1. Ben 7466 punten

Tijdens een fietstocht van Hoenderloo naar Apeldoorn hier afgelopen maandag gegeten. Voor aan de straat wat zitjes, in de Brasserie leuke zitplekken, mooi strak meubels met verse bloemen en op de achterplaats gezellige zitjes waar wij nu een plekje kregen in de zon.

We werden netjes geholpen door Maurice, die ons een Muller Thurgau adviseerde. De wijnen worden ingekocht via wijnkoperij Henri Bloem. Aangezien wij sommige duitse wijnen wel interessant vinden (zie mijn profiel) gingen we er voor.

Een Muller Thurgau van het Weingut Horst Sauer uit Franken.

Een lekker frisse zomerwijn met geuren van appel en andere fruitsoorten.

Mijn vrouw nam een salade van gerookte kip: prima gevuld met oude kaas, bacon, tomaat, zongedroogde tomaatjes en zonnebloempitten. De marinade in een apart kannetje zodat je de hoeveelheid zelf bij de salade kom toevoegen.

Ikzelf ging eerst voor de knoflooksoep met een minibroodje en boter. Heerlijke soep.

Daarna voor de uitsmijter Martin's: Heel gevuld met ham, kaas, rosbief, ui en tomaat.

Heel leuk plekje, goed eten, aardig personeel.