• Lid sinds 6 september 2023

Kaatje bij de Sluis

Blokzijl

Willem donkers heeft nog geen foto toegevoegd

1. Willem donkers 's profielfoto
    Willem donkers heeft een recensie geschreven voor Kaatje bij de Sluis

Wij hadden hoge verwachtingen. Het restaurant heeft in 2023 immers een Michelin ster gekregen. Het huis en het entree viel ons al tegen en de tafels en inrichting kijken meer op een eetcafé. De bediening is erg onpersoonlijk en het tegenovergestelde van een warme vriendelijke benadering. Een jonge vrouw die niet goed te verstaan is, een vrouwelijke gerant die niet dienstbaar was en een jonge ober in een slecht zittend pas die bediening oude stijl knipmes uitbeeldde. Het was een 9 gangen dinner maar de porties waren zo klein dat ik aan het einde van de avond nog strek had in een zak friet met mayonaise! De drankjes gingen ook een beetje vreemd. We bestelden eerst water dat de hele tijd automatisch, zonder ons verzoek, vernieuwd werd. Kosten 7 euro per fles. Alcoholvrije prosecco kregen we in niet chique wijnglazen, die door de fabrikant geleverd was. Wat betreft wijnen vroegen wij de wijnkaart. De ober gaf ons de gesloten wijnkaart en op onze vraag? Wat voor wijnen heeft u? Was het antwoord : rood of wit?
    Bij mijn gang naar de toilet kwam ik een verveloze vloer en een goedkope tropenkleding tegen. Na het dinner geen enkele vraag? Ik heb wel gezegd over het gemis van witte tafelkleden en het antwoord was: oh dat wordt nergens meer gedaan!
    Ik begrijp in godsnaaam niet waarom dit restaurant een Michelin ster heeft!

3,9