Activiteiten van R&C

1. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor De Huiskamer van het Leudal

R&C

De eerste keer dat we daar hebben gegeten(december 2012) was alles een dikke 8! We hebben de WOW deal gebruikt die overigens gewoon buiten ophing. Niks mis mee, het was een 7 gangen menu aanbieding. Vlot, lekker en verrassend! We waren verbaasd dat zoiets dichtbij lag.

Bij het afrekenen, heeft de kok ons medegedeeld dat zijn zaak niet onder doet voor een zaak in Herkenbosch. (zal geen reclame voor hun maken) Tevens dat niemand minder dan een 9 als eind cijfer heeft gegeven voor zijn eten.
    Ik dacht bij mezelf: laat ik nu eens lief zijn en onze recensie niet plaatsen, want dan zouden we het gemiddelde omlaag halen....... (tja...)

Afgelopen zaterdag (13-april-2013) hadden we zin in een traktatie en hebben gereserveerd. Vol goede moed bestelden we weer de 7 gangen menu, we hadden een immers positieve indruk van de vorige keer.

Asperges waren volgens mij het thema, want op ieder gerecht zaten deze erin verwerkt. Ik vind asperges lekker, maar had er nu geen trek in. Het was best even zoeken naar de juiste combinatie, en heb toch iets van asperges gekregen. Jammer (ik grapte nog, je zou maar geen asperges lusten dan heb je dus pech..)

Een gang was vis op een slap jasje en te veel zoute roze saus. De salade was een warme en een koude gerecht door elkaar. Volgens mijn mening een gemiste kans, daar het wat zompig werd. Niet lullig bedoeld, het is wel mijn eigen mening.

Stevige bouillon, was erg vlak en geen brood of iets erbij.

Personeel vroeg of alles naar wens was en we hebben beide meer dan eens aan gegeven dat we het de vorige keer beter vonden. Reactie: "tja, kan gebeuren" Om vervolgens verder te gaan. Wij hadden zoiets van:"uhhhh.... okai..."

Men wist niet om te gaan met opbouwende kritiek. Vraag het dan niet, als je geen negatieve reacties wenst. Zelfs de kok liep voorbij en zei alleen: "hoi" keek verder niet en liep door.

Tot zo ver de min punten.
    Rest was prima in orde, maar niet meer dan dat.

Dessert was voor mij; tiramisu en chocolade moes, rest heb ik niet gegeten. Niet dat het niet lekker uitzag, maar ik geef zelf niets om aardbeien en ijs.

Tot slot waren we klaar met eten en de kok schijnbaar ook, want hij ging bij een groter gezelschap aan tafel zitten. Leuk, al was het niet dat hij ietsje te hard zei dat niemand te klagen had over zijn eten. Ook weer dat niemand een onvoldoende gaf. Het grappige was, dat wij net bezig waren het evaluatie kaartje in te vullen en hierop heb ik gemeld dat ik niet geheel tevreden was. Naam, tel en email op vermeld. Tevens ook dat we niet meer van plan waren om terug te komen. (was een vraag die op het kaartje stond)

Niets van mogen vernemen, ik ga er dan ook van uit dat het kaartje per ongeluk is kwijt geraakt...

Op basis van laatst, een zes! Echter door de prettige eerdere ervaring, een 8. Bij elkaar gevoegd, kom ik op een 7 en dat vind ik net ietsje te veel (puur dat men niet kan en of wil omgaan met kritiek). Vandaar 6 half.

En dat vind ik oprecht jammer!

2. R&C's profielfoto
    R&C schreef:

Profiel foto is "COLD TURKEY"

3. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor Caribé
    Internationaal Weert

Ach....
    At today`s uit Heel is helemaal in Weert terecht gekomen! YES!! En dat de inrichting ook meeverhuisd is. Wellicht om oude bekende weer direct thuis te laten voelen?...

Archie heeft gelukkig zijn passie en talent weten voort te zetten. Het zag er even naar uit dat we het zonder zijn culinaire kunsten moesten doen na berichten dat At Today`s weg was uit Heel. (dat was zeker balen)

09 juni 2012 zijn we gaan eten.
    Zie eerdere recentie over At Today`s, ik zou het zo weer over typen. Met de melding dat we wederom geen gebruik hebben gemaakt van de kaart en gevraagd hebben:"doe maar iets."

Na de punch(drankje) en amuse, kregen we van alles wat. Lekkere voorgerechtjes en een hoofdgerecht van een combinatie van: kip piri piri,stoofpotje en een kunstwerk met o.a. goed bereide tonijn! En van diverse groenten. Alles in een typische balans van smaak. Op een of andere manier past alles bij elkaar.

Wijn tip van Archie: Penrose Rosé wijn, is lekker en fris hierbij. En ja ook dat was zo!

Beste lezers; als je puur en (h)eerlijk wenst en openstaat voor een beetje anders, dan is Caribe inderdaad een feestje.... Doet me denken aan:"een beetje vreemd, maar wel lekker"
    Daar bedoel ik mee, dit is geen dertien in een dozijn franchise formule en dat is LEKKER!

Leuk detail:

Archie gaat waarschijnlijk zijn klanten de kans geven om mee te doen met een soort van kookles. Op een dinsdag avond zelf koken en opeten! Kan haast niet wachten..

Bedankt!

R & C

4. R&C's profielfoto
    R&C heeft Caribé toegevoegd als favoriet restaurant

Caribé eetgelegenheid gesloten

• Internationaal
    Maaspoort 47 Weert
  5. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor Irodion

R&C

Zondag 12 mei 2012 gegeten.
    Voor mij de eerste keer dat ik hier heb gegeten. Veel positieve dingen over gehoord, vandaar dat ik het hier eens wilde uitproberen.
    Het is mijn mening; maar ik was niet super blij met de muurtjes en zo dicht op elkaar zitten en redelijk dicht bij het toilet. (eerlijk is eerlijk, door de ligging van het pand kan men hier niets anders van maken) Wellicht als je fan/vaste klant bent is dat gewoon.
    Personeel was netjes en zeker vriendelijk.
    Het eten was lekker.

6. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor De Meerpaal

5 februari 2011

Nachtje aan zee en op zoek naar een restaurant. Wat te doen? Even googlen en naar eet.nu om te lezen dat de ‘Meerpaal’ goed stond aan geschreven. We wensten iets met vis, daar we bij de zee waren. Ach, hoort er toch bij.

Na een wandeling naar de Meerpaal, moet ik zeggen dat we het nooit per ongeluk hadden gevonden. Niet dat Zandvoort zo groot is, nee, het ligt een tikkie achteraf.

Wel een sfeervol en kneuterig ogende zaak. Dat was ook zo. Super vriendelijke bediening, vlot en niet gemaakt. De eigenaar was eveneens net zo vrolijk.

Het is geen trendy tentje, maar heeft een authentieke uitstraling. Het paste met het geheel.

Het eten is niets mis mee, al is het jammer van de super verse garnituur dat er iets van een zuur bij zat. (potje?) Is eigenlijk wel het enige waar ik niets mee had.

Ik had zalm met meloen vooraf, was een vrij dik stuk. Jammer, een paar bolletjes was ook voldoende geweest. De zalm is zo lekker, dat het niet veel extra nodig heeft!

Toetje van mijn vriendin zag er ook super uit, men verzekerde ons dat het zelfgemaakt was. Hoe dan ook, het was lekker. De koffie trouwens ook en dat was geen losse kreet van de eigenaar, daar moet ik hem gelijk in geven.

Een 10? Nee, maar dat is niet voor de kwaliteit. Daar was niets mis mee. Voor wat de zaak te bieden heeft, zeg ik gewoon goed! Tussen een 8 en een 9.

Dus mocht je een ‘visje’ willen prikken (natuurlijk anders dan langs het strand, is ook gewoon iets wat je moet doen!) en lekker willen zitten in een gezellig tentje. Ik zeg doen!

7. R&C's profielfoto
    R&C heeft Akropolis toegevoegd als favoriet restaurant
    € -
    • Grieks
    Sint Christoffelstraat 30 Roermond
  8. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor Akropolis

R&C

Jaren en jaren fan van….

Kom hier al jaren voor het lekkere eten en heerlijke sfeer. Niets mis mee. Een understatement…

Buiten het feit dat ik hier smoorverliefd ben geworden (en nog ben…) is het door de jaren heen lekker! In het zuiden des lands heeft men het over DE beste Griek van het land…. Ergens in Meersen (ik ben de naam vergeten van die zaak) maar nee, deze en vele andere kunnen niet tippen aan “onze Griek”. Klinkt net zo chauvinistisch, ik weet het. Maar…. Ik heb in diverse plekken in Nederland, Giekenland en Cyprus ook een vorkje mogen prikken. Tja, Akropolis is nu éénmaal ‘het!’

Vers en lekker, bijna altijd vol. Het belangrijkste…… het blijft onveranderd en vertrouwd.

Houden zo!

9. R&C's profielfoto
    R&C heeft Today's toegevoegd als favoriet restaurant

Today's eetgelegenheid gesloten

• Internationaal
    Wilhelminaplein 3 Heel
  10. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor Pom Lai
    Chinees-Indisch Horn

R&C

Vanaf het begin tot november 2010.

Diverse keren ben ik toch weer gaan proberen. Steeds weer vallen ze op door of na tig keren de verkeerde bestelling mee te geven. Of de bekende Ve Tsin er toch in te hoeken, nadat ik telefonisch heb gevraagd dat niet te doen. Zelfs daar gaan eten, in plaats van afhalen.

Te veel smaakt naar hetzelfde (goh, hoe zou dat toch komen?.......)

Wel vriendelijk en altijd behulpzaam, mij zullen ze daar niet meer zo snel zien. Er zijn veel alternatieven waar ik voor het zelfde geld, beter krijg.

4,3
  11. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor Long Sing
    Chinees-Indisch Roermond

25-12-2010

Speciaal Kerstmenu gereserveerd. En tja, zoals gewend door de vele vele jaren heen. Altijd goed!

Super lekker, vlotte bediening. Oprecht in hun chaotische manier die niet storend is, sterker nog het past bij de zaak. Of ik daar ga afhalen of gewoon eten, nog nooit klachten gehad.

Zo ook met Kerst. Lekker, goed en hoop dat ze het nog jaren zo kunnen blijven doen.

Kort maar krachtig! Goed!

12. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor Wok Plaza
    Chinees-Indisch Horn

Eind 2010

Al heel vaak naar de wok in Horn geweest, al viel deze de laatste keer tegen!

Bakplaat medewerker had er geen zin in, motivatie weg en dat was zeer duidelijk.
    We kregen de gerechten door elkaar en niet zoals we hadden besteld. De rest overigens was wel in orde.

De zaak oogt niet helemaal als in de lokale volksmond wordt gezegd: “vreetschuur”. Ja, het is krap, ja men kan vrij ongeduldig zijn als het om afrekenen gaat. En iets te vaak om drinken vragen, ook al moeten ze het hier van hebben.

Het eten is goed, daar kan ik niets op aanmerken. Al zie je soms de kwaliteit er wat op achteruitgaan tegenover een paar jaar geleden. Het blijft wel goed, laat ik dat duidelijk hebben vermeld.

6,7
  13. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor Kazoku

R&C

Als liefhebber van eten (zeg maar gerust, passionele genieter van) zijn we naar Kazoku in Neer geweest. 08-01-2011

Daar ik van sushi houd, moest ik toch even polshoogte nemen. Na een heerlijke ervaring te hebben gehad in Sittard, bij de helaas failliete ‘Japanner’ Sensei had ik eigenlijk wel hoge verwachtingen van wat te wachten stond…

Kwaliteit van het eten is gewoonweg super te noemen. Kraakhelder en vers! Ook de presentatie is net als het eten top!

Helaas voor ons was de rijst op toen ik sushi wenste te bestellen, jammer. (zou een begin van een grap kunnen zijn...) Daarna zat er niets anders op dan de rest van de kaart uit te proberen. De kaart oog een beetje goedkoop en heeft iets weg van een ijs kaart, jammer dat deze vet (vinger vlekken) aanvoelde. Er werd niets van sushi uitgelegd en hoe het het beste kan worden gegeten, om de smaken en het werk van de kok tot zijn recht te laten komen. Gelukkig voor ons, wisten we hier wat van af. Is een tip voor het personeel.

Over de bediening gesproken, deze is nog zoekende. Verkeerde bestelling die naar onze tafel werd gebracht, 45 min. wachten op een salade is jammer. Maar oké het kan gebeuren. Al brengt all you can eat een andere dimensie….. all you can`t eat, want het komt niet….

Ik wens niet te hard over te komen, want dat wil ik niet. Echter het is een zaak die nog veel moet leren en verbeteren. Zoals bij de ingang: ‘pin helaas niet aanwezig’ nou, daar sta je dan. Gelukkig contant bij ons.
    Ondanks het heel lang wachten tussen de hapjes door, heeft men op een gegeven moment onze tafel voldoende en super lekkere hapjes gebracht. Niets, maar dan ook niets over te zeggen. Lekker vers en puur! Hoop dat men de rest ook naar dat niveau kan brengen....

14. R&C's profielfoto
    R&C heeft een recensie geschreven voor Today's
    Internationaal Heel

Wat ongelofelijk dom!

Dat we dit niet eerder hebben gedaan! Echt! Ik houd van eten en koken, kan heel kritisch zijn op dit gebied. Iets waar je niet mee moet willen sparen en alleen aan winst denken. Deze man verdient veel en veel meer succes! Alles is met passie gedaan, maar dan ook alles. Nog nooit heb ik een 10 gegeven. Want tjonge jonge wat heb ik teveel gegeten zeg! Onweerstaanbaar lekker, die kunst werkjes.

Archie, jij bent een man met zo`n ongelooflijke passie voor waar hij mee bezig is. Idioot dat de zaak leeg was (op ons na dan..) het deed ons pijn, als klant dit mee te maken. Er bestaan bedrijven die niet eens kunnen meten aan jouw eten en die voller zitten. Jij verdient alleen maar uitverkocht te zijn! Wachtlijsten die oplopen tot een maand, om de privilege te hebben bij jou te mogen eten! Iets overdreven? Mwa ligt eraan wat je gewend bent. Ik heb in binnen en buitenland veel van eten mogen proeven. Ook exclusievere zaken, mogen ze houden van mij! Heel, jammer voor jullie dat Archie weg gaat. Echter Roermond heeft 1 April 2011 een zaak erbij, dat geen grapje is. Maar een juweel erbij!

Biosje pakken bij Foroxity in Roermond? Dan eerst ‘even’ naar Archie. De wandeling naar de Outlet zul je nodig hebben, om daarna nog eens lekker ouderwets te kunnen uitbuiken! Ik kan niet wachten………

Bedankt!

R&C.