• Lid sinds 20 juni 2011

Brasserie Westbeer

Terneuzen

1. B. Zieleman's profielfoto
    B. Zieleman heeft een recensie geschreven voor Pizzeria Mama Mia

Op 30 december '16 hier spontaan naar binnen gewandeld.
    We zijn lang geleden hier ook al eens geweest, was ook prima!
    Gezin met twee kinderen van 5 en 6.
    Het was niet druk, maar we waren ook ruim na de spits.
    We mochten een tafel uitzoeken en we keken gezellig uit op het 'haardvuur' aan de muur. Grappig detail.
    Drinken besteld en later het eten.
    Je kunt kiezen uit normale- en kleine porties, wel ideaal.
    Ik had zin in mijn favoriete gerecht: lasagna, maar ook mijn zinnen gezet op een pizza.
    Die zou ik delen met de jongste, want die wist niet wat hij wilde en het is geen grote eter.

Een kleinere portie lasagna besteld en een kinderpizza met fruit.
    Mijn partner een Calzone en onze oudste zoon een kinderpizza met salami.
    Best flinke pizza's nog voor een kinderformaat, zeker voor kleinere kinderen.
    Helaas moet ik er wel bij vermelden dat de champignonnetjes op mijn (wel goedbelegde) fruitpizza bij lange na niet gaar waren.
    Ik heb de pizza weer teruggebracht met deze melding en er werd excuses aangeboden. En nog een keer, en nog een keer.
    Ik merkte dat ze het echt vervelend vond en ze bood een koffie van het huis aan. Erg aardig.
    Ik zei ook al dat het misschien door de samenstelling op de pizza kwam, dat door al het fruit de champignons niet gaar worden.
    Mijn suggestie: eerst de champignons even voorbakken, want de tweede keer waren ze ook maar amper 'gaar', maar omdat hij wat langer in de oven heeft gelegen, was hij ook krokanter. Beter!
    De pizza was verder lekker hoor, krokante bodem (na een tijdje wordt ie uiteraard wat slapper van het liggen) en de lasagne was ook goed op smaak.
    De Calzone was goed en de pizza met salami ook.

De kinderen hadden een kinderijsje als dessert, erg leuk zo'n hondje met aardbeienijs erin!

Ik zat bommetje vol, dus alleen een cappuccino (nog bedankt hiervoor) van het huis genomen en mijn partner ook.
    De cappuccino was wat waterig, weinig smaak.
    Ik durfde er daar niet meer over te klagen na de champignons, hihi...
    Dit is geen kritiek, alleen vermeld ik dit ter verbetering voor het restaurant.

We hebben lekker gegeten en het personeel vond ik vriendelijk en behulpzaam.
    Voor een 'gewoon' etentje een heel prima restaurantje met een goede prijs/kwaliteitsverhouding.

2. B. Zieleman's profielfoto

Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  4. B. Zieleman's profielfoto
    B. Zieleman heeft een recensie geschreven voor Lands End

Tweede kerstdag. Pas vandaag de reservering afgerond, omdat er kans aanwezig was dat ik eerste- en/of tweede kerstdag moest werken. Gelukkig was er nog plaats bij het late kerstbuffet van 19:00-21:30 uur. Grappig detail is dat we niet ver van Lands-end wonen en helemaal niet van het bestaan af wisten!!

Personeel was zeer vriendelijk, zeer uitgebreid buffet in gezellige kerstsferen. Alleen de kerstversiering van de kraampjes hing wat aan de lage kant, dus botsingen met ballen en met lintjes in het haar weer aan tafel kruipen waren daar wel aan de orde, hihi. Niemand ergerde zich daaraan en er werd ook vaak om gelachen. Het restaurant zat lekker vol, maar je zat niet bij elkaar op schoot het eten van je buren te bekijken, gewoon goed zo.

Voor ieder wat wils, drinken inclusief, dessert inclusief, koffie na. Mijn moeder is niet zo'n geweldige viseetster en ik raadde haar de heek aan, die ik erg lekker vond. Opeens zat ze met een hele mond vol graat, en ik zat me grinnikend af te vragen hoe dit kwam. Ik was met mijn tweede stuk heek bezig en geen graat te bekennen!! Bleek ze slibtong "gevangen" te hebben en ja, daar zit een lekker gratenpakketje in.

We hebben het erg gezellig gehad, de kinderen hebben zich uitstekend vermaakt met een berg Lego, het eten smaakte heerlijk, kortom: dank jullie wel voor een fijne, geslaagde tweede kerstavond!!!

Even wel een opmerking/aanmerking/voorstel: de prijs voor kinderen tot en met 4 jaar was gratis, super! Maar voor een 5-jarige vond ik € 21,50 wel wat aan de hoge kant. Het werd vanavond wel gecompenseerd doordat één kind gratis was, maar de kleineren eten meestal toch alleen wat frietjes, mini-snacks en wat van het dessert. Ik zou tot en met 3 jaar gratis doen, 4 tot en met 6 jaar € 14,50 en 7 tot en met 12 € 21,50. Zoiets misschien?

We komen zeker terug en willen het uitzicht over het water weleens zien bij daglicht, het was nu pikkedonker buiten! En dan mét fooi, die ben ik totaal vergeten te geven door mijn gekwebbel...die hebben jullie nog tegoed van me! Nogmaals bedankt voor jullie gastvrijheid en inzet!!!

5. B. Zieleman's profielfoto
    B. Zieleman heeft een recensie geschreven voor Beachclub NU

Op zondag 12 april 2015 bij Beachclub Nu te Biddinghuizen gegeten. Het ligt eigenlijk dichter bij Elburg dan Biddinghuizen zelf. Het restaurant zit op de eerste verdieping, dus erg mooi uitzicht. De sfeer is modern, een tikje chique, maar toch gemoedelijk. Erg leuke en vlotte bediening, wel heel belangrijk voor een restaurant. We kregen vlot ons eten en alles smaakte erg lekker! Geen karige porties, wel mooi opgemaakt en lekker van smaak. Patat, gebakken aardappeltjes, bloemkool met kerriesaus en sla werden apart in schaaltjes geserveerd. Als er niet genoeg zou zijn, kon je bijbestellen. Ik weet niet of ze daar ook extra voor zouden rekenen, het was bij ons niet nodig. Ook werd er niet moeilijk gedaan over de kipnuggets in plaats van bitterballen van ons zoontje: die werden even later gebracht. Wij hadden het zelf niet eens door, maar de bediening dus wel.

Voor kinderen is er een speelkamer, echt een heel goed idee! Alleen de tv deed het niet helaas. Er bleek geen stroom op het stopcontact te zitten. Was wel jammer, want daar blijven de kriebelkontjes wel een poosje rustig van. Die kleintjes hebben het na een uurtje het wel gezien om stil te blijven zitten. BeachclubNu: bedankt voor de fijne avond en de complimenten aan de kok en het personeel!!

Foto's van links naar rechts: rundercarpaccio, pompoensoep, kipsaté, barbequespies, dame blanche (apart de chocoladesaus die hard wordt op het ijs), gekaramelliseerde appel met walnotenijs en caramelsaus(jes) en kinderijsje.

6. B. Zieleman's profielfoto
    B. Zieleman heeft gereageerd op een recensie van Brasserie Westbeer

Service is niet meegekomen met het plaatsen van de recensie, dat is een 8.

7. B. Zieleman's profielfoto
    B. Zieleman heeft een recensie geschreven voor Romagna
    Italiaans Sluis

Niet erg positief bij dit restaurant vandaan gekomen. We gingen naar binnen voor een 'snelle hap'. Kinderen pizza Funghi en ik dezelfde in het groot. Partner een calzone. De bodems van de pizza's waren zo taai dat er niet normaal doorheen te komen was! Ook zat er een zwarte rand onder. Waren de messen nou zo bot dan? Ja ook dus! Ik vond de pizza ook niet heel bijzonder, niet van smaak en het beleg ook niet. Wel lagen er veel champignons op. De calzone bleek wel goed gevuld te zijn, maar bovenop zaten zwarte stukken. Tja....als we weer zouden komen, bestel ik geen pizza hier. Misschien dat andere gerechten wel lekker zijn...?!

6,1
  8. B. Zieleman's profielfoto
    B. Zieleman heeft een recensie geschreven voor Brasserie Westbeer

Gisteren (dinsdag 19-08-2014) bij dit restaurant, die overigens op een zeer mooie locatie staat, met ons viertjes gegeten. Twee volwassenen en twee kinderen van 3 en 4 jaar. Het was niet heel erg druk, precies goed eigenlijk, en we konden van het mooie uitzicht genieten op het overdekt terras. Eerst werd gevraagd of we kinderstoelen nodig hadden, maar de kinderen konden wel op een gewone stoel. Vrij vlot konden we iets te drinken bestellen, werd ook vlot gebracht.

We hebben voor de kinderen frietjes met bitterballetjes (2x €6,25) besteld en voor ons varkenshaassaté met friet (€18,75) en maaltijdsalade met onder andere kip, ananas, cashews, kerriesaus met brood (€13,25). De kinderen hadden al gauw hun bordjes voor hun neus, dus die konden aan de gang. Mooie lange borden, bakje met salade-, ketchup-, appelmoes apart. We zagen gelijk dat de frietjes eruit zagen als huisgemaakt en de bitterballen ook. De frietjes heb ik niet geproefd omdat ik niet tegen aardappel kan, maar ze roken erg lekker! De bitterballen waren krokant van buiten en de smaak was goed. Niet van die sompballen met een dun laagje krokant die nattig van binnen zijn. De kinderen kregen ook een klein doosje met kleurpotloodjes en op het papieren bestekzakje stonden aan beide zijden kleine kleurplaatjes.

Ons eten kwam ook vlot er achteraan en het zag er netjes opgemaakt uit. Ik werd er in ieder geval blij van, het was geen 'gooi- en smijtwerk' wat op onze borden lag. De saté was van varkenshaas en dat waren grote stukken op twee spiesen. Alleen de satésaus was erg dik. En een klein kuipje huisgemaakte mayonaise, lekker zacht van smaak. Mijn maaltijdsalade was ook lekker, frisse slasoorten met gerookte kip, verse ananas en kerriesaus. Ze waren wel wat zuinig met de cashews. Op de vraag of het smaakte, zei ik:"Nee...!" Maar gelijk er achteraan:"Jawel hoor, smaakt erg lekker!" De kinderen hadden wel veel frietjes, dus bleef er heel wat liggen. Ze kunnen beter vooraf even vragen of er weinig, middel of veel friet bij de gerechten moet, want het is zonde om dat allemaal weg te moeten gooien. De puntzak friet was ook een behoorlijke hoeveelheid, eigenlijk te veel voor 1 persoon.

We hebben voor de kinderen een kinderijsje (2x €4,50) besteld. Ze kregen een opgemaakt bord met een plastic pinguïn, waarin roomijs zat. Jammer dat hier geen 'eigen werk' van was gemaakt. Dat had ik bij dit restaurant wel verwacht. Mijn partner had een coupe aardbeien (€7,50) genomen en ik sinaasappel crème brûlée (€7,75). De coupe aardbeien was te duur voor wat je kreeg en de crème brûlée was echt lekker!! Leuk detail was het suikerkunstwerkje op het dessert.

Bij het afrekenen heb ik nog gevraagd of alles huisgemaakt was, en het antwoord was:"Ja." (behalve de pinguïnijsjes dan)

Vlotte bediening, kindvriendelijk, lekker gegeten, mooi uitzicht als je op het overdekt terras zit, en wij vinden het zeker de moeite waard om eens terug te komen!

9. B. Zieleman's profielfoto
    B. Zieleman heeft een recensie geschreven voor Minoyu
    Aziatisch Zwolle

Modern restaurant, wat er keurig netjes uitzag. Niet al te groot en massaal. We waren met 4 volwassenen en 2 kleine kindjes. Bij binnenkomst werden de jassen aangenomen en werden we naar onze tafel begeleid. We waren behoorlijk vroeg en al snel kregen we de eerste gerechten gepresenteerd: super!! Tomatensoep, lekker en goed gevuld. En nog een detail: het servies is ook met de tijd meegegaan!
    Het is een all-you-can-eat-concept, dus wij druk elke ronde de kaart weer invullen. Ik heb 3 keer in een all-you-can-eat-restaurant gegeten, maar ik moest mijn eerste gerechten (vers gewokte groenten) delen, want anders zou ik gelijk vol zitten!! De porties zijn hier minimaal tweemaal zo groot dan dat we gewend waren. Ik ben een sushi-eter, dus heb dat ook met regelmaat besteld. De zeewiervelletjes zijn iets dikker dan ik gewend ben, waarschijnlijk was dat de reden waarom ze iets anders smaakten. Kan ook de rijst zijn geweest. Ze waren in ieder geval wel lekker en vers.
    Maar alles wat we besteld hebben, smaakte echt superlekker!!! De bediening bestaat uit studenten, maar doen het goed en netjes. Er zou een kinderhoekje zijn, maar die was karig met 2 tafeltjes en stoeltjes, papier en potloden. Daar had ik meer van verwacht. We vertelden dit aan de eigenaar en die zei dat ze er mee bezig waren. Twee kindercomputertjes in een tafel gemonteerd, was de bedoeling. Voor alle leeftijden. Ben benieuwd...
    Voor de rest hebben we een fantastische avond gehad en heel belangrijk: prijs-kwaliteitsverhouding is perfect!
    Bedankt Minoyou, tot de volgende keer!!!

10. B. Zieleman's profielfoto
    B. Zieleman heeft gereageerd op een recensie van Paradijs

Oh ja, vergeten!!!! Het is vlakbij treinstation Utrecht Centraal, ook heel fijn!

11. B. Zieleman's profielfoto
    B. Zieleman heeft een recensie geschreven voor Paradijs
    Chinees-Indisch Utrecht

Op zondag 20-10-2013 zijn we (2 volw. en kindjes van 2 en 3 jaar) zomaar binnen gelopen. Ik had al wel van tevoren gekeken op Eet.nu dus had al rekening gehouden met het één en ander. We kregen een gereserveerde tafel, was geen probleem. Een kinderstoel werd gepakt, omdat de jongste net met zijn hoofd boven de tafel uit kwam. De kaarten werden neergelegd, de ober vroeg of we wat wilden drinken. Dat kwam gauw. Met rietjes in de glazen van de kinderen. Ondertussen even een blik op het restaurant geworpen. Ik heb vroeger zelf in een Chinees restaurant gewerkt. Het was er gezellig druk, inderdaad veel Chinese mensen die er aten en overal hoorde je gebrabbel. Er was geen muziek. Ik vond dit alles helemaal niet storend en juist ontspannend, vergeleken met restaurants waar je bang bent om te praten en je alleen een pingelend muziekje op de achtergrond hoort. De muren mogen wel een nieuw behangetje gebruiken en de vloerbedekking nieuw gelegd, dat wel, maar over het algemeen valt de sfeer en het interieur best mee. De wc's zijn wat verouderd, maar waren schoon. Een klein minpuntje: de afhalers moeten dwars door het restaurant. Omdat het zo smal is, is een andere optie, denk ik, niet mogelijk. Het bestelde eten was er heel vlot en alles smaakte erg goed! Gewoon lekker, de gerechten waren niet in saus ondergedompeld, en ik denk dat ze geen of heel weinig Ve-tsin gebruiken. Voor de kinderen hadden we maar 1 kindermenu besteld, omdat ze niet zoveel eten. Maar goed ook: ze hadden dus meer dan zat aan 1 portie!!! De porties zijn ruim voldoende voor normale eters. We hebben ijs als dessert genomen, 1 kinderijsje zat bij het kindermenu in, en het ijs was van goede kwaliteit. De kinderen hadden overigens een leuk palmboompje met een aapje aan een elastiekje bij het ijsje. Bij veel Chinese restaurants zit er geen smaak aan en zitten vol ijskristallen (dan is het te warm geweest en weer ingevroren). Het viel me gelijk op dat dit nu niet het geval was en het smaakte ook nog goed. De bediening vond ik helemaal niet chagrijnig, ze waren erg vriendelijk voor de kinderen en maakten grapjes met ze. Eén ober was iets stugger, maar wel vriendelijk. We hebben lekker gegeten en gedronken voor 51 euro! Kwaliteit/prijsverhouding is dik in orde!!

12. B. Zieleman's profielfoto
    B. Zieleman vindt de recensie door B. Zieleman voor Hao Hua leuk
    Chinees-Indisch Elburg

Nummer 7 in de Top 100 van 2011, klasse! Wij komen regelmatig eten ophalen, alles met kip i.p.v. Varkensvlees en het is altijd superlekker en constant van kwaliteit. We hebben een paar keer in het restaurant zelf gegeten en ik heb daar één keer gewokt. Het gewokte eten zelf was erg lekker, maar vond wel dat er niet zo heel erg veel keus was. Maar het klopt inderdaad dat het één van de beste chinese restaurants is! Je kunt je wensen kenbaar maken, ze doen niet moeilijk. Ze zijn altijd vriendelijk.

13. B. Zieleman's profielfoto
    B. Zieleman heeft een recensie geschreven voor Asian Paradise
    Chinees-Indisch Zeewolde

Eerste indruk: groot restaurant, kleerhangers wat versleten, verf van de stoelen wat versleten, maar alles ziet er wel netjes uit. Supergezellig doet het geheel niet aan, maar ook weer niet kil, gewoon er tussenin. Vriendelijk personeel, het eten zag er vers en fris uit en er was heel veel keuze. Echt voor ieder wat wils. Er werden twee kinderstoeltjes gehaald voor onze zoontjes, drinken werd gebracht en we konden beginnen. Omdat we vroeg waren, was het ook niet druk bij de twee grill/wokbalies. Echt, het eten was verrassend lekker! De vieze borden werden meteen weggehaald en je kon weer door naar de volgende ronde. Van Sushi hadden ze 3 soorten, niet erg veel, maar er waren genoeg andere dingen waar je uit kon kiezen. Als dessert was er veel keuze in verschillende soorten ijs, slagroom, slagroomsoesjes, vruchten (blik en vers) en dessertsaus. We zijn met 6 volwassenen en 2 kleintjes geweest, maar geen wanklank gehoord. Prijs/kwaliteit is dik in orde! Allemaal bedankt voor een geslaagde avond!!!

14. B. Zieleman's profielfoto
    B. Zieleman heeft een recensie geschreven voor Hao Hua
    Chinees-Indisch Elburg

15. B. Zieleman's profielfoto
    B. Zieleman heeft een recensie geschreven voor Restaurant de Vijfsprong

Als vaderdagcadeau gegeten bij de Vijfsprong. Het is inderdaad "Gewoon lekker, lekker gewoon" zonder al te veel poespas met een makkelijke, kleine kaart. Wij waren met een kleine van 15 maanden, kregen een mooi plekje in de serre, de wandelwagen kon er mooi staan zodat de kleine ook lekker naar de vogeltjes buiten kon kijken. Kinderstoel was ook mogelijk, maar helemaal niet nodig gehad. Potje voeding voor de kleine werd opgewarmd en in een schaal geserveerd. Voorgerecht was voor ons beiden gevulde champignons, hoofdgerecht lamskoteletjes (zijn aardig groot nog, maar zagen er wel wat rauwig uit, misschien dat dit zo hoort?) en biefstuk (voor mij well-done wegens zwangerschap). Daarbij werden een schaal salade gereserveerd en gekookte witlof met bieslook en stukjes sperzieboon. Gewoon lekker. Ik eet zelf geen aardappel(producten) maar er wordt puree en 2 aardappelkoekjes bij het gerecht geserveerd. Wij hadden verder niets nodig, maar als je het vraagt, kun je daar ook extra dingen krijgen. Naast ons kregen mensen nog een extra bak gebakken aardappelpartjes. Dus je hoeft niet zonder iets te zitten. Het dessert was voor mijn partner 'dronken' aardbeien in een groot glas, die overigens snel op waren en voor mij een zelfgebakken muffin met kersenijs en (slag)room?! Op een breed bordje met saus. Al met al een leuke ambiance, gezellige sfeer, gemotiveerd en vlot personeel, niet massaal, zijn nergens moeilijk mee en lekker eten. De prijs is ook normaal, heel belangrijk. Opgemerkt dat er veel vaste klanten daar komen eten. Zeker aan te bevelen als je lekker 'gewoon' uit eten wilt.