1. Fam Gerrits

Zojuist een familie-etentje bij De Smoezer, helaas niet voor herhaling vatbaar.
    De kaart is sinds vorig jaar niet veranderd, sterker nog, hij is denk ik in 3 jaar niet veranderd, het wordt dus een beetje afgezaagd, en eerlijk gezegd is de keus al niet overweldigend.

Het was als gewoonlijk volle bak, maar dit rechtvaardigt niet de enorme tijd die het duurt voor het eten op tafel staat. Ook de logica is volledig zoek, als na lang wachten dan eindelijk het hoofdgerecht arriveert is het weer wachten tot de garnituren ook op tafel komen, jammer.
    Na het hoofdgerecht worden twee borden afgeruimd en vervolgens zit de rest van ons gezelschap nog met de vuile borden voor zich, deze werden pas afgeruimd nadat wij erom gevraagd hadden.
    Bij het nagerecht heeft 1 van ons het ijs al zo'n 10 minuten op als eindelijk de koffie arriveert, het wachten is nu alleen nog op de tegelijk bestelde thee.
    En tot slot bij het verlaten van De Smoezer: niemand die je jas voor je ophaalt en je netjes even uitgeleide doet bij de deur, weer een gemiste kans. (dat onze dochter geen kadootje uit mocht zoeken terwijl ze andere kinderen dat wel heeft zien doen laat ik dan nog maar even buiten beschouwing, dat leg ik dan wel uit aan die 3-jarige)

Ik kon mij gedurende de hele avond niet aan de indruk onttrekken dat men de boel totaal niet in de hand had. Het bedienend personeel is er vriendelijk, maar behoorlijk onzichtbaar.