• Lid sinds 22 februari 2017

ABC Restaurant

Velp nb

De Korenmolen

Vaassen

Angelique heijstek heeft nog geen foto toegevoegd

1. Angelique heijstek's profielfoto
    Angelique heijstek heeft een recensie geschreven voor Lola's
    Lunchroom Arnhem

Lieve meiden, lekker gebak maar (nog) geen verstand van Glutenvrij.

Hoewel ik zowel bij de reservering als in een mail een paar dagen voor de afspraak expliciet heb aangegeven dat ik ommedische redenen geen gluten mag eten, lag het glutenvrije brood en gebak naast en tegen het glutenhoudende brood aan. Wij hebben uitgelegd waarom dit bij een intolerantie of een sensitiviteit niet kan. De dames waren open in hun houding en wilden de situatie oplossen wat met een heerlijke yoghurt gedaan werd. Ik heb een link van de Nederlandse coeliakie vereniging toegestuurd in de hoop dat ze de info goed lezen zodat de volgende klant die geen gluten mag wel van het heerlijke gebak kan genieten zonder hier zoals ik ziek van te worden.

2. Angelique heijstek's profielfoto
    Angelique heijstek heeft een recensie geschreven voor ABC Restaurant
    Internationaal Velp nb

Glutenvrij👍🏻.
    Hoewel ik er een zwaar hoofd in had wat betreft Glutenvrij eten in een restaurant als ABC waar iedereen zijn eten zelf pakt, ben ik toch naar ABC gegaan omdat mijn dochter dat zo graag wilde. Met het vooruitzicht om de hele avond alleen iets te drinken en mijn eigen reepje in mijn tas, werd ik aangenaam verrast. Ik moest nl naar 1 bepaalde kok die voor speciaal voor mij de gewilde gerechten klaar maakte. Hij had overduidelijk genoeg verstand van wat er nodig is om het eten Glutenvrij klaar te maken en was voldoende op de hoogte van het gevaar van kruisbesmetting om mij het vertrouwen te geven dat ik ook iets kon eten.
    Hij maakte voor mij ook een grotere portie zodat ik niet telkens zo lang hoefde te wachten en hij niet telkens de extra maatregelen hoefde te nemen wat ons beiden goed uitkwam.
    De mogelijkheden waren voldoende en dus ga ik de volgende keer als mijn dochter weer heel graag naar ABC wilt, met een gerust hart mee. Zo’n all you can eat concept is op zich niets voor mij, maar Ik ken heel wat “goede” restaurants (waaronder met Michelin ster) waar ik heel ziek ben geworden. Daarom een 10 voor service.

3. Angelique heijstek's profielfoto
    Angelique heijstek heeft gereageerd op een recensie van De Korenmolen

Omdat ik weet hoe belangrijk het is om van te voren te weten of je ergens “gerust” Glutenvrij kan eten, heb ik bovenstaande recensie geschreven.
    Niet om de zaak af te vallen, maar wel om de zaak gelegenheid te geven om extra maatregelen te nemen en om andere mensen te waarschuwen.
    Zo heb ik moeten uitleggen dat ik de glutenhoudende stroopwafel ook niet mag hebben die in het gerecht zat wat mij gegeven werd.
    Extra aandacht is dus aan te raden als je geen gluten mag hebben.

Mijn klachten begonnen al voor het bezoek aan de niet meer in werking zijnde molen, maar als er in de molen zoveel gluten rondzweven en deze voor klachten zouden zorgen zoals in de reactie van dhr. veldhuis wordt aangegeven dan wordt het wel heel moeilijk om hier Glutenvrij te kunnen eten
    Aangezien de zaak in de molen zit.

4. Angelique heijstek's profielfoto
    Angelique heijstek heeft een recensie geschreven voor De Korenmolen

High tea NIET glutenvrij.
    Ondanks de informatie op de website en de duidelijk van te voren aangegeven omstandigheid dat er ook 1 persoon in het gezelschap was die een glutenvrije high tea moest hebben, was de high tea niet glutenvrij. Het begon al met het terugsturen van een glaasje met ijs met daar op een stukje stroopwafel. Er waren verder gelukkig wel zoetigheden waarvan ik wist dat deze glutenvrij zijn omdat ik deze herkende als koeken etc die je verpakt kan kopen, maar tegen het einde vd high tea bleek dat er in een deel vd hartigheden teveel gluten aanwezig waren om kruisbesmetting te zijn. Kortom, een leuke sfeer maar als je daarna zo ziek bent dan is de lol er snel af.

1,6
  5. Angelique heijstek's profielfoto