1. Ik ontdekte deze geweldige locatie een tijdje geleden, via de bekende mond-reclame. En wat ben ik daar dankbaar voor geweest. Deze rokerij is met verre en van de beste rokerij's die ik heb bezocht.

Bij binnentreden zie je gelijk dat hun kwaliteit landelijk, maar vooral ook door de plaatselijke kenners, gewaardeerd wordt. Het knusse kamertje, bestaande uit een vriezer voor producten en een nette, schone toonbank, waarin de verse waar als hun heerlijke zalmslaatjes, tot hun verse gerookte makrelen klaar liggen voor de verkoop. Tevens is een een tafel beschikbaar met stoelen en bankjes, en op mooie zonnige dagen is er buiten een gezellig terras. Binnen zijn tevens diverse visser-atributen, krantenartikelen en dergelijke opgesteld, en met een klein beetje onderzoek kom je al snel erachter dat er al bekende mensen over de vloer zijn geweest, en de gebroeders zelf ook het kroon prinselijk paar een visje heeft kunnen aanbieden. Een duidelijke populariteit dus.

Na nader vragen kreeg ik toesteming om achter de schermen te kijken, en mocht ik de rokerij in werking zien. Voor mij was het in elk geval duidelijk, deze gebroeders hadden een zeer grote passie voor vis. Als de kwaliteit van het voedsel net zo goed was, heb ik niks te klagen.

Ik bestelde over een periode van tijd diverse producten, zoals hun gerookte zalm, hun zalmslaatjes, hun schol, hun bot, en hun kibbeling. Alle producten waren in ruime hoeveelheden en een tegenwoordig zeldzaam goede prijs/kwaliteits verhouding. Een simpel voorbeeld: Als ik bij een gewone viskraam langsga, en hun kibbeling bestel, krijg je voor meer geld een miniscule hoeveelheid vis, wat daarmee hun kwaliteit achteruithaalt. Bij de Gebroeders Post is dat zeker niet het geval. Zeer rijk van smaak zijn de vissen, goed gebakken, en natuurlijk belangrijk, netjes ingepakt. Soms kan het voorkomen dat er nét iets te veel kruiden/zout over de kibbeling is heengegaan, wat de smaak van de vis overheerst en je zeer veel dorst kan krijgen, maar dit is een zeldzaamheid.

De service is tevens enorm snel. Zelfs op drukke dagen krijg je je vis ruim op tijd, en op de juiste temperatuur.

Conclusie:
    Als je van vis houdt, van een leek tot een echte kenner, je voelt je bij de gebroeders altijd thuis, van een gezellig gesprek zijn ze niet vies, en ze kunnen u tevens uitstekend advies geven over hun producten. Het gezellig oer-Hollandse komt weer naar boven drijven met deze prachtige rokerij, en ik beveel iedereen om ooit eens om te rijden, en langs de gebroeders te gaan, want geloof me, daarna wilt u niet meer naar een ander visrestaurant.