1. Onlangs lazen wij in de krant dat restaurant De Oranjetuin een nieuwe chefkok heeft. Hij gaf aan dat hij diverse ambities waar wilde maken. Wij besloten naar Oranjewoud te gaan om daar eens heerlijk te gaan eten. We kregen een tafeltje aan het raam. De menukaart biedt weinig keus: twee hoofdgerechten vis en twee hoofdgerechten vlees. De voorgerechten zijn doorsnee en weinig vernieuwend. Wij bestellen zalm als voorgerecht en ossenhaas en lam als hoofdgerecht. Het eten is niet slecht, maar het is ook helemaal niet bijzonder. Deze week was er een programma op de radio waarin mensen hun mening mochten geven over de Euro. Daar dachten we gelijk aan. We hadden in de guldentijd nooit zesenzestig gulden betaald voor een ossenhaas van 75 gram met een garnituur waar je net een grote kies mee kunt vullen! Nee, dit is het helemaal niet.

3,9