• Lid sinds 24 mei 2015

2. Zee Van Tijd

Nes Ameland
  3. De Rode Loper

Groningen

Henk heeft nog geen foto toegevoegd

1. Henk's profielfoto
    Henk heeft een recensie geschreven voor Javaans Eetcafé

Henk

Erg verheugd om hier te gaan eten. We kwamen binnen en de bediening was aardig, maar stond op een soort automatische piloot. Er stond als welkom een schaaltje kroepoek klaar met pindasaus. De jus d'orange smaakte in ieder geval prima, maar dat mag ook zeker wel voor €3,95! En de Spa blauw had een bijsmaak voor €2,55(!) voor een lullig flesje. We begonnen met een pindasoep. Nou.... het werd erg snel bezorgd. We proefden (de overigens lauwe) soep en het was érg waterig en had niets met pinda's uit te staan. Het proefde poederig en eigenlijk smaakloos. Er dreef wat groente in, maar dat hielp de smaak niet echt. Nou, dan maar de saté schotel, dat móest toch wel lekker zijn. Ik had gevraagd om kip en rundvlees. Allebei waren stug en taai van structuur en te lang doorbakken en beiden smaakte noch naar kip of rund. De marinade/saus was zo dik, het leek wel van de week ervoor en de smaak leek op een pakje kant en klaar saus. Dan de vegetarische rijstschotel. Over het algemeen waren de groenten zeer karig. Alle groenten waren stuk gekookt. Het enige wat smaakte was het kleine schoteltje met wat zoetzure groene, wat duidelijk uit een potje kwam. De rest leek niet op wat er op de kaart vermeld stond, of was qua smaak niet te herkennen.

Wat we over het algemeen proefden was dat helemaal niks vers was en dat de gerechten niks maar dan ook niks met de Indonesische keuken hebben te maken. Je betaald veel te veel voor de gerechten en duidelijk is dat er winst gemaakt word op de (te dure) drankjes. Een plus puntje moet ik wel vermelden: de espresso was lekker en de thee ook. De aankleding was ook prima. Ik weet, het is geen restaurant, maar zelfs voor een eetcafé kan je dit de mensen niet aandoen. Wij komen hier niet weer.

2. Henk's profielfoto
    Henk heeft De Rode Loper toegevoegd als favoriet restaurant