1. Na een eerste wat mindere ervaring toch verleid door de Groupon aanbieding voor een herkansing van Tilburgs visrestaurant. We kregen ditmaal een ronde tafel aan het raam in het keurig ingerichte restaurant. De grootste verandering was de komst van de sommelier, toppie.
    We starten met een droge witte, de Le petit Sauvignon 2013 van Berticot die goed bevalt. Ernaast het borrelgarnituur met gemarineerde olijven en kaaskoekjes met komijn, lekker.

De eerste begeleider was een Duitse Riesling 2011 uit de Pfalz van wijnbouwer Georg Siben, mooi strak aroma met aangename fruitigheid in de mond. Op het bord een royale portie, met geschroeide blokken tonijn, Hollandse garnalen, pompoenstructuren, sushi rollen, Amsterdamse ui en toefjes zwarte knoflook mayonaise. Allemaal mooie pure smaken die keurig door de frisse wijn werden aangevuld. Het gerecht mag van mij iets spannender, eventueel met specerijen en extra zuur accenten.

We schakelen over op rood met een Italiaanse Pinot Noir 2013 van Elena Walch, helder robijnrood met in het aroma tonen van kersen en aardbeien, aangenaam fris in de mond met zijdezachte tannines. Op het bord, couscous van bloemkool met erop twee keurig gebakken kwartel borst filets, gewelde Pata Negra, waar ook de saus van was gemaakt. Verder een stukje romanesco en een mousseline van bloemkool. De Pata Negra ham was de smaakmaker, lekker hartig. De kwartel was mooi sappig en heerlijk van smaak. De couscous gaf structuur en verzachte de smaken. De wijn was keurig geselecteerd en mooi in balans met het gerecht. Voor mij de lekkerste ronde van de middag.

Uit Californië een chardonnay 2012 van het huis Mc. Manis, een volle en rijke met aangename fruitigheid. Uit de keuken een strakke presentatie met twee flinke stukken visfilet. Wilde zeebaars met ernaast snoekbaars, ertussen een schuimige truffel roomsaus, die in het kannetje op tafel bleef staan, prima. Verder een bedje romige aardappelpuree met groene kruiden, erop aardappelgratin, aardappelrosti, gebakken shiitake, gepofte tomaat, prei, wortel en een groene asperge. De vissen waren beide erg goed gegaard de snoek zelfs uitstekend. Mooie milde smaken die werden ondersteund door de heerlijke truffelsaus in combinatie met de mooie wijn. Het garnituur bood ruim voldoende afwisseling. De snoek vond overigens ik ietsje lekkerder dan ze zeebaars.

De dessertwijn is inmiddels een klassieker die je tegenwoordig minder vaak meer komt. De Elysium Black Muscat van Quady uit Californië die nog steeds erg lekker is. Op het bord een mooie presentatie, chocolade structuren met framboos, gekarameliseerde banaan en kletskop. Bitter, zuur en zoet met goede structuren die keurig in balans zijn met de mooie wijn.
    We zitten inmiddels vanwege de royale porties helemaal vol en passen voor de espresso.

Bediening is zeer goed verzorgd met de sommelier in de hoofdrol. Zeer zachtaardig met goede uitleg bij de wijnen en gerechten.

Prijs-kwaliteitsverhouding is zeer goed. Menu slechts €22,50 met groupon bon, wijnarrangement €27,50. Hier wordt keurige kwaliteit geboden in royale porties. Klassieke bereidingen met zeer goede cuissons en vooral pure smaken. Voor ons een duidelijke verbetering ten opzichte van onze eerste beleving van een jaar geleden. Een geslaagde middag.

Vorige recensies van adriaan

• Het restaurant heeft onlangs een grote verbouwing gehad. Er is een brasserie bijgekomen om het wat laagdrempeliger te maken. Ik was er nog nooit geweest dus maar eens op de website gekeken. Hier kwam ik, op de restaurantpagina, een drie gangenmenu voor slechts 24,50 tegen. Je hoeft dus niet meer te wachten op de restaurantweek om eens kennis te maken. We hebben even gebeld om te vragen wat het inhield. We hoorde dat het een keuzemenu was. Dus meteen maar gereserveerd voor de lunch.

Bij binnenkomst werd gevraagd of we in het brasserie of restaurantgedeelte wilde plaatsnemen. We hadden gereserveerd voor het restaurantgedeelte dus dat was niet zo moeilijk. Het restaurant ziet er erg goed uit en is sfeervol ingericht. Met vitrage is de ruimte verdeeld wat het knusser maakt. De open keuken, met op de voorgrond een koeling met producten uit de zee, valt meteen op. De tafels zijn keurig met damast ingedekt. Aan het raam allemaal viertjes, ernaast de tweetjes die per twee tafeltjes in een nisje staan. Achter het gordijn de hogere tafels. We nemen een tafel met uitzicht op de keuken.

Aan tafel werd het lunchmenu uitgelegd, twee gangen en koffie op thee. Net iets anders dan op de site, maar goed. Als aperitief kiezen we een wijn van de kaart. Een complete kaart met flink wat wijnen per glas, complimenten. Het werd een Pinot Noir 2010 uit de Sancerre van Claude Riffauld die goed bevalt. Het borrelgarnituur bestond uit kaaskoekjes en zwarte olijven.

Het voorgerecht zag er goed uit. Terrine van eend met hierop wat rode uiencompote, een rolletje van plakjes gegaarde eendenborst, pure van pastinaak, krokant van pastinaak en afgewerkt met een gevogeltejus. De terrine was erg grof, het leek meer op stoofvlees met een sappige structuur. De plakjes van de borst waren voor mij wat te lang gegaard, de smaak was overigens goed. De wijn combineerde er erg goed bij.

Voor het hoofdgerecht had ik een Viognier 2012 gekozen van Domaine de la Janasse. Uit de keuken het visgerecht. Kabeljauw, griet, op een bedje van venkel, sugar snaps en wortel, verder gepofte tomaatjes, gekookte aardappelschijfjes en een mosterdsaus met dragon. De kabeljauw was prima gegaard, de griet iets te lang. Een smakelijk maar toch wel eenvoudig gerecht.

Bediening is goed, hoewel er niet naar de reservering is gevraagd. Gerechten werden verder goed toegelicht. Prijs kwaliteitsverhouding is goed, menu 24,- en de wijnen per glas variëren tussen de 4,- en 7,- euro.
    De conclusie is dat het een hele mooie zaak is geworden, de gerechten sluiten iets minder aan bij mijn persoonlijke smaak.