• Lid sinds 10 februari 2011

Sumo

Rotterdam

Meram Oost

Amsterdam

Anja heeft nog geen foto toegevoegd

1. Anja's profielfoto
    Anja heeft een recensie geschreven voor Golden House
    Chinees-Indisch Winsum

Anja

We waren dit weekend in Groningen op visite en zijn daarna speciaal doorgereden naar Winsum om weer te smullen bij Golden House.

Het was ons hier vorige keer zo goed bevallen. Tijd voor herhaling.

Bij binnenkomst zat de afhaal al goed vol, het was erg druk maar we werden toch keurig en spontaan begroet en mochten een tafel uit zoeken.

De juffrouw die voeding en diëtetiek studeerde was ook aanwezig en herinnerde ons nog. "wat gezellig dat U weer in het Noorden des lands bent" erg attent van haar.

We werden erop geattendeerd dat er verse asperges zijn. Heerlijk beetgaar gewokt met garnalen en kip in een blanke saus.

Na kort overleg gingen we voor het "Lente menu" voor 2 personen a 25 euro p.p.

Soepje vooraf, heerlijke thaise tom yam soep en wan tan soep hadden we genomen.

De 3 hoofdgerechten werden vervolgens royaal geserveerd op een grote schaal opgemaakt met veel vers fruit. We hadden kip en garnalen met asperges, Beef Siam en kip ala pataya.

Alle gerechten waren zeer smakelijk en vers.

Ook heb ik het idee dat deze restaurant weinig vetsin gebruikt, ik kreeg na afloop geen droge mond of hartkloppingen. Iets waar ik wel bij sommige andere chinezen last van krijg.

Als nagerecht was de koffie of thee voldoende. De porties zijn zo groot dat er geen plek is meer voor een toetje..helaas..misschien toch kleinere porties?

We zijn weer culinair voldaan richting huis vertroken.

Het ritje naar winsum was het zeker waard!

Tot de volgende keer!

2. Anja's profielfoto
    Anja heeft een recensie geschreven voor Kyoto Cafe

Anja

Heel erg goed! Eigenlijk de beste all you can eat japanner tot nu toe!

Ik heb vele all you can eat restauranten al geprobeerd..maar Kyoto is toch een klasse apart.

Geen gehaast..je mag zolang zitten als je wilt. Je hoeft dus niet tegen de klok te eten...

Geen gedoe met maximale aantal rondes en zoveel items per ronde..je mag zoveel bestellen als je wilt..verspilling is natuurlijk niet gewenst..dat doe je thuis immers ook niet..

Dit geef toch een fijner gevoel en je eet je niet kapot om het maximale aantal items te bestellen...

De sashimi zit ook inbegrepen bij de deluxe pakket...en ze zijn zeker niet te karig hierin! Omg..heerlijk dikke plakke sashimi! Soms wel een beetje te koud nog..maar ala..ik laat het gewoon ff op tempratuur komen...

Kyoto..I'll be back! Very soon!

3. Anja's profielfoto
    Anja heeft een recensie geschreven voor Sumo

Ik ging hier all you can eat lunchen.

De keuze aan sushi's was voldoende.

Vond het fijn dat de portie's niet zo groot waren, want dan kan je juist meer soorten sushi's proberen.

Personeel mag wel meer interesse tonen.

6,1
  4. Anja's profielfoto
    Anja heeft een recensie geschreven voor Meram Oost

Hier moet je zijn als je het eten in Turkije mist!

Ze hebben ook elke dag van de week wisselende traditionele Turkse gerechten op de kaart staan...echt heel leuk en lekker!

Mijn favo Turk in Amsterdam!

5. Anja's profielfoto
    Anja heeft een recensie geschreven voor Restaurant Kam Yin

De sfeer van kam yin..typisch Chinees eethuisje..

Het is natuurlijk geen sterrenzaak..maar dat verwacht je ook niet en eerlijk gezegd is de prijs daar ook niet naar.

Voor wat je krijgt..prijs/kwaliteit is het wel een topzaak!

Heerlijk veel voor lekker weinig!

6. Anja's profielfoto
    Anja heeft een recensie geschreven voor Golden House
    Chinees-Indisch Winsum

De Chinese familie die deze zaak runt komt uit Maleisie.

Daardoor hebben ze ook gerechten op de kaart staat die je bij een standaard chinees niet aantreft. De trashipasta met bief en haricoverts is een goed voorbeeld. Ik waande mij even terug in Maleisie.

Bediening is vriendelijk en geeft goed advies. 1 dame was goed op de hoogte van glutenvrij dieet. Een tafel naast ons vroeg of ze dat konden maken, hierin was zij eerlijk en gaf aan dan 100% glutenvrij niet mogelijk is omdat ze niet een aparte keuken en keukengerei hebben om dit te kunnen garanderen. Het is dus afhankelijk van de mate van gevoeligheid of intolerantie voor gluten. Maar er zijn wel veel gerechten die zonder tarwe gluten bereid kunnen worden.

Ik was zeer onder de indruk van haar kennis, later bleek dat zij voeding en diëtetiek studeert.

Inrichting is wat je zou verwachten van een Chinees restaurant, zeer uitbundig met veel Chinese snuisterijen. De eigenaar schijnt een waar verzamelaar te zijn van veel theepotten.

Een verrassende, goede Chinees in een klein dorpje in het hoge Noorden.

Tot volgend jaar!