ma vanaf 11:00

1267041967 61
1489072085 69
1519348919 71
1620271700 62

1. We wilden na een strandwandeling een portie bitterballen en wat te drinken. De bediening sprak ons in het Engels aan. Houden we niet zo van, maar oke, je kunt niet op alle slakken zout leggen. De bitterballen stonden op de kaart, maar we kregen ze niet omdat dit pas na 18.00 uur kon (het was 17.15). Een borrelhap die je niet op borreltijd kan bestellen? Dat je die pas na 18.00 uur kon bestellen staat overigens niet op de kaart.
    Dan maar een Chardonnay en een bier (Vlissingse blonde) besteld. Moesten we daar 20 euro voor afrekenen. Bij navraag bleken ze voor een glas Chardonnay 12 euro te vragen.
    We zijn snel honderd meter verderop aan dezelfde boulevard gaan zitten waar een glas Chardonnay 5 euro kost.
    Schitterende locatie, maar de service en prijs/kwaliteitverhouding zijn ver onder de maat.

2. A.van Dam

We hebben gedronken een Grimbergen dubbel en een chardonnay.
    Ik moest afrekening € 19.95.
    Mijn vraag of de hoge rekening correct was werd bevestigd geantwoord.
    Het is voor ons wel de laatste keer dat we hier geweest zijn. Jammer.

4,9
  3. Diep teleurgesteld, na jaren van zeer positieve ervaringen was ons bezoek deze keer een grote domper. We komen al jarenlang bij deze locatie. Altijd mochten onze kleine hondjes mee binnen. En nu ineens niet meer. Er zat een ministicker op de openstaande deur. Onzichtbaar als je binnen komt. Hond mocht niet mee omdat het een monument was, werd ons snerig en onvriendelijk verteld. ERG RAAR, wij zien vanaf de ingang een 6× grotere labrador bij de gasten onder de tafel. Is dat geen hond dan?
    Nogmaals DIEP TELEURGESTELD.
    Mij zien ze hier niet meer. En zal het ook niet meer aanbevelen bij vrienden en kennissen en hondenvrienden. Overigens mag het personeel ook wel wat vriendelijker…
    In het recente verleden heb ik deze locatie zeer positief beoordeeld met 5 sterren. Nu verdienen ze van mij nog geen stukje steenkool…

4. Annerieke Bosman

Teleurstellend. Het eten was niet bijzonder, toetje (chocoladetaartje) droog en smakeloos. Voor 1 voorgerecht, 2 hoofdgerechten en 1 toetje, 2 glazen wijn en 2 espresso €113 afgerekend, daar verwacht je iets bijzonders voor.
    Bediening vriendelijk maar klungelig.
    Als men zegt biologisch en lokaal te koken, wil je niet water uit Spanje drinken voor €7. Kraanwater is alleen mogelijk als je €7 betaalt.

5. Anja van den Bergen

We hebben één klein wit wijntje gedronken (uit een portglas) met een matig gevuld glaasje water erbij en een pilsje 33cl.
    Kosten € 13.00 wat een geld!

6. Hilde De Maertelaere

We hebben heerlijk gegeten bij ‘de Gevangentoren’ in Vlissingen! Mooi kader en prima bediening. Een aanrader!

7. Fantastisch uitzicht, prachtige locatie, super lekker verrassend eten en zeer gastvrije vriendelijke bediening. Nog niet eerder van 12 uur ‘s middags tot 7:30 uur ‘s avonds op een terras gezeten! Absolute aanrader!

8. Vanavond een voorproefje gehad van het nieuwe voorjaarsmenu. Wat hebben wij lekker gegeten. De opmaak van de borden, een plaatje, zo mooi. De smaken van alle gerechten waren heerlijk en verrassend. De bediening was prima en er werd keurig uitgelegd wat er op ons bord lag. Wij hebben een heerlijke avond gehad.

9. Het verrassingsdiner was een zeer aangename verrassing en de bediening buitengewoon vriendelijk.

10. We hebben ons laten verrassen door het 5- gangen menu van de chef. Dit was een ware tongstreling. Geweldig.

11. Mieke van den Broek

Ik heb zonder menukaart gevraagd of ze goede vissoep hadden. Toen dat bevestigd werd heb ik de vissoep besteld. Kreeg een bouillon geserveerd waar 4 stukjes witte vis in dreven. Prijs: € 9,75. Toen ik er iets over zei werd de ober verschrikkelijk boos. Op het agressieve af.

12. R.weghs

Een vies restaurant met smerige toiletten met veel te dure maar wel lekkere koffie.
    2 droge gebakjes voor 9.45 euro en 2 koffie totaal 15.10 euro.
    En waar zeker de 1,5 mtr niet wordt gehanteerd.

3,4
  13. patrick schmitz

14. Een prachtige locatie en heerlijk eten. We zijn vorstelijk bediend en hebben een heerlijke lunch genoten. Prachtig om te zien hoe dicht de schepen voorbij komen. Echt genieten!!

15. Mooie lokatie; beperkte menukaart en niet alles wat er op staat is verkrijgbaar, om die reden maar om verrassingsmenu gevraagd dat bepaald geen positieve verrassing was v.w.b. samenstelling en smaak; kleine porties; personeel erg divers: van zeer betrokken en vriendelijk tot nors en onverschillig; wijn wordt geschonken in een portglas+; wat culinair geboden wordt i.r.t. prijs lijkt nergens op. Hier ligt een grote uitdaging voor een ambitieuze uitbater.

16. Wendy en Mark

Super locatie. Maar voor 12 uur niks te eten te krijgen, gemiste kans, meerdere mensen op het terras vroegen er naar.
    Misschien toch de keuken op zulke dagen en zomerseizoen uurtje eerder open doen?

17. Zaterdagavond super lekker gegeten, zeer mooi gepresenteerd en uiterst vriendelijk personeel. Zeker een aanrader. Wij komen terug naar Vlissingen.

18. positief:
    1. prachtig uitzicht 2. vriendelijke bediening 3. uitstekende aspergesoep 4. heerlijk hoofdgerecht met kabeljauw 5. heerlijke amuses 6. warm brood met boter
    negatief:
    1. wiebelende tafel 2. uitreiking van verkeerde menukaart 3. erg lang wachten op eerste gerecht 4. kleine hoeveelheden 5. nauwelijks keuze uit desserts: ijs ontbrak, fruit ontbrak 6. hoge prijzen 7. lang wachten voordat er weer eens een bedienend personeelslid te zien was. 8. gevaarlijke trap naar wc's, dus niet aan te bevelen voor oudere mensen.
    Kortom: genoten, maar er zijn zeker verbeterpunten. Kosten voor twee personen, twee gerechten met drankjes: € 95,--.

19. Ton Melis

Eten was perfect, maar dat mag ook wel voor die prijs. Ambiance en uitzicht zijn geweldig!

20. Marli & Pieter

Dit is culinair genieten! Fantastisch verrassingsmenu waar het keukenteam duidelijk hun energie in heeft gestopt. Zeer verfijnd. Heerlijke wijntjes erbij! Het vrolijke, attente personeel, de goede bediening en de schitterende locatie maken dat het een feestje is. Je voelt je er als een god in Frankrijk.

21. Plus: lekker gegeten. Min: aandacht en service. De goede naam van dit restaurant en de ambiance zorgen voor hoge verwachtingen. Maar het viel ons een beetje tegen. Om toelichting bij de kaart moesten we vragen, bij het bestellen van een glas wijn werd niet gevraagd wat voor wijn ik graag wilde, mijn gezelschap kreeg niet het juiste hoofdgerecht en het ging niet helemaal goed met mijn lactosevrije dieet (ik kreeg zachte geitenkaas bij mijn voorgerecht). Daarover ging het personeel ook nog in discussie. Wel kreeg ik een speciaal samengesteld dessert, dat was heerlijk. Sfeer was al met al iets te pretentieus.

22. Lekker gegeten (geluncht).
    Prachtige locatie, je ziet de zeeschepen dichtbij voorbij varen.
    Inrichting is gezellig en schoon.
    Bediening is erg aardig en correct, maar ik heb een 6 gegeven omdat ik de aandacht voor het kind mistte.
    Het is een kleine moeite om een kleurplaat en kleurtjes neer te leggen bij een kind, gelukkig had ik zelf wat bij.
    Verder was het zeker prima.
    Ik had gevraagd om een speciaal dessert voor een jubileum en dit hadden ze zeer leuk opgepakt!!

23. 10 dg geleden had ik al een recensie geschreven maar de foto's waren er niet bij, het oog wilt ook wat en dan zie je hoe de borden en de sfeer was!
    Nu waren we met zes pers. het was heel druk, de bediening waren maar met zijn tweeën,maar toch verliep alles rustig en was het oké en lekker👍
    Het was een super dag dank zij jullie en een aanrader!
    Dank, Bernadette

24. liesbeth pieterse

Een reis van zo'n 300 km gehad om bij De Gevangentoren te gaan eten... Gericht gekozen voor de Gevangentoren omdat wij gelezen en gehoord hadden, en dus zelf wilden ervaren, wat de passie en overtuiging is van dit Restaurant.

Zeer aangename inrichting, tot in detail (ook de muziek!) ingericht en aangepast op het Hollandse licht van de zee...
    Goede en comfortabele plaatsen om je eigen gesprek te kunnen voeren.

De bediening is professioneel, het is duidelijk dat men onderling ook goede communicatie (afstemming) heeft en zeer persoonlijke aandacht voor de genietende klant. Welk gerecht ook, het was een schilderijtje om te zien en een feest om te proeven!

Met heel veel liefde en oog voor het detail (wat denk je van de boter in de vorm van de Gevangtoren!) is een prachtige kaart samengesteld met vakmensen die in hun werk de creaties van hun dromen kunnen nastreven! Elk onderdeel van de kaart, elk gerecht was in samenstelling vernieuwend dan wel een topper uit een traditie met soms een vleugje spanning erin...

Wij namen het 6-gangen menu van de chef omdat je zo de passie en krachten van elke keuken goed kan proeven. De wijnsuggesties waren echt top; het is een aanrader om deze mee te nemen als je daar gaat eten, want het blijkt dat de wijntip een verlenging danwel topping op de smaak van het gerecht werd...

Onze conclusie: een prachtige en imponerende locatie waar je laagdrempelig en gemakkelijk binnenloopt; je gelijk door de bejegening van het personeel zeer op je gemak voelt en op topniveau culinair wordt verwend...

Het nodigt zeker uit om dit Restaurant te blijven volgen, onze mening is dat er nog vele culinaire ontdekkingen door de Gevangentoren worden gepresenteerd in de toekomst...

25. Gert en Annemie

Wij waren gisteren bij jullie te gast! Het was opnieuw een heerlijk bezoek! (H)eerlijk eten, prachtig uitzicht (we
    zaten naast elkaar aan het raam genietend van een prachtige zonsondergang en imposante boten, spelende kinderen op het strand... echt een plaatje!), erg aangename bediening (het was ontzettend warm, maar toch hebben we hier in de bediening niets van gemerkt, steeds met de glimlach en de nodige uitleg).

De chef voorzag ook extraatjes zoals een frisse bouillon, een taartje bij de koffie, wat echt wel in de smaak viel bij ons.

Na het eten nog een strandwandeling en af en toe terugkijkend op die prachtige toren, lichtjes, kaarsjes...

Dankjewel voor deze fijne, warme, unieke, heerlijke, rustige en golvende avond! Met andere woorden: wij komen zeker terug!

Gert en Annemie (27/08/2016)

26. Zeer genoten van de avond. Goede, vriendelijke bediening. De dames hadden het druk maar nogsteeds aandacht voor de gasten. Eten was heerlijk.

27. Prima ontvangst, heel vlotte bediening gehad (Dank u wel Leonie! !) En mijn felicitaties aan de chef om een lekker gevarieerd proeverij-menu op tafel te toveren! Een echte aanrader!

28. Heerlijk gegeten met vrienden. Van amuse tot dessert blijft de keuken me verrassen, elke keer dat ik hier geweest ben. De ligging kan ook niet beter, zeker met de ondergaande zon als decor.
    Personeel was zeer vriendelijk en heeft oog voor het 'tempo van de tafel'.

29. Roderik

Opvallend dat bijna iedereen via de heerlijke 10-daagse had geboekt. Iedereen had hetzelfde eten. Jammer dat ze vanaf minuut 1 extra's proberen te verkopen. Geen keuze menu. Alle veranderingen kosten extra. Alsook een portie frietjes. Er wordt ook niets van groenten geserveerd, de paar takjes die er bij liggen zijn rauw. Het dessert was uit de kunst, de rest matig! Bij het opstaan stoot je je hoofd. En hakken blijven in het luchtrooster hangen. Geen frisse indruk. Vroeger vaak gegeten. Nu voor de laatste keer.

30. Harco Meelevens

Mooie zaak ... van buiten. Binnen hebben ze geprobeerd er iets van te maken net als van het eten. Duur en slecht, ook de bediening is verre van gastgericht. De eigenaar/bedrijfsleider nam niet eens de moeite ons te begroeten toen we binnen kwamen. Samen met de Amadore-restaurants spant dit restaurant wel de kroon wat betreft slechtste restaurant van Vlissingen.
    Soep lauw [seizoenssoep] vlees [sucade] te doorbakken, ik loop er nog op te kauwen. Zelfs koffie smaakte naar thee. Hier werkelijk nooit meer iets eten of drinken!

1,1
  31. van de Steur

Afgelopen zondag hier binnengelopen. Aan het pand ligt het niet, een mooie ambiance. Helaas bij de eerste stappen binnen is het al mis. Het personeel zit aan een tafeltje en kijkt je aan "wat kom je doen". We lopen naar het tafeltje en vragen waar we mogen zitten. Met een zucht staat er een bediende op en brengt ons naar een soort serre met fantastisch uitzicht, maar wat is het vies binnen. En vooral wanneer de voordeur open gaat giert de toch rond je oren. Niet echt comfortabel dus. De grommende bediende kwam al kauwend aan tafel en we mochten iets bestellen. We hebben het maar bij 2 cappuccino gelaten... Management doe iets aan die bediening, het is echt te gek voor woorden.

1,5
  32. 2e kerstdag, hebben wij weer aan mogen schuiven in de Gevangentoren. Vriendelijk ontvangen en heel grappig, wij hadden het zelfde tafeltje als van de zomer. Gekozen voor het 5 gangen kerst menu. Wij zijn niet zulke kaas liefhebbers namelijk. Alles maar dan ook alles was weer tot in de puntjes verzorgd. Het eten en alle amuses zijn van uitstekende kwaliteit. Niet alleen de smaak was fenomenaal maar ook de opmaak van de borden was geweldig. Echt een top team staat hier voor ons te werken. Wij hebben een top avond gehad. Hopelijk tot gauw! Groetjes Donata en Pascal

33. Harco Diemen

Vroeger top zaak, nu echt verwaardeloosd. Begint al bij binnenkomst; niemand die je ontvangt, zoek zelf maar uit waar je gaat zitten? Als ze dan eindelijk komen word je afgesnauwd. We hebben het maar bij twee chardonnay gelaten na een inspectie van de vloer en de vieze ramen en de plakkerige tafels!

Zo jammer van deze mooiste locatie van Zeeland

34. Wat hebben wij hier slecht afgeraffeld "kok wil snel naar huis" eten gehad. Hadden na het hoofdgerecht nog zin in nagerecht, kon niet want kok was naar huis??? Ongelofelijk! Loopt er nog soort van eigenaar bedrijfsleider rond waar we de klacht deponeerden, we hebben hem nooit meer gezien waarschijnlijk ook naar huis. Dan hebben we het er nog niet over hoe vies het daar was, alles plakte, lampen vol met vliegen, echt goor. Hier nooit meer.

35. Maandag 27 juli 2015 19.15 - 21.00 u

In één woord SLECHT!!

Irritante bordjes gereserveerd op alle tafels. De tent was bijna leeg en na 9u nog steeds!

Het restaurant (de binnenring) was niet schoon, vuile vloer, beglazing was al lang niet meer schoongemaakt, de tafel en de (oude) stoelen vies en plakkerig.

Bediening is afgestompt.

De chardonnay voor € 4,50 (huiswijn) was waterig.

Houten bakje met oud brood. Daar hebben we 2x wat van gezegd, geen reactie meer op gehad.

De amuse iets (?) liggend op een vies stronkje, hebben we maar niet aangeraakt.

De hoofdschotel zeebaars, (€ 23,-) een stukje vis met wat grove stukjes wortel, broccoli en prei erop, geen aparte groentegarnituur en geen frites, het laatste kon je voor €3,50 erbij bestellen!

Jammer van de avond, hier komen we nooit meer!

1,5
  36. We waren een tijdje hier niet meer geweest in verband met onvriendelijke bediening. Afgelopen zondag hebben we onze stoute schoenen aangetrokken en wilden hier gaan lunchen. We wilden om 11:55 uur bestellen, maar een zeer onvriendelijke serveerster zei dat pas om 12:00 uur de keuken open gaat. Dit ging op zo'n botte manier dat we hier niet meer wilden lunchen, we hebben onze drankjes afgerekend en zijn direct weggegaan en ergens elders gaan lunchen. Als je niet hier in de horeca wil werken zoek dan een ander baantje, wat een slecht management.

3,7
  37. Zeer mooie locatie! Eten was niet lekker en was veel te duur voor wat je krijgt. Bediening was zeer slecht, niet vriendelijk en waren chagrijnig, totaal niet gastvrij.

5,7
  38. Tsja. Een geweldige plek, kan niet anders zeggen, maar het gebodene... wisselvallig en pretentieus. Ben er tijdens vakantie geweest voor een koffie en een broodje overdag: druk, hectisch, rommelig en lange wachttijd was mij deel en met mij vele anderen. Tijdens een avondmaal een paar dagen later een gelijksoortige ervaring. Eten zeker prima, maar mist wel finesse.

39. Pieter 184 punten

Weet waar je aan begint! De lokatie is een van de mooiste van Nederland. Wij zagen vanaf onze tafel letterlijk de zon in de zee zakken. Tot zo ver het goede nieuws. Gezeten aan kale houten tafels met doorgezeten stoelen, verwachtten wij bistro stijl. Dus zeker geen 7 gangen. Ook de prijs was non bistro.

Tussen de gangen zat enorm veel tijd. Gelukkig hadden we fles water en wijn besteld, want bij anderen zagen we dat het "wijn arrangement" volledig asynchroon liep met het eten. Voorafje en kreeftensoepje waren wel lekker en mooi opgemaakt. Daarna een zeetong met friet en mayonaise. Alsof we bij een snackbar zaten, met dito bediening.

De tong was catch of the day. Ondanks dat deze deel uitmaakte van het menu, werd gevraagd of we bij wilden betalen of een halve tong! Niet te geloven. Bij de tong kon je wel kiezen voor "op de graat" of gefileerd. Dat laatste werd "aan tafel" gedaan. Wat je ook doet, kies daar nooit voor! Zo amateuristisch heb ik het nog nooit meegemaakt. Gelukkig voor ons zagen we dit net op tijd bij de "buurtafel". Kaas was erg standaard zonder uitleg. Nivo kant en klaar plankje van de Appie.

Het dessert paste weer bij de voorgerechtjes. Klein maar fijn. De koffie hebben we maar overgeslagen, omdat we voor 7 "gangen" al ruim 4,5 uur zaten op die slechte stoelen met chagrijnige bediening.

Jammer dat zo'n mooie plek niet beter wordt uitgebaat.

40. Op een zondagavond goed gegeten. Tonijn, Coquilles, Kabeljauw. Fles water voor € 6,- op de rekening is erg jammer. Locatie is top en personeel is traag maar vriendelijk. Restaurant is zeker aan te raden.

41. 01/01/2014 weer genoten van een fantastisch diner. Zeer verrassende combinatie en presentatie van de gerechten. Zeer vernieuwend. Supervriendelijke bediening. Prijs/kwaliteit is top. Wij aten hier al verschillende keren en werden nooit teleurgesteld. Wij gaan zeker terug.

42. Kloosterziel

Zaterdagmiddag 19 oktober 2013 om ca. 17.00 uur; wandeling op de boulevard en met 4 personen binnen gestapt met de vraag om iets te drinken.
    Hoewel slechts voor 1/3 bezet werd ons te verstaan gegeven dat er 'geen plaats' was; ook omdat voor het diner moest worden ingedekt (17.00 uur!)
    Zo stonden we weer buiten en inmiddels in de regen 'na te genieten' van deze Zeeuwse Hoffelijkheid en ons diep te schamen voor de hooggeplaatste gasten die we bij ons hadden die dag!
    Met deze invulling van 'gastvrijheid' verdient men geen enkele klant meer; schandelijk, dieptreurig en op slot dit gevangenhuis!
    wg; J. Kloosterziel

43. Eergisteren (26 juni) een heerlijke avond gehad samen met mijn vrouw. Bediening is snel en attent. Fijne amuse vooraf om de smaakpapillen aan de slag te krijgen!
    Voorgerecht:Tartaar van makreel (rauw) met een gamba is een absolute aanrader, erg ongewoon voor Nederlandse begrippen, maar een waardige vervanger van tonijn!
    Tussengerecht: een heerlijke bisque van kreeft, smaakvol, kreeft kwam er zeer goed uit!
    Hoofdgerecht: Ik een mooie eendenborst perfect gegaard en zeer mals, mijn vrouw de heilbot, ook een zeer goed gerecht.
    De nagerechten (delice van witte chocola en rabarber en hangop) sloten op spetterende wijze een heerlijk maal af.

Fijne locatie, subliem uitzicht over de Schelde, aanrader!

44. Gisteren met een grote groep van 13 een drankje gedronken op het buiten terras en daarna met de hele groep gedineerd.

Heerlijk weer dus het buiten terras was genieten. Mooi zicht over de schelde.
    Rond half acht s ávonds binnen gaan zitten en besteld.
    Voorafje van de zaak.(klein vissoepje) Voorafje van de kaart. Tot mijn verbasing was de makreel rauw, niet onsmakelijk maar mijn gasten lieten het bijna allemaal staan.Een kleien waarschuwing was dus op zijn plaats geweest. De kreeften soep volgde (bisque van kreeft). Deze soep heeft een erg overheersende smaak. Wederom lieten de meesten van de groep de kreeften soep staan. Ook ik vond deze bisque niet lekker. De asperge soep ging er goed in en was smakelijk.
    Daarna heilbot, schol en eend besteld. De vissen waren smakelijk maar ik heb mijn eendgerecht laten staan, bijna rauw. De andere eendgerechten waren blijkbaar in orde.
    Daarna het nagerecht "de toren (diverse nagerechten). Hiervoor een dikke voldoende.
    De tafel wijn ( rood en wit ) waren zeer goed van smaak (aanrader).
    Het duurde tot 22u voordat wij het hoofdgerecht kregen. de meesten van onze groep hadden geen trek meer.
    Bediening zeer vriendelijk, lokatie top (alhoewel een beetje krap achter het glas en snel warm). Prijs/kwaliteit (te duur)

5,7
  45. Lies Frank

Wij hebben, mede dank zij ons gezelschap, Joram, het bedienend personeel & de kok een fantastische avond gehad. Heerlijk gegeten ( het verrassingsmenu is een aanrader) Prijs/ kwaliteit is uitmuntend!. De plek is adembenemend mooi, vooral in de serre. Echt weer eens ouderwets, culinair genieten in Vlissingen. Hier kunnen andere restaurants in de omgeving een voorbeeld aan nemen en dan bedoelen we ook zeker de bediening. Grote klasse!
    Ga zo door lieve mensen!
    P.S. Na een rondleiding in de toren waren we blij verrast omdat daar een mogelijkheid is om in kasteel sferen een personeelsfeest of vergadering te organiseren, een prachtige plek! Chris & lies Frank.

46. Goed eten, zeer goede service, heerlijke amuse. Gezellige plek, zelfs op een dinsdagavond in de winter. Een echte aanrader!!

47. Afgelopen donderdag bij de Gevangentoren gegeten. Voortreffelijk. Alles was gewoon super.....het eten, de bediening, de locatie, de sfeer. Kortom, zeer de moeite waard en we zullen zeker hier terugkomen, als we weer een paar dagen in Vlissingen zijn.

48. Dit restaurant heeft alles. Toplocatie, goede service en personeel, alleen een heel matige keuken.
    Prijs- kwaliteit van het diner is compleet uit balans. Jammer.

49. Eten is niet echt bijzonder en relatief duur. Uitzicht is geweldig en het personeel was vriendelijk.

50. Wie in Vlissingen de bouwputten heeft omzeild van het nieuwe plein dat van de Oosterschelde naar de binnenstad leidt, kan bovenlangs de Boulevard de Ruyter in De Gevangentoren terecht voor een hapje en een drankje. En wat voor...! Wie geregeld dineert in sterrenrestaurants zal er niet van opkijken, of het moest de prijs betreffen, maar voor wie gewend is voor minder dan 50 euro per persoon te dineren, is De Gevangentoren een verademing. Goed, voor de 24,50 die het hoofdgerecht kost, kan je op andere plekken in het land een driegangenmenu geserveerd krijgen, maar niet van deze kwaliteit.

Onze ervaring met De Gevangentoren begon met de vraag of ze ons nog konden hebben, nu op de lege tafels in het deel van het restaurant dat over zee uitkijkt, bordjes "gereserveerd" stonden. De lange blondine dacht kort na en zei toen resoluut: "Ja hoor." Dat zette meteen de toon. We kregen een tafeltje direct aan de glasgevel. Mijn vrouw nam een witte wijn en ik een glas "verse muntthee", een idee aangedragen door een kleinere maar nog beter ogende blondine, dat mij aan het denken zette. Want wat zou vers zijn aan die thee? Het hete water? Nee, het bleek wel degelijk te gaan om ongedroogde muntbladeren in een glas heet water. Daar trok in korte tijd een thee van die niet sterker werd met langer laten staan maar een prima smakende, licht zoetige drank opleverde die me mijn moeheid deed vergeten.

Als amuse werd een mini-sushi voorgeschoteld met zoetzure reepjes. De sushi had erg veel moeite zich tegenover het zoetzuur staande te houden. Een ietwat gedurfde combi dus. Maar wie niet waagt, die niet wint. Zeeduivel met pata negra en manchego werd de keuze voor het hoofdgerecht. Toen dat nog redelijk op tijd geserveerd werd, dacht ik even dat ik me vergist had om geen voorgerecht te nemen. Geflankeerd door slechts een zielig schaaltje grijze aardappeltjes zou dit toch nooit genoeg kunnen zijn. Maar de portie bleek perfect bemeten te zijn, met of zonder grijze aardappelen. Dat laatste was een kleine, en in mijn ogen tamelijk onbelangrijke dissonant. Ik hou van aardappelen die zo gaar zijn dat ze uit elkaar vallen als je er een vork in zet; deze hadden de beetgare fase nog vers in het geheugen. En grijs is niet de kleur die prettig oogt als het om voedsel gaat. Maar verder was de presentatie prima en de smaak dito. Met duidelijk zeer beperkt gebruik van zout (voornamelijk afkomstig van de ham, zou ik denken) was de voortreffelijk gegaarde zeeduivel in kleinere porties gegrild. De vochtigheid van de vis, aangevuld met de zachtgele mousse, tastten de krokante onderlaag niet aan en maakten het tot bijna een hartig taartje. De smaak ingetogen, maar zo dat die nog tientallen minuten na het einde van het diner prettig in de mond na-ijlde. Ik besloot daarom geen dessert te nemen. Mijn vrouw nam koffie, wat opgediend werd met een lepel creme brulee, een bonbon en een versgebakken mini-kokosmacroon. Ik kon de verleiding van de creme brulee niet weerstaan en stak de keramieke lepel in de mond. Ik ben niet zo'n fan van zoete toetjes omdat ze vaak teveel en te zoet zijn. Een dessert moet de maaltijd afronden, niet volledig uit je smaakgeheugen willen wissen. Deze creme brulee voldeed exact aan de hoge eisen die aan een dessert gesteld zouden moeten worden: een verrukkelijke, zoete nasmaak om de maaltijd af te ronden. Met genoeg smaak om de papillen opnieuw prettig wakker te schudden, maar niet genoeg om alles te overstemmen.

De Gevangentoren weet zijn gasten culinair te captiveren en verdient daar alle lof voor. Als de totaalprijs dan nog onder de 35 euro per persoon uitkomt, vind ik dat een vermeldenwaarde prestatie. Hulde.

Voorgerechten rond de 12,50.

Hoofdgerechten 24,50.

Desserts rond de 10.

51. Onvriendelijke bediening, alles was te veel gevraagd.

En er is geen enkel excuus om een slechte huiswijn te schenken. Andere wijn besteld, maar de fles werd weer meegenomen.!? Een tweede glas besteld, maar werd niet gebracht, moest de bediening gaan zoeken! Het eten was goed, maar de sfeer was verpest. Je kunt in Vlissingen overal heerlijk eten, dus hier zien ze ons dus nooit meer.

Oktober 2010

52. Heerlijk gegeten, zeer smaakvol.

Bediening vriendelijk, mooie locatie, vooral de beloodsing van een schip is een spektakel om te zien. Een aanrader om hier te eten.

53. Locatie ideaal, inrichting en terras gezellig, deel personeel is zeer onvriendelijk, eten prima.

54. Helaas afgelopen weekend gezien dat deze volledig uitgebrand is. Voorlopig dus geen eten daar.

55. Het eten was echt prima, de bediening ook.
    De bijspijs was wat karig en we moesten in eerste instanie behoorlijk lang wachten op ons eerste drankje.

De locatie was verder perfect en dat de toiletten zich in de kerkers bevinden heeft toch ook wel weer wat!

56. anoniem

Goed eten, goede locatie, alleen een 4 gangen-menu in 2 uurtjes naar binnen moeten werken is mij toch echt te snel, zelfs bij aangeven wordt er niks mee gedaan.

Ben er al verschillende keren geweest, maar nu nooit meer.

57. Brouwer

Schitterend uitzicht op de ondergaande zon. Lekker eten, goede wijn en de prijs viel eigenlijk wel mee! Vooral de ambiance doet het hem! De toiletten waren wel een minpuntje... oud en muffig, in de kerkers...