Nieuwste foto's in Brussel

Laatste updates in Brussel

1. Oscar Schoonbaert's profielfoto
    Oscar Schoonbaert heeft een recensie geschreven voor L'Inattendu

Oscar Schoonbaert

Zeer authentiek. Lekker eten. Betaalbaar. De sfeer van een bruin café. Top adresje.

2. massa jean's profielfoto
    massa jean heeft een recensie geschreven voor Humus x Hortense
    Internationaal Elsene

massa jean

Mijn dochter heeft uw concept ondekt op internet en we keken er naar uit om een avond te genieten. Wat een leuke kennismaking moest worden werd echter een nachtmerrie.
    De ontvangst was een domper, we waren, toegegeven, we waren een kwartiertje te vroeg, en na een tijdje gewacht te hebben in de gang werd ons verzocht buiten te wachten tot de tafel gedekt was, na een kwartier was de tafel nog niet gedekt en hebben we buiten nogmaals wat gewacht tot we binnengeroepen werden, ok, so far, no hard feelings.
    De ons toegewezen ober kwam uitleg geven over de aperos, echter de man was nederlands en frans onmachtig en sprak engels, een onverstaanbaar binnensmonds gemompel, het enige verstaanbare was gin tonic en negrito. Ok, mijn echtgenote neemt een gin tonic en ik en mijn dochter een negrito. Ik ging er van uit dat ik een klassieke negrito zou krijgen, echter kreeg ik een negrito blanco (wat ik verafschuw) die ik terugstuurde.
    Kortom de man heeft zijn uitleg niet gedaan zoals het hoorde en ik maak hem daar attent op. De ober keek me aan en zei dat ik "rude" was en ging weg. Zeker kritiek krijgen is niet leuk en is oncomfortabel en wakkert de neiging om terug te bijten aan. In plaats van mijn kritiek te beschouwen als een vervelend advies en om te zetten in iets positiefs nl. De motivatie om het beter te doen.
    Een minimale verstaanbare service mag ik toch verwachten van een restaurant van het niveau dat u zich meent aan te meten, onduidelijkheid zorgt voor verwarring en misverstand.
    Uw echtgenote is dan aan tafel gekomen om te kijken wat er scheelde en nam de verdediging op van haar ober, ook dook U op uit het niets en verzocht ons om uw zaak te verlaten. U vindt uw gasten blijkbaar een vervelend volkje.
    Uw zorg zou moeten zijn dat uw gasten terugkomen, maar wat doet U, U verjaagt ze.
    Train je personeel en investeer in bediening en onthaal en zorg dat uw gasten zich welkom voelen.
    U hoeft niets te vrezen, u zal ons niet meer weerzien en sta me toe om u te zeggen dat er nog vele boterhammetjes moeten gegeten worden alvorens uw over het paard getilde bonbonniere-die het niveau van een doordeweekse snakbar niet overstijgt-het niveau van een gemiddelde brasserie bereikt.
    Een gemiste kans en een slechte review erbij. Nog een.
    Met hoogachting.

3. Chris's profielfoto
    Chris heeft gereageerd op een recensie van La Villa Rosa

Beste Willy,

Goed dat je even een berichtje plaatst. La Villa Rosa is inderdaad gesloten, maar daar hadden we nog geen melding van ontvangen. Inmiddels heb ik de vermelding aangepast. Bedankt!

4. heytens willy's profielfoto
    heytens willy heeft een recensie geschreven voor La Villa Rosa

heytens willy

Ik dacht dat villa rosa al een paar jaar gesloten was. Is datt ondertussen terug open?

5. Francesco Ludwig Tanzi's profielfoto
    Francesco Ludwig Tanzi heeft een recensie geschreven voor Ricotta & Parmesan

Authentiek en gezellig.

6. Francesco Ludwig Tanzi's profielfoto
    Francesco Ludwig Tanzi heeft een recensie geschreven voor Bocconi
    Italiaans Brussel

Over het algemeen een erg leuke ervaring.

7. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Comme Chez Soi

adriaan

Een restaurant met een lange geschiedenis, zit vanaf 1936 op de huidige locatie, in een stijlvol herenhuis met Art Nouveau inrichting.
    Om 12 uur ging de deur open, we werden begeleid naar een tafeltje in het stijlvol ingerichte restaurant met raampje naar de keuken. Art Nouveau in een luxe stijl, scharnierende tafelbladen, keurig ingedekt met fijn linnen en tafelzilver van Christofle. Het aperitief bestellen was nog een hele opgave, na een half uur had ik nog niks. Inmiddels stonden al wel twee hapjes op tafel. Kroepoek met grijze garnaal en blokje paprika crème tussen twee krokantjes met zwarte olijf, niet echt indrukwekkend.

We gingen voor het lunchmenu, begeleidende wijnen moest je zelf van de beperkte kaart kiezen, jammer. Het werd de Allo 2016 van Soalheiro met in het aroma een toets van karton, in de mond een zuurtje. Het voorgerecht was een stukje keurig gegaarde zalm op een bedje van lente groentjes, erop een quenelle ijs van mierikswortel en een krokantje, aan tafel afgewerkt met een vinaigrette. Hele pure smaken met een plusje voor de mierikswortel. (6.5)

Voor bij de kip koos ik de la Syrah a papa 2016, lekker fris en fruitig. Op het bord getrancheerde borstfilet met ernaast aardappelkroketjes en rolletjes rettich gevuld met witte kool, erop een bolletje rode peper, aan tafel afgewerkt met een sausje van paprika met vleugje oregano. De cuisson van de kip was top, de saus was mild, in het garnituur pure smaken. Het leuke was dat er nog een tweede service kwam. (7,25)

Het dessert was een tartaar van aardbei op een dun krokantje, ernaast twee verse frambozen, bolletjes crème van lychee gevuld met praline, aan tafel aangevuld met een heerlijke aardbeiensaus, apart uitgeserveerd een quenelle vanille ijs met een vleugje gember. Prima smaken die goed combineerden. (7,75)

Als afsluiter nog een hele collectie prima friandises, keurig gepresenteerd, om de laatste gaatjes te vullen.

Bediening vond ik slechts voldoende, de aandacht van de relatief grote brigade was niet echt op de gasten gericht, erg jammer. Gelukkig was de gastvrouw sympathiek, die heeft ons nog een rondleiding gegeven, leuk.
    Wat opviel was dat de keuken veel groter is dan het restaurant en dat er maar liefst 10 koks in de keuken stonden. De wijnkelder was indrukwekkend, meer dan 17.000 flessen met een speciale afdeling voor de allergrootste wijnen, een erfenis van vier generaties, wow.

Samengevat had ik er wel iets meer van verwacht, een mindere start naar een beter slot in een hele pure klassieke stijl. Dit lunchmenu lijkt mij niet echt representatief. Interieur en wijnkaart zijn indrukwekkend.

6,7
  8. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Sea Grill

adriaan

Op bezoek bij een van de meest gerenommeerde restaurants in België gelegen in het luxueuze Radisson Blu Royal hotel. Je komt binnen bij de receptie-lounge van het hotel, erachter een grote overdekte binnenplaats waar de hotelkamers uitzicht op hebben. Op de grond ingedekte tafels en een bar. Er is zelfs een stukje van de oude stadsmuur (gebouwd in de 12e eeuw) bewaard gebleven. Het restaurant bevind zich achter een stalen deur, deze werd om 12 uur geopend. Veel verschillende ruimtes, sfeervol en chique ingericht. Leuk zijn de balkons naar de binnenplaats.
    We kregen een tafeltje langs de achtermuur in het grote restaurant gedeelte. Sfeervol en luxe ingericht met warme tinten en grote afstand tussen de tafels die keurig met fijn linnen en luxe couverts waren ingedekt, de pluche armstoelen zaten comfortabel. Wat je wel een beetje mist is daglicht, hoewel de tafels keurig met spots zijn uitgelicht.

Als aperitief een chardonnay 2016 uit de Bourgogne van Fabien Coche die zeer goed beviel. Op een donker bordje een ronde schijfjes tonijn met toefjes crème van buffelmelk, crunch en dotjes gel van gefermenteerde knoflook. Een verfijnde start.

De tweede amuse kwam in een schaaltje. Erin een blokje licht geschroeide makreel in een yuzu vinaigrette met stukjes venkel. Mooi op smaak en zelfs een pikante toets.

De eerste begeleider werd kundig door de ervaren sommelier (Olivier Van Herck) gepresenteerd. Een Portugese Alvarinho 2017 van Anselmo Mendes, heerlijk aroma in de mond aangenaam fris met mineraliteit. Uit de keuken een hele mooie presentatie op een wit bord. Plakken licht geschroeide rauwe coquille in een saus van wortel en sinaasappel met granaatappelpitjes en bolletjes slagroom. Een smaken combinatie die ook wel voor een dessert in aanmerking komt. De wijn sloot naadloos aan. (8,25)

Voor bij het pièce een verrassende wijnkeuze. Een rode Rioja Rayos Uva 2017 van Oliver Riviére, vol met donker fruit met een medium body. Op een wit bord twee flinke stukken zeeduivelfilet met stukjes prei gevuld met gerookte paling en risotto van la ratte aardappel, aan tafel afgewerkt met een kalfsjus. De zeeduivel was keurig gegaard, de kalfsjus zorgde voor de koppeling naar de wijn, de prei met paling die combineerde nog mooier met de Rioja, de aardappel was erg lekker. (9)

Het pre dessert was een cilinder van frisse ananas waarop wat cresse met ernaast een quenelle ijs van kokos, prima.

De dessertwijn was van het huis Cauhape uit de Jurançon, “Ballet d' Octobre” gemaakt van Gros en Petit Manseng, verfijnd en zeker niet te zoet. Uit de keuken “la vie en rose” een gerecht wat was afgedekt met roze merengue plaatjes gemaakt van veenbesjes. Eronder twee cilinders mousse van veenbesjes waarop wat koek kruim, dotjes crème van yoghurt en quenelle lycheeijs. Een mooie smakencombinatie die iets zoeter was dan verwacht. De wijn werd hierdoor ietsje bitter, dat was minder. (8,25)

Leuk dat de chef Yves Mattagne nog even de tafels afging om te informeren of alles naar wens was.

Als afsluiter nog een viertal lekkere friandises.

9. Afram Celik's profielfoto
    Afram Celik heeft een recensie geschreven voor Les Gens que j'aime

Afram Celik

Een zeer mooi restaurant in retro stijl. Een echte aanrader!

10. Jos de Brie's profielfoto
    Jos de Brie heeft een recensie geschreven voor Le Vieux Bruxelles

Nadat we al twee keer de Rue Des Boucherons waren doorgelopen, lieten we ons hier naar binnen praten door zo'n gladde klantenwerver op het terras.

We bekeken de menukaart, maar vonden de prijzen erg hoog. Dus kozen we een gerecht van het toeristenmenu: een paëlla voor mij en een visschotel voor mijn vrouw. Normaal waren deze voor 4 personen, maar voor ons maakten ze 2 éénpersoonsporties. Dus dan verwacht je ook een redelijke prijs.

De schotels werden opgediend. De paëlla was kurkdroog, de mosselen, garnalen en inktvis die erin zaten veel te lang gekookt, dus ook niet meer eetbaar. Er lag een halve kreeft op en een krabschaal, beide eveneens kurkdroog en smakeloos. De vis van mijn vrouw was geen haar beter. Ik heb een stukje van de zalm en de zeebaars geproefd en die waren werkelijk - excusez le mot - niet te vreten! Ik vermoed eerlijk gezegd dat we opgewarmde restjes van eerder op die dag hebben gekregen.

Wij hadden er figuurlijk de buik van vol en vroegen de rekening. Dat was de druppel die de emmer deed overlopen. Voor 2 porties oneetbaar voedsel, 1 pilsje en 1 glas witte wijn vroeg men meer dan € 100!! Ik heb de manager, de ober en later ook de klantenwerver precies verteld hoe ik over Le Vieux Bruxelles dacht.

Ga hier nooit naar binnen!!

2,1
  11. Sascha's profielfoto
    Sascha heeft een recensie geschreven voor l'Anchois Vert

Lang moeten wachten toen we onze (take-away) bestelling konden doorgeven. Na lang wachten rauwe, verbrande, zure biefstuk, met olie doordrenkte carpacchio toen we onze bakjes openden...
    Geen aanrader!!

1,2