• Lid sinds 17 januari 2011

Hotel De Cantharel

Apeldoorn

Tante Koosje

Loenen aan de Vecht

Dennis van der Molen heeft nog geen foto toegevoegd

1. Dennis van der Molen's profielfoto
    Dennis van der Molen heeft een recensie geschreven voor Snackcar Hollmann

Ook al staat het bomvol,...in no time sta je buiten met de lekkerste patat van de Achterhoek.

Het verschilt wel per persoon hoe snel je wordt geholpen, maar doorgaans sta je er niet lang.

We rijden er graag voor om, en de prijs kwaliteits verhouding is prima!

2. Dennis van der Molen's profielfoto
    Dennis van der Molen heeft een recensie geschreven voor Restaurant van Hal

Voor een landelijke maaltijd met name het halve haantje moet je bij van Hal zijn.

In de zomer is het goed toeven op het terras, maar ook in de winter is het heerlijk binnenkomen.

Van Hal blinkt uit door geen poespas, do moar normoal dan do je al gek genoeg, zou je zeggen.

Hier weet je wat je krijgt, de gekookte groenten, bakje salade, appelmoes met het vlees, wat soms iets te gaar is...maar.......

Eenmaal weer buiten wint van Hal het elke keer weer van de combinatie Gezelligheid!

3. Dennis van der Molen's profielfoto
    Dennis van der Molen heeft een recensie geschreven voor Hotel De Cantharel

Tja, wat kun je nu vermelden van een van der Valk.

Middelmatige keuken, met fantasieloze gerechten.

Je weet wel wat je krijgt bij je schnitzeltje of kalfsmedaillons.

En altijd die eeuwige kers in de appelmoes.

Als je niet houdt van verrassingen moet je hier zeker naar toe gaan, de prijs is ok, voor de service die je krijgt.

Maar.........je voelt je een nummer in deze vreetschuren, en je wordt ook dito behandeld.

Door al die low cost arrangementen zit het vaak vol met modale groepen die de gezelligheids sfeer eerder verstoren dan versterken.

Je gaat op in deze culinaire manifestatie en wanneer je weer in de auto zit neem je je elke keer voor dit nooit meer te doen.

4. Dennis van der Molen's profielfoto
    Dennis van der Molen heeft een recensie geschreven voor Tante Koosje

Tante Koosje is zo'n parel in den lande, die als je er langs loopt niet de indruk wekt dat er een fantastisch restaurant gehuisvest is.

Eenmaal binnen voel je je welkom en waad je je in een gezellige ambiance.

De stoelen zitten ietwat ongemakkelijk, maar passen volledig in het interieur, dat is de prijs die je betaald.

De wijnen zijn van top klasse, evenals het eten.

Mooie uitgebalanceerde gerechten vol van smaak en telkens zit er een soort van verrassing in.

Tante Koosje staat garant voor een avond genieten en je proeft aan alles dat de uitbaters hier met veel verve de vaandel zwaaien.

Houd er rekening mee dat deze topkwaliteit aan de prijs is, maar meer dan waard om dit te ondergaan!

5. Dennis van der Molen's profielfoto
    Dennis van der Molen heeft een recensie geschreven voor De Echoput

Het eten en verblijven in de Echoput is een ware aangelegenheid.

De kamers zijn geweldig en het eten is erg inventief.

Alhoewel toen wij er aten had de kok waarschijnlijk net het boekje gelezen hoe laat ik het eten smaken naar gerookt ceder hout.

Echt sublieme gerechten en ook hier erg inventief, om een gerecht onder een glazen stolpje met ceder rook te serveren.

Maar wanneer dit bij elk gerecht gebeurt, heb je aan het eind van de avond het idee dat je laminaat naar binnen hebt gewerkt.

Echter dit kon de pret niet drukken, de wijnen zijn subliem en de bediening erg prettig.

Een klein nadeel, de Echoput gooit hun kamers regelmatig ' te grabbel' op hotels.nl waar je voor een appel en een ei van dit moois kunt genieten.
    Het nadeel is dat dit een ander publiek aantrekt dan doorgaans hier neerstrijkt.

Al met al de Echoput tilt zich boven het gemiddelde uit... met gemak!

6. Dennis van der Molen's profielfoto
    Dennis van der Molen heeft een recensie geschreven voor De Brugwachter

De Brugwachter is een restaurant die zich mag scharen in het hogere segment van de restaurants.

De kok heeft veel aandacht besteed aan de ingredienten, echter op de kaart staan geen super spannende dingetjes.

Eten is erg goed, de wijn goed gesorteerd, hoewel ik soms net de wat betere wijnen mis. Het is niet armoedig begrijp me goed.

De sfeer is prima, op een redelijk klein stuk qua m2 is er goed nagedacht over de opzet, wat resulteert in een knus en gezellig aandoende gelegenheid.

Zeker een plek om terug te keren, zoals gezegd, het restaurant is een hoger segment, zo is de prijs ook, hoewel deze prijs kwaliteits verhouding prima is.

7. Dennis van der Molen's profielfoto
    Dennis van der Molen heeft een recensie geschreven voor Kantjil & De Tijger

Als half-bloed indo ben ik opgegroeid met de Indische keuken.

Deze is vaak geïmmiteerd, niet vaak geëvenaard.

In Kantjil komen de voor mij bekende geuren me al tegemoet wanneer ik binnenkom.

De vriendelijke gastheer heeft altijd een plekje vrij.

De keuze is genoeg en de bediening is prettig.

De snelheid waarmee het eten op tafel staat is subliem, en dan kan het grote genieten beginnen.

Veel smaakt zoals bij Oma thuis. ( en dat is goed)

De prijs valt reuze mee, kortom, voor een authentieke Indische maaltijd is Kantjil de plek.

8. Dennis van der Molen's profielfoto
    Dennis van der Molen heeft een recensie geschreven voor Gringo's

Ik eet regelmatig bij Gringo's en moet eerlijkheidshalve zeggen, zo'n avond staat of valt met de bediening. Er loopt ervaren personeel rond die de drukte van de avond uitstekend kan managen, maar ook wat jonger bedienings personeel, die een wat druk bezette avond slecht managen.

Dan het eten: het is Mexicaans, 9 van de 10 keer prima te eten, grote portie's, dus niet met een honger gevoel naar huis.

De moijto's zijn echt fabuleus, alhoewel bij de ene je wel het idee hebt dat er rum in zit en bij de andere slechts een snufje.

De sfeer is er altijd uitstekend, gezellig en goed ingericht.

De muziek staat inderdaad wat hard, maar dat is ook wel nodig, als je met je tafelgenoot ietwat wil bespreken dat niet voor iedereen is bedoeld, de tafeltjes staan soms dicht bij elkaar.

In de weekenden dient wel gereserveerd te worden om teleurstellingen te voorkomen.

9. Dennis van der Molen's profielfoto
    Dennis van der Molen heeft een recensie geschreven voor De Kolonie

Afgelopen vrijdag op goed geluk naar de Kolonie, bij binnenkomst het eerste wat opvalt de (te) jonge bediening in een leuk aangekleed etablissement.

Het 1e biertje is een succes, totdat de bediening wordt overgenomen en dan gaat het hard.

Een bijna ongeïnteresseerde ober hoort met een half oor onze bestelling aan, die hij vervolgens 3x moet checken. ( waar is de tijd van het blocnootje, of een modern cafe heeft toch wel iets mobiels?)

Gelukkig zit bij ons de sfeer er goed in en laten we dit akkefietje de avond niet verpesten, dat wordt later gedaan, wanneer ons eten wordt geserveerd.

De beloofde gamba's zijn in geen velden of wegen te bekennen, wel liggen er een paar 'Shrimps on Steroids" op je bord.

Het Italiaanse tomatensoepje smaakt goed, maar is te dik, alsof een pot lasagne pasta is opengetrokken en aangelengd met water.

Het hoofdgerecht zal dan soelaas moeten bieden, ik bestelde de 500 gram T-bone steak en mijn tafel genoten 400Gr Lambsrack.

De presentatie op een houten plate is leuk, past ook prima bij de sfeer, echter de 500gr haalt m'n T-bone bij lange na niet evenals de lamsrack van m'n tafelgenoten.

Er wordt wel spontaan mayonaise geserveerd bij de frietjes, echter een salade, groente of andere vitamine houdende producten blijven verstoken van onze tafel.

Het nagerecht wordt een kopje koffie waar niet veel mis mee was. Een avondje eten met 3 mensen, ieders 3 -4 consumpties vind ik 125 euro voor deze avond echt te veel.

Wil je gewoon wat drinken, is dit een prima etablissement, voor eten zou ik 2 x nadenken. Als je een leuk gezelschap hebt kunnen hun de sfeer verhogen, van de bediening en het eten hoef je het niet te verwachten.

We hadden overigens een tafel gereserveerd op de vrijdag avond, ook dat is niet nodig, er waren wel 2 tafels bezet.

Zo zie je maar dat een leuk uitziend etablissement staat of valt met de kunde van je personeel.

3,9