• Lid sinds 3 november 2011

De Eekenhof

Emmen

Thijs & Aafke

Klijndijk

JP heeft nog geen foto toegevoegd

1. JP's profielfoto
    JP heeft een recensie geschreven voor Flamingo's Plaza

JP

We komen hier vrij regelmatig, en het eten is altijd prima. Nee, geen culinaire hoogstandjes, maar daarvoor moet je ook niet naar een wokrestaurant gaan. Sinds de verbouwing is het buffet een stuk overzichtelijker geworden. Bij de standaard gerechten is volgens mij iets minder keus als vroeger, maar zeker niet te weinig keus! Voor het wokken en de teppanyaki is de keuze reuze.

Over de teppanyaki gesproken. Vroeger stond daar een superfijne kok achter, en maakte de gerechten heerlijk en met zorg klaar. De gozer die er nu staat is tamelijk ongeinteresseerd, en bereid ook een stuk minder lekker. Zo wordt de knoflook met lenteui tegenwoordig niet meer even meegebakken in de rijstwijn en sojasaus, maar wordt het van te voren bereid, en wordt het vanaf een bord op je biefstukje gekwakt. Dan nog een plens soja erover heen. Nee, dat is heel jammer. Hopelijk komt daar snel een andere kok die er wat meer aandacht aan besteed.

Nog een minpuntje is dat de sushi niet vers bereid is. Dat proef je. Niet dat het smerig is, maar toch.

Maar al met al nog steeds een van mijn favoriete wokrestaurants!

2. JP's profielfoto
    JP heeft een recensie geschreven voor De Eekenhof

JP

Voor het eerst hier een keer gegeten. Het is een leuk ingerichte oude boerderij, en daardoor is de sfeer goed. Het is soms wel wat donker bij het buffet, dat kan misschien wat onhandig zijn. De bediening is prima.

Het eten... tsja, geen hoogstandjes, maar er is ook niet zoveel mis mee. Het ene is lekkerder dan het andere natuurlijk. Sommige dingen lagen wat lang en waren daardoor wat uitgedroogd. Het is wel leuk dat er gerouleerd wordt in warme gerechten. Dus als de spruitjes op zijn, wil dat niet zeggen dat er daarna weer spruitjes komen.

Maar dan de prijs. Voor 27,50 pp excl. drankjes kan ik ergens anders beter en goedkoper eten. Die prijs is echt te hoog. Met z'n 2-en en een kindje van 1 waren we ruim 70 euro kwijt. Dat vind ik voor een buffetrestaurant echt te duur. Dat is ook de reden dat ik hier niet zo snel terug zal komen.

3. JP's profielfoto
    JP heeft een recensie geschreven voor Thijs & Aafke

JP

Tsja... wat zal ik zeggen... We komen hier toch al een aantal jaar af en toe eens. Maar de laatste paar keer gaat het duidelijk achteruit. Het eten is best oke, maar verwacht geen culinaire hoogstandjes. Hoeft ook niet trouwens. Soms liggen warme gerechten een beetje te lang in de au bain-marie bakken, waar het er niet echt lekkerder van wordt. Maar dan de bediening. Wat een aanfluiting. Communicatief niet vaardig, zeggen amper wat en komen enorm beperkt langs voor drinken, vooral als je in een apart zaaltje zit. Terwijl ze het daar toch van moeten hebben zou je zeggen.

Nee, ik kom er voorlopig niet meer. In deze prijsklasse zijn er echt betere alternatieven. Helaas.

4. JP's profielfoto
    JP heeft een recensie geschreven voor Oscars
    Snackbar Emmen

JP

Uitstekende nieuwe snackbar in Emmen. Of eigenlijk is de term 'snackbar' te min... Wat veel en ruime zitplaatsen! Het eten is ook prima en de prijs is keurig. Verder is alles wat ik heb gezien schoon en netjes. Het kan dus wel gewoon.

Een aanwist voor Emmen! Hier zullen de collega snackbars niet blij mee zijn...

5. JP's profielfoto
    JP heeft gereageerd op een recensie van Flamingo's Plaza

Toch is het zo. Vooral in het weekend is het bijna altijd vol. Maar wij komen er nog wel eens door de week, en ook op woensdag, donderdag en vrijdag zit het erg vol. Het is ook zo lekker! :)

6. JP's profielfoto
    JP heeft een recensie geschreven voor Ni-Hao

JP

We hebben hier op een maandagavond met een groepje van 6 personen gegeten, en ik moet zeggen dat dit eigelijk 1 van de betere wokrestaurants die ik ooit aangedaan heb is! Ondanks dat het op maandavond heel erg rustig was, waren alle bakken keurig gevuld en was alles ook vers. De keus is ook voldoende, al mogen er van mij iets meer verschillende wokgroentes aangeboden worden. De gerechten van de Teppanyaki bakplaat waren in 1 woord voortreffelijk!

7. JP's profielfoto
    JP heeft een recensie geschreven voor Grillroom Jeruzalem

JP

Het eten is echt heel lekker en goed bereid.

Het enige grote nadeel aan dit restaurant is, dat men de sausbakjes hergebruikt (niet bij afhaal, maar bij het eten in het restaurant).
    Dus tafel 1 bestelt eten en krijgt bakjes saus erbij. Als deze mensen klaar zijn en er zit nog saus in de bakjes, dan worden de bakjes apart gezet en bijgevuld. Tafel 2 krijgt dus saus die bij een ander op tafel heeft gestaan.

Dit vind ik persoonlijk heel slecht en echt niet kunnen. Ik hoop dat ze dat ook snel veranderen, want het eten is echt superlekker.