1. Gegenten op: vrijdag 29 januari 2010 met 2 personen.

Als wij een weekendje weg gaan, dan zoek ik altijd via de Lekker gids een leuk restaurant uit in de buurt. Zo kwamen we dus afgelopen vrijdag uit in Het Koetshuis te Bennekom, gelegen in een bosrijke omgeving met ruime parkeermogelijkheid voor de deur.

Bij binnenkomst hebben we eerst een aperitief gedronken in een aparte ruimte. Hier kregen we wat “knabbeltjes” (nootjes & olijven) en onze amuses (4 stuks), waarbij ze keurig onthouden hebben, dat ik allergisch ben voor kreeft. Tussendoor werd de menukaart gepresenteerd en het menu uitgelegd. Normaal gesproken gaan we meestal voor een menu, maar deze keer voor à la carte gekozen.

Toen we aan tafel konden, ging iemand ons keurig voor met onze drankjes op een zilveren plateau. In de dinerzaal waren nog 4 andere tafeltjes bezet.

Ik had als vooraf de gebakken coquille met aardpeer, pompoen en avocado. Ik ben helemaal gek van coquille en vond het dan ook een heerlijk gerecht. Als hoofdgerecht had ik skrei (een soort kabeljauw, die maar enkele maanden per jaar gevangen mag worden rond Scandinavië) met wintertruffel en “losgeslagen” snert. Een verrassend leuke combinatie al vond ik de smaak van de vis niet echt “spannend”. Het dessert werd gekarameliseerde ananas met Jamaicaanse peper, kokos, en roomijs van rum. De peper haalde ik niet uit het gerecht.

De koffie werd gecompleteerd met “Servies Koffie” oftewel diverse friandises bij de koffie.

Overall heerlijk gegeten al was het misschien beter om in dit restaurant met een echt Franse keuken toch voor het menu te gaan. De hoeveelheid was net iets te veel gecombineerd met de volle sauzen e.d. Het lag aardig op de maag. Maar ja, ik heb het zelf besteld en opgegeten, maar is net te zwaar/veel.