Eetcafé De Sjampetter in Deventer

ma 11:00 - 21:30
di 11:00 - 21:30

Toegankelijkheid

Informatie van :
  • Let op: drempel op de route naar de entree
  • Stoel met armleuning
  • Mobiele pin
  • Prettige akoestiek
  • Doorgangsbreedte entreedeur 85cm.
  • Let op: steile helling bij entree
  • Muziek zachter
  • Glazen deur of wand met markering
  • Bruikbaar toilet aanwezig

1220869773 71
1232068394 73
1512033913 73
1624020120 69

1. Super dat de Sjampetter rekening houdt met veganisten. Er staan zelfs 2 veganistische gerechten op de kaart. De vriendelijke bediening kwam nog met een fles vegan mayo en vroeg of ik die bij de frieten wilde.
    Toen ik een hap nam van de salade merkte ik dat er toch feta in de salade zat. Duizend maal excuses en vervolgens kreeg ik een schaaltje vegan salade, maar toch....

6,1
  2. Bert Zuethof

Goed van eten en drinken en leuke bediening.

3. Heerlijk eten en goede service! Aanrader!

4. Barry Hoendervangers

Top service! Nette mensen, vriendelijk en vrolijk.

Netjes en gezellig!@

5. Geweldige ambiance! Zo vriendelijk en snel bediend!
    Tomatensoep perfect!
    Patatjes geweldig gekruid!

6. Ellis van de Kraats

We hebben hier gezellig en rustig kunnen dineren. Bediening is vriendelijk en leuk uitzicht op de brink. Enige wat ons tegenviel was 1 zakje friet met z'n 2 en een klein schaaltje salade. Er werd ons wel vriendelijk gevraagd of we nog iets bij wilden bestellen.
    Kortom, lekker gegeten maar de porties mogen voor deze prijs wel iets groter zijn.

7. We hebben er met vrienden gegeten. Met z'n vieren aan één tafeltje was wat krap, maar het had ook wel iets gezelligs. Helaas bleek er glas in het eten te zitten. Dat was even schrikken, ook voor het personeel. Maar het werd goed opgelost, want we kregen iets nieuws en uiteindelijk hebben we eerlijk gegeten.

8. erik en ellen

Gezellig en sfeervol restaurant. Prettig en beleefde bediening die voor je klaar staat. Aangenaam verrast door de dagschotels. Overige gerechten op de kaart meer dan de moeite waard.

9. Ik kom regelmatig bij de Sjampetter voor een drankje of een brunch. Het terras is een prima plekje om een beetje mensen te kijken. Vooral op vrijdag en zaterdag ivm de markt. De prijzen lopen langzaam op tot een hoogte dat het inmiddels niet meer leuk is. Daarnaast blijft het mij verbazen dat men geen boter op je broodje doet, ook niet als je erom vraagt. Je krijgt dan je broodje belegd voor je neus met een los boterkuipje erbij. Kun je eerst al je beleg eraf halen, dan de (harde) boter op je broodje smeren en vervolgens zelf weer beleggen. Tja, dat is eigenlijk net als thuis alleen daar krijg ik geen gepeperde rekening... Ik ben eraan toe om voor mijn wekelijkse brunch een ander plekje te zoeken.

4,9
  10. Met 2 personen hier geluncht; heerlijk gegeten. Pistolet tok-tok was aangenaam verrassend, broodje carpaccio was heerlijk. Drank ook prima. Interieur zeer smaakvol en gezellig; ietwat aan de donkere kant maar we zaten ook verder naar achteren. We moesten wel behoorlijk lang wachten en er werd niet tussendoor gevraagd of we nog iets wilden drinken. Wellicht wat te weinig personeel voor het aantal gasten. Maar uiteindelijk gewoon tevreden.

11. Op 23 november 2012 hebben we met vier volwassenen in het gezellige eetcafé Sjampetter gegeten aan De Brink in Deventer. Het menu leek afgestemd op vegetariërs en twee kozen voor de (vegetarische) “verrassing van de kok”. Wellicht door de drukte of door te weinig personeel moesten we wel lang wachten en wat allerminst verrassend was, was de “verrassing van de kok”. Het was een minimaal eenzijdig gerecht, een geitenkaasje en een hoopje salade op het grotendeels lege bord, voor vier volwassenen verder twee puntzakjes friet. Ook het toetje was wel erg aan de prijs. Enfin, na de rekening van dik 130,00 euro betaald te hebben zeiden we tegen elkaar, dat Sjampetter gezellig is voor een kopje koffie, wellicht goed voor carnivoren, maar voor vegetariërs die zich door de kok willen laten verrassen zouden we deze zaak niet aanraden.

12. Stefan

13. Gisteren wilde wij met 4 personen hier eten om 16.00 uur.
    Volgens de kaart was de Lunchkaart geldig tot 16.30 uur en vanaf 16.30 uur de dinerkaart.
    Nadat drankjes waren gebracht konden we niets meer bestellen uit de keuken.
    Akelig te woord gestaan. Drankje maar opgedronken en snel weggegaan.

4,5
  14. Johan van Vleuten

Wij(4 personen) hebben hier afgelopen zaterdag heerlijk op het terras gegeten. Het eten was gewoon goed voor eetcafe standaard (zeker de lamfilet is een aanrader!) en de bediening was attent en vlot, een combinatie die je tegenwoordig niet overal meer tegen komt.. Kortom een geslaagd avondje uit!

15. S&J 20 punten

Ben hier op de donderdag 19-7 binnen gestapt en het was voor treffelijke zelf de portobello's genomen en mijn vriendin de Portugese salade weet niet hoe ze aan die naam komen maar de combinatie van gamba's, roomkaas en spinazie ziet er niet alleen mooi uit maar smaakt ook nog heerlijk.
    Ondanks dat de bediening het druk had werden we nog snel geholpen ook nog
    We komen hier zeker vaker naar toe.

16. Leuk ingericht eetcafe, leuke sfeer.
    Kwaliteit van het eten is zeer slecht te noemen.
    Biefstukje besteld Medium, dit kwam allereerst op een koud/lauw bord. De biefstuk zelf was niet medium maar gewoon niet gaar. Na dit aangegeven te hebben bord mee terug te keuken in, en vervolgens kreeg ik hetzelfde stukje vlees opgewarmd op het bord terug. Resultaat; door de tweede keer bakken al het vocht uit vlees dus een droog stuk biefstuk bleef over. Buiten het feit dat je vervolgens alleen zit te eten omdat de ander het al op heeft, verwacht je dan wel een stukje kwaliteit. ( voor € 21,50 )
    Om het goed te maken kregen we beide een drankje gratis.
    Mijn inziens niet de beste oplossing, maar daar dachten ze daar anders over.

Kortom leuke tent, goed voor een drankje en een borrelhapje maar ga hier niet meer heen voor een diner.

2,6
  17. Kwamen om 17.00 uur alleen maar een borrel drinken, maar toen we de kaart zagen zag het er aantrekkelijk uit. De grote keuze aan vegetarische menu's viel ook positief op.
    Het bleek een heel goede beslissing om te blijven eten, want alle vier de menu's werden heel hoog gewaardeerd vanwege de heerlijke smaak.
    Als we weer in Deventer zijn weten waar we terecht moeten.

18. Bert 15 punten

Eten op zich prima. Het duurde echter erg lang voor het eten op tafel kwam. Toen we hier iets van zeiden kregen we wat in mijn ogen een grote mond is, later moest de dame in kwestie, omdat ze besefte dat het inderdaad wel erg lang duurde, hierop terugkomen maar geen excuus. Toen het eten kwam was men de gebakken aardappels vergeten. Nou is dit volgens hen hetzelfde als de gebakken krieltjes die we ook besteld hadden maar dan doormidden gesneden. Beiden waren overigens gefrituurd en niet gebakken.

Om het een beetje goed te maken hebben we de drankjes niet hoeven betalen.

Ik ben hier meerdere keren geweest, maar het gaat er niet op vooruit. Voor dit geld is er beter te krijgen in Deventer.

19. December 2010 hier gegeten. Toevallig de tip gekregen van een voorbijganger/inwoner van Deventer die wij in de winkelstraat hebben aangesproken met de vraag waar je lekker kon eten. Heerlijk gegeten. We hadden weinig tijd i.v.m. theaterbezoek. Hier werd door de bediening heel netjes rekening mee gehouden toen we dat aangaven. Zeker een aanrader. In het restaurant heerst een gezellig sfeertje, jammer dat we niet iets langer konden blijven.

20. Gisteren (15-01) gegeten bij de Sjampetter. In één woord fantastisch, wat een leuke ouderwetse gezelligheid. De bediening is echt top, vriendelijk en behulpzaam. Flinke porties en prachtig opgemaakte borden. Heerlijk eten voor een goede prijs. Kipsaté met een pittige saus, spare-ribs zalig.

We hebben een heerlijke avond gehad. O ja de muziek was ook super! Ga zo door mensen.

21. Zaterdag 13-11 hebben we met zijn vieren hier gegeten. Wat een drukte zeg, hebben eerst wat geborreld aan die mooie gezellige bar en zijn daarna gaan tafelen. Met z'n allen aan de kaasfondue, onze borden zagen er perfect uit. Verschillende soorten brood en allemaal vegetarische dingen die je in de fondue kunt doen, van champignons tot koolraap en van paprika tot bloemkool. Vond het echt heel goed en waar voor mijn geld, kom hier zeker terug.

22. Eet hier regelmatig maar het lijkt dat de kwaliteit langzaam terug loopt en de prijs op.

Klef broodje oude kaas met kaas van het "Hanos" pak gesneden.

Jammer, gezellige tent.

4,7
  23. Even kort een mening!

Wil er niet te veel woorden aan kwijt want dat is zeker de moeite niet. Was slecht en daardoor ook duur. Droge kip met dikke vette saus. Salade die uitloopt en groente niet af en zeker niet lekker. Jammer jammer jammer van ons geld.
    Bediening leuk vlot en proberen er wat van te maken.

24. J.Leidekker

Ik eet hier regelmatig met vrienden en kennissen. Lekker eten. Veel keus ook voor vegetarisch eten. Ook als je een speciaal dieet volgt kun je er lekker eten. De kok doet er alle moeite voor om ieder van dienst te zijn als je het maar op een normale manier vraagt. Gezellige sfeer en het personeel is erg aardig.

25. S. Hidding

Ik kom al jaren bij de Sjampetter en mijn goede ervaringen worden keer op keer bevestigd. Het personeel is beleefd, de menu kaart is compleet, de prijs kwaliteitsverhouding is uitmuntend en de service is om over naar huis te schrijven.
    De oude tonijnsalade was veranderd, met een nieuw jasje, wat helaas niet binnen het medisch dieet van mijn moeder paste. Na aangegeven te hebben dat zij dit niet had verwacht werd er kosteloos een nieuwe salade gemaakt, zoals hij voorheen op de kaart had gestaan.
    De sfeer binnen is erg huiselijk en gezellig en lekker nonchalant. Ben erg te spreken over dit restaurant en kan het iedereen aan bevelen.

26. Jenny

27. Marijke

Van het weekend daar gegeten met collega's. Het voorgerecht beloofde veel goeds, maar het hoofdgerecht was voor 4 van de 6 een regelrechte culinaire flater. De kipsate was droog en de vegetarische verrassing was meer een bommetje knoflook met wat ongegaarde aubergine dan een verwen-maaltijd. We kregen als commentaar van de keuken: tsja...zo koken we altijd. Onze kookkunsten passen niet bij jullie. Het personeel was wel heel aardig. Aan het einde van de maaltijd kwam de kok bij de bar staan en stond (niet subtiel) gebarend te vertellen over onze mening over het eten. Je voelde gewoon dat hij het over onze tafel had en bij het weggaan zal je hem nog even vuil kijken. Alles behalve voor herhaling vatbaar.

4,1
  28. Wat een onbeschofte bediening hier en het eten is ook maar zo op het bord gesmeten. Dit was eens maar niet weer.

3,5
  29. Linda en Rene

30. Gezellige bistro met vlot personeel. Het eten is van goede kwaliteit, goed op smaak en ruim van portie zonder poespas.

Kortweg: goed.

31. Het eten is prima, zonder meer. Het personeel was op onze zaterdagavond erg slecht. Op het onbeschofte af. Na vergeten voorgerecht komt de wijnbestelling bij het hoofdgerecht ook niet goed door. Als echt alles al bedorven is door grote mond van bediening krijgen we als mosterd na de maaltijd, letterlijk!, twee glaasjes rood van het huis aangeboden. Maar de lust tot eten en drinken bij dit eetcafé was ons toen al lang vergaan. Hebben een heerlijk glas rosé verderop genoten. Ga hier nooit meer eten, er is genoeg keus in deze prijsklasse in Deventer.

32. Alles was echt goed!!

33. D. van Oosten

In een stad als Deventer zijn er een aantal leuke plekken om te gaan eten. Maar de leukste en gezelligste plek vind ik toch de Sjampetter. Ik kom er al heel wat jaartjes en ik ben altijd meer dan tevreden. Het publiek wat er komt is enorm divers - er is geen horeca-bedrijf die dat heeft - en dat vind ik er nou zo leuk aan. Je wordt ook altijd uiterst vriendelijk bediend en de eigenaren zijn altijd geinteresseerd in het wel en wee van hun gasten. Je kan trouwens ook enorm met ze lachen. En niet te vergeten - wat kan je er lekker eten!!

34. J. van Diepen

Wat ben ik blij, dat er een eetgelegenheid als de Sjampetter in Deventer is. Wij eten er vaak. Heb ik haast omdat ik naar de schouwburg ga dan is dat nooit een probleem en wil ik lang tafelen dan is dat ook prima. Ze hebben ook altijd héél goed personeel en ik eet er altijd zoooo lekker!!! Kom oorspronkelijk uit het westen van het land en ben blij dat ik verhuisd ben!!

35. Bedroevend slecht eten. Leuk restaurant.
    Toen ze vroegen of het had gesmaakt (Ik had het eten nauwelijks aangeraakt) vertelde ik dat het niet erg lekker was. Ze zeiden dat het gerecht ook van de kaart zou worden gehaald. Kennelijk hadden ze er meerdere slechte reacties op gehad... Vraag ik me af waarom ze dat niet meteen doen...

2,5