper, kokos, en roomijs van rum. De peper haalde ik niet uit het gerecht.

De koffie werd gecompleteerd met “Servies Koffie” oftewel diverse friandises bij de koffie.

Overall heerlijk gegeten al was het misschien beter om in dit restaurant met een echt Franse keuken toch voor het menu te gaan. De hoeveelheid was net iets te veel gecombineerd met de volle sauzen e.d. Het lag aardig op de maag. Maar ja, ik heb het zelf besteld en opgegeten, maar is net te zwaar/veel.

3. S.K.'s profielfoto
    S.K. heeft een recensie geschreven voor Ivy
    Internationaal Rotterdam

Vorige week hier voor het eerst wezen lunchen. Gekozen voor het 7-gangen menu, te weten: amuse Ivy, Kreeft, Zeebaars, Zwezerik, Nitrococktail Herfst, Hert, Macadamia & Chocolade. Helemaal top. We kwamen om een uur binnen en vertrokken bijna om vijf uur.

Alles was helemaal geweldig!

De "knetterende" amuse, de waterpijp, de nitrococktail en alle smaaksensaties die je op het bord krijgt.

Zelfs het toilet is geweldig; het zwarte toiletpapier dat geparfumeerd is, de handcrème, muziekje op de achtergrond.

Na afloop kwam de patron nog even vragen of alles naar wens was, nou zeker weten.

Qua prijzen is het natuurlijk niet iets wat je iedere week kunt doen (tenminste voor de gemiddelde Nederlander), maar zo af en toe is het een beleving op zich.

Hun eerste Michelin ster is binnen en ik zie er nog wel meerdere volgen.

4. S.K.'s profielfoto
    S.K. heeft een recensie geschreven voor Simpel eten en drinken

Zondag 17 juli heb ik hier voor het eerst met mijn vriend gegeten. We hadden al veel goede verhalen hier gelezen, dus wilden we het ook eens een keer ervaren.

Leuk ontvangen en aan een 2-persoonstafeltje gaan zitten.

Als voorgerecht had ik de carpaccio en mijn vriend een bisque van krab. Dat smaakte allebei goed, alleen zou er van mij wel iets minder Parmezaanse kaas overheen gemogen hebben, maar dit was niet storend.

Als hoofdgerecht had ik de surf & turf en mijn vriend het stoofpotje. Wederom beiden goed van smaak en mijn tournedos was echt botermals.

Als dessert had ik alleen nog maar plaats voor een kinderdessert en mijn vriend sloot af met het kaasplankje.

Gewoon een goede eetzaak, what you see is what you get met amicaal personeel.

5. S.K.'s profielfoto
    S.K. heeft een recensie geschreven voor Restaurant Proefwerk

Gegeten op: zaterdag 09 januari 2010

Jaren geleden had ik hier al een keer gegeten met mijn vader, maar door een andere website kwam ik hier weer. Netjes ontvangen door het personeel en naar onze tafel begeleid. Bezetting was goed te noemen die avond. Mooie zaak, warme inrichting met fijn meubilair. Als voorgerecht een proeverij genomen, hoofdgerecht heilbot en dessert kaasplankje. Alle gerechten smaakten prima met goede wijnen erbij. Mijn vriend had de entrecote genomen als hoofdgerecht en het surprise dessert. Dit laatste vond hij een beetje tegenvallen. Smaakte redelijk, maar weinig "surprise". Voor ons beiden waren de porties voldoende. Met het afrekenen waren ze de 10% korting die we zouden krijgen via die website vergeten en toen ik ze daar op aansprak, zeiden ze dat dit iets van de oude eigenaar was en dat zij hier niet meer mee aan deden. Ik had bij binnenkomst de print-out van de bevestiging gegeven waar ook duidelijk deze site op stond, dus vond dat ze dat dan gelijk moesten zeggen. Daar kreeg ik volkomen gelijk in en er werd dus 10% afgehaald. Alleen niet van de drankjes. Dit heb ik dus weer netjes gemeld, even erom gelachen en toen kregen we de juiste rekening. Alles was helemaal goed en ook met het afrekenen hebben ze zich zeer correct gedragen.

Eén minpuntje: bij een glas was er een flintertje glas uit.

Overall zeer tevreden, vooral over hoe ze het opgelost hebben met de rekening. Geen discussie, gewoon doen.

6. S.K.'s profielfoto
    S.K. heeft een recensie geschreven voor Binnen op zee

S.K.

Op zondag 27 december 2009 zijn wij hier gaan zitten na een strand (wegwaai) wandeling.

Positief: Gezellig knus zaakje, prettige bediening, uitgebreide (eetcafé) kaart met komische namen, grote borden (ik kon mijn bord niet helemaal op, maar dat las ik wel vaker bij hun recensies) en redelijke prijzen.

Nadelen: borden worden koud uitgeserveerd waar ik persoonlijk niet van hou, witte huiswijn vond ik niet lekker, bij het 2e glas Martini Bianco was het glas kapot, zag ik te laat en had daardoor een klein scheurtje in mijn mondhoekje. Hiervoor werd wel excuses aangeboden, maar geen gratis drankje o.i.d.

7. S.K.'s profielfoto
    S.K. heeft een recensie geschreven voor IJssalon Scyedam

Mijn vriend komt hier "zeer" regelmatig langs om een ijsje te halen, dus die kennen ze inmiddels goed. Zelf kom ik er in mindere mate, maar dat is meer uit zelfbescherming, dan dat het niet lekker is! Hun ijs is heerlijk met zeer verschillende, aparte smaken. Zo heb ik een keer champagne ijs gegeten. Moet je eens proberen toch!

Ook vriendelijke bediening en nette zaak op een leuke locatie. Je moet er wel langs wandelen, want er is weinig parkeerruimte in de buurt.

8. S.K.'s profielfoto
    S.K. heeft een recensie geschreven voor Khan Thoong

Vandaag (23.08.2009) hier voor het eerst wezen eten. Het was heerlijk weer, dus we hebben buiten gezeten, zoals de rest van de eters.

Vriendelijk personeel en een uitgebreide kaart. Ik heb soep met kokosmelk, champignons & garnalen als vooraf genomen en als hoofdgerecht ook garnalen met groente, gember en oestersaus. Alle twee heerlijk. Ook het eten van mijn vriend was heel lekker. Samen nog 4 non alcoholische drankjes genomen en moesten in totaal euro 59,50 afrekenen.

Zeker voor herhaling vatbaar.

9. S.K.'s profielfoto
    S.K. heeft een recensie geschreven voor Taj Mahal

Ik kom hier eigenlijk al een aantal jaren. Maar omdat ik zelf in het Rotterdamse woon, kom ik hier alleen maar als ik in de buurt ben c.q. er langs rijd.

Allereerst vind ik het personeel heel vriendelijk en het eten verrukkelijk.
    De hoofdgerechten zijn niet groot, maar je kunt dit uitbreiden met bijgerechten.
    Ik heb eenmaal een voorgerecht erbij genomen (salade met kip), maar die was weer wel aan de grote kant voor een voorgerecht, dus voortaan houd ik het er maar op om wat bijgerechten erbij te nemen.

Is niet chique en hoogdravend, maar dat weet je.
    Ik krijg hier precies wat ik van zo'n soort restaurant verwacht.

10. S.K.'s profielfoto
    S.K. heeft een recensie geschreven voor Lepels

Een kleine 2 weekjes terug zijn wij daar met z'n vieren wezen eten.
    Ik en mijn partner arriveerden als eerste en namen nog even plaats op de lounge boot.
    Hoewel het gezelschap nog niet compleet was, werd het hapje al uitgeserveerd. Vriendelijk gevraagd om dit nog even terug te nemen, omdat het gezelschap nog niet compleet was. Een beetje slordig.

Hapje was een balletje komkommer met soja en wat groene olijven met pit. Balletje komkommer was smaakloos en weinig fantasierijk.

Gekozen voor het 4-gangen diner van Jeunes Restaurants D'Europe.
    Ik en de andere vrouwelijke gaste namen ook het wijnarrangement.
    Voor de heren waren het eigenlijk te kleine porties (zelfs voor een menu) en ook een wijn was niet naar onze smaak.
    Nu verschillen smaken, maar toen wij daar een opmerking over maakten, dat we hem iets te rins/wrang vonden, werd ons door de gastheer later meegedeeld, dat deze fles hetzelfde smaakte als de overige 900 flessen die hij van deze soort per jaar opent. Een beetje hoogdravend als daarvoor net verteld is, dat er 6000 flessen per jaar gebotteld worden.
    Geloof dan niet echt dat daar 900 stuks naar een restaurant in Schiedam toegaan, maar dat terzijde.
    De discussie hoort door een gastheer niet aangegaan te worden, smaken kunnen nu eenmaal verschillen en ik heb al zat wijnarrangementen gedronken en er nog nooit een teruggestuurd.

Ik persoonlijk vond het menu goed, maar inderdaad kleine porties. Ook de prijzen toch iets aan de hoge kant.
    Mooie locatie en inrichting.
    Misschien nog een keer een herkansing geven, maar helaas was ik niet onder de indruk.

6,1
  11. S.K.'s profielfoto
    S.K. heeft een recensie geschreven voor De Negenmannen

Zaterdag 11 juli 2009:

Via een restaurantgids waren we hier terecht gekomen.
    Ik had deze keuze gemaakt, omdat men erg positief was over het feit, dat men hier met lokale produkten werkt.
    Dus het lam van (bijv.) Piet de Ham uit Nuenen.

Even gezocht naar een parkeerplaats, maar toen we stopten voor de deur en hiernaar vroegen, vertelde men dat we op het parkeerterrein schuin tegenover het restaurant gratis konden parkeren.
    Binnen zat nog een tafel van 2 volwassen + 2 kinderen, 4 volwassenen en 2 x 6 volwassenen.

Bediening was duidelijk onderbezet (1 dame die alles deed, inclusief "speelde" voor sommelier. Werd af en toe bijgestaan door iemand uit de keuken (tenminste aan de kleding te zien).

Gekozen voor het 5-gangen menu.
    Moest helaas zelf om de wijnkaart vragen en daar stonden genoegen wijnen op, maar bijna allemaal per fles.
    Aangezien ik alleen wijn drink, vroeg ik welke ook per glas gingen. Dat was er wel, maar moeilijk te zeggen. Toen de keuze aan de bedienende dame overgelaten. Vond ik wel een minpunt, hoewel haar keuzes goed waren.

Als amuse o.a. een oester, maar daar zaten flintertjes schelp in. Jammer! Bij mijn tafelgenoot was dat niet het geval.
    Opmerking over gemaakt en ik kreeg gelijk een 2e oester zonder flintertjes. Klasse.

Het eerste gerecht was goed, maar in mijn ogen wat te groot en machtig qua smaak voor een menu.
    De gerechten hierna waren allemaal heel goed qua smaak & portie.

Bediening was heel vriendelijk. Helaas te weinig personeel voor wat persoonlijke aandacht.

Dessert wijn vond ik niet helemaal top gekozen bij het dessert en toen kreeg ik nog een ander glas aangeboden.

Prijs/kwaliteit verhouding helemaal prima.

Oudere updates