• Lid sinds 22 oktober 2011

Tante Annie's

Oldenzaal

Bistro de Oale Ste

Nijverdal

J.F. Timmerman heeft nog geen foto toegevoegd

1. J.F. Timmerman's profielfoto
    J.F. Timmerman heeft een recensie geschreven voor Bistro de Oale Ste

Half oktober heb ik hier met mijn vrouw gegeten. De Oale Ste is een gezellige ruimte, waarin in een goede sfeer gegeten kan worden. De ontvangst is vriendelijk. Het personeel is jong, maar doet haar werk erg netjes en snel.
    Mijn vrouw koos de tomatensoep vooraf en de tagliatelle als hoofdgerecht. Ik heb het verrassingsmenu gekozen. We waren beiden verrast over het eten. De soep was wel wat dik, maar de smaak prima. De tagliatelle was erg machtig, maar smaakte uitstekend. Het verrassingsmenu bleek een voorafje met patrijs met bloedworst en salade. Erg mooi opgemaakt en prima smaak. Het hoofdgerecht bestond uit drie soorten vlees (fazant, wild zwijn en hert). De porties waren goed, niet te veel, niet te weinig. Als toetje een soort cakeje en een bolletje met bastogne-ijs. Mijn vrouw koos een sorbet. Het eten is echt goed, hiervoor komen we zeker nog eens terug.
    Waarom geen 9 of 10 voor de sfeer? Toevallig was er die avond een familiefeest waarbij enkele (jonge) familieleden de muziek verzorgden. De dance-muziek vonden wij niet erg mooi en stond zo nu en dan te hard. Maar voor de rest een dikke pluim voor de Oale Ste.

2. J.F. Timmerman's profielfoto
    J.F. Timmerman heeft een recensie geschreven voor The Saloon

Op een vrijdagavond heb ik samen met mijn vader bij The Saloon in Enschede gegeten. Gereserveerd via internet, even later een keurig sms'je dat de tafel gereserveerd was. Erg netjes.
    Bij aankomst wist de gastheer nog wie ik was en hoe ik gereserveerd had. De ontvangst is erg goed, vriendelijk en snel. De rest van het bedienend personeel was ook erg vrolijk en netjes.
    Het eten was uitstekend, prima prijs / kwaliteit verhouding. De gastheer kwam vragen hoe laat we de gerechten wilden hebben. Een goede service, aangezien we later nog naar een concert moesten. Al met al een hele sterke aanrader!

3. J.F. Timmerman's profielfoto
    J.F. Timmerman heeft een recensie geschreven voor Fabbrica
    Internationaal Bergen

In augustus 2011 hebben we als gezin bij Fabbrica gegeten. Het restaurant was nét geopend (bleek later), vandaar dat niet alles helemaal netjes was afgewerkt (tegels op de toiletten bijv.). Maar de inrichting was erg mooi, grote open keuken, diverse bijzondere zitjes en ruime, lichte zaal achterin de zaak. Het eten was erg goed (kazen als voorgerecht, pizza's en ijs), een van de betere Italiaanse restaurants (voorzover ik kan beoordelen), maar we moesten er wel lang op wachten. Dat was het enige (kleine) minpuntje aan Fabbrica, maar voor de rest absoluut een aanrader!

4. J.F. Timmerman's profielfoto
    J.F. Timmerman heeft een recensie geschreven voor Robin Hood

Met 7 vrienden hebben we een bezoek gebracht aan Robin Hood Ribhouse. De aankleding van de zaak is mooi, met veel attributen en tafels en stoelen in precies de goede setting.

We hebben gebruik gemaakt van het menu van de dag. Een soep, schaal met diverse soorten vlees (onbeperkt aangevuld) en ijstaart na.

De soep was wat dun (meer bouillon-achtig) maar lekker. De vier soorten vlees (biefstuk, spareribs, varkensvlees en ??) waren lekker, hoewel de biefstuk wat te lang in de pan had gelegen. De tweede schaal was qua bereiding wel iets minder dan de eerste (of lag dat aan onze volle maag?). De bijgerechten waren ook prima verzorgd, vooral de gepofte aardappel is vermeldingswaardig.
    Al met al een zeer geslaagde avond, mede te danken aan de attente en vriendelijke bediening.

5. J.F. Timmerman's profielfoto
    J.F. Timmerman heeft een recensie geschreven voor Tante Annie's

Op vrijdag 18 november met 12 personen een tapas menu gehad. De gerechten waren allemaal erg goed, meer dan voldoende voor iedereen. Naar mijn mening waren er zelfs iets teveel koude gerechten. De warme hoofdgerechten kwamen hierdoor eigenlijk 'aandacht' tekort.

Eén klein aandachtspuntje: lever bij de schaaltjes met gerechten een vorkje bij, zodat niet iedereen met de eigen
    vork hoeft op te scheppen.

De sfeer was erg knus, de zaak is niet al te groot, zodat je een geweldig intieme sfeer hebt. Absoluut een aanrader!

6. J.F. Timmerman's profielfoto
    J.F. Timmerman heeft een recensie geschreven voor De Markies

Op vrijdagmiddag hebben we met 6 volwassenen en 4 kleine kinderen bij de Markies gegeten. Onze tafel was i.v.m. de kinderen speciaal klaargezet bij de kinderhoek, erg goed! De porties zijn groot, kwaliteit is prima. En dat alles voor een prima prijs, niet ontzettend goedkoop, maar ook absoluut niet duur. Aanrader!