1. Bijzonder plezierige kennismaking met de ethiopische keuken via groupon, zo kom je nog 'ns ergens waar je normaliter niet zo snel naar toe zou gaan. Maandje geleden in a'dam om verlies van chet baker 25 jr terug te herdenken+john engels zo'n 60 jr alweer in het vak als superdrummer te eren. Ontroerend, daarna trek en mij/ons dus in dit mijns/ons inziens typisch oost afrikaans familierestaurantje laten verwennen.

Genoten van de vriendelijke sfeer + service en natuurlijk het heerlijke eten. Vooraf tafelgenoot smakelijke linzensoep, zelf warm brood met spinazie + kaas. Prima start. Afrikaans biertje + droge witte huiswijn, lekker drinkbaar en betaalbaar, evenals de keuzes op de menukaart. Vervolgens kregen wij die grote platte schaal met prachtig gekleurde deksel, daarin enorme pannenkoek met daarop velerlei lekkernijen, vooral het goedgekruide lams + rundvlees viel bij ons goed in de smaak. Alles kleurde overigens fraai en geurde zeer wel, zo ook het uitstekende koffie servies en ritueel (sterk bakkie op z'n turks..), met wierook en mirre geserveerd, al met al een culinair feestelijk gebeuren. Al was het alleen maar omdat je lekker met je handen mocht eten.. Nogmaals onze complimenten aan de kok(kin)..
    Dank + smakelijke groet uit friesland..