Bezorgrestaurants in de buurt van El Mundo

• Bezorgen

ma 17:00 - 00:00
di 17:00 - 00:00

1. Fam Broeren

El Mundo… de naam zegt het al, De Wereld, maar het eten is ook werelds lekker… een aanrader om daar te eten… of te bestellen!

Ontvangst is warm, je voelt je thuis. Er zijn ook nisjes waarin je heerlijk kunt zitten.
    Eten was voortreffelijk. Als voorgerecht hadden we brood met smeersels, kippetjes, garnalen & calamares… om je vingers bij af te likken.
    Hoofdgerecht was zalm (aanrader) kip gyroscoop, kapsalon frikadel speciaal, gamba's..
    Je moet echt een lege maag hebben om alles op te kunnen eten.
    (Wij verontschuldigden ons dat we niet alles op konden.)

het toetje Dame blanche voor de heren was heerlijk met vers fruit als garnering.
    De dames konden er niets meer bij hebben.

Je krijgt blikjes drinken met een glas erbij, dat wil zeggen dat je echte merken krijgt en geen surrogaat cola zero, ice tea green, flesje spa blauw etc… gewoon TOP!

Bediening kan ietsje beter, maar zij was in opleiding en deed zeker haar best… vriendelijk was ze zeker wel. Dat is 'in the pocket! '

De eigenaar kwam er even gezellig bij en vertelde ons dat de inrichting aangepakt gaat worden.

El Mundo Team, Bedankt voor de goede zorgen. We komen zeker weer terug!

2. Erwin 11438 punten

We zijn met een Social Deal bij El Mundo terecht gekomen. Vooraf had ik wat bedenkingen bij het restaurant maar met een deal wil ik het wel eens proberen. We beginnen niet goed. Er staat een auto volledig op de stoep voor de ingang. Uit het restaurant komt een medewerker en het blijken bekenden van elkaar. Zelf zou ik toch mijn vrienden vriendelijk verzoeken even ergens anders te gaan staan maar het lijkt hier normaal te zijn. Daarbij is een begroeting voor gasten die binnenkomen blijkbaar teveel gevraagd. Gelukkig worden we binnen vlot opgevangen door een jongedame in de bediening die aangeeft dat we een tafel kunnen uitzoeken. We krijgen vlot het menu met diverse keuzes. Wel een vreemde keuze tussen pasta's, hamburger, zalmfilet, gyros. Een allergaatje maar dat is de insteek van het restaurant, de wereldkeuken. Morgen kan er een Chinees gerecht op het menu staat zo geeft de dame aan. Prima, het is een insteek voor je restaurant en hoewel ik het anders zie wil dit niet zeggen dat het geen goed idee is. Uniek wel in ieder geval.
    Met het opnemen van de bestelling wordt pas gevraagd of we wat willen drinken. Helaas moet dan nog de drankenkaart worden gehaald.
    We nemen hetgeen wat volgens ons het meest passend is, Kofte vooraf, kip gyros als hoofdgerecht en dame blanche en coupe el Mundo na.
    Het voorgerecht is zeker smakelijk, gekruid gehakt met een tomatensaus. De saus is wat gebonden. Ik denk de maïzena te proeven. Lekker maar toch een gerecht wat een thuiskok met gemak zelf op tafel zet. Bij het afhalen wordt netjes gevraagd of het hoofdgerecht al kan worden doorgevraagd. Netjes dat dit wordt gevraagd en gelukkig hebben we dit gedaan want het duurt best even voordat het hoofdgerecht op tafel komt. Ze lijken het erg druk te hebben met de thuisbezorging. Vervelend geloop precies achter mij en omdat de binnendeur is verdwenen komt er ook regelmatig een koude stroom lucht binnen. Hierdoor is het niet aangenaam in het restaurant qua temperatuur.
    Wanneer het hoofdgerecht komt blijkt dit ook van home-coocking niveau te zijn. De friet is voldoende maar gortdroog. De kip is smakelijk! Niet droog maar prima op stevig vuur gebakken. Verder wat weinig op smaak. Dat zou van de huisgemaakte tzatzikisaus moeten komen. De salade op het bord is een pluk droge sla die niet eens in de buurt van een dressing is geweest. Bah. We hebben mayonaise, zoals dit op de kaart staat, bij de friet besteld. Kosten € 0,75. Helaas blijkt dit fritessaus te zijn, worden we nog voor de gek gehouden ook en dan zeg ik het netjes. Nee, het hoofdgerecht is het ook niet.
    Dan alle hoop op het nagerecht. De dame blanche is prima, niets op aan te merken. De coupe El Mundo zou sorbetijs hebben, wat vruchten, slagroom en een scheut wodka. Dit is niet slecht maar ook hier wel wat over op te merken. Er zit citroenijs in, had ik dat geweten had ik het niet genomen. Citroenijs is niet hetzelfde als sorbetijs al kan sorbetijs wel van citroensap gemaakt zijn. Hier is het roomijs met citroensmaak. De vruchten zijn van blauwe bes en verse ananas. Goede keuze al is het hart van de ananas niet goed (of helemaal niet) uitgesneden en zit ik soms op een hard stuk te bijten. De wodka is aanwezig, daar is in ieder geval niet zuinig mee gedaan. Dat mag ook gezegd worden. De bediening vanavond is vriendelijk maar lijken wat onervaren. Dat is zeker geen probleem maar is wel in lijn met de rest van het restaurant.

3. Willeke Govaarts

Gisteravond hebben mijn kleindochter en ikzelf gebruik gemaakt van de traktatie die mijn dochter voor ons gepland had.
    Wat een verrassing!! Het eten was heerlijk, de ambiance heel gezellig en de bediening vlot en vriendelijk.
    Dit is een echte aanrader en een feestje voor je smaakpapillen!