1. Op 23 november 2012 hebben we met vier volwassenen in het gezellige eetcafé Sjampetter gegeten aan De Brink in Deventer. Het menu leek afgestemd op vegetariërs en twee kozen voor de (vegetarische) “verrassing van de kok”. Wellicht door de drukte of door te weinig personeel moesten we wel lang wachten en wat allerminst verrassend was, was de “verrassing van de kok”. Het was een minimaal eenzijdig gerecht, een geitenkaasje en een hoopje salade op het grotendeels lege bord, voor vier volwassenen verder twee puntzakjes friet. Ook het toetje was wel erg aan de prijs. Enfin, na de rekening van dik 130,00 euro betaald te hebben zeiden we tegen elkaar, dat Sjampetter gezellig is voor een kopje koffie, wellicht goed voor carnivoren, maar voor vegetariërs die zich door de kok willen laten verrassen zouden we deze zaak niet aanraden.