• Lid sinds 19 januari 2013

Ik bezoek vele restaurants en cafeteria, door geheel Nederland, op zoek naar de beste plekjes voor het beste voedsel, de beste service, de mooiste locaties enzovoort.

Elk restaurant waarvan ik vindt dat het een recensie verdient, zal worden beschreven hier.

Pas op restaurant-eigenaren... Mr. Zero is coming....

1. Jongens van de Fant

Urk

Jongens van de Fant

Urk

Bikbar Wittesteijn

Emmeloord

MrZero heeft nog geen foto toegevoegd

1. MrZero's profielfoto
    MrZero heeft een recensie geschreven voor Bikbar Wittesteijn

Dit is een van de weinige snackbars waar ikzelf heenga.

Het voedsel is prima, redelijk standaard kwaliteit. De hoofdrede is de gezelligheid en de sfeer. Het bijzondere aan Wittesteijn is dat het zo eenvoudig, doch gezellig is ingericht, een muur met moppen aan de ene kant, een stapel te koop staande 2de hands speelgoedautootjes aan de andere kant. Alles wordt snel klaargemaakt voor je en is mee te nemen of op locatie op te eten. Tevens is het naast de parkeerplaats, dus je hoeft niet lang te lopen en je kan een oogje houden op je auto.

Conclusie:
    Standaard kwaliteit voedsel, staat wel boven de andere snackbars door de bijzondere, bijna huiskamer achtige sfeer, waardoor je je gelijk welkom voelt.

2. MrZero's profielfoto
    MrZero heeft een recensie geschreven voor Lange Muur
    Chinees-Indisch Emmeloord

Ik kom meestal niet in Chinese restaurants, maar de Lange Muur is daarvan een uitzondering.

Bij binnenkomst valt gelijk op hoe schoon alles is, er zijn duidelijke menukaarten en een nette balie met vriendelijke werknemers. Tot mijn grote spijt heb ik nooit de keuken ingemogen, maar zoals ik in een kranten-artikel zag, was dit restaurant een tijd geleden gewonnen had als de meest hygienische chinese restaurant van Nederland. En dat is te merken. Ruime eetzaal, alle tafels zijn schoon, huisdieren zijn ( logischerwijs ) niet toegestaan binnen en de vloeren zijn altijd schoongeboend.

Het eten komt in uitermate ruime hoeveelheden, wat men niet altijd in één keer kan opeten.
    Bij meeneemeten komt alles in de bekende handige plastic bakjes, in plastic zakjes, wat vervoer altijd gemakkelijk maakt.

Conclusie:
    Eten is goed, soms iets te veel, maar dat is altijd beter dan te weinig, restaurant is schoon. Het enige waar ik me soms aan stoor zijn kleine commenicatie-problemen, gezien hoogstwaarschijnlijk de meeste werknemers geboren zijn in China, of een ander Aziatisch land.

3. MrZero's profielfoto
    MrZero heeft Jongens van de Fant toegevoegd als favoriet restaurant
    Breehorn 2a Urk
    Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  4. MrZero's profielfoto
    MrZero heeft een recensie geschreven voor Jongens van de Fant

Ik ontdekte deze geweldige locatie een tijdje geleden, via de bekende mond-reclame. En wat ben ik daar dankbaar voor geweest. Deze rokerij is met verre en van de beste rokerij's die ik heb bezocht.

Bij binnentreden zie je gelijk dat hun kwaliteit landelijk, maar vooral ook door de plaatselijke kenners, gewaardeerd wordt. Het knusse kamertje, bestaande uit een vriezer voor producten en een nette, schone toonbank, waarin de verse waar als hun heerlijke zalmslaatjes, tot hun verse gerookte makrelen klaar liggen voor de verkoop. Tevens is een een tafel beschikbaar met stoelen en bankjes, en op mooie zonnige dagen is er buiten een gezellig terras. Binnen zijn tevens diverse visser-atributen, krantenartikelen en dergelijke opgesteld, en met een klein beetje onderzoek kom je al snel erachter dat er al bekende mensen over de vloer zijn geweest, en de gebroeders zelf ook het kroon prinselijk paar een visje heeft kunnen aanbieden. Een duidelijke populariteit dus.

Na nader vragen kreeg ik toesteming om achter de schermen te kijken, en mocht ik de rokerij in werking zien. Voor mij was het in elk geval duidelijk, deze gebroeders hadden een zeer grote passie voor vis. Als de kwaliteit van het voedsel net zo goed was, heb ik niks te klagen.

Ik bestelde over een periode van tijd diverse producten, zoals hun gerookte zalm, hun zalmslaatjes, hun schol, hun bot, en hun kibbeling. Alle producten waren in ruime hoeveelheden en een tegenwoordig zeldzaam goede prijs/kwaliteits verhouding. Een simpel voorbeeld: Als ik bij een gewone viskraam langsga, en hun kibbeling bestel, krijg je voor meer geld een miniscule hoeveelheid vis, wat daarmee hun kwaliteit achteruithaalt. Bij de Gebroeders Post is dat zeker niet het geval. Zeer rijk van smaak zijn de vissen, goed gebakken, en natuurlijk belangrijk, netjes ingepakt. Soms kan het voorkomen dat er nét iets te veel kruiden/zout over de kibbeling is heengegaan, wat de smaak van de vis overheerst en je zeer veel dorst kan krijgen, maar dit is een zeldzaamheid.

De service is tevens enorm snel. Zelfs op drukke dagen krijg je je vis ruim op tijd, en op de juiste temperatuur.

Conclusie:
    Als je van vis houdt, van een leek tot een echte kenner, je voelt je bij de gebroeders altijd thuis, van een gezellig gesprek zijn ze niet vies, en ze kunnen u tevens uitstekend advies geven over hun producten. Het gezellig oer-Hollandse komt weer naar boven drijven met deze prachtige rokerij, en ik beveel iedereen om ooit eens om te rijden, en langs de gebroeders te gaan, want geloof me, daarna wilt u niet meer naar een ander visrestaurant.