1. Pieter 184 punten

Weet waar je aan begint! De lokatie is een van de mooiste van Nederland. Wij zagen vanaf onze tafel letterlijk de zon in de zee zakken. Tot zo ver het goede nieuws. Gezeten aan kale houten tafels met doorgezeten stoelen, verwachtten wij bistro stijl. Dus zeker geen 7 gangen. Ook de prijs was non bistro.

Tussen de gangen zat enorm veel tijd. Gelukkig hadden we fles water en wijn besteld, want bij anderen zagen we dat het "wijn arrangement" volledig asynchroon liep met het eten. Voorafje en kreeftensoepje waren wel lekker en mooi opgemaakt. Daarna een zeetong met friet en mayonaise. Alsof we bij een snackbar zaten, met dito bediening.

De tong was catch of the day. Ondanks dat deze deel uitmaakte van het menu, werd gevraagd of we bij wilden betalen of een halve tong! Niet te geloven. Bij de tong kon je wel kiezen voor "op de graat" of gefileerd. Dat laatste werd "aan tafel" gedaan. Wat je ook doet, kies daar nooit voor! Zo amateuristisch heb ik het nog nooit meegemaakt. Gelukkig voor ons zagen we dit net op tijd bij de "buurtafel". Kaas was erg standaard zonder uitleg. Nivo kant en klaar plankje van de Appie.

Het dessert paste weer bij de voorgerechtjes. Klein maar fijn. De koffie hebben we maar overgeslagen, omdat we voor 7 "gangen" al ruim 4,5 uur zaten op die slechte stoelen met chagrijnige bediening.

Jammer dat zo'n mooie plek niet beter wordt uitgebaat.