• Lid sinds 1 juni 2010

Tekinev

Humsie's Corner

House of Spice

Groningen

Alex van Schooten heeft nog geen foto toegevoegd

1. Alex van Schooten's profielfoto
    Alex van Schooten heeft een recensie geschreven voor Tekinev

Gisteren gegeten in Tekinev. Vooraf dolma's: huisgemaakt en stukken beter dan wat je bij de Griek of Turk normaal krijgt voorgeschoteld. Hoofdgerecht: lamsgehakt met paprikasaus. Lekker pittig, goed gekruid, maakt op mij een authentieke indruk. Toe: Baklava (heet dat ook zo in het Turks?) en ander Turks gebak. Stukken beter dan wat je normaal bij Turkse bakker of supermarkt krijgt.
    Mijn vriendin had als voorgerecht grote garnalen en een vegetarisch hoofdgerecht: soort pannenkoekjes van o.a. courgette en kaas. Ook zij was zeer enthousiast.
    En verder: mooie ruimte, vriendelijk personeel, prettige sfeer. Kortom, een prima restaurant.

2. Alex van Schooten's profielfoto
    Alex van Schooten heeft een recensie geschreven voor House of Spice

Vandaag gegeten: stukjes varkensvlees (of was het wildzwijn dat op de kaart stond? In elk geval geen wildsmaak) met daarbij sla, snijbonen en zoete aardappelen. Vooraf: tapenade met brood.

De tapenade was heel zuur. Ik begrijp niet waarom je daar überhaupt azijn doorheen doet.

De sla bij het hoofdgerecht was vanwege de dressing heel zoet. Ik begrijp niet waarom je suiker door een saladedressining doet. En waarom je daar zoveel suiker doorheen doet snap ik helemaal niet.

Door de boontjes zat kerrie. Ook dat snap ik niet.

Tip voor de kok: less is more (zoals zangeres Joss Stone en architect Ludwig Mies van der Rohe al zongen / opschreven.) Maar het vlees was prima en de aardappels waren lekker.

3. Alex van Schooten's profielfoto
    Alex van Schooten heeft een recensie geschreven voor Humsie's Corner

Het eten is redelijk. Alleen jammer dat de zaak regelmatig gesloten is. Dus als je eten wilt afhalen is er de kans dat je voor niks komt. Ik ga er daarom niet meer heen.