• Lid sinds 6 maart 2014

De Rode Kater

Deventer

elian heeft nog geen foto toegevoegd

1. elian's profielfoto
    elian heeft een recensie geschreven voor De Rode Kater
    Internationaal Deventer

Jammer dat we niet in Deventer wonen, want anders kwamen we hier heel regelmatig eten!

Het is hier gezellig en sfeervol, smaakvol ingericht met verrassende accenten (zoals de kat). Een prachtige locatie aan het plein bij de Lebuinuskerk, met een terras waar voor de koukleumen fleecedekens klaarliggen. Je kunt daar aan merken dat ze in de Rode Kater aan alles denken om het voor hun gasten plezierig te maken!

Leuke, niet te harde of opdringerige (pop)muziek. Aardige, attente en toch relaxte bediening en heerlijk eten zonder bla bla pretenties.

We aten vooraf de salade met paddenstoelen en de gamba's met salsa (op een salade die niet op de kaart genoemd stond. Misschien wel handig om die te vermelden). Daarna de eendenborst op heerlijk gekaramelliseerd witlof en een overheerlijke zacht gegaarde procureur met hete bliksem. Zo lekker maak ik het thuis niet (en ik kan aardig goed koken). En dat alles voor een heel aantrekkelijke prijs.

Ook prettig dat je kleinere porties kunt bestellen, zodat je van meer gerechten kunt genieten als je niet zo'n grote eter bent (of als je wat meer tijd hebt dan wij nu hadden). We hebben echt heel lekker gegeten en van alles genoten. Als we weer in Deventer zijn, komen we zeker terug.

Dus, lieve mensen van de Rode Kater, bedankt voor deze onverwachte, bijzonder aangename ervaring!