1. Kinderen die je het genoegen geven culinair te gaan genieten bij Kaatje bij de Sluis zijn goddelijk en onvervangbaar. Zulke kinderen hebben we en daarom hebben we gisteren het restaurant bezocht. Ik had er stil bij moeten staan dat je daar ook een hotelreservering aan kunt vastknopen, want nu moest ik en laat naar huis en bijzonder karig zijn met de alcohol. Het werd een prosecco en een rode Mas de Brassades, de huiswijn. Ja, en dan het eten. Wat een verwennerij in verfijnde bereiding. Een eigerecht, een sinasappelhapje, een gestoofd lapje Black Angus met linzen, een transparante tomatenbouillon met kwartelei, ganzenlever, paddestoelbroodjes, zalmhapjes en een heerlijk onbenoembaar toetje met appel, ijs en chocolade. Koffie met friandises tot slot.
    Het was een avond om een buitenterras te hebben, maar we werden ook wel warm van binnen.