• Lid sinds 23 mei 2011

De IJsvogel

Domburg

1. H. Croon's profielfoto
    H. Croon heeft een recensie geschreven voor Apostolis

Voor de 1e keer bij Apostolis gegeten. Waanzinnig goed.
    Echt alles was grote klasse.
    Hier komen we vaker!

2. H. Croon's profielfoto
    H. Croon heeft een recensie geschreven voor Massada

Altijd verse producten, gezellige sfeer. Een 'shoarmaboer' van de oude stempel. Gewoon uitstekend!

3. H. Croon's profielfoto
    H. Croon heeft een recensie geschreven voor Buitengewoon De Bosrand

Na een vermoeiende dag ging ik vanuit mijn hotel rond 19.30 uur naar de Bosrand.
    Ik bestelde bij een meisje (dat overigens attent was) een pannenkoek met wild ragout.

Nog geen 5 minuten na het bestellen stond die er al. Het werd gebracht door iemand van de keuken.
    Het opdienen was ook erg bijzonder.

Het bakje met de 'wildragout' stond gewoon midden op de pannenkoek. Niet bepaald een toonbeeld van nette presentatie, net zo min als hygienisch trouwens.

De pannekoek zelf was smakeloos en leek rechtstreeks uit de magnetron te komen. Van versheid ervan evenmin sprake want de pannenkoek leek verdacht veel op de pannenkoeken die je kant en klaar in de supermarkt kunt kopen.

Magnetron of niet, hij was zowat koud bij het opdienen.

De 'wild ragout' leek wel erg veel op iets van stoofvlees uit een blikje. En de temperatuur ervan was ook net tegen het lauwe aan.
    Bijzonder 'detail': bovenop de 'wild ragout dreef een stuk tomaat (die leek zijn langste tijd al gehad te hebben....

Van ellende maar een berg stroop erover gegoten om smaak toe te voegen.

Vervolgens een dame blanche besteld. Het ijs helemaal zonder smaak, de chocolade saus had zich gebonden met het ijs.
    Van nature ben ik een erg grote liefhebber van chocolade (en ijs) maar voor het eerst van mijn leven (!!) liet ik de helft staan.

Omdat ik een erg lange dag achter de rug had (ik doe de verkoop voor een internationaal opererend bedrijf) was mijn behoefte om over de ervaring nog te gaan bakkeleien niet aanwezig.

Kort daarna een bericht per mail gestuurd. De eigenaar beweerde dat de pannenkoeken vers zijn 'ons beslag wordt elke dag vers gedraaid' schreef hij.... Vreemd dat die dan zowat koud op tafel komt.....
    En volgens hem komt de wild ragout van de vlees groothandel. Is opwarmen dan moeilijk?

Ik heb er een keer geten, maar nooit meer!

1,4
  4. H. Croon's profielfoto
    H. Croon heeft een recensie geschreven voor De IJsvogel

Regelmatig gingen we naar Domburg (vanuit onze woonplaats Gapinge) speciaal voor zo'n lekker ijsje.

Willen gaan zitten en dan komt al meteen een serveester: Wilt u wat bestellen?". We zeiden eerst toch even de kaart te willen bekijken. En.... is de ijskaart veranderd, van een mooie, opvallende kaart naar een standaard ijskaart, simpelheid troef dus. Dus vragen we om de oude kaart. Die was er niet meer. En zelf je ijsje samen stellen dan? Nee, dan kon ook niet meer! En dan de wijze waarop de ijsjes nu opgediend worden, veel minder dan voorheen. In tegenstelling tot de prijs want die is flink verhoogd! De sapjes - voorheen toch heerlijk vers - zijn ook een stuk minder. Mensen naast onze tafels klaagden ook al daarover.

We vroegen binnen of er een nieuwe eigenaar in zat maar dat was blijkbaar niet zo.

We zijn lange tijd een regelmatige klant geweest maar rijden voortaan niet meer om voor een lekker ijsje.

Voor ons was de Ijsvogel een van de leukste (en lekkerste) plaatsen voor en echt goed ijsje, nu niet meer.

Jammer!

3,4