1. Het restaurant heeft onlangs een grote verbouwing gehad. Er is een brasserie bijgekomen om het wat laagdrempeliger te maken. Ik was er nog nooit geweest dus maar eens op de website gekeken. Hier kwam ik, op de restaurantpagina, een drie gangenmenu voor slechts 24,50 tegen. Je hoeft dus niet meer te wachten op de restaurantweek om eens kennis te maken. We hebben even gebeld om te vragen wat het inhield. We hoorde dat het een keuzemenu was. Dus meteen maar gereserveerd voor de lunch.

Bij binnenkomst werd gevraagd of we in het brasserie of restaurantgedeelte wilde plaatsnemen. We hadden gereserveerd voor het restaurantgedeelte dus dat was niet zo moeilijk. Het restaurant ziet er erg goed uit en is sfeervol ingericht. Met vitrage is de ruimte verdeeld wat het knusser maakt. De open keuken, met op de voorgrond een koeling met producten uit de zee, valt meteen op. De tafels zijn keurig met damast ingedekt. Aan het raam allemaal viertjes, ernaast de tweetjes die per twee tafeltjes in een nisje staan. Achter het gordijn de hogere tafels. We nemen een tafel met uitzicht op de keuken.

Aan tafel werd het lunchmenu uitgelegd, twee gangen en koffie op thee. Net iets anders dan op de site, maar goed. Als aperitief kiezen we een wijn van de kaart. Een complete kaart met flink wat wijnen per glas, complimenten. Het werd een Pinot Noir 2010 uit de Sancerre van Claude Riffauld die goed bevalt. Het borrelgarnituur bestond uit kaaskoekjes en zwarte olijven.

Het voorgerecht zag er goed uit. Terrine van eend met hierop wat rode uiencompote, een rolletje van plakjes gegaarde eendenborst, pure van pastinaak, krokant van pastinaak en afgewerkt met een gevogeltejus. De terrine was erg grof, het leek meer op stoofvlees met een sappige structuur. De plakjes van de borst waren voor mij wat te lang gegaard, de smaak was overigens goed. De wijn combineerde er erg goed bij.

Voor het hoofdgerecht had ik een Viognier 2012 gekozen van Domaine de la Janasse. Uit de keuken het visgerecht. Kabeljauw, griet, op een bedje van venkel, sugar snaps en wortel, verder gepofte tomaatjes, gekookte aardappelschijfjes en een mosterdsaus met dragon. De kabeljauw was prima gegaard, de griet iets te lang. Een smakelijk maar toch wel eenvoudig gerecht.

Bediening is goed, hoewel er niet naar de reservering is gevraagd. Gerechten werden verder goed toegelicht. Prijs kwaliteitsverhouding is goed, menu 24,- en de wijnen per glas variëren tussen de 4,- en 7,- euro.
    De conclusie is dat het een hele mooie zaak is geworden, de gerechten sluiten iets minder aan bij mijn persoonlijke smaak.

1. De prijs / kwaliteitsverhouding is goed. Dat kan ik niet helemaal volgen, men verkoopt je een 3 gangen menu maar geeft je twee gangen en een kopje koffie. Je komt dus een gang tekort! Je hebt zelfs gebeld om te vragen wat de aanbieding inhield en naar aanleiding van de ontvangen uitleg heb je meteen gereserveerd. Dat de wijnen variëren per glas kan ik nog wel volgen maar wat moesten de twee glaasje van JOU nu kosten? Het eten en drinken word met een 7 gewaardeerd en dat is, kijkend naar jouw normaal gesproken uitbundige waarderingen gelijk aan een onvoldoende. Je ging er van uit dat het 3 gangen zouden worden maar het werden er dus 2 en dat betekend dat je 12,- per gang betaald ipv 8,- Dat is best aan de prijs en dus kan je nooit op een 8 aan prijs / kwaliteit komen! Men heeft je verkeerd voorgelicht, een kwalijke zaak dus die er voor zorgt dat een 8 voor de service niet haalbaar zou moeten zijn.