Diverse parkeergarages op 5 minuten loopafstand.

• OV

Alle buslijnen naar centrum Utrecht. 10 minuten vanaf Centraal station.

Bezorgrestaurants in de buurt van De Markt

1641984143 64
1666062083 64
1706191982 72

1. Stef 1307 punten

Tijdens een dagje shoppen in Utrecht met mijn dochter hier neergestreken voor een lichte lunch. Eten en drinken waren prima in orde, het personeel is erg vriendelijk en het is een leuk ingerichte zaak waarbij je achterin zicht hebt op de bijbehorende tuin.

2. Rich-Arris

We hadden en diner met 6 gasten, het was een zakelijk diner. Allereerst was het personeel druk met heen en weer lopen en veelal niet bezig met haar gasten. Het restaurant is een rumoerig geheel met heel veel keuken geluiden en achtergrond. Tevens het restaurant heeft slechte afzuiging en laat inprincipe alles stinken zodat je de stomerij weer mag bellen. Uiteindelijk het eten was ok totdat we de pizza's kregen en deze waren zo hard door gebakken dat het niet te doen was om ze te snijden en zelf op te eten. We hadden meerdere gasten met een pizza en ze hadden het eigenlijk allemaal. Het leek wel opgewarmd. We gaven dit aan het einde netjes aan bij de ober maar deze deed niks met de feedback, de borden waren ook niet leeg dus dit moet zeker zijn opgevallen. Jammer maar voor ons nooit meer de Markt. Het is ook jammer voor de gasten die je meeneemt naar een dergelijke tent.

3. Paul Tammeling

4. Sebastiaan

We hebben hier avond gegeten voor mijn zus haar verjaardag. De sfeer was erg leuk alleen af en toe een beetje luid. Heb eten was echt verrukkelijk ik had de Duo van lam die heerlijk was. Mijn tafelgenoten waar ook zeer te vreden over hun maaltijden. De service was er goed en alert, moesten een beetje lang wachten op het eten maar dat was het zeker waard. Ik kan het zeker aanraden!

5. Mooie, gezellige inrichting. Maar daarmee is ook alles gezegd. Open keuken is leuk, maar erg luidruchtig (personeel liet van alles vallen). Bediening was traag, lang moeten wachten op het eten. Uiteindelijk werd mijn pasta geserveerd met kaas, terwijl ik had aangegeven dat absoluut niet te willen. Zelfde gerecht werd in 5 minuten weer op tafel gezet, helaas niet te eten. Gerecht van mijn gezelschap was ook flut. Slecht gebakken, erg flauw, smaakloos, frietjes waren hard. Nee, hier gaan we niet meer heen.

2,1
  6. Het was erg druk. We waren er om 18.30 en na het lekkere voorgerecht, een plank mercato met verschillende gerechtjes, kwam pas om 20.35 uur het hoofdgerecht eindelijk. Gelukkig wel lekker. Bediening heel vriendelijk, maar te druk en te veel herrie. De keuken kon het niet aan.

6,3
  7. Wij kregen niet het eten dat we besteld hadden. Eten was slecht. Service slecht

8. Mooi interieur. Leuk zo die tuin achter het pand. Ik wilde reserveren voor 10p. Hierdoor konden we alleen uit een beperkt menu konden kiezen. Daar aangekomen, bleek dat we alleen het gezamenlijke voorgerecht konden kiezen wanneer ook echt iedereen die nam. Na 1,5 uur hadden we ons hoofdgerecht terwijl het helemaal niet druk was. Eten was smakeloos en het waren geen gerechten, maar losse onderdelen.

3,7
  9. Top Italiaans restaurant. Eten vers bereid en van goede kwaliteit: plateau mercato, risotto spumante, pizza taleggio, rabarber parfait met limoen/munt mousse. Jammie!!! Wij hebben in Rome vaak veel slechter gegeten. Bediening prima en erg belangrijk: vriendelijk. Prijs/kwaliteit prima.

10. Leuke tent met leuk personeel. Alleen een hoofdgerecht besteld. Portie ietwat aan de kleine kant, maar goed qua smaak en presentatie. Voor herhaling vatbaar. Mooie brunette serveerster ook met mooie lach :-)

11. In februari een keer geweest. Alleen een drankje doen was geen optie (ook niet nader te bepalen), er moet gegeten worden. Dan maar een pasta bestellen wat amper te eten was! Beetje jammer en onmenselijke manier van omgang. Bij vertrek waren er enkele tafels vrij dus dat aandringen snapte ik sowieso niet. Alleen 1 serveerster (brunette) was vriendelijk. Goede locatie maar zo een binnenkomst verpest je bezoek. Normaal zou ik direct vertrokken zijn en ik kom er ook niet meer terug.

1,5
  12. Jan de Korte

Vanmiddag 7/5 hebben wij in uw restaurant op uw terras een Ceasar salade en een Makreelsalade besteld.

Uw Ceasar salade was erg slecht, de kip was gort droog en het spek smaakte ranzig maar was wel crispy. De sla oud en fluffy en de dressing zurig en smakeloos. Uw Makreelsalade was echt niet goed van smaak, de rucola fluffy en oud, de kappertje en de olijven droog.

De gastvrouw was erg vriendelijk en ging ons beklag doorgeven aan de keuken en tot onze verbazing werd ons medegedeeld dat uw kok achter de wijze van serveren staat en het eten prima was en geserveerd volgens de standaard die wij van uw restaurant “de markt” kunnen en mogen verwachten.

Wij kregen een drankje aangeboden maar achteraf nog wel even het restaurant ge-e-mailt. De reactie van de eigenaren is het volgende:

"De producten die in de genoemde gerechten zaten zijn allemaal door onze kok geproefd en wij hebben niet de zelfde klachten ondervonden".

Dat wil dus zeggen dat je niet weet wat je doet en dat je eigenlijk geen restaurateur bent maar aan het restaurantje spelen bent. Je staat er achter dat droge kip en verdroogd spullen serveren prima is. En de klant die sommelier is en 20 jaar horeca ervaring heeft liegt. Er zijn betere keuzes binnen 200m van dit restaurant.

2,4

14. Rob 466 punten

Opvallend en jammer dat er ook bij dit uitstekende restaurant negatieve uitschieters zijn. Zelf prima gegeten: kwalitatief prima, leuke en goed bediening, en prima prijzen.

15. M 688 punten

Wij zijn vandaag wezen shoppen in Utrecht en rond lunchtijd bij dit restaurant terecht gekomen. We Hebben hier erg lekker gegeten..Dit restaurant zit in een heel gezellig straatje, en bij binnenkomst erg verrast wat een mooi en sfeervol restaurant.. Top!!

16. Na enkele goede ervaringen hebben we vanavond met z'n drieën bij De Markt gegeten. Vanavond viel het echter tegen. Voorgerechten (linzensoep, rouleaux van maiskip en rundercarpaccio) waren prima op carpaccio na, deze was te nat (teveel olie). Hoofdgerechten eendenborst (niet verkeerd maar simpelweg niet de smaak), een pizza waar de smaken totaal niet in balans waren en de hertenbiefstuk die te taai was. Hier wat van gezegd en het ietwat zenuwachtige meisje wist als postbode van de kok te zeggen dat dit kwam omdat ik hem rood-medium besteld had ipv medium. Slechtste excuus ever. Om er later aan toe te voegen dat het misschien aan de koe lag.. Of onkunde van de kok?

Aan het begin wezen we de bediening al op de chloor/schoonmaaklucht die erg storend was, hier werd verder ook niks aan gedaan en hebben we hele avond last van gehad.

Sfeer was verder leuk, goed en leuk ingericht, topverlichting en leuke tuin. Kom best nog terug, lunchen is leuk hier, maar vandaag was een mindere ervaring.

17. Gisteren tijdens een dagje winkelen met moeders hier naar binnen gelopen om even snel een hapje te eten tussen de winkels door.
    We wilden verschillende anti pasti plateus bestellen, toen we door een meisje uit de bediening vriendelijk werden gewezen op het feit dat 1 plateau voor 2 personen voldoende is. Gezien de prijs hadden we daar enige vraagtekens bij maar toen het eten werd gebracht waren we toch erg blij met de tip haha.
    Een groot bord gevuld met verschillende koude en warme gerechtjes, allemaal even lekker! Daar hoort natuurlijk een wijntje bij..
    We hebben uiteindelijk bijna twee uur heerlijk zitten eten en drinken en maar een nieuwe afspraak gemaakt om te gaan winkelen..

Het enige minpuntje, het was erg druk waardoor het vaak wat lang duurde aandacht te krijgen van de bediening.. Die overigens wel heel vriendelijk is.

18. Wil je heerlijk eten? Dan zit je goed bij de Markt in Utrecht. Ik heb hier heerlijk gegeten met een vriendin. Wij hadden allebei pizza. Een aanrader om te nemen is de pizza met rundvlees en de pizza met pijnboompitten. Snel service en erg klantvriendelijk. Kan niet anders zeggen dan een 10!

19. Jan 7 punten

Op deze Hollandse voetbalavond gegeten bij de Markt. Desondanks was er een gezellige sfeer, grote zaak met open keuken, geroezemoes van de gasten.
    Het eten had een goede kwaliteit met een plezierige prijs.
    Ow ja, en een erg aardige bediening doet wonderen als Nederland verliest.

20. Rob 2563 punten

Het is hier op deze maandagavond een drukte van jewelste. De grote zaak zit afgeladen vol en het is gezellig rumoerig. Dit restaurant is met zorg ingericht en men wil een beetje het mediterrane marktidee in de binnenstad van Utrecht creëren. En dat is bijzonder goed gelukt. Een grote open keuken, tafels kort op elkaar, en op de muren allerhande sfeerverhogende afbeeldingen.

De kaart is overwegend Italiaans georiënteerd en vooraf eten we het Antipasti plateau Mercato. Allerhande hapjes van vlees, vis en groenten. Een rijkelijke portie met simpele, maar goede antipasti. Als hoofdgerecht is de eendenborst met risotto (15,50 euro) overheerlijk en bevalt ook de kabeljauw met een prima kreeftensaus en pastinaakcreme (16,50 euro). Beide gerechten komen goed verzorgd ter tafel en smaken uitstekend. Prijs kwaliteit verhouding voor deze hoofdgerechten zijn bijna ongeëvenaard.

Absoluut een hotspot in de binnenstad van Utrecht. Goed en verzorgd eten, in een bruisende ambiance.

21. Vanavond met z'n vieren bij de markt gaan eten. We zijn geen culinaire fijnproevers en verwachten voor de geboden prijs geen hoogstandjes maar 1,5 uur wachten op het hoofdgerecht is wel erg overdreven. Daarnaast werd tot 2 keer toe de verkeerde bestelling gebracht, waren verschillende glazen vies (vet vlekken en lipstick) en zaten er nog etensresten op het bestek. Dat er eens iets mis gaat ok, maar om als bediening dan aan de gasten te twijfelen als deze aangeven al erg lang te wachten is toch wel erg ongastvrij. We vroegen om een medium runderhaas maar werden getrakteerd op een van buiten zeer taai en van binnen rood stuk vlees. De bijgerechten en het voorgerecht waren prima. Het is een mooie zaak maar door alle bovenstaande zaken absoluut geen aanrader meer. Los haar in de keuken, chaos, geen wc papier.. Je merkt gewoon aan alles dat er alleen studenten in de bediening zitten.

22. Gezellige tent, goede prijs en sfeer. Eten was matig. Zand in de sla, koude groenten en weinig smaak.