• Lid sinds 8 februari 2015

Kyoto

Eindhoven

De Rozario

Helmond

CarolaW heeft nog geen foto toegevoegd

1. CarolaW's profielfoto
    CarolaW heeft een recensie geschreven voor King Thai

Bij King Thai is het goed eten. Ben er diverse malen geweest en eigenlijk altijd wel goed. Een paar aandachtpuntjes. De pittigheid van de gerechten lijkt enorm af hangen van de kok. De ene keer een uur blussen na een gerecht van 2 pepers (aanduiding) en de andere keer de knaller (the crying tiger, 5 pepers) relatief moeiteloos gegeten. Restaurant kan soms wat tochtig zijn en het personeel (de wat oudere vrouwelijke) soms wat knorrig… al met al wel een aanrader.

2. CarolaW's profielfoto
    CarolaW heeft een recensie geschreven voor Kyoto

Kyoto is in regio Eindhoven de beste plaats om sushi te eten. Service is oké en snel. 2 minpuntjes. De sfeer is door de indeling (2 aparte ruimtes) niet heel gezellig en de wasabi kan echt niet; een soort slap, waterig mierikswortelaftreksel. Een sushirestaurant onwaardig!

3. CarolaW's profielfoto
    CarolaW heeft een recensie geschreven voor De Rozario
    Indonesisch Helmond

Onze reservering kon niet doorgaan omdat het restaurant gesloten was wegens corona. Ik zou als restaurant alle gasten gebeld hebben om een nieuwe afspraak te maken. Niets is minder waar... de gasten melden zich zelf wel weer aan. Eindelijk toch gegeten bij het befaamde Rozario. Lang in de deuropening moeten wachten totdat we ontvangen werden. Het nieuwe restaurant moet hip en trendy zijn maar oogt kil en koud. Bediening is jong, onervaren en raffelt een ingestudeerd verhaaltje af. Het ontbreekt daarmee aan spontaniteit en oprechtheid. Het eten was prima, mooi geserveerd maar miste het echt wauw gevoel. We werden nergens echt verrast. Dat is toch wat je wilt in een restaurant met een ster. Nadat we betaald hadden werd ons geen blik waardig meer gegund. Not done! Samengevat. Kwaliteit eten is prima zonder echte uitschieters, personeel is niet attent en weinig spontaan en de binnenhuisarchitect had echt een offday bij het ontwerp van het restaurant. Leuk voor 1 keer maar Rozario lijkt gebukt te gaan onder zijn eigen succes.

4. CarolaW's profielfoto
    CarolaW heeft een recensie geschreven voor De Koffer

Dit pand zal best zijn functie hebben als gezellig buurtcafe maar om dit een restaurant te noemen gaat wel ver. Wat een drama. Als je voor het tapasmenu ("onbeperkt" in 2,5 uur) kiest krijg je ongevraagd een mandje brood. De functie hiervan (je krijgt relatief goedkoop een vol gevoel) snap ik maar om dit verplicht te stellen vind ik te ver gaan. Vervolgens hebben we een half uur moeten wachten op de eerste bestelling. In dat half uur is er wel 4 keer gevraagd of we nog iets wilde drinken (goed gedrild dat personeel!) Vervolgens kregen we koude jalopenopepers (iets eerder uit de vriezer halen kok!) en verkeerde nanchos (zonder gehakt). Dat zal ons leren, als we zo ongeduldig zijn! Na 2 gangen (je hebt er maar 4) en teleurstellend eten (wordt er hier wel iets zelf gemaakt?) zijn we afgehaakt. Iedere ondernemer zou een gratis drankje aanbieden voor het lange wachten en het uitserveren van verkeerd gerechten maar dat laat het verdienmodel kennelijk niet toe. Uiteindelijk 60 euro afgetikt (geen fooi want die moet je namelijk verdienen), snel vergeten en hier nooit meer terugkomen!

1,7