• Lid sinds 14 juni 2010

De Oranjetuin

Heerenveen

Restaurant de Vrijheid

Grou

JJ en Wilma heeft nog geen foto toegevoegd

1. JJ en Wilma's profielfoto
    JJ en Wilma heeft een recensie geschreven voor Het Witte Huis

Vorige week hebben we hier weer een heerlijke tournedos stroganoff gegeten. De ambiance is perfect, de bediening voortreffelijk en het eten is bijzonder smakelijk.

Wij komen hier ontzettend graag en kunnen dit bedrijf van harte aanbevelen. Een gast wordt hier behandeld als welkome gast!

2. JJ en Wilma's profielfoto
    JJ en Wilma heeft een recensie geschreven voor De Oranjetuin

Onlangs lazen wij in de krant dat restaurant De Oranjetuin een nieuwe chefkok heeft. Hij gaf aan dat hij diverse ambities waar wilde maken. Wij besloten naar Oranjewoud te gaan om daar eens heerlijk te gaan eten. We kregen een tafeltje aan het raam. De menukaart biedt weinig keus: twee hoofdgerechten vis en twee hoofdgerechten vlees. De voorgerechten zijn doorsnee en weinig vernieuwend. Wij bestellen zalm als voorgerecht en ossenhaas en lam als hoofdgerecht. Het eten is niet slecht, maar het is ook helemaal niet bijzonder. Deze week was er een programma op de radio waarin mensen hun mening mochten geven over de Euro. Daar dachten we gelijk aan. We hadden in de guldentijd nooit zesenzestig gulden betaald voor een ossenhaas van 75 gram met een garnituur waar je net een grote kies mee kunt vullen! Nee, dit is het helemaal niet.

3,9
  3. JJ en Wilma's profielfoto
    JJ en Wilma heeft een recensie geschreven voor Restaurant de Vrijheid

Het interieur ziet er gezellig uit. De menukaart is beperkt qua visgerechten, maar biedt voldoende keus.

De geserveerde gerechten voldoen echter niet aan onze verwachtingen. De verhouding tussen prijs en kwaliteit is in onze ogen in onbalans. Als hoofdgerecht bestelden we de kalfslende met zwezerik en filet américain. We moesten zogezegd een entrecote delen en kregen het idee dat schraalhans hier keukenmeester is. Wij zijn geen grote eters, maar een beetje volume mag wel. Patat als bijgerecht en een kommetje sla zonder garnituur is wel erg gemakkelijk. Er waren bijna geen gasten, en wij kunnen ons een andere reden dan het WK-voetbal heel goed voorstellen. Wij schrappen dit restaurant ook van ons lijstje.