Tekinev in Groningen

1639020310 95
1663205074 94

1. Renata Cipali

2. Alice Jalving

Erg goed eten! Allemaal vers. Heel vriendelijk personeel.

3. Sonia van Soolingen

4. Sonia van Soolingen

5. Peter Hulsink

6. Martijn Hamer

7. Martin

8. Bram van Leeuwen

Echt genoten van het eten!
    Heel gezond eten en alles komt van hun eigen moestuin, dat proef je direct!
    De gastvrijheid is echt buitengewoon, dat kom je tegenwoordig nog maar zelden tegen.
    Kom er zeker snel weer!

9. Hilda Rosman

10. De Opschepper

11. Van der meer

Gezellige sfeer.
    Fijne bediening en heerlijk gegeten door de variatie aan kruiden is de mixed grill ook echt een mix van smaken.
    De eigenaar wil het je goed naar de zin maken.

12. Miriam Geerts

Met 2 veganisten, een vegetariër en iemand die het leuk vindt om weer eens vlees te eten ontzettend lekker gegeten bij Tekinev. Veel variatie in de groenten en kruiden, mooie kleuren en opmaak. De innemende baas vol verhalen stal onze harten. Op het einde kregen we dessertwijn en hij proostte met ons mee (een van ons was jarig). We waren hier al vaker en raden het iedereen aan.

13. Vandaag heerlijk gegeten voor de eerste keer in dit restaurant, ook per toeval aangezien het weer zeer slecht was door sneeuwbuien en veel gesloten waren in Groningen. Absoluut geen spijt gehad, alles was met liefde bereid en dat proefde je ook terug in het eten. Wij komen zeker weer!!!

14. Fons van den Oever

15. Zeer lekker en goed gegeten. Fijne bediening. Komen zeker een keer terug.

16. A.M. van Keulen

Vanavond héérlijk gegeten met mijn partner om ons 5-jarige relatiejubileum te vieren. Vriendelijk personeel met veel aandacht voor ons en andere gasten. We hebben genoten van een fantastische maaltijd; mals gekruid vlees met frisse salade, fijne groenten en tot slot een superlekker toetje. Zeker een aanrader!

17. Gisteravond met vrienden bij Tekinev gedineerd… geweldig!
    We hebben heerlijk gegeten, genoten van de gezellige sfeer en de zeer prettige bediening.
    Dit zullen we zeker nog eens herhalen.
    Na de royale porties was het bijna naar huis rollen.

18. d post-mulder

Erg gezellige avond gehad met veel lekker eten. Bediening is aangenaam en attent. gekozen voor meze als voorgerecht. Dit was verrukkelijk: veel kleine hapjes, o.a. humus/garnalen/dolma's/knapperig Turks brood/salade. Het hoofdgerecht met gevulde kip (tomaat) en saus met spinazie was goed, de moussaka lekker, verder schaaltjes met salade/verse groenten/bulgur, rijst,gebakken aardappelen (veel te veel !) en als afsluiter een grand dessert met o.a. gebak, ijs, verse meloen en druiven. Veel aandacht voor presentatie, verse producten en alles voor een schappelijke prijs. De wijn maakte alles af. Top!

19. natascha

Wat hebben wij heerlijk mogen dineren bij Tekinev.
    Het eten was heerlijk ! Wel veel... maar echt goed bereid!

Proeverij als voorgerecht, de moussaka als hoofdgerecht en een proeverij van nagerechtjes.
    Voortreffelijk!

De gastheer was vriendelijk, correct en super sociaal.
    Heeft ons een lach op onze gezichten bezorgd en ons goed geinformeerd over de kaart .

Mooie rustige sfeer in het restaurant.
    Netjes & schoon
    Prijs / kwaliteit was ook zeker in orde.

Dankjewel voor een superfijne avond!

20. Harriet Wiegers

Heerlijk eten voor een hele schappelijke prijs.

21. Het eten was echt super. Heerlijk bereid. Wij komen hier zeker vaker. Top restaurant!

22. Gisteravond erg lekker gegeten! Gastvrij ontvangen en fijn dat we eerst de wijn mochten proeven. Gekozen voor het maandmenu met moussaka en op aanraden van de gastheer ook een kipschotel erbij genomen, zodat we konden delen. De hele tafel stond vol met eten, veel verschillende smaken en verse groenten. Voorgerecht bestond uit een proeverij van lekker dingetjes en het nagerecht idem. En dat alles voor een schappelijke prijs. Echte aanrader!

23. Frans Bakker

Wij hebben weer heerlijk gegeten met goede fles wijn er bij .
    reuze gezellig goede bediening wij voelen ons er thuis tot de volgende keer .
    Frans & Jannie Henk & Marloes & Niek

24. Ik heb in tijden niet zo goed en lekker gegeten en zo'n goede bediening ervaren als bij Tekinev. De bediening is snel, vriendelijk en zeer gastvrij. Het eten is ontzettend lekker en je proeft de liefde waarmee het gemaakt is. Een aanrader.

25. Mirelle & Lina

We hebben een 3 gangen menu genomen en ze hebben het aangepast aan de hoeveelheid die we op konden. Het eten was heerlijk gekruid en vers. Ik kan eerlijk zeggen dat ik zelfs in Turkije niet lekkerder heb gegeten. Als we weer in Groningen zijn komen we zeker terug.

26. Heerlijk gegeten, super aardige en gastvrije gastheer! Wij komen zeker terug👍🏻

27. Heerlijk gegeten! Voornamelijk de proeverij als voorgerecht en de bijgerechten en salades waren voortreffelijk. Lekker op smaak gemaakt en het oogt allemaal erg vers. Verder vriendelijke en vlotte bediening.

28. Gezellig, netjes, schoon en heerlijk eten.

29. Uitstekend gegeten in een gezellige sfeer. Keuze uit verschillende vegetarische gerechten, ik heb de Su-Börek gekozen, bladerdeeg met witte kaas, spinazie en peulvruchtensalade. Tafelgenoot had een vleesgerecht, wat hij fantastisch vond, heel goed bereid. Heerlijke rijstgerechtjes en verschillend smakende salades erbij. Alles smaakte heerlijk, erg vers, en het zag er fantastisch uit. Gastvrije eigenaar, comfortabele stoelen, ruime tafels en een aangename temperatuur. Een 10!

30. henk meijer

Via internet een paar weken geleden gereserveerd. We waren drie kwartier te vroeg, maar konden gelukkig toch aan tafel. We voelden ons gelijk zeer welkom. Prettige vriendelijke en snelle bediening. Lekkere huiswijn genomen en we kregen een heerlijk klein voorafje inclusief Turks brood van het huis. Allebei de lamsschenkel met groenten, abrikozen, diverse soorten salade, kikkererwten, en twee soorten rijst genomen. Vooraf een carpaccio van courgette genomen met walnoten. Olijven, witte kaas, rucola en gedroogde tomaten. Alle gerechten waren erg lekker en de verschillende smaken zorgden er voor dat het bleef verrassen. De prijs was ook prima en er was voldoende keus aan gerechten.

De eigenaar besteedde op een prettige manier aandacht aan bijna iedereen, maakte een praatje en was zeer enthousiast over het eten dat op tafel werd gezet. En terecht. We kregen een hand bij het afscheid. Als we nog eens in Groningen komen, dan gaan we zeker terug.

31. Na zoveel positieve reacties te hebben gehoord over deze restaurant, besloot ik samen met mijn vrouw en twee kinderen hier te eten.

De bediening was zeer vriendelijk, heel duidelijk attent. Samen met mijn vrouw een 3 gangen menu KARAOVA genomen. (een dorp in Turkije waar de eigenaar vandaan komt). Voor de kinderen hebben we kip topalak genomen met veel bijgerechten, verschillende salades. Hartstikke super. Eten was verrukkelijk!

We hebben een hele leuke avond bij jullie gehad Tekinev. Bedankt voor jullie gastvrijheid.

32. Ik heb hier meerdere malen onlangs gegeten, en het is universeel uitstekend geweest. De linzen soep wordt geserveerd met pruim, en u zult geen betere Linzensoep vinden. Het restaurant is gespecialiseerd in steaks van wereldklasse kwaliteit, echt goed gekookt en geserveerd. Zeer fantasievol. Leuke sfeer, attent personeel! Hartje voor Groningen.

33. marga en riet

Na uren in de kou, toevallig hier gestrand en het was een weldaad! Warme ontvangst, entree van het huis, zálige gerechten. En voor elk wat wils voor goede prijzen. Wat jammer dat deze stek niet door de (héél véél) Groningse studenten wordt bezocht...

34. Gisteren liepen wij Door de Gelkingestraat en rechts van ons zagen we op de raam staan het huis van Tekin Turks specialiteiten restaurant en wij waren erg benieuwd naar dit restaurant.
    Eenmaal binnen kwam de eigenaar naar ons toe gezellig gepraat, lekker gegeten heerlijke vegetarische hapjes, lekker vlees, lekkere wijn.. Wij hebben zeker genoten. Decor was modern maar wel met leuke Turkse tapijtjes, schilderijen etc. Kortom voor Turks eten moet u hier zijn, een echte aanrader!

35. T.W.Hofman

Wij hebben zaterdag met het gezin gegeten bij Tekinev. Het eten was heerlijk en de bediening was prima en gezellig. Er waren 2 personeelsleden ziek en daarom kon het wat langer duren, vonden wij geen probleem. De eigenaar was heel gezellig en het meisje in de bediening deed ook vreselijk haar best om het zo aangenaam mogelijk te maken voor de gasten.

We hebben ons wel gestoord aan de mensen tegenover onze tafel. 1 persoon zat voortdurend op de bank met haar benen languit. Dat je dat thuis doet is nog tot daar aan toe maar zo gedraag je je toch niet in een restaurant. Ik vind het geen pas geven. De eigenaar had al een paar keer gevraagd of ze iets aan haar been had, maar dat was niet zo. Wij komen heel graag nog een keer terug bij Tekinev. Onze ervaring was heel positief.

36. Gisteravond wezen eten bij Tekinev en het was in 1 woord geweldig! De eigenaar is zeer vriendelijk en loopt zeer regelmatig even bij de tafel langs. Werd in het begin direct gezegd dat er 2 personeelsleden ziek waren en dat het daarom iets langer kon duren. Geen probleem, geen straf om hier te moeten wachten. Bedienende dame was ook zeer netjes en erg gezellig.

Eten was erg heerlijk. Voorgerecht was meze, heerlijke kleine gerechtjes wat allemaal super smaakten. Ook het hoofdgerecht was verrukkelijk, alles zo netjes opgediept, vol van smaak en veel verschillende bijgerechten. Erg lekker allemaal. Mijn man heeft nog een dessert gehad, de baklava, ook deze vond hij erg lekker.

Het enige grote minpunt van deze avond vonden wij een andere klant. Een groepje jonge dames zaten er ook te eten en 1 dame wist zich niet te gedragen, ze zat contstant met haar benen en schoenen languit op een bank! Dit is zeer ongepast in een restaurant. Ik heb de eigenaar een paar keer bij hun tafel gezien en volgens mij is er iets van gezegd, maar daar had de jonge (onbeschofte) dame lak aan! Onbegrijpelijk dat je zo respectloos kunt zijn naar een ander toe. Als ik de eigenaar was had ik haar zonder pardon buiten de deur gezet!

Wij komen zeker nog een keer terug om hier te eten.

37. Super heerlijk eten, mooie moderne en vooral schone omgeving. Perfecte bediening, en bovenal een zeer leuke en prettige gastheer. Zeker de moeite waard. Neem wel contant geld mee.

38. Onze ervaring met Tekinev was zeer positief! Het eten is gewoon top. Smaakt goed en ziet er goed uit. Als dessert een mix van allerlei heerlijkheden gehad, een echte aanrader, op advies van de eigenaar. Als je zin hebt in een praatje, dan is hij ook bereid om even te blijven praten. En ben je even met een serieus gesprek bezig, dan wordt dat meteen opgemerkt en houdt hij gepaste afstand. Netjes! We komen hier vast en zeker nog een keer terug.

39. Bijzondere eetervaring met een innemende gastheer. Het eten is met veel aandacht bereid en bijzonder lekker. Alsof je thuis komt bij goede vrienden na een jarenlange wereldreis, ook al ben je niet Turks. Neem contant geld mee (okt. 2014).

40. Yvonne en Edward MacKenzie

Donderdagavond 27 maart 2014 hebben wij bij u met 6 personen gegeten. Dit was n.a.v. een feestelijke opening van de fotoexpositie van Edward MacKenzie in de universiteitsbibliotheek in Groningen.

Wij waren erg onder de indruk van de hartelijkheid van de eigenaar en de vele soorten lekkernijen die helemaal vers werden bereid. De eigenaar is allervriendelijkst en had goede kennis van zaken wat het eten betreft.

We mochten zelfs muziek maken die avond met onze meegebrachte muziekinstrumenten. Het was voor ons de 2de keer en we komen heel graag nog weer eens terug.
    Heel hartelijk bedankt en de complimenten aan de kok!

Hartelijke groet, Edward, Laura, Tim, Titus, Loes en Yvonne MacKenzie

41. Charles Falkenberg

We hebben hier op 26 februari 2014 met 6 personen gegeten. Ikzelf had nog niet eerder bij een Turks restaurant gegeten. Het was in meerdere opzichten een onvergetelijke avond. De gastheer was met zijn scherpe opmerkingen en zeer vriendelijke benadering een genot om mee te maken. De gerechten waren zichtbaar met liefde klaargemaakt en hebben op mij persoonlijk een zeer positieve indruk achter gelaten. Ik kan iedereen dan ook van harte aanraden om hier eens een keer te gaan eten, mits je er wel de tijd voor wil nemen want voor een snelle hap moet je hier echt niet zijn. Als je ooit de definitie van 'Uit eten' in levende lijve wilt zien, dan moet je naar Tekinev in Groningen! Mocht ik in de toekomst nog een keer in Groningen zijn, dan staat dit restaurant bovenaan mijn 'to do (again)' lijstje!

Groet,
    Charles (en Kirsten, Danny, Sahin, Mark en Michael)

42. Na onze uitstekende eerste twee ervaringen met restaurant Tekinev en na het zien van een zeer aantrekkelijk oudejaarsmenu op hun facebook pagina hadden we besloten om hier onze oudejaarsavond op een gemoedelijke en gezellige manier te gaan doorbrengen.

De ontvangst door de eigenaar, die ons direct bij de voornaam noemde, was uitstekend. Je komt binnen, gaat zitten en het gevoel van een uistekende sfeer overvalt je. Na besteld te hebben liet de eigenaar zijn nieuwe rode wijn aanwinst proeven. De Canelo Estate uit Chile mag gerust een aanrader worden genoemd. Het drie gangen menu was van de eerste tot de laatste hap een genot. Alle gerechten, op warme borden, zijn vers bereid en van hoge kwaliteit. Regelmatig komt de bediening of de eigenaar langs om te vragen of alles na wens is. Tekinev is een van mijn favoriete restaurants in Groningen geworden waar ik met een gerust hart een gezelschap mee naar toe kan nemen.

43. Super gezellig, ook met een groep. Goede bediening en super eten. Voortreffelijk.

44. Zaterdag jl hebben wij met 4 personen uitstekend gegeten bij restaurant Tekinev. De gerechten waren echt zeer fijntjes en van verse producten bereid. De Meze vooraf is een aanrader en geeft meteen een goede indruk van de Turkse keuken. De hoofdgerechten, waarvan één vegetarisch, waren ook zeer smakelijk en we hebben genoten. De eigenaar, een zeer vriendelijke en bevlogen man, geeft prima uitleg over de samenstelling van de gerechten en adviseert waar nodig. In een woord prima.
    Zeker een restaurant dat aanbeveling verdient en wij zullen er zeker, met vele anderen, terugkomen

45. Eric en Heleen

We zijn nu voor de derde keer bij Tekinev geweest en elke keer kwamen we met een goed gevoel uit het restaurant. Het eten is met veel aandacht en eerlijke producten bereid. Je merkt dat ze hier hart voor de zaak en het koken hebben.
    De bediening is uiterst vriendelijk en de eigenaar is iemand die voor zijn klanten gaat en je het naar de zin wil maken. Ze nemen de tijd, maar dan heb je ook wat. We komen gauw weer terug.

46. Samen met een vriendin gegeten in dit restaurant. Het restaurant ziet er van binnen erg netjes uit. De bediening is ook erg vriendelijk en attent.
    We hebben gekozen voor de drie gangen menu. Vooraf de mezze. Als hoofdgerecht hadden we beiden de mix grill. En een grand dessert ter afsluiting. Allebei waren we zeer tevreden over het eten. Onze complimenten. We komen zeker terug. Echt een aanrader!

47. jur hartsema

Heerlijk gegeten in dit prima restaurant. De aankleding van het restaurant is zeer verzorgd en het meubilair zit fantastisch. De ontvangst is erg vriendelijk en de eigenaar van de zaak legt met veel toewijding uit welke keuzes wij kunnen maken. Wij begonnen met een voorgerecht en dat bestond uit een voorproeverij van verschillende (zo'n 8) producten. Heerlijk. Daarna voor twee personen een entrecote en voor de andere twee personen een vegetarisch gerecht. Beide gerechten waren heel lekker en tenslotte een nagerecht waarbij ook weer een grote schaal kregen waarop zo'n 8 verschillende Turkse specialiteiten werden geserveerd. Echt verrukkelijk. Het viel wel op dat er veel aandacht was besteed aan de verzorging en het eten zelf. Er werd gebruik gemaakt van verse groenten.
    Wij waren de enige vier personen in het restaurant, wat later met nog twee personen werd aangevuld.
    De bediening was prima maar niet alert genoeg wanneer het glas leeg was. Er werd flink de tijd genomen voor het klaar maken van het eten, maar het resultaat was dan ook prima.
    Wij komen hier zeker terug.

48. Heerlijk lang tafelen met authentiek turks eten. Duidelijk gebruik van verse producten/groenten en met liefde bereid en gepresenteerd! Nu 2 keer geweest en nu alweer zin om weer te gaan eten.
    Aanrader; proeferij menu!!

49. Jan Korte

Met z'n vieren gegeten op zaterdagavond 14 april.
    Via Groupon een arrangement gekocht.
    Het eten was echt heerlijk, helemaal niets op aan te merken.
    De eigenaar was ook uitermate vriendelijk.
    Maar, we kwamen binnen om ongeveer half 7, kregen wel snel een drankje en toen werd het wachten en wachten en wachten.
    Rond kwart over 8 kwam het voorgerecht, om 9 uur moesten we zelf maar eens vragen of we het hoofdgerecht konden uitzoeken op de kaart die we maar niet kregen en eindelijk om half 10 kwam ons hoofdgerecht.
    In de zaak zaten ongeveer 18 gasten en alleen de eigenaar en een jong meisje dat hem hielp met uitserveren, waren in de bediening. In de keuken volgens ons maar 1 persoon.
    Qua organisatie liep het helemaal niet!
    En dan is een gulle lach van de eigenaar echt niet voldoende om tevreden het pand te verlaten, 4 uur na binnenkomst.
    O ja, je kunt er niet pinnen. Ook wel handig dat van tevoren te weten. Staat volgens ons nergens vermeld.

50. 11 april 2012 Voor het eerst, via de Groupon deal, kennis gemaakt met dit nette, verzorgde en mooi opgeknapte restaurant. We werden vriendelijk ontvangen door de eigenaar en op onze wenken bediend. Het was erg rustig zo op de woe avond, maar toch was het sfeervol en gezellig. Dat het zo rustig was is onbegrijpelijk, want het eten was geweldig. Écht turks. Heerlijk waren de diverse hapjes van de Mezze vooraf. En ook de 'grand dessert' met o.a. sublieme baklava was om de vingers bij af te likken. We vernamen ook dat dit alles, zelfs het deeg, huisgemaakt is. Onze complimenten. De hoofdgerechten konden eigenlijk alleen maar tegenvallen. Hoewel beiden vleesgerechten heerlijk waren met mooi gekruide sausen en een smaakvolle rijst, miste het de diversiteit van de mezze en nagerechtjes. Maar dat is ook het enige kleine opmerkinkje. Een mooie warme groente zou er passend bij zijn geweest.

Wij hebben een heerlijke avond gehad en zijn ook erg benieuwd naar de lunchkaart. Dus deze gaan wij binnenkort zeker uitproberen.
    Een aanrader!

51. Marcella

Gisteren hebben mijn man en ik voor het eerst in dit restaurant gegeten. We hadden via groupon een bon besteld.

Als voorgerecht kregen we de mezze, als hoofdgerecht de kalfsspies en mijn man de dorade en als nagerecht een bord met allemaal kleine nagerechtjes.

Alle gerechten waren heerlijk en in het bijzonder de mezze. Naast het lekkere eten zijn we zeer gastvrij ontvangen en hebben gezellig met de eigenaar zitten praten.

Kortom zeker een aanrader! Wij komen in ieder geval nog eens terug.

52. van Noort

Gisteravond hebben wij met 2 personen gegeten bij Tekinev.

Wie bij een Turks restaurant denkt aan een broodje doner of Lahmacun is bij Tekinev aan het verkeerde adres. Bij Tekinev staat niet de snelle afhaalhap, maar de echte Turkse keuken centraal.

Het restaurant bevindt zich in een zijstraat van de Grote markt en hierdoor moet je er naar op zoek of toevallig langs komen (zoals wij). Het pand oogt verzorgd en netjes, ruim en goed verlicht. Er is duidelijk werk besteed aan de afwerking van het restaurant. Maar ook de sanitaire voorzieningen zijn nieuw, schoon en ruim.

De eigenaar is vriendelijk en voorkomend. Als voorgerecht kozen we beiden mezza en als hoofdgerecht hebben we de Adana sish besteld. Hij kwam ons attenderen dat de bestelde mezza in combinatie met het hoofdgerecht vrij veel is en bood aan om de mezza porties wat te verkleinen. Goed dat hij dat deed, want we verlieten de zaak met een puntbuik.

Het eten zelf is goed verzorgd en goed van smaak. Er is duidelijk aandacht aan besteed. Bij de voorgerechten vind je hier geen grof gehakte brokken komkommer, maar nette fijngesneden groente en heerlijke warme hapjes. Ook het hoofdgerecht was prima verzorgd.

We hebben er een zeer geschikte avond gehad. Zeker voor herhaling vatbaar.

53. Gisteren gegeten in Tekinev. Vooraf dolma's: huisgemaakt en stukken beter dan wat je bij de Griek of Turk normaal krijgt voorgeschoteld. Hoofdgerecht: lamsgehakt met paprikasaus. Lekker pittig, goed gekruid, maakt op mij een authentieke indruk. Toe: Baklava (heet dat ook zo in het Turks?) en ander Turks gebak. Stukken beter dan wat je normaal bij Turkse bakker of supermarkt krijgt.
    Mijn vriendin had als voorgerecht grote garnalen en een vegetarisch hoofdgerecht: soort pannenkoekjes van o.a. courgette en kaas. Ook zij was zeer enthousiast.
    En verder: mooie ruimte, vriendelijk personeel, prettige sfeer. Kortom, een prima restaurant.

54. Yakup Denek

55. yvonne kuiper

Mooi restaurant, heb hier genoten. Sfeer was prima, personeel was aardig en het eten was niet om over te klagen, heerlijk! Vooraf een linzen soep. Als voorgerecht had ik zin in vis en speciaal voor mij hebben ze een taartje van makreel gemaakt met een frisse salade en heerlijke remoulade saus. Als hoofdgerecht een entrecote met rode wijnsaus lekker op smaak, kreeg er aardappels bij en lekkere meze en als nagerecht een tiramisu. Het was heerlijk, ook nog voor een niet dure prijs. Een aanrader!

56. 20-09-2011 Op deze dag zijn ik en mijn vrouw uit eten geweest we liepen in de gelkingestraat zoekend naar een restaurant en we zagen een paar restaurant's na twijfelen besloten we tog maar bij Tekinev naar binnen te gaan, het is een monumentaal pand (PRACHTIG PAND!!) interieur hebben ze uitstekend ingericht ze waren net nieuw open nouja ik en mijn vrouw wouden het wel proberen het personeel stelde ons op gemak en we begonnen met een heerlijke rode wijn, nouja ik was best wel benieuwd hoe de eigenaar het zo mooi had ingericht hij vertelde dat ons en daarna gingen we een 4-gangen menu bestellen ik zou het kort houden het was UITSTEKEND! heerlijke gerechten, en een super service ik ben blij dat we binnen zijn gestapt, een echte aanrader!