• Lid sinds 9 mei 2012

Nes Ameland

Fam Van Assen heeft nog geen foto toegevoegd

1. Fam Van Assen's profielfoto
    Fam Van Assen heeft een recensie geschreven voor Caffé Pranzo

Na zelf 25 jaar full time gewerkt te hebben in de Horeca en met een vrouw die ook ruim 17 jaar gewerkt heeft in de Horeca, wordt je niet snel meer verrast met gerechten.

Veel zie je voorbij komen en vaak is het weer een afgeleide copy van wat anders. Ook ik heb dat jaren lang gedaan, beter goed gejat dan slecht bedacht.Natuurlijk volgde ik de trends in de horeca en probeerde je steeds iets nieuws uit.
    En met wisselend succes.

Maar het is Henk Hoeksema en Nicole Koopmans de afgelopen 2 jaar reeds meer dan eens compleet te verrassen op een zo op het oog lijkend simpel iets. Maar keer op keer is het ze gelukt.

Nou zou ik hier de geheimen waar zij ons mee verrast hebben prijs kunnen geven, maar dat doe ik niet. Ik zou zeggen ontdek het zelf als je in de binnenstad van Assen bent of in de buurt.

En vanmiddag mochten wij weer even iets voorproeven dat voor ons niet alleen opviel doordat het weer eens wat anders was, maar meer die volle smaak van het geheel.
    Binnenkort zal het geserveerd worden. Wat de naam precies is weet ik niet meer, maar dat het heerlijk was/is wel.

Het leven is goed, zeker als je het voorrecht hebt dat je CaffePranzo in de buurt hebt.

2. Fam Van Assen's profielfoto
    Fam Van Assen heeft een recensie geschreven voor De Zaagkoele
    Pannenkoekenhuis Dwingeloo

Slecht, slecht, slecht.
    Ten eerste, wie verzint het om in een groot pannenkoekenhuis maar 2 kinderstoelen te hebben en er ook nog één te laten reserveren voor gasten die pas over een uur komen. Dus onze zoon heeft vanuit de buggy tegen onderkant tafel aangekeken. Ook tijdens het eten kon hij niet zijn eigen eten pakken maar moesten wij hem voeren omdat hij nog steeds in de buggy zat. Ander gezin komt binnen en pakt de kinderstoel bij de gereserveerde tafel weg. Dat was prima, terwijl toen wij vroegen kon het niet.
    Lang moeten wachten op 5 simpele pannenkoeken, 2 kind naturel, 1 naturel, 1 spek en 1 appel. Ruim 40 minuten geduurd en toen koud op tafel. Bij ca 26 gasten die er op dat moment waren en de meeste al voorzien waren toen wij binnen kwamen. En nog lauw/koud geserveerd ook. En dan ook nog 4 pannenkoeken teveel op de rekening. Dus we moesten ook nog terug terwijl we gezworen hadden hier nooit meer binnen te stappen.
    Duur, slechte service en kwaliteit onder de maat. En koop aub even 15 kinderstoelen bij de Zweedse meubel gigant. Kan je gewoon stapelen, staan niet in de weg. Misschien dat we dan nog een keer weer komen. Maar die kans is heel klein.

1,7
    Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  4. Fam Van Assen's profielfoto
    Fam Van Assen heeft een recensie geschreven voor Nes-Café

Wat is de Waddenzee toch een mooi stuk natuur in Nederland, wat zeg ik? In de wereld, maar wat vervelend dat nu net aan de overkant Nescafe ligt.
    Vervelend in de zin, je moet eerst met de boot voor je er komt en de laatste vanaf Ameland vertrekt al om 18.30.
    Ander zouden wij zeker veel vaker willen genieten in het Nescafe.
    We hebben begrepen dat ze al bijna 10 jaar volop mee draaien in de top mee draaien van de cafe top 100. We begrijpen dat gelijk, want het is meer dan terecht.
    Het was alweer een lange tijd geleden dat we hier hebben kunnen genieten van een perfect getapt Erdinger Weiss bier en heerlijk rose met de juiste temp.
    Nu 3 jaar later weer eens de boot richting Ameland gepakt.
    En via Twitter lazen wij veel over de Rede van Nes, maar ook dat Nescafe verbouwd was. En dat ze daar nog steeds uitgebreid diverse bieren en wijnen schenken.
    En aangezien we het jaren terug als zeer prettig hebben ervaren zijn we terug gegaan naar het Nescafe.
    En we werden wederom op onze wenken bediend.
    De ontvangst was hartelijk, je voelt je gelijk welkom.
    En gelijk loop ik zoals altijd eerst naar de toilet groep, want is die schoon en netjes, dan weet je gelijk dat dat voor het hele bedrijf wel eens zo kan zijn. ( tja rare graad meter, maar ik heb die tik), en alles was keurig netjes, schoon en fris, en dat in een Eetcafe. een voorbeeld voor velen.
    We begonnen met een heerlijk steen met Amelander brood met goeie tapanade en gezouten boter.

Als voorgerechten kwam ter tafel gebraden kalfstaart stuk, met tonijn mayonaise. Klassiek maar zo verrukkelijk.
    Mijn dis genoot nam een Thaise salade met pikkante runderbiefstuk reepjes. Ze genot er enorm van en was zeer tevreden met haar gemaakte keuze.
    Onze dochter nam een Tomatensoep omdat ze niets met vlees wil, ze vond hem prima inorde, lekker.

En toen onze hoofdgerechten.
    Ik kan er maar amper hier wat over schrijven zonder dat mijn toetsenbord nat wordt, want het water loopt me weer in de mond.
    Een biologische Entrecote van een rund uit 1 of andere dal aan de vecht of zo iets. Affijn waar weg maakt me niet zoveel uit, maar ze bereiden dat in een Groene Ei, de Green Egg, is relatief nieuw voor ons, maar wat is dat lekker zeg. Tjonge jonge jonge, bijna de vinger er bij opgegeten( spreekwoordelijk dan)
    Geroosterde tros tomaatjes met basilicum er bij en goeie kruidenboter. Meer heb je niet nodig normaal gesproken dan als het vlees zo goed is als dit.
    Maar dan komt er huisgemaakte friet bij en verse mayonaise, tja dan baal je echt van dat mooie natuurgebied, de Waddenzee.
    Aan de overkant werd een prima stuk vis geserveerd, Zonnevis filet met gerookte grill groentes en snippers van Amelander worst. Erg bijzonder en zeer smaakvol volgens mijn vrouw.

Onze dochter eet dus geen vlees en zag gelijk de kaas fondue, en ze baalde als een stekker dat wij geen zin hadden in kaasfondue ( gelukkig niet zeg achteraf) en was dus bang dat ze geen kaas fondue kon krijgen in haar eentje.
    maar jawel, hier serveerd men het gewoon ook aan 1 pers. Dus niet moeilijk doen van minimaal 2 personen.
    Groentes en brood erbij om in de kaas te dippen, tjonge jonge wat zat onze dochter ook te genieten en gelukkig te zijn.

Als dessert een heerlijk chocolade taartje met perenijs en ik was helemaal gelukkig, de bom was het wel als afsluiter, maar wederom genieten zo'n warme chocolade taartje met warme saus in het midden ervan. Heerlijk

De dames hadden beide Creme brulee na die de goedkeuring kreeg van alle 2 de dames.
    En nu zit ik hier thuis aan de verkeerde kant van het water van de Waddenzee met water in mijn mond en een heerlijke avond in mijn gedachten.

Ook bijzonder, na het dinner is het een gezellig sfeer vol cafe met verwarmd terras.
    Maar wij gingen richting onze bedjes, teminste de oudjes. Dochter bleef nog even zitten aan de bar. Iets met een leuke jongen achter de bar dachten wij.
    De volgende dag hoorden we dat er werd gedanst en gefeest op de vloer en op de tafels waar we eerst zaten te eten.
    En die jongen achter de bar was vervangen voor een andere jongen hier uit de stad, dus ze was nog blijer.
    Wel jammer dat het met die barman niets is geworden, goeie reden om vaker heen te gaan en evt een keer goedkopere overnachting.
    Affijn we gaan zeker nog wel een keer terug.

En tot die tijd blijft het genieten in onze gedachten.

Jammer dat niet iedereen het zo naar zijn zin heeft gehad bij Nescafe, kan een keer wat gebeuren, dat kan overal. Wij hebben een culinaire top avond gehad.