Activiteiten van DutchZlnd

1. DutchZlnd's profielfoto
    DutchZlnd vindt de recensie door jaap voor Landlust niet leuk

Gister, 12 Januari, gereserveerd, waren op afgesproken tijd aanwezig.
    Vriendelijke ontvangst, naar tafel geleid.
    Wat gedronken, menu samengesteld, dat liep allemaal naar wens, niets mis mee.
    Vriendelijke bediening!
    Heel erg storend: er verzamelden zich een grote groep mensen in de aangrenzende.
    Zaal waar de bar staat. Vermoedelijk nieuwjaarsbijeenkomst. Heel leuk voor die mensen,
    een staande receptie. Maar een hels lawaai voor hen die aan tafel zaten: ben je eindelijk met je familie, die elders woont, bij elkaar en kun je geen gesprek voeren, de hele avond niet.
    Na verloop van lange tijd werd er enkele panelen van een schuifdeur uitgeschoven, maar het leed was al geschied. Aan een aangrenzende tafel zat iemand van de directie die dit alles liet begaan. Vond dit blijkbaar normaal.
    Meestal, als je elders eet en er is een of andere ongerechtigheid krijg je korting of een gratis consumptie. Niet bij Landlust dus.
    De animo om hier nog eens naar toe te gaan is op het nul punt gezakt.
    Waarvan acte.

2. DutchZlnd's profielfoto
    DutchZlnd heeft een recensie geschreven voor De Oude Sluis

Als gezegd, ik kom hier zo twee maal per jaar en dit was de eerste keer in 2018. Dus gelukkig nog 1 keer dit jaar!
    Mijn waardering is iets lager dan de vorige keer, waarom...?
    Eigenlijk omdat ik de portionering van het visgerecht van mijn tafelgenoot en mijzelf niet toereikend vond voor de prijs van het gerecht.
    De kwaliteit uitstekend hoor!
    De service, wel wederom hartelijk, maar beetje gestressed... wordt het dan toch te druk? 😉😁😎

3. DutchZlnd's profielfoto
    DutchZlnd heeft een recensie geschreven voor Amadore MarktCafé

8 Oktober rond half zzes met zn 5 een hapje doen op de markt.
    T is erg rustig, dus daarom de sfeer iets minder, muziek die beviel ons wel!
    Binnen, buiten overal moest de bediening zijn, dus af en toe even zwaaien.
    Eten/drinken/prijs/kwaliteit, gewoon een goeie hap voor die prijs, alleen: de dame blanche. Zou toch lekkerder zijn geweest als deze niet "pre-fab" was en de choc saus er warm bij…

4. DutchZlnd's profielfoto
    DutchZlnd heeft een recensie geschreven voor McDonald's

Vooropgesteld: ik heb niks tegen McD.

Maar vanavond… zucht… 2 keer de fish filet of mc fish of hoe het dan ook heten mag, en een grote frites, oké dat heet hier "fries"…
    En ik krijg dus 2 x broodje vis en een… grote SPRITE…
    Uuhh wordt gezegd dat het… ach laat maar ook.
    Stond al een tijdje te wachten. Laat maar, hoef die Sprite niet en ik heb geen zin meer om te wachten op de FRIES.

Thuis gekomen… ai plakje kaas onder de vis, niet gevraagd of ik dat wilde!
    En verder zag het er niet uit.

5,1
  5. DutchZlnd's profielfoto
    DutchZlnd heeft een recensie geschreven voor Mamma Mia

Gisteren " even snel" buiten de deur...
    Mamma Mia is niet onbekend, kwaliteit immer okay.
    Wat opvalt is dat de bediening wel varieert in de getoonde gastvrijheid.
    Deze keer weer spontaniteit en vriendelijkheid ten top!
    De lokatie doet toch wel wat af aan de waardering voor sfeer.
    De carbonara was zeer smaakvol, de spaghetti had ietsje gaarder gekund
    Maar gewoon weer lekker gegeten....

6. DutchZlnd's profielfoto
    DutchZlnd heeft een recensie geschreven voor De Oude Sluis

Vreemd, zo weinig recensies over dit restaurant, en die er zijn dateren van lang geleden.
    Hoe dat komt? Ik kan er alleen maar naar raden: veel vaste gasten die niet willen laten weten dat het niveau van wat er ter tafel komt, telkens weer van uitstekende kwaliteit is en daarom dus maar niets melden? Dit om te voorkomen dat het te druk wordt?
    Want dat is het… een constante goede kwaliteit van vooral de vis(gerelateerde) gerechten en het enkele vleesgerecht. Ook de vlotte zeer professionele bediening is een verademing.
    Gisteren daar dus weer eens geweest (ik kom daar zo een 2 keer per jaar) en werd verrast door een zer goede vitello tonnato welk gerecht ik hier niet had verwacht, maar zelden een betere voorgeschoteld gekregen.

Een aanrader dus, maar niet allemaal tegelijk komen dineren hoor!

7. DutchZlnd's profielfoto
    DutchZlnd heeft gereageerd op een recensie van Sakura Huis

Beste Danny,

Ik zou toch maar eens wat beter rondkijken als je op het hof staat, gezicht richting centrum, even naar rechts, tunneltje onderdoor en nog 1 minuutje wandelen.
    Warme gerechten die koud zijn? Niet goed, maar heeft u hier iets van gezegd?
    (Gelukkig is alles uit de Japanse keuken ook koud te nassen hoor!)
    En de waterige wijn? Melden en terug sturen.

Enne, ik heb geen aandelen 😁

8. DutchZlnd's profielfoto
    DutchZlnd heeft een recensie geschreven voor Het Beste Maatje

Tijd voor een commentaartje nav de 27 plek in de AD haringtest: niet alleen de haring is daar okay, het hele assortiment is van goede kwaliteit en betaalbaar.

1 misser als in een eerdere recensie omschreven mag natuurlijk niet, maar kan gebeuren. Dat was ook wel in 2015!

De sfeer is natuurlijk lastig aan te geven daar op de brug...

9. DutchZlnd's profielfoto
    DutchZlnd heeft een recensie geschreven voor Bistro Zeelandia

Bij aanvang een beetje stugge bedieningsdame, maar na een kwinkslag onzerzijds ontdooide de boel. Verder gelukkig geen sprake van een "wijkgebonden" bediening.
    Drankjes bestellen kon bij elke langskomende dame.
    Ook kent men hier het spreekwoord "nooit met lege handen naar de keuken".
    Verder: eten uitstekende garnalenkroketjes. De beloofde 300grms zeetong was er niet, zo bleek. Ik kreeg 1 grotere en 1 kleinere sliptong.
    Niet zo heel erg, ze waren voortreffelijk bereid, maar waarom niet even gewaarschuwd?
    Tournedos en tiramisu van partner ook uitstekend. De Irish coffee, ruim iriish!
    Duidelijk een winkel waar we graag terug gaan komen!

10. DutchZlnd's profielfoto
    DutchZlnd heeft een recensie geschreven voor De Tamboer

Allereerst complimenten voor de bediening, vriendelijk en attent. De sfeer moet men zelf maken, maar de aankleding van de zaak is "tamboer-waardig"!
    Dan de gerechten, niet bijzonder, gewoon een goed stuk vlees of combi .
    Desserts niet te overdadig,gewoon goed geportioneerd.
    Kortom: wil je geen uren aan tafel zitten en heb je gewoon trek in iets anders dan uit je eigen keukentje: ga naar de Tamboer!
    Eet smakelijk!

11. DutchZlnd's profielfoto
    DutchZlnd heeft een recensie geschreven voor Lungo Mare

Is het een hype? Zo bijzonder is het brood nu ook weer niet, ja lekker met vier smeersels. De antipasta op een schaal ( regel maar iets met de keuken, verras ons) niet bijzonder: gefrituurde inktvis ringen, gëfrituurde mosseltjes., oesters, 2 soorten vleeswaren en een spiesje meloen en een stokje met drie grote garnalen en een stapeltje olijven: was lekker maar ook niet bijzonder. De pizza's waren goed belegd, maar als service vragen of ze alvast gesliced moesten worden had geen overdreven luxe geweest, het was behoorlijk zagen met het geleverde bestek. De tagliatelle, carbonara en lasagna waren ok.

De bediening was vlot en vrolijk, dat is ook wat waard!
    Vanavond dus geen culinaire top, maar wel lekker, en daar gaat het toch uiteindelijk om!

12. DutchZlnd's profielfoto
    DutchZlnd heeft een recensie geschreven voor Il Senso

En weer uitstekend meedenken... laat reserveren, ja dan bestaat de kans dat er geen plaats is.
    Maar... als u wat vroeger komt dan hebben we wel plaats voor uw gezelschap van 5 personen. Geregeld!

En de bediening als altijd, uitstekend en het eten uiteraard ook weer smaakvol!

13. DutchZlnd's profielfoto
    DutchZlnd heeft een recensie geschreven voor Happy Garden

Koningsdag 2017, 11 man/vrouw, op het laatste moment besloten om naar de Chinees te gaan. Beetje inschikken en het lukt. Chinese rijsttafel, lekker makkelijk voor de kok en ook voor ons.
    Ondanks drukte (als altijd hier veel afhalers) vlot met de drankjes en ook de goeie hap was er snel.

En de sfeer... Ach zoals bij alle Cinezen, die moet je zelf maken!

Kortom, alles ok!

14. DutchZlnd's profielfoto
    DutchZlnd heeft een recensie geschreven voor De Tijd

Het fijne aan "De Tijd" is, dat hoe vol het ook is, je toch ruim zit.
    Nooit bij het opstaan de kans dat je iemand die achter je zit klem zet!
    Maar in een restaurant kom je om te eten, en dat kan hier, geen poespas en je verlaat het pand zeker niet met het gevoel dat je nog even moet bijtanken langs de snelweg....

Het personeel en eigenaar weten een hartelijke sfeer te scheppen en de maaltijd wordt vlot geserveerd.

Het terras voor de deur nodigt bij lekker weer uit tot een lange na-zit!

15. DutchZlnd's profielfoto
    DutchZlnd heeft een recensie geschreven voor Amadore MarktCafé

Besloot ik mijn recensie over een andere Amadore eetgelegenheid niet al te positief, de ervaring vandaag heeft een boel goed gemaakt. De eerste zaterdag van de mei-vakantie een hapje (avond)eten op de markt, het Marktcafe is een relatieve nieuwe tak aan de Amadoreboom.

Ontvangst hartelijk, naar de keuken kijken? Liever niet? Ok dan van harte welkom aan het raam. Een viertafeltje laten bezetten door een tweetje, geen probleem.

Redelijke eenvoudige kaart, mediterraan... pizza, scampi, maar ook burgers als hoofdgerecht. Voorgerecht overgeslagen, gelukkig maar, want de mixed-grill (lammetje vervangen door een extra kippetje, geen probleem) en de kipsaté xxl waren zeer ruime porties. Jammer bij de mixed grill is dat als je aan je laatste stukjes vlees begint, het vlees koud is. De saté-kippedijen hadden wel aan 3 stokjes gemogen ipv de wat grote stukken aan twee stokken. Dan voel ik me ook wat veiliger qua gaarheid. Garnituur bij beide gerechten eenvoudig maar ook hier weer ruim voldoende. Frietjes van de betere leverancier, lang en goed gefrituurd.

Dessert ook maar niet deze keer, misschien de volgende keer maar dan ga ik wel voor een senioren portie.... als dat kan.

Een Irishcoffee en snel naar huis om op de bank uit te buiken.

Simpel, snel en vriendelijk, dat hebben we ervaren vanavond!!

16. DutchZlnd's profielfoto
    DutchZlnd heeft gereageerd op een recensie van Arneville

Top dat jullie dat voor me veranderd hebben.... groet.

17. DutchZlnd's profielfoto
    DutchZlnd heeft gereageerd op een recensie van Arneville

Sorry ik was zo ondersteboven, t was natuurlijk vandaag Goede Vrijdag....

18. DutchZlnd's profielfoto
    DutchZlnd heeft een recensie geschreven voor Arneville
    Internationaal Middelburg

Goede Vrijdag, dus Valk vol met toeristen, omdat het een zakenlunch was en we wat wilden bespreken, dan naar Arneville, waarschijnlijk wel wat rustiger. Wat heet rustiger. Niemand... voorteken?
    Na binnenkomst (receptioniste zag mij binnenkomen) langs een druk met een ander personeelslid pratende serveerster gelopen en op 1.5meter afstand van haar in een lounge stoel plaatsgenomen. Na een minuut of vijf kwam er een andere, duidelijk vaste, klant binnen. Daar werd al pratend een koffie voor gereed gemaakt. Toen de dame deze wegbracht draaide zij zich naar mij toe met de vraag of ik misschien iets wenste. Op mijn opmerking "ik dacht al dat ik er niet was" antwoordde ze dat ze even stond te praten. Na een paar minuten kwam mijn zakenrelatie binnen die van de receptie had gehoord dat er niemand binnen was... Nog een bevestiging dat ik er niet was...??

Afijn toen een tafeltje opgezocht. De serveerster was even weg, na een aantal minuten maar naar de receptie gegaan en gevraagd of het restaurant wel open was... Na een paar minuten werd ons vrolijk lachend het menu gebracht. Gezien de vriendelijke stunteligheid van het dametje (ik zal kijken of we een grote fles bruisend water hebben.... o nee we hebben alleen kleine flesjes, maar ik kan er wel een paar bijelkaar gooien!) hadden we al een beetje onze twijfels... maar op safe spelen dus, allebei een kippensoep en een omelet champignons.
    Daar kwam de soep, ik ben geen culinair expert, weet dus niet wat er allemaal in ronddreef, maar na allebei dapper 1/4 weg te hebben gelepeld, toch maar gemeld dat het soepje eigenlijk niet lekker was. Vriendelijk als eerst werd deze mededeling meegenomen naar de kok. Gelukkig werd ons meegedeeld dat de kok het met ons eens was en we de soep niet hoefden te betalen. Toen het omeletje... ach een gewoon omeletje op 3 bammetjes, maar die waren droog en er was geen (kuipje) boter te bekennen.
    Om de maaltijd te beëindigen een bakkie koffie, en die was goed, heet zoals het hoort en geen lauwe bak en nog goed van smaak ook!

Afrekenen bij de receptie, geen probleem, jammer alleen dat er te weinig wisselgeld werd teruggegeven.

Jerry, Jerry... je expansiedrift voor de amadoregroep is te bewonderen, aan het feit dat er geen ervaren personeel te krijgen is, daar kan je niets doen, maar dit kan echt echt niet. Jammer, maar hier blijven we voorlopig weg 😣

19. DutchZlnd's profielfoto
    DutchZlnd heeft een recensie geschreven voor Il Senso

Vanavond, laat gereserveerd ,6 personen. Beetje proppen aan tafel, maar zodra er meer rumte kwam konden we verhuizen.
    Prettige bediening, lekker gegeten, prijs kwaliteit verhouding ok.
    Was geen fan van de italiaan, maar ben nu bekeerd!

20. DutchZlnd's profielfoto
    DutchZlnd heeft gereageerd op het topic: Hoe verwijder ik mijn account op eet.nu?

Hoi, ik zou graag mijn "naam" gewijzigd willen zien van EMS in
    "DutchZlnd" .
    Kunnen jullie dat doen?