Op dit adres zit nu: Gasterij 51

1. Erwin 11438 punten

Zaterdag 26 oktober naar Café de Geere.
    We gaan vandaag voor een gegratineerde uiensoep, het hoofdgerecht wordt het kalfsstoofpotje en de ossenhaaspuntjes en de nagerechten worden de Tiramisu en de Kriekparfait met rode vruchten.
    De soep is goed op smaak en licht gebonden. Naast wat kleine stukjes ui vinden we ook wat gebakken spek. Het is zondermeer een goede soep. In de soep ligt een ronde plak kaas, het is smakelijk maar mijn voorkeur gaat uit naar een pittigere kaas, of ouder, zo je wilt. De hoeveelheid en de smaak zijn echter ruim voldoende.
    We krijgen er heerlijk Turks brood bij met een zeer smakelijke kruidenboter.
    Het hoofdgerecht met het kalfsstoofpotje ziet er leuk uit met het dak van bladerdeeg. Ook is deze goed op smaak. Wel mis ik in de stoof wat andere ingrediënten naast het kalfsvlees en de ragout. Wat uitjes, wortel o.i.d. zouden het gerecht perfect aanvullen. Het dak van bladerdeeg is prima, heerlijk krokant en met wat sesamzaad is dit een mooie aanvulling op het gerecht.
    We krijgen er prima, verse friet bij en huisgemaakte mayonaise. Hier snapt men gelukkig dat een goede side dish minstens zo belangrijk is als de rest van het menu. Ook de frisse salade is erg smakelijk en heeft een prima zuurtje wat goed samengaat met het stoofpotje.
    Het nagerecht met de kriekparfait is perfect. De smaak van het Kriekbier is aanwezig. Het bord is verder opgemaakt met rode bessen, aardbeien en blauwe bessen. Natuurlijk ontbreekt de slagroom niet.
    De tiramisu is ook een goed nagerecht het is huisgemaakt, evenals de kriekparfait en de overige nagerechten. De sfeer krijgt een 8 vanwege de gezellige aankleding deze avond tijdens Nacht van de Nacht in Middelburg (o.a. tafelen in het duister).

Aanrader; Jazeker