1. Na een fietstochtje door de Steenstraat terug naar huis. Na een niet zo positieve ervaring enkele jaren terug dachten wij (ik, partner en 4 kinderen en grote ijsliefhebbers) toch maar weer eens proberen. De teleurstelling was helaas nog groter dan destijds. Mijn kinderen mogen altijd zoveel ijs eten als ze willen. We kozen allemaal een bakje met 5 bollen. Het was verbazingwekkend om te zien dat het alleraardigste meisje achter de balie - een studente - er in slaagde om met de 5 bollen niet boven de rand van het - toch al niet grote - bakje uit te komen, waarschijnlijk omdat ze continu gade werd geslagen door een ietwat oudere dame, die ik zojuist op een foto herkende als de eigenaresse. Toen ik aangaf dat ik 6 keer 5 bollen en geen bolletjes had besteld, werd ik alleen maar vragend aangekeken. Het ijs was bovendien niet bijzonder, de standaard smaken en lang niet zoveel bijzondere smaken als wij in Italië gewend zijn. Kortom, een treurige ijssalon die niets weg heeft van de authentieke Italiaanse ijssalons. Kennelijk zijn de eigenaren uit op een hoog rendement op korte termijn, wat ook zou verklaren waarom ik alleen contant kon betalen, pinnen was niet mogelijk. Onbegrijpelijk!

1. Beste J.,
    Allereerst erg interessant dat u dit heeft geplaatst op 21 februari 2016, terwijl IJssalon Trio dit jaar pas open is sinds maart 2016. Bovendien is er sinds het begin van zomer 2015 al een pinautomaat aanwezig in de ijssalon..

Ik kom zelf al jaren met veel plezier bij Trio, altijd word ik vriendelijk behandeld en ga ik met een lach en een lekker ijsje de zaak weer uit! Trio is een bedrijf wat zijn ambachtelijkheid waarborgt door dag in dag uit met eigen handen en de meest verse ingrediënten het ijs te produceren. De Italiaanse eigenaren werken al jaren lang, ieder seizoen weer, elke dag van de week ontzettend hard om lekker en van hoge kwaliteit ijs te leveren en om een inkomen te hebben waar zij ook in de winter van moeten rondkomen! Dus ja, een bolletje van dit ijs is 1 euro en 25 cent. Zeker niet duur, als je bedenkt wat voor tijd, energie en pure producten er in het ijs zitten verwerkt. Ik betaal dit liever dan 1 euro en 50 cent voor een iets grotere bol fabrieksijs! Of twee euro voor kopje heet water in een café. Als u ook eens goed in de vitrines kijkt, er zijn zo ontzettend veel wisselende, speciale en lekker smaken als het seizoen op gang is (mascarpone met vijgen, gianduja, yoghurt amarena, kwark citroentaart, hazelnoot karamel en framboos met witte chocolade zijn mijn favoriet).

Tot slot wil ik opmerken hoe schoon en netjes de zaak altijd is! Ik hoop dat andere mensen net als ik wel genieten van hun heerlijke Trio ijsjes en niet op een minder positieve ervaring dit soort recensies schrijven. Ik kijk uit naar de zomer! Met vriendelijke groetjes!

2. Beste M.,

Bedankt voor je oplettendheid en het reageren op een recensie! Naar aanleiding van je reactie heb ik de recensie gecontroleerd en de recensent zijn recensie laten valideren, aangezien het uiteraard niet mogelijk is ergens te hebben gegeten terwijl een eetgelegenheid dicht is. Het bleek hier om een ervaring te gaan van een aantal maanden geleden, ik heb daarom de recensie terug in de tijd laten plaatsen zodat dit overeenkomt met de daadwerkelijke datum waarop de recensent hier geweest is.

Ik hoop dat ik je hiermee voldoende geïnformeerd heb en wens je nog een fijne dag toe!

Met vriendelijke groet,
    Tom