• Lid sinds 8 december 2014

De Lindehof

Nuenen

Aubergine

Steijl

A.L.M. G. heeft nog geen foto toegevoegd

1. A.L.M. G.'s profielfoto
    A.L.M. G. heeft een recensie geschreven voor De Lindehof

Met enige regelmaat lieten wij ons al verwennen door chef en gastheer Soenil Bahadoer met zijn medewerkers. Altijd tot volle tevredenheid. Wij vonden het dus ook zeer terecht dat de prestaties van Soenil en zijn team in het najaar werden beloond met een 2e Michelinster! Dat is een logisch gevolg van het harde werken.

Onze reservering voor kerstavond stond (gelukkig) al, want gisteravond was er geen plaats meer vrij. Dit wordt een recensie waarin helemaal niets, maar dan ook niets als minder geslaagd of minder lekker genoemd kan worden. Alles klopte van het geweldige 6 gangen verrassingsmenu.

Van amuses tot dessert: het was top! Rekening houdend met onze dieetwensen kregen wij de allermooiste gerechten uit de keuken, geweldige producten met o.a. kreeft, krab, wagyu vlees en foie. Op allerlei manieren bereid met invloeden uit de hele wereld en telkens op bijzondere wijze gepresenteerd, niet in het minst door de waarneembare zorg die aan bereiding, opmaak en presentatie was besteed. We kwamen in allerlei smaakexplosies terecht.

Tel daarbij op de wijze waarop de sommelier de gerechten combineerde met het wijnarrangement en de manier waarop de zwarte brigade haar werk deed, dan kunnen wij niet anders dan constateren dat onze kersavond top was!!

2. A.L.M. G.'s profielfoto
    A.L.M. G. heeft een recensie geschreven voor Aubergine

Met enige regelmaat bezoeken wij Aubergine. Gisteren ter ere van onze huwelijksdag die om een culinaire omlijsting vroeg. We genoten dit keer van het zeer verrassende 'Lazy Sunday arrangement. De amuses waren al de moeite waard: je kon goed merken dat hier weer veel zorg aan was besteed. Ook leuk dat een amuse op een soort mini BBQ werd gepresenteerd. De amuses lieten wij vergezeld gaan van een glaasje heerlijke champagne. Ik ben de naam van het champagnehuis vergeten, maar wij vonden deze champagne nog lekkerder dan Moet et Chandon, die je meestal in een sterrenzaak krijgt. We raakten in het arrangement haast de tel kwijt bij het aantal gangen die stuk voor stuk de moeite waard waren. Bovendien werd uitstekend rekening gehouden met onze dieetwensen. Iedere gang was een miniatuurschilderij, of het nu om een vlees- of visgerecht ging, alles was niet alleen een lust voor het oog, maar ook fantastisch van smaak. Het mondgevoel was telkens dik voor elkaar: mals en niet te droog. Ook schuim, cremes, saus of jus vonden wij heerlijk. Wat wij ontzettend waarderen dat er ook altijd iets met groente wordt gedaan, geheel in overeenstemming met het niveau van het gebodene (waarbij je dus geen schalen groenten, frites en appelmoes moet verwachten....) De wijn die bij iedere gang rijkelijk, op tijd, op goede temperatuur en met goede uitleg werd geserveerd paste telkens voortreffelijk. Aubergine is haar Michelinster dubbel en dwars waard. De bediening hebben wij als heel gezellig (geen 'hignose gehalte') en deskundig ervaren. Wij kregen in Aubergine, zoals wij dat altijd eerder hebben ervaren, het gevoel dat zowel de keukenbrigade als de bediening ons wilde verwennen en dat hebben ze ook gedaan! Wij komen op korte termijn na de feestdagen weer genieten.