Activiteiten van Ed van Dort

1. Ed van Dort's profielfoto
    Ed van Dort heeft een recensie geschreven voor Heeren van Charlois

Ik kom hier regelmatig voor lunch. De kwaliteit is eigenlijk altijd oké, maar de gerechten zijn niet heel verrassend. De sfeer is zakelijk, maar dat is ook de doelgroep verwacht ik gezien de openingstijden, dus daar is niets mis mee. De bediening kan wat vriendelijker. Je krijgt wat je vraagt en ook nog behoorlijk vlot, maar een beetje interesse, een lach of een praatje zit er niet in.

De drankjes zijn vrij aan de prijs; de gerechten zijn prima geprijsd.

Zakelijk een aanrader; voor privé-etentjes zou ik een andere keuze maken.

2. Ed van Dort's profielfoto
    Ed van Dort heeft een recensie geschreven voor Aa-Zicht

Een lunch geprobeerd op deze locatie. De ambiance is leuk; prima ligging met fraai uitzicht over de plas. Wel kan er hier en daar wat onderhoud, m.n. aan het overdekte terras, worden uitgevoerd. (verf en structureel repareren, niet met metaalhoekjes een staander vastzetten). De gerechten worden vrij kaal geserveerd; vrijwel zonder kosten kan het allemaal wat aantrekkelijker worden opgemaakt. Wat er er op het bord ligt is van goede kwaliteit.

Over de service niets dan lof; wellicht moet je het een beetje treffen met degene die serveert. Onze serveerster kwam met regelmaat informeren of alles naar wens was en de gevraagde gerechten stonden vlot op tafel.

Ik kom hier zeker nog eens terug

3. Ed van Dort's profielfoto
    Ed van Dort heeft een recensie geschreven voor Klein Java
    Internationaal Sneek

Wie had nu verwacht dat je uitgerekend in Sneek twee avonden na elkaar perfect vegetarisch zou kunnen dineren? Na een heerlijke avond bij een andere zaak, besloten wij de Indonesische keuken te proberen.
    Prima ontvangst, je voelt je hier echt te gast. Omdat ikzelf flexitarier ben, wilde ik graag een visje bij de vegetarische rijsttafel. Geen probleem!
    De enige (kleine) dissonant was de garnalen-kroepoek die werd geserveerd bij een vegetarische rijsttafel, maar ook dit werd, na melden, perfect opgelost met een prima vegetarische versie.
    Werkelijk elk gerechtje van de rijsttafel was perfect en duidelijk met verse ingrediënten bereid. Wij hebben genoten!
    En de prijs? In verhouding met de kwaliteit zeker niet te hoog!

4. Ed van Dort's profielfoto
    Ed van Dort heeft een recensie geschreven voor Cook&Ny

Dit is echt een topper! Het is best moeilijk om in Nederland goed vegetarisch te eten maar dit is zeker een aanrader. Als de kok zelfs het Turks brood tot een ware delicatesse weet te promoveren weet je dat je goed zit.
    Uiterst vriendelijke en correcte service, prima gerechten (ook de vis-tapas die ik als flexitarier mocht testen).
    Eigenlijk is er op dit restaurant niets aan te merken. De 8 voor de sfeer (in plaats van de 10) heb ik toebedeeld omdat wij vroeg kwamen waardoor het in het begin nog erg stil was. Toen de zaak volliep was de sfeer ook zeker een 9.
    Advies: probeer zeker het Turks brood...

5. Ed van Dort's profielfoto
    Ed van Dort heeft een recensie geschreven voor Havana Beachclub

Tsja... heel dubbel deze recensie. Allereerst de sfeer. Die is heel goed. Een up-class strand locatie.

Bij het reserveren opgegeven dat er vegetarische gasten waren. Tenminste één strikte vegetariër en een aantal flexitariers. Bovendien een gast die vanwege een dieet strikt om 18.30 het voorgerecht opgediend wilde hebben. Geen probleem, maar op voorhand een beetje fantasierijk driegangen vegetarisch diner samenstellen was er niet bij. Er was net een nieuwe kaart, met vegetarische gerechten en daar moest uit gekozen worden. (dat blijkt in de praktijk al een teken aan de wand)

De kaart bevatte welgeteld één vegetarisch hoofdgerecht; een euvel dat je wel vaker tegenkomt. Als vegetariër hoef je toch niet te kiezen?

Het voorgerecht was kwalitatief voor zowel de vegetariërs als niet vegetariërs prima. (Maar werd niet om 18.30 geserveerd).

Wij hadden vertrouwen in het hoofdgerecht. En inderdaad. Het hoofdgerecht voor de niet-vegetariers was eveneens prima. Dat stond echter in schril contrast met het volledig fantasieloze, smakeloze hoofgerecht van de vegetariër. Een hoopje rijst en en kommetje dikke soep dat door moest gaan voor bospaddestoelen ragout. (Wij hebben slechts kastanjechampignons kunnen ontdekken). Zelfs een portie groenten was voor onze vegetariër niet ingecalculeerd.

Hieruit blijkt onomstotelijk (het gebrek aan) de kwaliteit van de kok. Zodra het iets afwijkt van de standaard gerechten schiet het vakmanschap tekort. Deze kok begrijpt er helemaal niets van (en hetzelfde geldt voor degene die akkoord gaat met één keuze voor een vegetariër op de kaart). Echt een blamage voor een locatie die hip en flair wil uitstralen. (En ik kan u verzekeren dat ik (niet vegetarisch) heel goed in staat ben om een aanzienlijk beter gerecht op tafel te zetten, terwijl ik geen kok ben. Het is dus ook een kwestie van attitude.)

Als er geen vegetariër bij was geweest was de beoordeling aanzienlijk positiever geweest. Nu bleven wij echter met een kater zitten omdat één van ons gezelschap zeer teleurgesteld was. En dat betekent dat ook de ambiance voor de anderen aanzienlijk verminderd.

Samengevat; Ik zou er best weer naartoe gaan, maar in geen geval met een vegetariër in ons gezelschap.

6. Ed van Dort's profielfoto
    Ed van Dort heeft een recensie geschreven voor Land en Zeezicht

Prima locatie, leuke bediening en lekker geluncht voor een acceptabele prijs. Het is top om hier buiten te kunnen zitten. Dan is de sfeer een absolute 10. Binnen vind ik het zelf iets minder, maar dat is ook een kwestie van smaak.

De bediening is attent en vriendelijk en ook behoorlijk vlot. Wij hadden vier verschillende lunchgerechten en op geen een was iets aan te merken; hooguit dat de Zweedse sandwich misschien een beetje weinig is voor de grote eter (maar wel weer erg lekker).

Wij komen hier zeker nog terug.

7. Ed van Dort's profielfoto
    Ed van Dort heeft een recensie geschreven voor Het Landgoed

Ruim van tevoren gereserveerd omdat één van de gasten een vegetarisch dieet met nog wat bijzonderheden heeft. Om strikt de afgesproken tijd werd het voorgerecht geserveerd. Ook de vegetarische versie was van bijzonder niveau. Niet vaak eet de vegetarische gast in Nederland op hetzelfde niveau mee maar dat is bij Het Landgoed geen probleem.

Ook op het hoofdgerecht en nagerecht was niets aan te merken. Althans ... Bijna niets. Helaas waren de asperges van het vegetarische gerecht met een spaan uit het water gevist die eerder voor ham was gebruikt waardoor er kleine stukjes ham aan de asperges kleefden. Voor een vegetariër natuurlijk niet acceptabel. Deze onvolkomenheid werd echter zeer vlot opgelost en een vervangende versie stond dan ook snel op tafel. Ditmaal écht vegetarisch.

Echt een topper met prima vegetarische versies van de gerechten en prima verzorgd, leuke lokatie, leuke bediening en een alleszins acceptabele prijs.

Het was verschrikkelijk druk, zowel op het terras als binnen maar dat was, behalve een iets langere wachttijd tussen de gangen, nergens aan te merken.

Complimenten!

8. Ed van Dort's profielfoto
    Ed van Dort heeft een recensie geschreven voor Auberge De Hilver

Wat een bagger zeg. De patat moet verteren (week later). De schnitzels zijn uitstekend! Wij lopen al de hele vakantie op deze schoenzolen.

Neem ook de tijd als je hier bestelt. Je bent zo een uur kwijt voor je de eerste hap kunt nemen (en weer kunt terugleggen)

Het valt niet mee om eten zo te verknallen :-)

Gewoon niet proberen!

1,4
  9. Ed van Dort's profielfoto
    Ed van Dort heeft een recensie geschreven voor Burgertrut

Heel goed initiatief. Eindelijk een gezellig, goed en verantwoord burgerrestaurant. Goede kwaliteit en leuk geprijsd. De service kan wat vlotter en enthousiaster. Leuke tent en zeker een aanrader!

10. Ed van Dort's profielfoto
    Ed van Dort heeft een recensie geschreven voor Reeuwijkse Hout
    Internationaal Reeuwijk

Wij wilden op een stralend mooie dag even dineren en de keuze viel op Reeuwijkse Hout. Eén van de gasten is diabeet en derhalve is het 'precies op de juiste momenten' eten noodzakelijk. Ondanks de enorme drukte was dit geen enkel probleem. Precies op het afgesproken tijdstip werd het voorgerecht geserveerd. Het hoofdgerecht duurde iets langer. Dat bleek een misverstand in de keuken te zijn maar dit werd uitstekend opgelost toen wij navraag deden. Excuses van de bediening en de keuken en een zeer vlotte herstelactie. Om de suikerspiegel 'in balans' te houden werd door de bediening bovendien snel een bordje met heerlijk bruinbrood geserveerd.

De maaltijd was uitstekend, zowel qua omvang als qua kwaliteit. Het personeel was, ondanks dat het terras volledig was gevuld met dinerende gasten, zeer adequaat en bovendien zeer voorkomend.

Bij het verlaten van het restaurant werden nogmaals de excuses aangeboden voor de 'late levering' van het hoofdgerecht en zeer belangstellend geinformeerd of alles naar onze zin was geweest.

Complimenten voor de keuken, het personeel en natuurlijk de directie die dit team voor elkaar heeft gekregen. Deze mensen weten allemaal waar zij mee bezig zijn. Wij gaan hier zeker vaker naartoe!

11. Ed van Dort's profielfoto
    Ed van Dort heeft een recensie geschreven voor Restaurant Pannetjes

Wij wilden De Pannetjes ook wel eens proberen na de tv uitzending van Blijkie. Op het terras was het net lekker, met een fris windje en een lekker zonnetje. De bediening was uiterst correct. De enige dissonant was het verkrijgen van een schone asbak. De vuile kwam na een globale reiniging weer terug.

De lunch was uitstekend. Heerlijke verse groenten, (niet alleen sla maar met recht een salade) een versgebakken broodje en heerlijke noten in de salade geitenkaas. Ook het broodje zalm was prima met eveneens een knapperig vers broodje en erg smaakvolle groenten (biologisch?).

Zeker een aanrader al is de locatie net niet optimaal. De eerste indruk kan zijn dat je op het plein beter zit. Schijn bedriegt in dit geval.

12. Ed van Dort's profielfoto
    Ed van Dort heeft een recensie geschreven voor De Branding

Superlocatie voor een lunch. De sfeer in de zaak is erg goed. De bediening is accuraat en vriendelijk. Na een heerlijk pure garnalencocktail die werd geserveerd zoals het hoort, prima garnalen en garnituur en saus apart, de lunch vervolgd met gebakken mosselen die de naam Jumbo zeker verdienden. Heel af en toe proefde je een stukje zand/schelp maar daar is het natuurlijk een vers natuurproduct voor.

Ik kom hier zeker nogeens terug!

13. Ed van Dort's profielfoto
    Ed van Dort heeft een recensie geschreven voor Brasserie Lodgers

Kerstdiner In Lodgers is echt een ervaring. Professioneel en uiterst snel personeel waarbij een klein foutje snel wordt gecorrigeerd. Vreemd blijf het grote aantal in- en uitgangen dat nu wederom tot enige discussie leidde. Onze complexe tafel, met zowel vegetarisch, vis als vlees werd echter foutloos uitgeserveerd met een uitstekende kwaliteit.

Kortom, een aanrader.

14. Ed van Dort's profielfoto
    Ed van Dort heeft een recensie geschreven voor Strandpaviljoen Benny's Beach Inn

Uiterst vriendelijke en snelle bediening. Daar viel eigenlijk niets op aan te merken. De sfeer is wat je bij een strandtent verwacht. Gezellig maar eenvoudig.

De lunch viel een beetje tegen. Een Benny burger met een matige hamburger is jammer ... en na een bewuste keuze voor een Benny burger boven een Hamburger speciaal vraag je je af wat de Hamburger speciaal dan moet zijn want eigenlijk was de Benny burger een hamburger met wat sla en ketchup. Niet slecht, maar voor € 5,50 verwacht je wat meer.

De boerenomelet was lekker maar wel een beetje donker.

Kortom; aan de kwaliteit van het eten is nog wel iets te verbeteren. De sfeer en de service (en het prachtige uitzicht) maken weer veel goed.

6,5
  15. Ed van Dort's profielfoto
    Ed van Dort heeft een recensie geschreven voor De Tram

Via eet.nu bij dit restaurant terecht gekomen. Het restaurant was mij bekend omdat ik hier regelmatig langsrijd maar op eén of andere manier lokte het mij niet erg om hier naar binnen te gaan. Dat blijkt een inschattingsfout. De sfeer is eenvoudig maar gezellig. Het terras biedt een leuke plek om te tafelen. De bediening is 'eilands' en daardoor authentiek en gezellig.

Over de kwaliteit van het eten kan ik kort zijn. Uitstekende kwaliteit en ruime hoeveelheden voor een alleszins acceptabel bedrag.

Een aanrader.

Kleine kanttekening: Betalen met een creditcard zou voor zakelijke klanten erg handig zijn.

16. Ed van Dort's profielfoto
    Ed van Dort heeft een recensie geschreven voor Fat Alice

Een geweldig restaurant, uitgezocht op eet.nu kwalificatie. Het was druk, zelfs 100% vol afgelopen zaterdag maar dat was op geen enkele wijze aan de service te merken. De maaltijden waren uitstekend (ook de vegetarische en da's best bijzonder voor een vlees/vis georienteerd restaurant) en werden vlot uitgeserveerd. De hoeveelheden zijn voor de normale mens aan de (zeer) ruime kant. Je moet opletten dat je na het voorgerecht nog plaats hebt voor het hoofdgerecht. Omdat het volledig vol was was het wel een beetje luidruchtig waardoor een gesprek aan tafel lastig was.
    De kwaliteit van de keuken is prima. Kortom; een aanrader.

17. Ed van Dort's profielfoto
    Ed van Dort heeft een recensie geschreven voor Restaurant Wapen van Aalsmeer

Kijk, zo hebben wij het graag. Een telefoontje met de vraag of het verrassingsmenu ook vegetarisch kon ... Natuurlijk!

En dan krijg je ook een verrassing! Van het begin tot het eind blijkt dat de kok zijn vak uitstekend verstaat en ook op de details let. Voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht blonken allemaal uit door bijzondere smaken en uitstekende kwaliteit. De bediening is uiterst vriendelijk, attent en vlot.

Wij waren zeer onder de indruk. Enige (kleine) puntje van kritiek is dat het stokbroodje vooraf wel van 'het huis' zou mogen zijn, maar een kniesoor die daar op let.

Samengevat: Een absolute aanrader!

18. Ed van Dort's profielfoto
    Ed van Dort heeft een recensie geschreven voor De Wallevis

Tsja ..wat moet je hier nu van zeggen. Op een vrijdagmiddag om ca. 16.30 u een stralend zonnetje. En dan zie je een terrasje open. Dan wil je daar gaan zitten en lust je wel een drankje en een broodje. De bediening was teleurstellend. Na 10 minuten kwam er een mevrouw naar buiten die even wat tafeltjes uitserveerde en ons daarna verzekerde 'dat ze er zo aankwam'. Na nog eens 10 min. werd dan de bestelling voor de drankjes opgenomen. Wij vroegen om de kaart. Die kwam weer 10 min. later, tegelijk met de drankjes.
    Nadat wij onze keuze hadden gemaakt duurde het wederom even voordat de dame de bestelling kwam opnemen. Dat ging echter niet. Lunchgerechten konden na 16.00 niet meer worden besteld. Ook twee kroketjes met brood niet. (Bitterballen echter wel, want dat zijn snacks). Het verschil ontgaat ons ... Als je een bitterbal kunt frituren moet een kroket toch ook lukken ...

Affijn ... dan maar niet eten. Onze stemming was na bijna 40 min. toch al niet meer optimaal. Ondertussen werden de de glazen van ons gezelschap al afgeruimd terwijl andere leden van het gezelschap nog aan het drinken waren.. Kennelijk moesten we maar eens opstappen als we toch niets meer wilden bestellen.

Volgende keer maar een gelegenheid zoeken waar je als klant nog een beetje gewaardeerd wordt.

Jammer. Locatie is leuk.

19. Ed van Dort's profielfoto
    Ed van Dort heeft een recensie geschreven voor Pasta Pane e Vino

Tsja ... na heel veel goede berichten besloten we vanavond deze pizzeria eens te proberen. De sfeer is leuk (al zaten we bij het tafeltje bij de deur, maar ja ... iemand moet daar zitten dus af en toe een iets te fris windje).

Het bestellen en de bediening liepen heel stroef. Nadat wij hadden plaatsgenomen kwam er een charmante serveerster langs (letterlijk) en weer terug langs zonder iets te vragen. Daarna een jongen, idem.

Na een minuut of tien detecteerde de, overigens zeer oplettende eigenaar(?) dat wij nog niets hadden en nam de bestelling zelf op.

De serveerster kwam vervolgens de bestelling opnemen. Daarbij werd een salade besteld en twee pizza's met het verzoek die tegelijk op te dienen. Dat ging niet helemaal goed. De salade werd als voorgerecht geserveerd hetgeen opnieuw door de eigenaar gecorrigeerd.

Nadat de pizza's werden genuttigd hebben wij enige malen geprobeerd de aandacht van de serveerster te trekken. De tafel werd niet afgeruimd. Vervolgens werd herhaalde malen geprobeerd om om de rekening te vragen. Dat werd (kennelijk?) niet gehoord.
    De lege tafels elders in de zaak werden echter wel met een doekje behandeld in een tergend traag tempo.

Uiteindelijk maar aan de bar betaald. Toen wij het pand verlieten stond de tafel nog steeds vol met de resten ...

Conclusie: Een gedreven eigenaar die zich duidelijk ergerde aan zijn bediening. Prima pizza's van absolute topkwaliteit. Het foute personeel zorgde helaas voor een dosis ergernis die afbreuk deed aan de potentie van deze verder prima pizzeria.

20. Ed van Dort's profielfoto
    Ed van Dort heeft een recensie geschreven voor Het Jachthuis

Een nieuwe kaart vroeg wel wat gewenning van het personeel. Personeel uiterst vriendelijk. De kwaliteit van het eten was uitstekend met als enige kritiekpuntje dat de hoofdgerechten niet tegelijk werden opgediend. (foutje in de keuken?). Eén maaltijd kwam ruim 10 minuten later ... en dat is te lang. (Anders had de service zeker een puntje meer gescored).

Bovenstaande dissonant buiten beschouwing gelaten een absolute aanrader.

Oudere updates

Meer updates