in Apeldoorn

Proef het echte Griekenland!

1. Maandagavond, rustig in de horeca, ook bij Parthenon in Apeldoorn.
    Een gezellige drukte…
    Heerlijk gegeten. Vooraf warme pikillia, een sortering van diverse hapjes. Een heerlijk proeverijtje van diverse gerechten.
    Hoofdgerecht lamskoteletjes en een schotel met diverse soorten vlees.
    De lekkerste lamskoteletten die we ooit bij een Grieks restaurant hebben gegeten. Ook de variatie van diverse vleessoorten was uitmuntend.
    Kortom, het was een feestje. Vakmanschap, vriendelijkheid en verwennerij.
    Wat wil een mens nog meer. Dank jullie wel! 👍👍🍀🍀💕

Vorige recensies van Fred onstein

• Fred en Dick

Griekse gastvrijheid, niet alleen in het land zelf, maar ook bij Parthenon in Apeldoorn.
    Naar onze mening een absolute topper op het gebied van Grieks eten.
    Een prachtige en gevarieerde menukaart, heerlijke authentieke Griekse wijnen en een keukenbrigade die weet wat er moet gebeuren en hoe de gasten verwend moeten worden.
    Op eenzame hoogte wat kwaliteit betreft.

• Hoge kwaliteit en buitengewoon verrassend.
    Wie authentiek Grieks wilt eten met een hoge kwaliteit kan niet om het Grieks specialiteitenrestaurant Parthenon in Apeldoorn heen. In Gelderland zijn we nog geen Grieks restaurant tegengekomen waar de kwaliteit zo hoog en constant is. Daarbij komen we regelmatig verrassingen tegen, zoals afgelopen zondag. We kregen een tongstrelende warme pikilia geserveerd voor twee personen, zeer gevarieerd en rijkelijk op de schotel.
    Hoofdgerecht... octopus van de grill en een mix visschotel. Ongelooflijk lekker, niets op aan te merken. Daarbij een schotel asperges die perfect gegaard waren met een kaassaus, verse bieslook en dille alsmede een heerlijke Griekse salade.
    Ons toetje? Sinaasappeltaartje met bolletje ijs, slagroom en wafeltje. Wat wil je nog meer. O ja, de wijn. We kozen voor een Chardonnay, lekker droog en fris en goed gekoeld. Tja, wie hier niet blij van wordt... We verheugen ons al op de volgende keer.