De Poort van Assen

Assen

1. Even een avondje uit met vrouwlief naar dit geweldige restaurant.

Ik ben een moeilijke eter, maar de bediening vertelde mij "we kunnen alles voor u regelen, geef maar aan wat u echt niet wilt" en ze raadde ons een proeverij aan; 4 voor-, 4 hoofd- en 4 nagerechten. Vrouwlief wilde dit al heel lang maar als moeilijke eter toch lastig. Maar ik dacht ik waag het erop.

Het eten was vol van smaak, de bediening gaf bij elk bord een goede uitleg wat er op tafel stond en kon mij zelfs bij de rabarber vertellen dat hij nooit rabarber lustte (ik ook niet) maar deze wel. Dus daar ging ik dan, de niet eter die rabarber probeert. Maar ook dit was lekker en smaakvol en idd deze rabarber kon ik zelfs eten.

In alle eerlijkheid heb ik nog nooit zo een avond gehad, waarbij ik echt heb genoten van uit eten gaan. Vaak is het voor mij een carpaccio, vleesje, toetje en weer weg. Maar nu en met name door de bediening en de kennis die zij van producten hebben, hebben we samen een geweldig diner gehad. En hebben we voor het eerst ruim 2 uur gedineerd.

Dank aan de hele crew van dit restaurant voor deze avond. Ik zou zeggen ga langs en probeer het zelf, je zal verbaasd zijn van wat ze bereiden en wat dit restaurant u kan bieden tegen een mooie prijs