1. Internationaal Groningen

Tijdens een weekendje weg naar Groningen, ben ik samen met een vriendin gaan borrelen bij De Uurwerker. Wat een leuke plek. Het is vrij groot, maar doet heel gezellig aan. Het is wel self-service, dus op je tafel staat een nummer en dan moet je je bestelling aan de bar doorgeven. Dat was voor ons geen probleem. Het meisje wat ons eten kwam brengen was niet super vriendelijk, maar ook niet heel onaardig. Er was een misverstand over een bestelling, we hadden krulfrieten besteld, maar kregen gewone frieten. Toen vond ze het wel nodig om ons de schuld te geven van deze 'fout', maar ze regelde toch meteen dat we het juiste kregen. Persoonlijk vind ik het niet nodig om zo'n opmerking te maken tegen gasten, maar het werd meteen opgelost, dus verder ook geen probleem.
    De krulfrietjes en het bestelde broodplankje waren overigens heel erg lekker en het was ook heel veel. Ik dronk er een cocktail bij en mijn vriendin een biertje. We hebben er een leuke avond gehad en ik zou het wel aanraden om hier wat te borrelen of te eten.

2. Mediterraans Groningen

Afgelopen weekend ben ik samen met een vriendin twee daagjes naar Groningen geweest. We verbleven in The Student Hotel. Dit hotel is erg leuk, mensen zijn aardig en de kamer was groot en schoon.
    We besloten om ontbijt erbij te pakken, wat geserveerd wordt in The Pool, het restaurant van The Student Hotel. Het interieur is heel leuk en hip en het ontbijt was heel goed. Alles wat ze hadden was vers gemaakt en er was meer dan genoeg keus. We hebben genoten van een heerlijk eitje, lekker vers brood een sapje en koffie. Daarnaast hadden ze ook nog verschillende soorten yoghurt met muesli, chia seeds, fruit etc. en mini croissantjes en chocolade broodjes. Normaal gesproken pak ik nooit ontbijt erbij als ik in een hotel verblijf, maar hier is het zeker een aanrader.

3. Vertaal van English naar Nederlands

Gister ben ik met een vriendin gaan eten bij The Duchess. Ik had gereserveerd via Eet.nu en dit verliep allemaal heel soepel. Daar aangekomen, waren we de eerste gasten (we hadden ook vrij vroeg gereserveerd, om 18:00). Ondanks dat het restaurant vrij neutraal is ingericht, is het toch knus en gezellig. De bediening was heel netjes en oplettend.

We kregen een broodje vooraf en ik koos voor de 'Fish of the day', een dorade, gefileerd en op de huid gebakken. Deze kwam met wat aardappeltjes, oergroenten en volgens mij een erwtensausje. Het smaakte erg goed en ik dronk er een lekkere droge witte wijn bij. Mijn vriendin had de 'Chef's pie' welke volgens haar ook heel lekker, maar machtig, was. Zij koos voor een glas rode wijn. We hebben het etentje afgesloten met een koffie / verse munt thee.

Ik zou mensen zeker aanraden om bij The Duchess te gaan eten als ze in Sittard zijn.

4. Lara

Vorige week heb ik met vrienden hier gegeten. Dit was de tweede keer voor mij. De eerste keer was ik al zeer tevreden en nu weer. De ruimte, het interieur en het feit dat hier exposities worden gehouden, spreekt mij enorm aan. Ook de open keuken vind ik fijn.

Wij namen allemaal een 3-gangenmenu, deze kost 35 euro, wat een redelijke prijs hiervoor is. Als voorgerecht had ik de Burrata, deze was lekker en verrassend met de linzen. Als hoofdgerecht koos ik voor de Polenta (de koks waren Italiaans, dus natuurlijk moest ik dan voor het Italiaanse gerecht gaan). Deze was ook zeer lekker. Als toetje hadden we vanalles wat, aangezien de serveerster aangaf ook vanalles voor iedereen op tafel te kunnen zetten, zodat we vanalles konden proeven. We kregen een flinke portie tiramisu, een flink kaasplankje (helaas alleen krentenbrood erbij, ook niet gevraagd om iets anders) en een bord met kleine stukjes appelgebak. Het smaakte allemaal heel goed.

Ik wil opmerken dat de porties an sich niet heel groot zijn, dus ik denk dat een grote eter wellicht niet genoeg heeft aan een 3-gangenmenu. Echter, voor mij was het meer dan genoeg en ik zat vol op het einde van de avond.

Over de service heb ik ook niets negatiefs te zeggen. Ik zou de Kazerne zeker aanraden.

5. Lara

De dag voor kerst bij La Bodega gaan eten met vrienden. Zo fijn om hier weer te zijn geweest, wij wonen namelijk niet meer in Nederland. Uiteraard een kannetje sangria besteld en verder genoten van de lekkere tapas. Het brood met de aioli, aubergine met honing, patatas bravas en de dadels met serranoham zijn mijn favoriet.

Wij hebben deze keer boven gezeten, helaas direct onder de airco (deze stond aan), maar toen ik hier iets van wilde zeggen, kwam de serveerster al aan om hem uit te zetten. De rest van de avond was de service ook gewoon goed.

Het is wel krapjes zitten, maar ik vind dat het wel past bij dit restaurant. Kortom: ik heb er van genoten en zou dit tapas restaurant ook zeker aanbevelen aan anderen.

6. Mediterraans Arnhem

Lara

Vorige week hebben wij na een bezoekje aan de Hoge Veluwe gegeten bij Momento in Arnhem. Wij waren hier nog niet eerder geweest. Het restaurant is gelegen in een groot gebouw, waarin ook een bibliotheek is gelegen. Ondanks de grootte van het restaurant, is het een heel gezellige ruimte, door de vele nissen en stukken muur, valt het niet op dat het zo'n grote ruimte is.

Meteen kwam een medewerker naar ons toe om ons te begroeten en gaf aan dat we zelf een plekje mochten uitzoeken. Toen we dit hadden gedaan, kwam een medewerker naar ons toe om de bestelling op te nemen. Ik bestelde een verse muntthee. Deze kwam niet in een glas zoals 'normaal', maar in een koffiekopje. Echter, er lag ook een stukje brownie bij, welke erg smakelijk was. Verder stond er achter ons een tafel met daarop een glazen water tap met citroen en munt, waar je gratis water kon pakken.

De menukaart biedt in mijn ogen voor ieder wat wils. Je hebt verschillende kleinere sharing gerechtjes, vlees, vis en vegetarisch, maar ook grotere gerechten. Ik had niet zo veel honger, dus ik bestelde een bataatsoep en een portie huisgemaakte frietjes. Dit smaakte ook erg lekker en het was meer dan genoeg voor mij.

Verder was de bediening gewoon heel aardig, dus niets op aan te merken.