• Lid sinds 13 augustus 2013
  • Leeftijd: 44

Getrouwd, lieve zoon, stel huisdieren, gek op eten maar ook op koken.

Poseidon

Vlissingen

Tafelen

Middelburg

Ying's Wok Palace

Middelburg

Cynneke heeft nog geen foto toegevoegd

1. Cynneke's profielfoto
    Cynneke heeft een recensie geschreven voor Poseidon

Gisteravond met ons gezin en schoonouders gaan eten.

Voorgerecht was vlot en smakelijk. Stokbrood zag er lekker uit en de kruidenknoflookboter die geserveerd werd was ook erg goed. Het gratineerde stokbrood met kaas en knoflookboter was ook erg lekker!

De rest van de tafel was tevreden over het vlees. Smakelijk en niet te droog en ruimschoots voldoende. Zelf had ik de zwaardvisfilet die supermals was en goed op smaak. Salade was lekker, evenals de zelfgemaakte tzatziki. Frietjes kant-en-klaar ingekocht, maar goed gebakken. Niet vet, geen vissmaak.

Bediening zou vriendelijker kunnen. Ook het afruimen van de tafel ging niet zoals het hoorde. Er werd steeds gevraagd om spullen (borden, glazen, afval) aan te geven ipv het zelf te pakken. Ook bij het serveren werden borden over tafel aangegeven. Ik vind het prima, maar is niet zoals het hoort.

2. Cynneke's profielfoto
    Cynneke heeft een recensie geschreven voor Tafelen
    Internationaal Middelburg

Omdat we 15 jaar getrouwd waren en een cadeaubon hadden gehad van dit restaurant, hebben we er gereserveerd en zijn we er gaan eten.

De reviews op internet waren erg wisselend. De een vond het erg goed, de ander klaagde over slecht eten, onvriendelijk personeel en vieze toiletten.

Voor ons was het een geslaagde avond en zeker iets dat voor herhaling vatbaar is.

Bij binnenkomst bleek het restaurant érg groot te zijn (350 zitplaatsen), maar aangezien we een van de eerste waren, was het nog erg rustig. De rest van de avond bleek het echter volstromen, dus reserveren is wel gewenst. Er ontstonden ook wel wat rijen bij de tepanyaki plaat en de BBQ, maar gelukkig ging het toch nog best snel.
    Keus is er genoeg, voor iedereen. Zowel in eten als in drinken en omdat het een all you can eat principe is, betaal je dus bij binnenkomst en dat is het ook. Wel betaal je voor 2 uur en als je dat tijdens het eten wilt verlengen, kan dat (mits er dan nog plaats is) voor 5 euro pp.

Als voorgerecht kun je om soep met stokbrood en kruidenboter, maar ook om allerlei kleine gerechtjes, zoals (zelfgemaakte) carpaccio, gevulde eitjes, tomaat met mozzarella, rauwe ham of kleine stukjes vis of gerookte zalm.

Als hoofdgerecht is er keus te over en kun je vlees, vis en/of groente laten wokken, of vlees of vis halen van de tepanyaki plaat of BBQ. Ook is er een ruim assortiment aan sushi en sashimi. Prachtig om de oesters, mesheften en garnalen zo te zien liggen, maar zo heldhaftig ben ik niet geweest. Ik heb de kleine stukjes sushi geprobeerd en die waren met soya érg lekker! Ook is er een klein assortiment aan koude pasta en de carbonara die ik probeerde was ook goed van smaak. En voor wie al met al niet zo heldhaftig is en het liever bij Nederlands eten houdt, kan terecht bij het warm buffet waar frietjes en andere aardappelgerechtjes te vinden was, samen met frikadellen en groente. Ook de nasi, bami e.d. vind je daar.

En voor wie dan nog steeds ruimte over heeft, kan naar de dessertbar toe. Bakken vol snoep, bakken vol ijs, witte en bruine chocoladefondue, vruchtjes, heel veel zoete hapjes (brownies, spekkoek, donuts en andere zoetwaren, evenals pannenkoekjes (desgewenst met warme kersen) en wafels op een stokje.
    Een dikke pluim voor de medewerker achter de dessertbar. Aangezien mijn man niet goed tegen (rauwe) melk kan, vroeg hij of er ook ijs zonder melk was. De jongen is direct de bakken gaan naplegen en mijn man kwam terug met een bolletje heerlijk citroenijs en een bolletje aardbei-ijs.

Qua drinken is er ook voor ieder wat wils. Van gewoon cola en ijsthee, tot water, zelfgeperst sinaasappelsap en diverse smaken koffie (cappucino, choco-cappucino, latte macchiato) tot aan wijn en bier toe wat ook gewoon onder de all you eat formule valt.

Het personeel was vriendelijk en (het vooral aziatisch) personeel sprak goed nederlands. Tafels werden redelijk snel leeggehaald en als er eens iets op een bord bleef liggen, werd er niet over gezeurd. Zelf ben ik niet naar de toiletten geweest, maar man en kind wel en de herentoiletten waren in elk geval helemaal schoon.

Kortom: Al met al is Restaurant Tafelen een goede plek om te gaan eten!

3. Cynneke's profielfoto

Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  5. Cynneke's profielfoto
    Cynneke heeft een recensie geschreven voor Ying's Wok Palace

Inmiddels al een paar maal hier gaan eten en dit behoort toch wel tot een van de favoriete plaatsen van ons. Het voordeel is dat je 1 prijs betaald en hiervoor alles mag eten en drinken, op alcohol na. Je weet dus aan het einde van de avond altijd wat je kwijt bent en dat is erg handig.

Er is keus tussen de tepanyaki plaat en de wok. Dus je kiest je gerechten en laat ze vervolgens op de plaat bakken of in de wok met saus wokken. Er is een ruime verscheidenheid aan gerechten, van vis tot vlees, tot groente, tot sushi en ook tot al afgebakken spul zoals Koe Lu Yuk of gebakken banaan.

Drinken dien je zelf aan de bar te tappen, dus daarvoor moet je even op en neer lopen.

Na het wokken is er de mogelijkheid voor een toetje. Er is een grote chocoladefontein, er staan bakken ijs en fruit, maar ook zoete dingen zoals spekkoek, brownies, tompoesjes en nog veel meer. Smullen!!

Enige nadeel is de grootte van het restaurant. Het is zo immens groot dat er ook veel lawaai is en als je naast een grote, flink herrieproducerende, groep zit, is dat niet altijd leuk. Personeel is vriendelijk en behulpzaam. Aanrader!

6. Cynneke's profielfoto
    Cynneke heeft een recensie geschreven voor New Chung Feng
    Chinees-Indisch Middelburg

Een van de weinige Chinese restaurants in Middelburg die betaalbaar eten aanbieden. Voor 2 personen kan je namelijk 2 vleesgerechten uitkiezen (flink veel keus, o.a. Tjap Tjoy, Foe Jong Hai, Koe Lu Yuk, Gado Gado, Babi Pangang etc), witte rijst, nasi of bami en dan krijg je nog 2 loempia's en 2 gebakken banaan erbij. Voor 3 personen mag je 3 vleesgerechten en dan krijg je 3 loempia's en 3 gebakken banaan erbij en dat allemaal voor een hele schappelijke prijs. Eten is altijd vers, goed van smaak en meer dan voldoende!! Ook kun je er terecht voor (goede) friet en snacks of ijsjes.

Vooral de nieuwe inrichting van vorig jaar heeft bijgeleverd aan een goede sfeer in het restaurant. Eerst nodigden de simpele tafels en stoelen niet uit om te blijven eten. Nu wel!

7. Cynneke's profielfoto
    Cynneke heeft een recensie geschreven voor Subway

Helaas is de Subway in Middelburg alweer een tijdje dicht. Zomaar van de ene op de andere dag en Subway zelf nam niet eens de moeite om te reageren op mijn vraag of het tijdelijk of definitief was. Al net zo onverschillig als hun personeel dus....
    Jammer, want de broodjes waren wél erg lekker!

8. Cynneke's profielfoto
    Cynneke heeft een recensie geschreven voor Nummer 7

Een aantal jaar terug met mijn werk hier gaan eten, maar wat een aanfluiting. Service was goed, sfeer ook, maar het eten moest je bijna een microscoop bijgeleverd krijgen om terug te kunnen vinden. Stagiair naast me had andijviestamppot met sucadelap besteld en kreeg een bord met een klein stukje sucadelap op. Nadat de frietjes e.d. geleverd waren, zat hij om zich heen te kijken waar toch de andijviestamppot bleef.... Na een tijdje tilde hij zijn sucadelap op en bleek er een hoopje andijviestamppot van ongeveer 1 eetlepel (!) onder te liggen. Ik vergeet nooit meer dat een van mijn collega's, toen we buitenkwamen, riep: "Wie gaat er nog mee naar een snackbar?". En daar betaal je dan zoveel geld voor.... Zonde zonde zonde!

9. Cynneke's profielfoto
    Cynneke heeft een recensie geschreven voor Grand Cafe Willem

Dicht bij ons in de buurt, dus altijd een ideale plaats om uit eten te gaan. Wat je ook kiest, het is altijd goed en lekker én voldoende.
    Inderdaad is het drie-gangen menu voor 11,50 niet duur en je hebt elke dag keus uit een vis- en een vleesgerecht. Alleen het hoofdmenu kan ook voor 7,50.
    Ook het onbeperkt eten op zaterdagavond (altijd keuze tussen vis en vlees, bijv. mosselen, tong, spareribs) is voor 14,95 niet duur en lekker. Helaas is het wel raadzaam om te reserveren, want het kan behoorlijk druk zijn. Het kan dus ook gebeuren dat je binnenloopt en gewoon geen plaats meer hebt :-(

Voor mij is het meest speciale van dit Grand Café de high tea. Ook 14,95, maar je wordt vreselijk verwend met allemaal lekkere hapjes. Ik heb dit nu 3x gedaan en het blijft speciaal.

Verder is er nog een hele leuke kinderhoek, dus kinderen kunnen prima mee komen.

Het Grand Café zit helaas een beetje uit de route, maar het is per auto, fiets en te voet prima te bereiken. U moet misschien een beetje verder dan het centrum zelf, maar dat is het meer dan waard!